Greg29 Opublikowano Niedziela o 10:39 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 10:39 Też nie kumam co autor miał na myśli. Bardziej pancerne opony nie sprawią, że szybciej pokonasz krawężnik czy kostkę, raczej jak już to podniesienie tyłka z siodełka i jazda na "niezablokowanych" łokciach, żeby amortyzować nierówności swoim ciałem. Jeżdżę też szosą po ddr-ach z kostki i pokonuję krawężniki przy wyjazdach, i takie tam, mam opony 28c Continental Ultra Sport III a wcześniej były jakieś fabryczne Bontragery 25c i na pewno nie potrzebuję do tego jakichś ciężkich, pancernych opon. Kiedyś miałem w Tribanie Marathony Plus 32c, które ważyły około kilograma sztuka i jak wymieniłem na Hutchinsony Overide 35c ważące 330 gr sztuka to czułem jak rower odżył, nabrał skrzydeł. Dziwi mnie, że Huragan nie mieści opon 28 mm bo jest to w miarę współczesna konstrukcja. Mam też Krossa Vento 3.0 , bodajże 2017 roku na Sorze i szczękach i tam bez problemu wchodzą 28c, na takich jeździłem, nic nie obcierało na zakrętach, z boku jest jeszcze trochę miejsca tylko nad oponą, między oponą a widelcem jest dość ciasno Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano Niedziela o 11:09 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 11:09 27 minut temu, Greg29 napisał(a): Bardziej pancerne opony nie sprawią, że szybciej pokonasz krawężnik czy kostkę, raczej jak już to podniesienie tyłka z siodełka i jazda na "niezablokowanych" łokciach, żeby amortyzować nierówności swoim ciałem. Przedewszystkim nie ma takiej opony, oprócz lanej, która by uchroniła przed dobiciem do obręczy przy takiej jeździe. Odnośnik do komentarza
tygrysek Opublikowano Niedziela o 11:36 Autor Udostępnij Opublikowano Niedziela o 11:36 Może nieprecyzyjnie się wyraziłem Nie chodzi o to ze pancerna opona ma byc szybsza, tylko obecnie na każdym zjeździe i wjeździe oraz nierównej kostce mocno zwalniam z obawy aby te moje cieniutkie opony się nie przebiły, ponadto np, na trasie na Gassy mam do przejechania kilkusetmetrowy odcinek szutry z kamieniami gdzie już nawet jadąc wolno mam obawę przed kapciem. Zwłaszcza że lapalem kapcie juz w podobnych miejscach. Mogę te odcinki nadrabiać asfaltem ale to jest w 2 strony min 10 km, po drodze z większym ruchem samochodów Zakładam że na bardziej pancernych oponach dobrej klasy np Gatorskin w porównaniu do Michelin Dynamic Sport prędkości wcale nie spadnąt (te opony są lżejsze od moich o 50 gr, a opory toczenia przy najwyższym ciśnieniu są raptem 2 Waty większe). Natomiast bardziej będę mogł przejechać jakiimiś krótkimi odcinkami z szutru lub utwardzonymi duktami leśnymi, nie ograniczając sie w 100 % do asfaltu Poza tym ostatnio oglądając Karola Filipienko wyszło mu że między topowymi oponami Grand Prix 5000 a budżetowymi z Decathlonu o masie większej o 50 % (280 gr vs 420 gr na 1 oponie)_ różnica w czasie przejazdu na 10 km pętli jest rzędu 30 sekund na każde 14 minut, czyli około 3 %. Zakładając że jadę na wycieczkę nawet 5 godzinną to jest w porywach 10 minut różnicy czasu, dla mnie przy moim styli jazdy to jest pomijalne, bo jedynęna co zwracam uwagę to spalone kalorie Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano Niedziela o 12:05 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 12:05 26 minut temu, tygrysek napisał(a): Nie chodzi o to ze pancerna opona ma byc szybsza, tylko obecnie na każdym zjeździe i wjeździe oraz nierównej kostce mocno zwalniam z obawy aby te moje cieniutkie opony się nie przebiły No przecież właśnie chodzi o to, że w takich warunkach pancerna opona niczego nie zmieni. Czym ta opona ma Ci się przebić? Zaokrągloną kostką brukową, krawężnikiem? Dukty leśne to nie miejsce na rower szosowy. Szutry to tylko jeżeli musisz, bo natchnąłeś się na nie na trasie. Odnośnik do komentarza
Locomotiv21 Opublikowano Niedziela o 19:06 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 19:06 Tu jest test opony Conti Gatorskin na BRR https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/continental-gatorskin-2015 Tak jak pisałem, odporność na przebicia jest mega ale opory toczenia są bardzo duże - zastanów się czy napewno potrzebujesz takiej ekstremalnej ochrony (kosztem spadku prędkości) Jakiego rodzaju przebicia dętki masz najczęściej, punktowe czy tzw "snake"? Zakładam, że jeździsz na dętce (butylowej?) Zastanawiam się czego Ci brakuje w tym gravelu, że chcesz zrobić z roweru typowo szosowego (Romet) gravela? Odnośnik do komentarza
tygrysek Opublikowano 11 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 11 godzin temu Być może za bardzo przejąłem się tą gumą która zdarzyła mi sie ostatnio Po wymianie opaski na obręczy na nową i dobrej jakości ostatnie ponad 400 km po różnego rodzaju asfaltach i kostkach przejechałem bez problemu Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się