Skocz do zawartości

Zmiana z 3x7 na 3x9


KapriL

Rekomendowane odpowiedzi

Już wszystko ogarnąłem w miarę więc jeszcze się spytam. Czy jeśli kupie koło z piastą z bębenkiem i możliwością zamontowania tarczy na centerlock a oprócz tego przerzutkę acera 9-io biegową, manetkę acera z 9-oma przełożeniami, kasetę  9-io rzędową i łańcuch będzie wszystko działało? I korzystając z okazji mam rower na v-brakeach, a chciałbym mieć tarcze. Czy jakbym kupił to koło, tarczę mocowaną w systemie centerlock, hamulec hydrauliczny i adapter to mógłbym to zrobić?Poprzedając wasze pytania, tak, na ramie w rowerze mam otwory na adapter hamulca.

Odnośnik do komentarza

Zgadzam się z rowerowy365. Wymiana całego napędu + koła/kół + wymiana hamulców, to tak duża ingerencja w rower, że można się zastanowić nad zakupem nowego roweru.

Policz ile dokładnie wydasz na modernizację swojego roweru. Potem policz za ile kupisz nowy rower i odejmij od tego, ile dostaniesz za swój obecny.

Może się okazać, że dołożysz 300-400 zł i będziesz miał całkowicie nowy rower. Ja wiem, że wiele osób dłubie przy swoim staruszku, modernizując go na raty, gdy tylko pojawią się jakieś pieniądze.
I może wychodzi drożej, ale nie trzeba wydawać od razu całej kasy. Natomiast, moim zdaniem, może mieć to sens, w przypadku fajnej, droższej ramy. W przypadku tańszego roweru - niezbyt. Pisałem o tym tutaj: https://roweroweporady.pl/kiedy-oplaca-sie-modyfikowac-rower/

Odnośnik do komentarza

Nie wiem czy i mechanizmu korbowego nie będziesz musiał zmieniać przypadkiem? Jeżeli ten co masz obecnie jest dostosowany do szerszego łańcucha 7 rzędowego, to czy będzie działać z węższym 9 rzędowym.

np. korba tourney jest do napędów 6/7/8rz , sam mam łańcuch 9rz i korbę craris 8rz i to działa, łańcuch nie wpada między zębatki, jak zrobię te kilka tysięcy km to dam znać na jak długo łańcuch wystarczy.

Odnośnik do komentarza

Sądzę, że wolałbym zostać przy tym rowerze, bo jest dość nowy z 2016 roku ( Saveno xvr 27,5") a przy okazji chciałbym trochę pogrzebać w rowerze. Na stronie podliczylem że wszystkie komponenty wyniosłyby 711 zł. Ogólnie to jakbym kupił ye komponenty to by wszystko działało? Tylko zastanawiam się jak zrobić z tą korbą. Chciałbym to więcej rzędów bo 7 mi nie starcza na asfalcie i jak zjeżdżam z różnych górek leśnych. Ogólnie to rower wykorzystuję dopiero od marca, a latem to codziennie robię po około 30 km. Zimą tylko czasami jak jest ciepło jeżdżę

Odnośnik do komentarza

a do jak niskich przełożeń zachodzisz podczas podjazdów, możesz zmienić sama korbe na trekingowa 48/38/28,  ponizej link na którym możesz sobie porównać napędy przed i po zmianie. czy zmieniać kasete czy samą korbę

 

http://www.ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=28,38,48&RZ=11,13,15,17,20,23,26,30&UF=2135&TF=90&SL=2.6&UN=KMH

 

jak chcesz hamulce na przód i tył to potrzebujesz:

2 koła 

amortyzator na hamulce tarczowe + gwiazdka

2 tarcze hamulcowe 

2 komplety hamulców

1-2 adaptery

kasete

łańcuch

komplet manetek (przód i tył)

klucz do kaset, skuwacz do łańcucha, zestaw do skracania przewodu hamulcowego i olej hamulcowy do późniejszego odpowietrzenia, 

 

jest duże prawdopodobieństwo że twoja przerzutka z tyłu zadziała z kasetą i manetką 9rz, korby też na razie nie musisz ruszać, 

Odnośnik do komentarza

Faktycznie, może wystarczy sama wymiana korby. Jeśli chodzi o ilość przełożeń to nie mają one wpływu na prędkość jazdy. Ma na to wpływ ilość zębów na korbie i kasecie. Wtedy nie musiałbyś zmieniać całego napędu. 

Chcesz wydać ponad 7 stów, a nowy rower (jeśli trafiłem na Twój) kosztował ok. 1300zł. Czyli w modernizację wsadzisz połowę wartości nowego.

Z tego co widzę to Twój rower nie ma chyba możliwości mocowania hamulca tarczowego z przodu. Jeśli mam rację, to zostań całkowicie przy V-kach. Zakładanie tarczy tylko z tyłu jest słabym rozwiązaniem. 

Przemyśl sobie to wszystko. Twój rower nie jest zły, do Twoich zastosowań być może w zupełności wystarczy i być może wcale nie potrzebujesz tych wszystkich zmian.

Odnośnik do komentarza

Podobnie jak koledzy, średnio widzę sens inwestowania. Przynajmniej od strony finansowej, bo wartości edukacyjnej nikt Ci nie odbierze ani nie wyliczy ;)

Przede wszystkim to nie jest rama (ani nic poza nią) warta wkładania w nią kasy, a rocznik 2016 raczej nie powinien jeszcze rodzić w Tobie aż takiego sentymentu, żeby przy nim dłubać, zamiast uskładać na coś nowego, ewentualnie używanego, ale na lepszej ramie.

Co do wymiany części, to nie sam typ jest ważny, ale czasem napis na metce (w dobrym rozumieniu tego słowa). Mam na myśli, że szkoda wymieniać np. wzmacnianą obręcz aluminiową (nawet fabryczną) na jakąś "jeszcze bardziej chińską" i znacznie cięższą, bo musi być kaseta 9-rzędowa, choć z drugiej strony tego roweru chyba to nie dotyczy, bo to w ogóle jakiś budżetowy model.

 

Ta korba średnio mi się widzi, a Claris jest według mnie nieco inną półką niż Tourney, ale może się mylę.

 

A tak właściwie, ile dałeś za ten rower? Bo ja znalazłam po mniej niż 900zł, co tym bardziej czyni nawet 711zł wydatkiem z rzędu tego: http://rowerwgazie.pl/tani-rower-gorski-arkus-proximo-vx-220m/

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...