Ciemny57 Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Witam, Czy ten amortyzator jest warty zakupu? Skąd wiedzieć ze przyszedł czas? Jaki olej wlać? Jak go się rozbierać? Odnośnik do komentarza
RainbowHunterPL Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Nie jest warty zakupu i nie jest to amortyzator a jedynie uginacz i to dość kiepski ;) Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Nie jest warty zakupu i nie jest to amortyzator a jedynie uginacz i to dość kiepski ;) Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka +1 Odnośnik do komentarza
JakubP Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 Jak go rozebrać mogę Ci powiedzieć, ale powiem Ci żebyś tego nie kupował. Nie warto. Lepiej trochę dołożyć niż to kupować, po niedługim czasie złapie luzy, sam to przerabiałem... Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 W tych amortyzatorach nie wymienia się oleju. Wystarczy rozebrać, wyczyścić i przesmarować. A czy warto? Do rekreacyjnej jazdy, czemu nie. Do intensywniejszej jazdy MTB - nie bardzo. Odnośnik do komentarza
JakubP Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 Można go zalać olejem, lecz nie jest to amortyzator olejowy. Ten działa na zasadzie zwykłej, stalowej sprężyny, która "amortyzuje". Aczkolwiek zalanie olejem troszkę polepsza pracę amortyzatora, jak bardzo? Nie wiem bo tego nie robiłem. Określ się czy będziesz jeździł rekreacyjnie czy bardziej intensywniej. A co miałeś na myśli pisząc : "Skąd wiedzieć ze przyszedł czas?" Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 O rzesz... a ja właśnie kupiłem rower z XCM. Całkiem przyzwoicie się ugina. Fakt, że przy niskich temperaturach jest gorzej ale dzięki temu na asfalcie, którego mam większość nie muszę używać blokady :D A wracając do zakupu co proponujecie w zamian za XCM (jak już dokona żywota)? Coś co nie będzie drogie w zakupie i przede wszystkim w serwisowaniu. W kilku sklepach mówiono, że im lepszy amor tym droższy serwis, a na samodzielnym serwisowaniu amora się nie znam. Odnośnik do komentarza
JakubP Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 Jak sam będziesz serwisował XCM-a (prosta sprawa, uwierz, mogę pomóc na PRIV) to chwilę pociągnie, ale i tak będzie trzeba to wymienić. Ja planuję wymienić mojego XCT-ka na jakiegoś powietrznego SUNTOURA, jeszcze dokładnie nie wiem... Może epicon, epixon, raidon. Ogólnie coś do 800zł, najlepiej powietrznego. Tyle że wtedy już nie będę go rozbierał, bo się troszkę boje :D Odnośnik do komentarza
kaktus Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 serwis XCMa jest prostu jak budowa cepa i... równie bezsensowny jak serwisowanie cepa :) bardzo słabe uszczelki, marnej jakości, kryche ślizgacze w dolnych goleniach no i zero tłumienia... jak przestanie działać - wyrzucić. Co do "im droższy tym droższy serwis" - nie zgodzę się - serwis powietrznego amortyzatora to koszt ok 150zł + cena ewentualnej wymiany uszczelek (ja przy swojej jeżdzie niestety wymieniam raz w roku) Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Kaktus, pisząc "przy swojej jeździe" masz na myśli górki czy po prostu przebiegi. Ja nie jeżdżę ostro ale za to dużo. No i przez cały rok. Jeśli na serwis wydam 150 zł to jest to do zaakceptowania. Tylko jak często ten serwis? Zresztą, się zobaczy. na razie jeździ, działa i jest na gwarancji. Odnośnik do komentarza
kaktus Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 8-9tys km rocznie, 80℅ w terenie z czego 60 w gorach. Serwis raz w roku, wymiana uszczelek nie musi być konieczna Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 17 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2017 Wnioskuję, że u mnie albo wytrzyma dłużej bo jeżdżę głownie po płaskim albo max jeden serwis rocznie. Mam nadzieję, że mój XCM wytrzyma jak najdłużej i pewnie znając moje poznańskie podejście będę go naprawiał i reanimował ;) ale po jego "zejściu" zainteresuję się czymś porządniejszym. Gdzie mogę poszukać jakiejś informacji o "stopniowaniu" klas amortyzatorów? Jest jakaś strona, która opisuje po kolei klasy tego sprzętu? Odnośnik do komentarza
slawros Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 Robiąc właśnie doktorat p.t. "Jaki rower dla Sławomira" znalazłem w zasadzie tylko to, także podłączam się do pytania bo mam wrażenie że w przeciwieństwie do reszty osprzętu temat relatywnie słabo opisany. Alb kiepsko szukałem ? Sławek. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się