Skocz do zawartości

Kola karbonowe


Rekomendowane odpowiedzi

W całej swojej rowerowej karierze miałem tylko 1 komplet karbonowych kół. Tłuklem nimi niemilosiernie, wpadałem w dziury na zjazdach takich ze mi że mi kierownice z rąk wyrwało(raz nawet faktycznie wyrwało bo mnie dziura w cieniu totalnie zaskoczyła) - a koła dalej były proste. Dalej są proste, ale ich nie uzywam, bo do treningow starcza mi aluminium.

Jak masz kupować to koniecznie obejrzyj obrecze po wewnetrznej stronie, po zdjeciu opon. Sam bym nie kupil uzywanych, chyba ze tak świeże jak te z linku który zapodałeś. Po karbonie nie widać co przeszedł. Jak gdzies bardzo mocno dostały, to mozesz nawet je polamac po strzale w to samo miejsce.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za cenna uwagę. Przy zakupie używanych będę miał na to oko. Mnie interesują tylko koła, bez opon więc wszystko będzie widoczne, ewentualnie taśma do zerwania.

Nie wiem o co sprzedającemu chodzi z tą piasta, sam się zastanawiałem ale to nieistotne. Linka wrzuciłem tylko pogladowo. Czy to składane czy oryginał nie wiem, nie dopytywałem.

Ogólnie chodzi o takie koła z piasta 240 lub 350, jest tyle tych modeli że nie wiem które są na jakich piastach.

Odnośnik do komentarza

Shimano nie robi dobrych kół. Ani aerodynamicznie ani piast ani specjalnej wytrzymałości.
Raz zrobiliśmy głupotę i pożyczyliśmy na ważne zawody. Był to jeden z najgłupszych pomysłów. Zamiast medalu, dalekie miejsce.
Koła mające 28,5 zewnętrznie są ograniczeniem. Oczywiście można założyć oponę 30 mm i stracić te kilka watów. Ale koła karbonowe kupuje się dla ich aerodynamiki i mniejszej wagi niż aluminiowe. Więc zakładanie na nie opony szerszej niż obręcze kompletnie neguje ich zakup.
Więc jestem za tym żeby kupić minimum 31 mm.
Kluczowe jest też zachowanie koła w bocznych wiatrach.
Natomiast nie przesadzałbym z wysokością stożka z przodu.
Dziś na naszej trasie była niesamowita piździawka. Kolega na stożku 64, ja na 50. On nie był w stanie trzymać kierownicy jedną ręką. Ja tak ale też z trudem.
Zamierzam wziąć od mojego młodego jego Orbeę na test. Kupił ostatnio opony Vittoria Corsa Pro 32 mm. Zobaczę czy jest odczuwalna różnica pomiędzy 28 a 32 mm.

Tu jest ciekawe video, gdzie były kolarz zawodowy i dobry kolarz, chyba pro amator albo z jakiejś grupy półzawodowej, ścigający się w kryteriach oceniają jakie komponenty wybrać ich zdaniem. Niektóre wybory mogą być zaskakujące:
Ranking the Top Cycling Trends

 

 

Odnośnik do komentarza

Dzięki Jacku za info, te koła są w kręgu moich zainteresowan,  wrzucałem linka z innego sklepu w sporo wyzszej cenie. Ta oferta mega atrakcyjna.

Jedna rzecz w tych kołach jest irytujaca, mianowicie waga. W budżecie do 4k PLN może da się kupić na przecenach w listopadzie bądź grudniu coś lepszego i przede wszystkim lżejszego, w okolicach 1500 g.

Pytanie czekać czy korzystać z takiej która przedstawlies.

 

Odnośnik do komentarza

To zależy czy potrzebujesz kół aero do jazdy po płaskim i wtedy taka waga jest akceptowalna czy też chcesz kupić koła ze względu na niższą wagę i aerodynamikę. Moje koła Roval CL 50 mm na zwykłych szprychach DT Competition i bebechach od DT 350 ważą 1500 gramów. Więc 1700 gramów szału nie robi. Z drugiej strony jeździłem długo na FFWD alu-carbon ważących 1800 gramów i jakiejś dużej różnicy nie widziałem. Swoją drogą dziwne czemu te koła są tak ciężkie. Są bardzo podobne do moich. Tu specyfikacja:

Komplet kół TYRO II (45MM) SP 24H/24H UD BLACK 1:1 DISC BRAKE (opona) SHIMANO | SZOSA GRAVEL/CX BH BIKES | SKLEP ONLINE | SKLEP ROWEROWY 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...