Skocz do zawartości

Rower do 8k Gravel/Przełaj_Trek, Giant, Spec


Rekomendowane odpowiedzi

Ja widać dziura w siodle może mieć zarówno wady jak i zalety w zależności od tego jak na to patrzeć :)
Więc może bez dziury na zimę i z dziurą na lato.

Jeśli chodzi o Phenom to mamy takowe i zarówno jak jak i młody uważamy je za kiepskie i niewygodne.
Mamy tez Toupe Comp Gel z dziurą i to jest w kwestii komfortu beznadziejne.
Mam też wspomniany Henge Comp i to jest bardzo przyzwoite.
Wszystkie je przebija zdecydowanie komfortem Rival.
Mamy też stare Sonoma i to też jest bardzo komfortowe.
Młody jeżdzi na siodle Selle Italia Nt1, triathlonowym i chwali.
Mamy też Selle Italia Max Flite Gel. Kiedyś jedno z najbardziej popularnych wśród loklanych szosowców z naturalnej skóry. Jeździłem na nim z rok ale ciut za twarde dla mnie.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

hej Jaco

jak sie spisuja te Twoje opony Spec "Trigger Sport" na asfalcie?

chce cos na 80% -szosa / 20%- lesny utwardzony teren

czy ten bieznik po srodku jedzie w miare cicho i gladko?

 

Zastanawiam sie miedzy:

CONTI Speed Ride 700x42 CONTI Travel Contact 700x37- ( faworyt) Maxxis Opona Wormdrive 700x42

Potrzebuje czegos solidnego, w "miare" lekkiego i dosc cichego

Odnośnik do komentarza

Oj już długo na nich nie jeździłem. Ale pamiętam że głośne nie były i używałem też ich zimą na asfalcie i byłem zadowolony. To jest szybka opona na twarde i w miarę gładkie nawierzchnie. Jeździłem też na trekkingu na Schwalbe SmartSam i były to całkiem fajne i szybkie opony ale chyba głośne i słabo trzymały w zakrętach na asfalcie.

Te dwie co wymieniłeś nie znam. Ale nie ma idealnej opony i na to i na to, Tak naprawdę na gruntówki i szutry mogą być wąskie. Ja przejeżdżam na nich na szosie na 700x25, czasem założę 700x28 i w pełni wystarczy. Ale jak są korzenie to 35 też mało.

Odnośnik do komentarza

ok, dzieki Jacku

bede celowal w Speed Ride (Conti)

tylko przy obecnych 32" zostaje mi 1cm dystansu do.. i nie wiem czy wejdzie 42" 

...sam zobacz do czego

mocowanie do blotnikow, ktorych wiem ze nigdy nie uzyje, a szkoda mi "TO" tak poprostu urżnąć ;)

http://s6.ifotos.pl/img/IMG9189JP_qnnnhsn.jpg

http://s6.ifotos.pl/img/IMG9189JP_qnnnhss.jpg

http://s5.ifotos.pl/img/IMG9202JP_qnnnhaa.jpg

przeswity w widelcu mam wielkie jak cholera wiec tylko "ten" wynalazek do usuniecia ;)

Odnośnik do komentarza

Zastanowił bym się poważnie, czy dość ciężka opona 42mm ze znacznym bieżnikiem to jest dobra opcja przy przelotach 80% asfaltem. Chyba tylko jeśli prędkość nie jest priorytetem, a te 20% gruntu jest dość wymagające, jak na gravela. Rzuć okiem na takie opony, jak Clement xplor ush, Challenge Gravel Grinder albo chwalonego Panaracera Gravelkinga, wg mnie Specialized Trigger Sport też jest świetną oponą, a Conti Speed Ride może się zapychać w lesie. Sam w zeszłym roku kupiłem Schwalbe Sammy Slick do swojego fitnessa, żeby spróbować po gruncie i to też jest niezła opona, ze średniej półki, na 5 bar idzie całkiem lekko po asfalcie, na 3 barach daję radę w lesie. Waga ~370g 700x35 i taki rozmiar bym polecał, no 37/38 max. Pozdro i zazdraszczam super maszyny.

Odnośnik do komentarza

Zastanowił bym się poważnie, czy dość ciężka opona 42mm ze znacznym bieżnikiem to jest dobra opcja przy przelotach 80% asfaltem. Chyba tylko jeśli prędkość nie jest priorytetem, a te 20% gruntu jest dość wymagające, jak na gravela. Rzuć okiem na takie opony, jak Clement xplor ush, Challenge Gravel Grinder albo chwalonego Panaracera Gravelkinga, wg mnie Specialized Trigger Sport też jest świetną oponą, a Conti Speed Ride może się zapychać w lesie. Sam w zeszłym roku kupiłem Schwalbe Sammy Slick do swojego fitnessa, żeby spróbować po gruncie i to też jest niezła opona, ze średniej półki, na 5 bar idzie całkiem lekko po asfalcie, na 3 barach daję radę w lesie. Waga ~370g 700x35 i taki rozmiar bym polecał, no 37/38 max. Pozdro i zazdraszczam super maszyny.

super, dzieki Chino

cenne spostrzezenie

"pojde" jednak chyba w Schwalbe Hurricane (40c)

sprawdzone, ciche, dosc wytrzymale i chyba jak dla mnie - wystarczajace

pozdro

Odnośnik do komentarza

Spoko, jeśli taki założyłeś budżet, to chyba jeden z lepszych wyborów, waga całkiem w miarę, jak na drut i rozmiar, uniwersalny bieżnik, szeroki zakres ciśnień, co nie jest oczywiste przy drutowej gumie, będzie nieźle szła po asfalcie na 6 barach, jak obniżysz ciśnienie na grunt, żeby boczne klocki łapały, to też będzie dawać radę.

Odnośnik do komentarza

Od roku śmigam na Specialized Trigger Sport 700x42c mają dobrą przyczepność na asfalcie jak i na bezdrożach , jak na swoje wymiary są dosyć lekkie cena też jest przystępna choć ja je kupiłem w ubiegłorocznej promocji Speca dwie pary w cenie jednej , ale wszystko wskazuje , że następnym razem też kupię Specialized Trigger Sport 700x42c  / PSI 50-100 / 560 gram

 

491345524.jpg

Odnośnik do komentarza

Jeżdziłem sporo na Triggerach w swoim fitnessie i crossie i też polecam. Dobre opony zarówno na asfalt jak i na szutry i gruntówki. Raczej na suche warunki. Jeździła na tej oponie słynna Rebecca Rusch w jednym z najtrudniejszych wyścigów gravelowych Dirty Kanza na 200 mil:

https://www.bikeradar.com/road/gear/article/pro-bike-rebecca-ruschs-specialized-s-works-crux-37557/

 

Spec ma też nową oponę Sawtooth 700x42, na wszystkie nawierzchnie, którą montuje w swoich rowerach typu adventure, Sequoia:

https://www.specialized.com/us/en/sawtooth-2bliss-ready/p/130002?color=228425-130002

 

Inna opona Speca 700x45 do jazdy po utwardzonych nawierzchniach, to Borough:

https://www.specialized.com/us/en/borough-sport/p/117856?color=211352-117856

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...