PawelGeo Opublikowano 22 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 Ja mam dziurę w Specowym siodełku MTB Phenom Comp (Level 2) i też nie zauważam problemów. Zimą jeżdżę z małym błotnikiem typu ass saver. W szosie mam Specialized Henge Comp (Level 3) i sobie chwalę. Po 2 godzinach jazdy wytrzymuję jakoś w siodle, w obu rowerach mam szerokość 143 mm i taki rozmiar jest dla mnie okej. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 Ja widać dziura w siodle może mieć zarówno wady jak i zalety w zależności od tego jak na to patrzeć :)Więc może bez dziury na zimę i z dziurą na lato.Jeśli chodzi o Phenom to mamy takowe i zarówno jak jak i młody uważamy je za kiepskie i niewygodne.Mamy tez Toupe Comp Gel z dziurą i to jest w kwestii komfortu beznadziejne.Mam też wspomniany Henge Comp i to jest bardzo przyzwoite.Wszystkie je przebija zdecydowanie komfortem Rival.Mamy też stare Sonoma i to też jest bardzo komfortowe.Młody jeżdzi na siodle Selle Italia Nt1, triathlonowym i chwali.Mamy też Selle Italia Max Flite Gel. Kiedyś jedno z najbardziej popularnych wśród loklanych szosowców z naturalnej skóry. Jeździłem na nim z rok ale ciut za twarde dla mnie. Odnośnik do komentarza
DawidRLE Opublikowano 2 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 hej Jaco jak sie spisuja te Twoje opony Spec "Trigger Sport" na asfalcie? chce cos na 80% -szosa / 20%- lesny utwardzony teren czy ten bieznik po srodku jedzie w miare cicho i gladko? Zastanawiam sie miedzy: CONTI Speed Ride 700x42 CONTI Travel Contact 700x37- ( faworyt) Maxxis Opona Wormdrive 700x42Potrzebuje czegos solidnego, w "miare" lekkiego i dosc cichego Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 Oj już długo na nich nie jeździłem. Ale pamiętam że głośne nie były i używałem też ich zimą na asfalcie i byłem zadowolony. To jest szybka opona na twarde i w miarę gładkie nawierzchnie. Jeździłem też na trekkingu na Schwalbe SmartSam i były to całkiem fajne i szybkie opony ale chyba głośne i słabo trzymały w zakrętach na asfalcie. Te dwie co wymieniłeś nie znam. Ale nie ma idealnej opony i na to i na to, Tak naprawdę na gruntówki i szutry mogą być wąskie. Ja przejeżdżam na nich na szosie na 700x25, czasem założę 700x28 i w pełni wystarczy. Ale jak są korzenie to 35 też mało. Odnośnik do komentarza
DawidRLE Opublikowano 3 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2018 ok, dzieki Jacku bede celowal w Speed Ride (Conti) tylko przy obecnych 32" zostaje mi 1cm dystansu do.. i nie wiem czy wejdzie 42" ...sam zobacz do czego mocowanie do blotnikow, ktorych wiem ze nigdy nie uzyje, a szkoda mi "TO" tak poprostu urżnąć ;) http://s6.ifotos.pl/img/IMG9189JP_qnnnhsn.jpg http://s6.ifotos.pl/img/IMG9189JP_qnnnhss.jpg http://s5.ifotos.pl/img/IMG9202JP_qnnnhaa.jpg przeswity w widelcu mam wielkie jak cholera wiec tylko "ten" wynalazek do usuniecia ;) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2018 Po to jest żeby nie urzynać. Miałem podobne w Specu. Zawsze lepiej wywiercić dziurę w błotniku i zamontować na zipy. Odnośnik do komentarza
DawidRLE Opublikowano 3 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2018 no wlasnie, co tam blotniki..- wazniejsze opony ;) Odnośnik do komentarza
Chino Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 Zastanowił bym się poważnie, czy dość ciężka opona 42mm ze znacznym bieżnikiem to jest dobra opcja przy przelotach 80% asfaltem. Chyba tylko jeśli prędkość nie jest priorytetem, a te 20% gruntu jest dość wymagające, jak na gravela. Rzuć okiem na takie opony, jak Clement xplor ush, Challenge Gravel Grinder albo chwalonego Panaracera Gravelkinga, wg mnie Specialized Trigger Sport też jest świetną oponą, a Conti Speed Ride może się zapychać w lesie. Sam w zeszłym roku kupiłem Schwalbe Sammy Slick do swojego fitnessa, żeby spróbować po gruncie i to też jest niezła opona, ze średniej półki, na 5 bar idzie całkiem lekko po asfalcie, na 3 barach daję radę w lesie. Waga ~370g 700x35 i taki rozmiar bym polecał, no 37/38 max. Pozdro i zazdraszczam super maszyny. Odnośnik do komentarza
DawidRLE Opublikowano 12 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 Zastanowił bym się poważnie, czy dość ciężka opona 42mm ze znacznym bieżnikiem to jest dobra opcja przy przelotach 80% asfaltem. Chyba tylko jeśli prędkość nie jest priorytetem, a te 20% gruntu jest dość wymagające, jak na gravela. Rzuć okiem na takie opony, jak Clement xplor ush, Challenge Gravel Grinder albo chwalonego Panaracera Gravelkinga, wg mnie Specialized Trigger Sport też jest świetną oponą, a Conti Speed Ride może się zapychać w lesie. Sam w zeszłym roku kupiłem Schwalbe Sammy Slick do swojego fitnessa, żeby spróbować po gruncie i to też jest niezła opona, ze średniej półki, na 5 bar idzie całkiem lekko po asfalcie, na 3 barach daję radę w lesie. Waga ~370g 700x35 i taki rozmiar bym polecał, no 37/38 max. Pozdro i zazdraszczam super maszyny. super, dzieki Chino cenne spostrzezenie "pojde" jednak chyba w Schwalbe Hurricane (40c) sprawdzone, ciche, dosc wytrzymale i chyba jak dla mnie - wystarczajace pozdro Odnośnik do komentarza
Chino Opublikowano 13 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 Spoko, jeśli taki założyłeś budżet, to chyba jeden z lepszych wyborów, waga całkiem w miarę, jak na drut i rozmiar, uniwersalny bieżnik, szeroki zakres ciśnień, co nie jest oczywiste przy drutowej gumie, będzie nieźle szła po asfalcie na 6 barach, jak obniżysz ciśnienie na grunt, żeby boczne klocki łapały, to też będzie dawać radę. Odnośnik do komentarza
Alfine Opublikowano 13 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 Od roku śmigam na Specialized Trigger Sport 700x42c mają dobrą przyczepność na asfalcie jak i na bezdrożach , jak na swoje wymiary są dosyć lekkie cena też jest przystępna choć ja je kupiłem w ubiegłorocznej promocji Speca dwie pary w cenie jednej , ale wszystko wskazuje , że następnym razem też kupię Specialized Trigger Sport 700x42c / PSI 50-100 / 560 gram Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Jeżdziłem sporo na Triggerach w swoim fitnessie i crossie i też polecam. Dobre opony zarówno na asfalt jak i na szutry i gruntówki. Raczej na suche warunki. Jeździła na tej oponie słynna Rebecca Rusch w jednym z najtrudniejszych wyścigów gravelowych Dirty Kanza na 200 mil: https://www.bikeradar.com/road/gear/article/pro-bike-rebecca-ruschs-specialized-s-works-crux-37557/ Spec ma też nową oponę Sawtooth 700x42, na wszystkie nawierzchnie, którą montuje w swoich rowerach typu adventure, Sequoia: https://www.specialized.com/us/en/sawtooth-2bliss-ready/p/130002?color=228425-130002 Inna opona Speca 700x45 do jazdy po utwardzonych nawierzchniach, to Borough: https://www.specialized.com/us/en/borough-sport/p/117856?color=211352-117856 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się