Skocz do zawartości

Triban czy Fitness?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
 
W temacie rowerów jestem zielony, ale na wiosnę przyszłego roku zaplanowałem kupno roweru. Po ogarnięciu różnych tematów w sieci doszedłem do wniosku, że najbardziej podoba mi się i najbardziej jestem podjarany 'stylem' roweru szosowego, jego kierownicą, kształtem itp. Potem wybito mi ten pomysł z głowy, bo mam zamiar przede wszystkim poruszać się po mieście, gdzie bywają też krawęzniki i nie zawsze jest ścieżka rowerowa. Następnie poczytałem trochę o rowerach typu fitness i stwierdziłem, że to najlepszy wybór dla mnie. Długi czas myślałem i wybrałem Kross Pulso 1. Mój budżet to max 1800-2000zł, więc akurat zmieściłbym się w tej cenie. Teraz znowu wraca mi na myśl szosówka i tutaj pytanie. Czy jakbym kupił np. B twin Triban 300 lub 500 to byłaby możliwość zamiany kół na takie na których mógłbym bez przeszkód jeździć po mieście? Czy dać sobie spokój i wybrać jakiś rower fitnessowy?
Bardzo zależy mi na konkretnych odpowiedziach. Dziękuje.

Odnośnik do komentarza

Szosa to jest szosa i żadna namiastka jej nie zastąpi. Ale szosa do miasta się rzeczywiście słabo nadaje, chociaż są tacy którym to nie przeszkadza. Miałem kiedyś rower typu fitness podobny to Triban 520 FB i dało się na nim jeździć w miarę szybko i w miarę po mieście. Ale na szosie przy jeździe z szosowcami był za wolny a do miasta był za mało komfortowy bo najwęższe opony, które do niego wchodziły to 700x35. Swoją drogą o ile mi wiadomo do Tribana wchodzą max 700x32 a z błotnikami 700x28. Ale ciężko przebić ofertę Decathlonu jeśli chodzi o Tribana 520. Mój syn miał ten rower i nie był zły. Zmiana kół nic nie da.  Natomiast byłaby taka możliwość jak się kupi szosówkę lub fitness na tarczówkach. Niektóre modele umożliwiają założenie opon nawet do 1,5 cala. Ale w tym budżecie Twoje możliwości są bardzo ograniczone. Swego czasu za ok. 2000 można było dostać na allegro np. nowy rower Silverback Scento 2:

http://silverbacklab.com/bike/city-hybrid/scento-2-2/

Odnośnik do komentarza

I co sądzicie o Kross Seto?

 

Więcej niż 1500 bym nie dał. Ogólnie do firmy Kross podchodzę ostatnio nieufnie po wątkach które przeczytałem na forach i żenującej obsłudze reklamacyjnej. Fakt że moich dwóch kolegów już miało połamane ramy zmęczeniowo. To wszystko nie świadczy dobrze o producencie. Co by nie mówił w takim Decathlonie nie ma żadnego problemu z reklamacją a i niewiele widze wątków z połamanymi ramami.

Odnośnik do komentarza

Szosówka jest fajna (to najfajniejszy typ roweru, ale proszę brać pod uwagę, że jestem neofitą w temacie), ale nie do miasta (wiem, wiem - są tacy - jak wyżej pisze Jacek - którym to nie przeszkadza). I nawet - z mojego punktu widzenia - to nie tyle opony są najważniejsze (choć ciągle ważne, patrz niżej), co dostęp do hamulców. Na tradycyjnym baranku nie jest idealny (nota bene: z dolnego chwytu mało będziesz korzystał w mieście, jeśli w ogóle - więc po co w ogóle baranek?), a w mieście/na drogach dla rowerów bywa, że trzeba reagować bardzo szybko. Dodatkowe miniklamki hamulcowe pewnie pomogą (koledzy linkowali w innych wpisach), ale pozostaje dość pochylona pozycja, która też nie ułatwia orientacji w otoczeniu. Podsumowując, odpuściłbym na Twoim miejscu rower szosowy i pomyślałbym o fitnessie. Sam mam crossa do miasta, ale amortyzator (o ile można to coż tak nazwać) mam cały czas zablokowany, więc logika podpowiada, że sztywny widelec mi odpowiadałby bardziej (ale to indywidualna kwestia). Moim zdaniem opony 35 mm zupełnie wystarczają (w szosie mam 25 mm i jazda po mieście to koszmar, trzeba bardzo, a nawet BARDZO zwalniać przed krawężnikami) - jeśli 35 mm się zmieszczą, to bym brał decathlonowego fitnessa (ten wygląda całkiem całkiem, choć to raczej szosa typu nedurance z prostą kierownicą, niż typowy fitness: http://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-540-fb-id_8322798.html).Jeśli chodzi o szersze opony, to pamiętaj, że to nie tylko szerokość widelca, ale i szczęk hamulcowych - mogą "nie puścić" szerszej opony.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...