kobik Opublikowano Środa o 19:51 Udostępnij Opublikowano Środa o 19:51 Cześć, potrzebuje pomocy w doborze kół/koła do roweru dla Młodego. Młody lat 11, jeździ Superiorem 27.5 (specka tu: Superior - TEAM 27 Issue) i jak to Młody - powyginał obręcz tylną ("korzeń był tato" co znaczy - skakałem znowu xD). Na razie jeszcze spróbujemy prostować, choć to już któryś raz i może być ciężko. Póki co jeździmy XC głównie w Trójmieście, czasami dość agresywne, plus zajawkowo jakieś dropy, stoliki, większe korzenie itd. Wygląda na to, że muszę zacząć szukać nowych kół, czegoś mocniejszego, ale nie koniecznie rujnującego budżet. Młody ciężki nie jest, jakieś 35kg max ale za to jest energiczny i niezbyt delikatny, niestety. Wybór jest zbyt duży, a ja zbyt zielony, wyklikałem taką opcję: Koła Shimano Boost Centerlock ALEXRIMS EM30 27,5" 30mm ale nie umiem ocenić na ile to ma sens. Nie potrzebuje kompletu, starczy sam tył, budżet to powiedzmy 500zł na koło, póki co. Może być coś używanego, ale bez wiedzy czego szukać... Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Środa o 20:04 Udostępnij Opublikowano Środa o 20:04 Ja bym kupił Sunringle Duroc 30. Są znane z pancerności. Nigdy nie widziałem ani jednych dobrych kół od Shimano. Mój młody jak się ścigał w XC, jak miał 12-13 lat to miał koła Speca, 27,5, jakieś podstawowe. Nie był typem co skakał, więc nic się z nimi nie działo. Natomiast potem jak już ważył 70 to już wszystko potrafił powyginać. Może się czasem do klubu podłączcie? Chyba Klif Chłapowo najlepszy w Trójmieście. Odnośnik do komentarza
kobik Opublikowano Środa o 20:16 Autor Udostępnij Opublikowano Środa o 20:16 8 minut temu, jajacek napisał(a): Ja bym kupił Sunringle Duroc 30. Są znane z pancerności. Nigdy nie widziałem ani jednych dobrych kół od Shimano. Mój młody jak się ścigał w XC, jak miał 12-13 lat to miał koła Speca, 27,5, jakieś podstawowe. Nie był typem co skakał, więc nic się z nimi nie działo. Natomiast potem jak już ważył 70 to już wszystko potrafił powyginać. Może się czasem do klubu podłączcie? Chyba Klif Chłapowo najlepszy w Trójmieście. Duroc30 widze w Deca: Koło do roweru MTB Sunringle Duroc30 27,5" tylne 2-kom. do tarczy Boost 12x148 ROCKRIDER | Decathlon, mają dwie oferty chyba o różnej szerokości obręczy, i nie wiadomo jakim bębenkiem... No i chyba tarcza na 6 śrub zamiast centerlocka, więc jeszcze dojdzie mi wymiana tarczy albo jakieś adaptery. niby bez dramy, ale zawsze jakaś komplikacja. Klifa znamy, ale daleko nam do nich na treningi 😉 Mamy małą grupkę zapaleńców, również tych najmłodszych, więc jest z kim trenować i ustawki ogarniać. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Środa o 20:27 Udostępnij Opublikowano Środa o 20:27 W Durocach to @Oskarr jest u nas biegły. Może jakieś koło Fulcrum lub DT Swiss z serii M, używka wystarczy? Po prostu żeby było wzmocnione? Tarczę na 6 śrub to kupisz za grosze. Jakieś Tektro jakby co. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano Środa o 23:38 Udostępnij Opublikowano Środa o 23:38 Duroc odpada, masz bębenek microspline Napisz po prostu do fitwheels by Ci zaproponowali koło podając to samo info im, co nam - tylko dopisz info że potrzebujesz centerlock i microspline. Na pewno coś sensowego zaproponują. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano Czwartek o 06:41 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 06:41 Ja bym poszedł w tylne koło M1900 DT swissa (700 zł na CR) lub w komplet maviców crossmaxów. Mavicki są dostępne z bębęnkami pod microspline, ale niestety są pod 6 śrub. Komplet dlatego, że jak przy 37 kg Twój chłopak dał radę rozwalić fabryczne koło, to oznacza to, że ma tam koła z gównolitu. Durocki spoko, ale tylko pod standardowy bębenek shimano. https://www.centrumrowerowe.pl/kolo-tylne-dt-swiss-m-1900-spline-pd30764/ Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Czwartek o 08:02 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 08:02 To jest świetne koło: Newmen Evolution SL X.A.25 27.5" | Disc | 12x148mm | 28H | 835g | K193 Leszno • OLX.pl Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano Czwartek o 09:40 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 09:40 2 godziny temu, Oskarr napisał(a): Ja bym poszedł w tylne koło M1900 DT swissa (700 zł na CR) lub w komplet maviców crossmaxów. Mavicki są dostępne z bębęnkami pod microspline, ale niestety są pod 6 śrub. Komplet dlatego, że jak przy 37 kg Twój chłopak dał radę rozwalić fabryczne koło, to oznacza to, że ma tam koła z gównolitu. Durocki spoko, ale tylko pod standardowy bębenek shimano. https://www.centrumrowerowe.pl/kolo-tylne-dt-swiss-m-1900-spline-pd30764/ podesłałem wersje pod 29", więc się specjalnie tym nie kieruj 🙂 Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano Czwartek o 12:31 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 12:31 Jeśli M1900 to tylko te współczesne na obręczach M502, które mają szerokość wewnętrzną 30mm (to są w miarę świeże ofertowo koła, jakieś 2 lata mają). Poprzednia wersja M1900 miała szerokość wew 25mm i była stosunkowo licha pod względem wytrzymałości. Nie mniej seria M nie jest odporna na wgioty - szybko się będą robić. XM jest pod tym względem dużo trwalsza. Obręcze XM481 na aledrogo ktoś sprzedaje po 180zł - jeśli masz sprawdzony warsztat, który robi też koła to możesz dać do przeplotu obecne na taką właśnie obręcz. Do obręczy masz w komplecie nyple i podkładki. Nowe szprychy brałbym DT, Pillar albo Sapim, zwykłe 2mm bez cieniowania (czarne 3-3,5zł/szt). Odnośnik do komentarza
kobik Opublikowano Czwartek o 21:08 Autor Udostępnij Opublikowano Czwartek o 21:08 8 godzin temu, mike21 napisał(a): Jeśli M1900 to tylko te współczesne na obręczach M502, które mają szerokość wewnętrzną 30mm (to są w miarę świeże ofertowo koła, jakieś 2 lata mają). Poprzednia wersja M1900 miała szerokość wew 25mm i była stosunkowo licha pod względem wytrzymałości. Nie mniej seria M nie jest odporna na wgioty - szybko się będą robić. XM jest pod tym względem dużo trwalsza. Obręcze XM481 na aledrogo ktoś sprzedaje po 180zł - jeśli masz sprawdzony warsztat, który robi też koła to możesz dać do przeplotu obecne na taką właśnie obręcz. Do obręczy masz w komplecie nyple i podkładki. Nowe szprychy brałbym DT, Pillar albo Sapim, zwykłe 2mm bez cieniowania (czarne 3-3,5zł/szt). No właśnie byłem dziś w zaufanym warsztacie, gość proponuje przeplot na obręczy DT U663 Obręcz E-Bike DT Swiss U 663 27,5er 28H / 32H / 36H Disc Salon Rowerowy Formicki-Bike Piasta nadal dobra, bo rower jeszcze nawet 1000km nie przejechał, więc może rzeczywiście sama obręcz to nie najgorszy pomysł. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano wczoraj o 04:09 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 04:09 Pytanie czy to wyjdzie dużo taniej niż całe koło? Mam kiepskie doświadczenia z podwójnie oczkowanymi obręczami. Osłabia to strukturę obręczy. Najbardziej pancerna obręcz to EX471. Ale kosztuje dwa razy tyle. Wpisz w google Aaron Gwin Leogang Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano wczoraj o 05:37 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 05:37 Przeciez tu jest kolarz 35kg, a tu jest obrecz do ebike do 180kg. Co on miałby robic by ją uszkodzić. @kobik lepsze wrogiem dobrego, tu kazda w budzecie opcja dobra dobra byle syn miał szybko koło z powrotem i mogl jezdzic. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano wczoraj o 07:38 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 07:38 @kobik U663 to obręcz do roweru miejskiego 😉 więc znacznie słabsza niż XM481 jesli chodzi o łupankę i znacznie cięższa. Te XM481 pod 28 szprych po 230zł sprzedają (nominalnie kosztują ponad 300). Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się