Skocz do zawartości

fitness/gravel/przełaj do 3500


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

napaliłem się ostatnio na zakup drugiego roweru na śmiganie głównie po stolicy gdzie pracuje.

Od razu uzupełnię na wycieczki po  Poznaniu i okolicach gdzie mieszkam mam rower Kelly s Axis.

Zastanawiałem się nad szosą ale przerażała mnie pozycja brak amortyzacji i ryzyko kapcia na krawężniku wszystko bez doświadczeń z rowerem szosowym.

Przymierzyłem się już do Merida Speeder 300 bo myślałem że to będzie coś odpowiedniego ale jakoś po krótkiej przejażdżce wrażenia były takie sobie.

W innym sklepie zaproponowano mi  Meridę Cyclo cross 300. Ten rower mi się nawet spodobał (ostatnia propozycja cenowa 3300).

Szersze opony dają wystarczające tłumienie drgań a baranek możliwość szybkiej jazdy.

Może z czasem pokusił bym się o jakieś węższe oponki na szybsze pokonywanie kilometrów

 

tutaj pojawiają się pytania do szerokiego grona forumowiczów.

1. rozmiar ramy do wzrostu 173 czy na pewno odpowieni to 52 cm? nie miałem okazji przymierzyć się do takiej ramy była tylko 54.

2. czy za tą cenę to dobry wybór? jakieś inne fajne modele moglibyście polecić.

3 czy do moich potrzeb lepszy będzie przełaj czy gravel. Nie ma na razie czasu na żadne ściganie się wiec zakładam obecnie użytkowanie rekreacyjne jednak lubię predkość.

 

 
Odnośnik do komentarza

Cześć,

"Zastanawiałem się nad szosą ale przerażała mnie pozycja brak amortyzacji i ryzyko kapcia na krawężniku wszystko bez doświadczeń z rowerem szosowym."

Piszesz potem o przełajówce, więc i z szosowym nie będziesz miał problemu, jeżeli wybierzesz jakiegoś z ramą typu endurance, czyli wygodną, do pokonywania wielu kilometrów. Przykładem może być B'Twin Triban 540, którego jakiś czas temu testowałem: https://roweroweporady.pl/btwin-triban-540-test-roweru-szosowego/

Co do kapci na krawężnikach, to faktycznie im węższe opony, tym bardziej trzeba zwracać uwagę na dziury, krawężniki itd.

 

"1. rozmiar ramy do wzrostu 173 czy na pewno odpowiedni to 52 cm? nie miałem okazji przymierzyć się do takiej ramy była tylko 54."

 

Przed zakupem postaraj się przymierzyć do różnych rozmiarów. Wiele zależy od geometrii samego roweru, ale także od długości Twoich nóg. Ja mam 175 cm wzrostu i nogę mierzoną po wewnętrznej 79 cm. I pasują mi ramy 52 i 54. Tylko moja dziewczyna mówi, że na 52 wyglądam jak na rowerze po młodszym bracie :)

 

"2. czy za tą cenę to dobry wybór? jakieś inne fajne modele moglibyście polecić."

 

Tak się składa, że polecałem Cyclo Crossa w moim zestawieniu rowerów do 4000 zł: https://roweroweporady.pl/jaki-rower-kupic-do-4000-zlotych/

 

"3 czy do moich potrzeb lepszy będzie przełaj czy gravel. Nie ma na razie czasu na żadne ściganie się wiec zakładam obecnie użytkowanie rekreacyjne jednak lubię predkość."

Na typowo przełajowych ramach będziesz miał mniej lub bardziej sportową pozycję. Na gravelowych zazwyczaj siedzi się trochę wygodniej. Ale to wszystko zależy od producenta. Najlepiej poprzymierzać się w sklepach do różnych rowerów. Aha, w gravelach zazwyczaj (choć nie zawsze) są fabryczne otwory na bagażnik i błotniki.

Odnośnik do komentarza

Przy 173 to i 52 i 54 może pasować. Trzeba się przymierzyć. Kolega, który ma 173 jeździ na Treku 52 i mowi że jest idealnie. Ja podobnie jak Łukasz mam 175 ale długie nogi. I minimum dla mnie to 54. Na niektórych 56 też mi się dobrze siedzi, szczególnie z długą głowką rury sterowej a niektóre sa za długie, szczegłonie te z geometrią wyścigową.

 

Jeśli chodzi o ryzyko kapcia na krawężniku przez dobicie opony to żeby je ograniczyć trzeba mieć opony z wkładkami antyprzebiciowymi i pompować wysokie ciśnienia. A to z kolei spowoduje brak komfortu. Wyjściem w związku z tym jest rower z kierownicą szosową ale z szerszymi oponami. Więc albo przełaj albo gravel. Gravel lepszy ale gravele sporo droższe. W tym budżecie to raczej przełajówka. Romet ma chyba jakiegoś Boreasa. Prawie każdy producent ma przełajówki w ofercie. Btwin Triban 540 to też niezły wybór bo można do niego założyć opony 32 i ma zrelaksowaną geometrię. Ale schodziły jak ciepłe bułki i chyba ich już nigdzie nie ma.

Odnośnik do komentarza

Do Tribana 540 wejdzie nawet opona 35, sam tak jeżdżę (wkleję później zdjęcia ile luzu zostało, w swoim wątku) . Przynajmniej do FB z prostą kierownicą ale zdaje się że to niemal identyczna wersja co 540 z barankiem (oczywiście wymiarowo , nie licząc różnic w osprzęcie).

Jak coś to czasami to co jest w sklepach Deca to wersje z zeszłego roku, więc warto się przyjrzeć, przymierzyć i jak coś zamówić przez ich stronę (jeśli jeszcze są oczywiście) . Przychodzi z centralnego magazynu nówka sztuka :)

Odnośnik do komentarza

Czy do tego Tribana da się wcisnąć szersze opony?

 

Oglądałem jednego grave la Kona ale się nie przymierzałem. gwarancja na ramę niby dożywotnia tylko grupa osprzętu dużo niższa w tym rowerze co mieli na miejscu.

był to jakiś JAKE tyle ze inny i tańszy niż ten ze stronki  http://www.konaworld.pl/menu,564,jake  było  tuż przed zamknięciem wiec nie zdążyłem się dokładnie zapoznać.

 

Pytanko czy warto dołożyć do budżetu i zamiast przełaja brać jakiegoś gravela w cenie 4000 do 5000. 

np Ridley X Trail ?

Co byście polecali do obejrzenia i wypróbowania ?

 
Odnośnik do komentarza

Cenny post : ) Zamierzam założyć do mojego Tribana 540 szersze kapcie w rozmiarze 32mm. Rozważam następujące:

 

https://www.specialized.com/pl/pl/equipment/components/all-condition-armadillo-elite/117804

 

albo

 

https://www.trekbikes.com/us/en_US/equipment/cycling-components/bike-tires-tubes/bontrager-aw2-hard-case-lite-road-tire/p/10960/

 

Czy ktoś ma doświadczenia z tymi oponami?

 

 

=======================

 

Aktualizacja: opony kupione (zdecydowałem się na spec-a). Pytanie nieaktualne

Odnośnik do komentarza

 

Pytanko czy warto dołożyć do budżetu i zamiast przełaja brać jakiegoś gravela w cenie 4000 do 5000. 

np Ridley X Trail ?

Co byście polecali do obejrzenia i wypróbowania ?

 

Witam. Nie dalej jak 2 miesiące temu tak samo szukałem lekkiego roweru z barankiem do jazdy po mieście i przez pewien czas rozważałem gravela, który wydawał się przyjemnym pomieszaniem fitnesa oraz szosy. Niestety gravele są drogie, w dodatku wymagają pewnych modernizacji jeżeli mają pokonywać miejskie wiraże (choćby efektywniejsze opony). Ostatecznie wybór padł właśnie na Tribana 540 w wersji szosowej. Do tego dołożyłem lekkie zwijane opony antyprzebiciowe 700x32. Uzupełnieniem zakupu były dętki, błotniki, torba pod ramę, a dla poprawy efektywności jazdy buty + pedały spd. Taka kombinacja dała mi uniwersalny szybki rower na ścieżki rowerowe, chodniki, asfalt oraz utwardzony teren. A budżet zamknąłem poniżej 4 tys. zł.

Odnośnik do komentarza

Byłem w Decathlonie na Targówku faktycznie mają spory zapas Tribana 540 w rozmiarze M. Była też jedna S.

Przymierzałem się do obydwu i nijak nie jestem w stanie zdecydować jaki rozmiar.

​Przy S sztyca poszła na chyba max zalecaną wysokość (pewnie dlatego ze przekrok mam ok 78 przy 173 cm).

Przy tak krótkim teście na terenie sklepu nie mam za bardzo pojęcia na co mam zwracać uwagę.

Jeden chłopak z obsługi (wyglądał na dość obeznanego z tematem szosy) tez nie potrafił mi wprost powiedzieć który powonieniem wybrać.

ja długo będę się zastanawiał to i tak ostatnia S zejdzie i nie będzie już wyboru.

 

Macie jakieś szczegółowe wskazówki na co zwrócić szczególną uwagę?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...