Skocz do zawartości

Chiński gravel BXT 135 8,5 kg za około 6000zł


Oskarr

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Zbudowałem nowy rower, tym razem padło na gravela. 

Rama BXT z wewnętrznym prowadzeniem linek, rama, kierownica, sztyca, koła, widelec, siodełko - karbonowe. 

Koła to CSC gravel o szerokości zewnętrznej 31, wewnętrznej 23, wysokie na 50 mm. 

Napęd pełna grupa shimano GRX 2x11, 

opony 40c cst overton z dużym zapasem mleka. 

pedały ZTTO (leżały w szufladzie) z chin. 

 

Całość, z koszykiem i pedałami waży 8,65 kg całość kosztowała mnie koło 6k pln, ale w tej kwocie nie liczę pedałów i opon - z nimi zamykamy się w 6400. 

 

Z minusów:
Koszmarem było przełożenie linek przez zintegrowaną kierownicę, jakbym teraz chciał coś takiego budować to szedłbym w napęd 1x (jedna linka mniej) lub polowałbym na jakąś promocje na elektronikę. O dziwo, nie czuję różnic w zmianie biegów między tym rowerem a starszym gravelem z napędem grx 2x10 z linkami puszczonymi klasycznie. 

Ratowałem się trochę pilnikiem do paznokci aby wygładzić otwór w kierownicy aby to przeszło 😄 

Pilnikiem musiałem też trochę spiłować lakier przy hamulcu na widelcu - lakier się ulał obok zacisku i zacisk był krzywo względem tarczy. 

Jak dla mnie za wąska flara. Tu kierownica ma 42 cm u góry i 48 cm na dole. Taka więc bardziej szosowa flara niż gravelowa (w starym mam 40 cm góra i 56 dół)

Z przodu wchodzi opona 2,2 cala, z tyłu niestety maksymalnie 45 mm. Próbowałem włożyć 2 calowego race kinga, to obciera, więc 48 raczej też byłoby za szerokie. 

 

Opinie po jeździe:

Przy moich 71 kg mam Ciśnienie z tyłu 2,5, z przodu 2 bary. Na asfalcie jeździ to jak rower szosowy tylko bez ułomności roweru szosowego, w stylu czułości na krawężniki bruki itp. W lesie tył jest dużo wygodniejszy niż mój drugi, aluminiowy gravel - strzelam, że zasługa karbonowej sztycy. Serio, czuć że tak kręgosłupa na dziurach nie obija. Za to przód jest sztywniejszy niż w moim wcześniejszym gravelu, ta zintegrowana kierownica jest bardzo sztywna i słabo amortyzuje. Ratuje trochę sytuacja gruba owijka. Będę jeszcze sprawdzał jak to działa przy zamontowaniu opony 2" z przodu. 

 

Rama ma wszystkie możliwe otwory montażowe pod bagażniki, błotniki itp. Dopuszczalna masa 150 kg, więc nie powinno być jakiegoś problemu z bike packingiem czy ciągnięciem przyczepy. Po pierwszym przejeździe jestem zadowolony. Przy pierwszym przejeździe poprawiłem parę moich osobistych rekordów, na testowym odcinku wykręciłem czas lepszy o 30 sekund względem aluminiowego gravela - poprawa z 28 na 27,5 minuty na 13,5 km odcinku asfalt/szuter - daje to poprawę średniej o około 0,5 km/h. 

 

2f1820a3-3b16-4462-b2a0-e1c6a375bde2.jpg

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...