Tomcio83 Opublikowano 23 godziny temu Udostępnij Opublikowano 23 godziny temu Hej, W zeszłym roku zbudowałem swój uniwersalny rower i naprawdę go uwielbiam. Problem w tym, że mam też szybkie MTB i przez to praktycznie przestałem korzystać z jego „gravelowej” strony. Przy moim czysto szosowym stylu jazdy coraz częściej myślę o powrocie do dwóch blatów. Mój obecny napęd w zasadzie wciąż świetnie się sprawdza, nawet na ustawkach, ale po pierwsze bardzo kusi mnie spróbowanie elektroniki, a po drugie mam wrażenie, że przy moim sposobie jazdy przesiadka na 2x mogłaby dać więcej frajdy na szosie. Myślałem też o zmianie roweru na coś bardziej szosowego, ale to wydaje mi się bez sensu, bo mój TCX świetnie radzi sobie na szosie, a zawsze mam możliwość wrzucenia szerszej opony. Macie jakieś doświadczenia albo rady w tym temacie? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 godziny temu Udostępnij Opublikowano 22 godziny temu Nasz gravel poszedł na OLX 🙂 Ani ja ani mój młody nie zaszczepiliśmy się na gravelową bajkę 🙂 Albo szosa albo MTB. Opona szersza niż 28 raczej nie jest nam potrzebna ale młody na zimę ma teraz 32 mm. To wystarcza na wszelkie gładkie szutry z nadmiarem. Szosa z jednym blatem? Buahaha. Ja mam do jazdy po płaskopolsce 52x39. Teraz zmienię blat 39 na 42. Bo jak wiatr powieje to brakuje na 39 przy około 40 km/h. Młody ma chyba 54x42 Elektronika ma wady i zalety. Wadą jest wyższa cena i potrzeba pamiętania o baterii. Zaletą precyzyjniejsza i szybsza zmiana przełożeń i brak potrzeby wymieniania strzępiących się co jakiś czas linek. Jak jest zintegrowany kokpit i pancerze puszczone przez łożysko sterowe, co teraz modne, to nigdy to nie będzie dobrze działać z mechaniką i dramatycznie osłabi strukturę rury sterowej widelca. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 15 godzin temu Udostępnij Opublikowano 15 godzin temu 7 godzin temu, jajacek napisał(a): Jak jest zintegrowany kokpit i pancerze puszczone przez łożysko sterowe, co teraz modne, to nigdy to nie będzie dobrze działać z mechaniką i dramatycznie osłabi strukturę rury sterowej widelca. Nie zgadzam się. Jak zbyt mocno tego nie powyginasz, to działa dobrze. Mam w gravelu zintegrowany kokpit i napęd grx 2x11, zmienia tak samo dobrze jak 105 w szosie bez zintegrowanego kokpitu. W szosie mam 50x34, bo we wcześniejszym 52x39 miałem dziurę koło 36. Mniejszy blat z przodu daje mi mniejsze skoki przy wyższych prędkościach a na 34 nie puchnę jak mam jechać wolno pod górkę, jak jadę z kimś słabszym. 7 godzin temu, jajacek napisał(a): Szosa z jednym blatem? Buahaha. Całkowicie się zgadzam 7 godzin temu, Tomcio83 napisał(a): Myślałem też o zmianie roweru na coś bardziej szosowego, ale to wydaje mi się bez sensu, bo mój TCX świetnie radzi sobie na szosie, a zawsze mam możliwość wrzucenia szerszej opony. Po zmontowaniu lekkiego gravela na karbonie z karbonowymi stożkami, szosa głównie robi za ozdobę na ścianie. W nieidealnych warunkach gravel u mnie jest szybszy niż szosa. Ja mam napęd 2x11 grx ale na linkach. Chodzi to pięknie. W elektronikę na razie nie idę, bo gravela używam też do jazdy turystycznej, gdzie zdarza mi się o coś szturchnąć przerzutką. Przy cenie 230 zł za RX810 jak urwę to bardziej będę się wkurzał, że nie mogę kontynuować jazdy, przy cenie 1050 zł za RX825 już bym płakał ze względu na wydatek a nie brak możliwości kontynuowania jazdy. Elektryka do graveli dalej jest droga, moim zdaniem absurdalnie droga. Tańszą o 1500 zł alternatywą jest 2x12 di2 od 105. Jakbym mógł za 3k kupić elektrykę do gravela, to bym się skusił, za obecne 5-6k za grx di2 się nie skuszę. Tańsza jest elektryka od srama, ale jakoś mnie nie przekonuje do siebie. Odnośnik do komentarza
Toster Opublikowano 11 godzin temu Udostępnij Opublikowano 11 godzin temu Może nie dostałeś żadnej rady ale za to dowiedziałeś się co mają inni😄 Myślę,że jeśli masz chęć spróbować, są możliwości to montować i się nie zastanawiać, jak się spodoba to fajnie jak nie to znów coś zmienisz. Ja mam doświadczenie z gravelem na szosie którym troche jezdziłem i było fajnie ale po przesiadce na szose jak można sie domyślać jest lepiej na szosie😄 robi się w tym samym czasie więcej kilometrów bo jednak jest sporo szybsza. Ale jeśli nie zależy Ci na dystanasch i prędkościach głównie prędkościach to chyba w szosę nie trzeba wchodzić. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 godziny temu Udostępnij Opublikowano 4 godziny temu @Oskarr Tak wygląda rura sterowa w Meridzie. Powiedz mi jako fizyk czy to nie jest strukturalne osłabienie materiału i czy to długodystansowo może dobrze działać? Bo według mechaników absolutnie nie. Odnośnik do komentarza
Tomcio83 Opublikowano 2 godziny temu Autor Udostępnij Opublikowano 2 godziny temu Wielkie dzięki! Jakiś obraz zaczyna mi się z tego układać. Mam za sobą lata na szosie, ale ze względu na zamiłowanie do gór (i pewnie kiepskie wytrenowanie) nie wyszedłem jeszcze poza 50-34, bo taka korba pozwala mi wyjechać wszystko. Sam byłem zaskoczony jak dobrze mi się ten GRX sprawdził, bo nawet w górach było super. Jakieś niedostatki czułem w dwóch sytuacjach: 1) top speed - przy 44T i 10T z tyłu jednak za mocno nie dało się depnąć 2) na większych podjazdach zawsze myślałem o watach straconych na tym skosie 🙂 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 1 godzinę temu Udostępnij Opublikowano 1 godzinę temu Jak to zawsze za dużo ważyłem. Zaczynałem na szosie na rowerze z Decathlonu co miał trzy blaty, 50x39x30. No i na tym dało się wszystko wyjechać, nawet Przełęcz Karkonoską na 30x29. Jak zmieniłem rower na dwublatowy to pod wpływem marketingu założyłem compact 50x34. Pojechaliśmy na Słowację na majówkę, jeszcze bez formy i jak przyszły podjazdy to okazało się że dupa. Na 34x29 (bo wtedy to była kaseta z największą koronką) kompletnie nie da się po górach jeździć przy wadze 83-85. Na podjazdach gdzie było 15% miałem kadencję 40-50 🙂 Po przyjeździe do domu natychmiast zamówiłem korbę 52x39x30 i jeżdżę na niej do dzisiaj. Natomiast po płaskim na 50 nigdy nic mi nie brakowało. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się