Skocz do zawartości

Sosna

Użytkownicy
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Sosna

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Zamówiłem ostatecznie Rubino Pro G+ 28C. Jeszcze tylko oświetlenie, ciuchy i nic tylko czekać na wiosnę :)
  2. Panie i Panowie stało się! Ostatecznie po wielu przemyśleniach, przymiarkach dla porównania Scotta Speedster 10. Zamówiłem dzisiaj Tribana 540 w rozmiarze L. W pewnym momencie zacząłem mieć wątpliwości czy szosa jest w ogóle dla mnie. Gdzieś mnie rzucało, nie czułem się zbyt pewnie itd. Ale dzisiaj jak wsiadłem na rozmiar L, to było od razu to. Jakoś bardziej stabilnie i pewnie. Pozwoliłem sobie nawet na wstanie z pedałów w decathlonie i w ogóle nie mogłem przestać jeździć tak mi się spodobało :D Potrzebuje teraz tylko małej pomocy. Muszę kupić jakiś niewielki stojaczek żeby rower stał stabilnie w pokoju i zajmował jak najmniej miejsca, najlepiej coś tylko za koło. A druga sprawa to od razu wymieniam opony i dętki bo nie wiem czy standardowe będą pasować. Upatrzyłem sobie Vittoria Rubino Pro G+ 28-622. Co sądzicie o tych oponkach? A tak jeszcze na marginesie to na żywo Triban wygląda naprawdę bardzo ładnie. Stonowana kolorystyka ale ma coś w sobie hehe. Mogli jeszcze dać do kompletu korbę ze 105 za te parę groszy więcej i wtedy w ogóle było by już idealnie :)
  3. No dokładnie 780zł różnicy w cenie. No i w Tribanie na pewno musiałbym od razu wymienić opony, a w Soot mógłbym spróbować ten jeden sezon pojeździć i później wymienić jednak na coś węższego z mniejszym bieżnikiem. No naprawdę wybór nie łatwy i mam nie mały ból głowy :) Gdybym jednak zdecydował się na Tribana to jakie poleciłbyś mi do niego opony. Na pewno chciałbym żeby były to minimum 28C a maks 32C. Zależy mi najbardziej na komforcie i dużej wytrzymałości, a mniej na wadze. Tak żebym ze spokojną głową pokonywał te nasze "piękne" asfaltowe szosy :D Osobiście spodobały mi sie Schwalbe Durano Plus, ale chętnie rzucę okiem na Twoje/Wasze propozycje, dzięki za pomoc.
  4. Tak Panie Jacku jak mniemam :) Ale naciągniecie budżetu z 2500 na 5000 to już przesada. No i chyba aluminium dla mnie będzie w zupełności wystarczające. Niech Pan doradzi co zrobić z tymi moimi 3 typami.
  5. Na szczęście za drogi, odrzucamy :) Wybierzmy któryś z tych 3 xD
  6. Napisałem do sklepu czy wejdzie do niego opona chociaż 28C, a jakaś porządna o tej szerokości czy to do Tribana czy do Arca była by myślę okej. Za Soota 50 wynegocjowałem cenę 4079zł z tym że będzie dostępny od końca marca dopiero. Sam już nie wiem co robić za duży wybór, a człowiek za biedny :D
  7. Byłem w poniedziałek w Decathlonie i zaliczyłem swoją pierwszą "jazdę rowerem szosowym" :D Wprawdzie był to tylko Triban 500 i po początkowym ustawieniu wysokości siodełka przez Pana ze stoiska rowerowego prawie skończyło się tym, że wjechałbym w niego jak wykładał towar na jakąś półeczkę :lol: :P Po obniżeniu siodełka i chwilowym przyzwyczajeniu w ogóle do roweru( dawno nie jeździłem), śmigałem sobie fajnie dookoła stanowiska testowego. Powiem szczerze że spodobało mi się jak taki rower przyspiesza i mógłbym tak kręcić te kółeczka no ale nie wypadało za długo tym bardziej że szybko zaczął mnie boleć tyłek( siodełko w tribanie na pewno do wymiany). Pan ze stoiska doradził mi rozmiar M, ale wydaje mi się, że dla mnie L będzie jak znalazł bo eMka wydawała mi się jakaś taka mała i przytarłem nawet butem o koło. Tribana 540 będą mieć na sklepie za ok 2 tygodnie także wybiorę się pewnie i przymierzę rozmiar L. Tylko teraz pojawił się pewien dylemat. Jak wracałem to specjalnie obserwowałem stan asfaltu no i krótko mówiąc miejscami był wręcz tragiczny. Mieszkam w takim miejscu, że przy obecnej formie i jeszcze długo zanim wyjadę z miasta to już będę musiał wracać do domu. I teraz dylemat czy kupić Tribana 540 i dokupić do niego po prostu jakieś porządne wytrzymałe opony (myślałem o Schwalbe Durano Plus 700x28C) czy kupić jednak jakiś grawel? W oko wpadł mi Kellys Soot 50 albo szosa tej samej marki otóż Kellys Arc 50 na tarczówkach. Co robić Panie i Panowie? Finansowo wychodzi mniej więcej tak: Triban 540 - 3300zł+300zł za dobre opony Kellys Soot 50 2018 - 4200zł zmieniając za jakiś czas opony na jakieś 32C z mniejszym bieżnikiem miałbym bardzo fajne "2w1" :) Kellys Arc 50 2018 - 3800zł tu mógłbym spróbować pojeździć na orginalnych Lugano K guard, ewentualnie wymienić na coś szerszego. Byłem już zdecydowany na Tribana, ale przy tych cenach Kellysa wybór nie jest już tak oczywisty :rolleyes:
  8. Czesc wszystkim ponownie. Z gory przepraszam za brak polskich znakow ale niestety zepsul mi sie PC i pisze z TV :P Aktualnie rozmyslam nad zakupem 2 rowerow otoz Triban 540 i Fuji 1.5 D 2016, ale tak zastanawiam sie czy nie warto bylo by naciagnac jednak budzet ( naciagniety juz z 2500 :P ) i kupic jeszcze cos innego. I tak musze zakupic wiele innych rzeczy bo nie mam praktycznie nic, wiec te kilkaset zlotych roznicy mnie juz chyba nie zbawi. A nastawilem sie juz tak na to moje jezdzenie ze nawet nie zaprzatam sobie na razie glowy naprawa komputera bo rower i reszta wyszla na 1 miejsce moich priorytetow :) W cenie ok 4100 spodobaly mi sie 2 modele, tj: Scott Speedster 20 i Canyon AL 6.0 co o tym myslicie, a moze jest cos jeszcze innego godnego uwagi w podobnej cenie?
  9. A który rocznik wziąłeś? Jaki rozmiar i cena? :)
  10. I jak tam kolego? Znalazłeś coś ciekawego i podjąłeś już jakąś decyzję odnośnie kupna roweru? :) Ja widzę 2 opcje. 1: W poniedziałek po pracy chyba ruszę do sklepów rowerowych w moim mieście i jak trafie jakąś okazję, coś poprzymierzam i jeśli jakiś rower mi spasuje to zakupię pod wpływem tzw. chwili :D 2: Kupię po prostu Tribana 540 i jeśli będzie mi się na nim dobrze jeździło i mi się spodoba. To będzie fajną bazą do rozbudowy jako takiej. Wymienię w nim z czasem opony na lepsze/inne, sztycę na karbonową, korbę i hamulce, żeby mieć pełne 105. A jeśli naprawdę mocno się wkręcę to za 1-2 lata spróbuję upolować coś z wyższej półki. A poczciwego Tribana albo sprzedam, albo wymienię opony na coś w stylu 32-35c, kupię błotniki i będzie mi po prostu służył do dojazdów do pracy oraz na gorsze warunki pogodowe i jezdne B) Co o tym myślisz i oczywiście co wy myślicie drogie koleżanki i koledzy o moim pomyśle?
  11. Okej czyli wagą dłużej się nie przejmuję. Całe szczęście bo obawiałem się, że szosówka nie będzie dla mnie, ale skoro twierdzicie inaczej to super. Aktualnie ważę ok 98kg, ale do połowy marca( myślę, że wtedy zacznę swoją przygodę z szosą) chcę na spokojnie zrzucić z 2-3kg czyli tragedii nie będzie :) Jak oglądałem we wcześniejszych tematach tego Jamisa to nie wydał mi się za bardzo zachęcający z racji malowania, ale jakoś tak po kilkunastu wyświetleniach w pracy uważam, że jednak ma coś sobie. Ogólnie kolejna ciekawa propozycja ale jakoś do końca nie jestem przekonany do używania hamulców tarczowych w rowerze. Toż to przy mojej masie i dużej prędkości grozi to lataniem, a nie śmiganiem po asfalcie :D. No ale dobra 3 typy na daną chwilę to: Triban, Athlon i Ventura Race. Triban to chyba najłatwiejszy serwis w razie awarii, reklamacje, dobry osprzęt i chyba najlepsza geo dla mnie. Athlon najładniejszy/najlepiej wykonany i najlepszy osprzęt choć dziwna geometria i rozmiarówka. Jamis oryginalny look, hamulce tarczowe, niezły osprzęt i z tego co doczytałem karbonowa sztyca. Czyli dalej wiem, że nic nie wiem i póki co nie mam swojego wyraźnego faworyta ;)
  12. Zamierzam jeździć z głową( bez krzyżowania łańcucha i skakania po krawężnikach) także o to nie ma obaw :) Dziękuję bardzo, faktycznie zamierzam coś zmienić. Nie zamierzam tego traktować jako sztuka dla sztuki( czyli jeździć tylko po to żeby schudnąć, chociaż będzie to miły efekt uboczny :) ) Chcę po prostu ruszyć się z domu, odejść od komputera. Traktuję to jako inwestycję w zdrowie i spełnienie marzenia o własnej "kolarzówce". Z racji tego, że zwiększyła się dostępność takiego sprzętu dla amatorów, na dodatek o w miarę przyjaznej geometrii i w końcu ustabilizowałem swoją sytuację mieszkaniowo-kredytową :D To chcę, żeby to stało się moją pasją, głównym zajęciem między pracą, a monotonią życia codziennego.
  13. Przez ramę 56 mam rozumieć oznaczenie długości rury górnej dla różnych rowerów? Czyli dla przykładu w takim athlonie daje to rozmiar 52cm( w geometrii długość rury górnej =56cm) ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...