Piwpaw Opublikowano 8 godzin temu Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu Cześć. Mam możliwość kupienia tych kół za 1400 zł nówki prosto z fabryki od gościa, który wygrał je na zawodach i pozbywa się ich. Normalna cena to ok 2300 zł. https://www.dtswiss.com/pl/kola/kola-szosowe/gravel/gr-1600-spline W tej chwili jeżdżę na obtęczach Dt Swiss G540 na piastach firmowanych przez Speca. Spec wkłada je do trochę wyższych modeli Divergów, a także do niższych Cruxa i Roubaix. Chwalę je sobie. Ciężkie (ok 2 kg), ale pancerne, 10 tys km przejechanych, zero problemów. Piasty też wydają się być dobrej jakości. Jak sądzicie, warto iść w te GR 1600 i zamienić te co mam na te? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 godzin temu Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu Na piastach DT 350 rzadko bywają koła tańsze niż za 2000. Więc w tym sensie jest to dobra cena. Spec zwykle używał piast Formula, które prędzej czy później sprawiały problemy. W ostatnich latach jakieś inne. Więc jak bym był skłonny wymienić.W ostatnich latach np. w Chiselu pojawiły się piasty firmy Bear Pawls. Ale nie wiem jakiej są jakości. I pytanie jakie są piasty w tych kołach co masz? Bo jak mają ratchet DT Swiss to albo to są piasty z bebechami DT 370 albo DT 350. I wtedy wymiana nie ma sensu. Szprychy będą chyba inne. I nie wiem czy mosiężne nyple czy nie. Bo co jest zaskakujące takie były w tych kołach Speca: DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples. A co sądzi nasz kolega mechanik @mike21? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 godzin temu Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu Wyjaśnienie dotyczące piast z jednego z postów: "Hello everyone. I decided to pull the trigger on converting the rear hub (that I assumed it was Dt Swiss) to a ratchet system. My 2021 Specialized Diverge expert carbon came with DT Swiss branded rims G540, but no branding on the hub, neither DT Swiss nor Specialized. Took the hub apart, and it looked like a Dt swiss 370 3 pawl hub to me. I ordered the parts to convert it to a ratchet system, and everything looked like it was going to fit. I was wrong, the nut ring is bigger than the ratchet nut ring for the conversion. The 3-pawl nut ring measures around 37.5 mm, and the ratched dt swiss nut measures around 33.9mm (outer diameters). So questions, Does DT swiss make different sizes of ring nuts for their ratchet system? Are the hubs on the specialized diverge G540 wheels not Dt Swiss?" Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 7 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu W tych co mam są nyple mosiężne, w GR 1600 aluminiowe, więc plus dla moich. No ale z kolei obręcze w GR 1600 są spawane, w G540 nie. Piasty w moich raczej nie są na Ratchecie, już po dźwięku można poznać. Te z Ratchetem brzmią specyficznie. Ale cykają ładnie. No i kręcą się długo, czego ponoć nie można powiedzieć o piastach z Ratchetem. Ale już był o tym wątek. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 godzin temu Udostępnij Opublikowano 6 godzin temu Trochę kół mam. I wiele na bebechach DT 350 i DT 240. Jak są dobrej jakości łożyska to kręcą się zajebiście. Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 6 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 6 godzin temu Czyli brać czy nie, bo jak mówią lepsze jest wrogiem dobrego. GR 1600 są ponad 200 g lżejsze. Czytałem też że obręcze GR 531 (bo na tych są robione GR 1600) mimo że lżejsze są wytrzymalsze i mniej podatne na uszkodzenia. Pomijam już ogólnie ładniejsze wykonanie, np napisy malowane zamiast naklejek, które szybko się łuszczą. Gość dał mi czas do dziś, bo ma już kolejkę chętnych. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 6 godzin temu Udostępnij Opublikowano 6 godzin temu GR1600 są na 350tkach, szprychy aero. Obręcze spawane. Cena ok. Odnośnie piast DT w produktach innych firm to DT zawsze każe pisać by DT Swiss albp wręcz jest to piasto z logo swissa. Swiss nie maluje - stosują specyficzną kalkomanię ktora dalej się łuszczy ale jest generalnie trwalsza niż w innych kolach. Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 6 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 6 godzin temu 23 minuty temu, mike21 napisał(a): Swiss nie maluje - stosują specyficzną kalkomanię ktora dalej się łuszczy ale jest generalnie trwalsza niż w innych kolach. Na portalu bikeworld.pl piszą "...podobnie jak w przypadku piast naklejki, które po pewnym czasie wyglądały po prostu źle ustąpiły miejsca trwałemu lakierowi ..." Co prawda opis ten dotyczy modelu ER1600, ale w GR jest na pewno tak samo. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 5 godzin temu Udostępnij Opublikowano 5 godzin temu Ja bym brał, chyba że chcesz/możesz dozbierać do jeszcze lżejszych karbonowych to wtedy bym poczekał. Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 5 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 5 godzin temu 10 minut temu, Pepe75 napisał(a): Ja bym brał, chyba że chcesz/możesz dozbierać do jeszcze lżejszych karbonowych to wtedy bym poczekał. Do karbonu mi się nie pali. Biorę, bo się gościu rozmyśli:) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się