jajacek Opublikowano 17 godzin temu Udostępnij Opublikowano 17 godzin temu Ten ważył 10,5 kg. Idzie kupić używkę za ok. 10k, jak ten z OLX z linku, na kołach alu. Epic EVO Expert Z używką jest ten problem, że nie wiemy co kupujemy, w jakim stanie. Natomiast zwykle można to ocenić po stanie zużycia korby i tylnej przerzuki. Obecnego Epica hardtaila kupiłem używkę za 6,5k. Jeżdżony do kościoła w niedzielę 🙂 Jeszcze miał plastiki na kołach. Zero problemu. Natomiast być może potrzebujesz bardziej rekreacyjnego. I takim wydaje się ten Radon. Odnośnik do komentarza
mariocoletti Opublikowano 16 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 16 godzin temu 40 minut temu, jajacek napisał(a): Ten ważył 10,5 kg. Idzie kupić używkę za ok. 10k, jak ten z OLX z linku, na kołach alu. Epic EVO Expert Z używką jest ten problem, że nie wiemy co kupujemy, w jakim stanie. Natomiast zwykle można to ocenić po stanie zużycia korby i tylnej przerzuki. Obecnego Epica hardtaila kupiłem używkę za 6,5k. Jeżdżony do kościoła w niedzielę 🙂 Jeszcze miał plastiki na kołach. Zero problemu. Natomiast być może potrzebujesz bardziej rekreacyjnego. I takim wydaje się ten Radon. Czy rowery XC jak ten: 2022 Epic EVO Expert (swoją droga pomarańcz z tymi oponami jest przepiękna), to nie są rowery z zacięciem sportowym i pochyloną sylwetką? U producentów nie powinienem szukać kategorii TRAIL? Jak tak oglądam filmy z rowerami typu TRAIL, to w zasadzie wszyscy 130-140mm, a do tego plecy są bardziej wyprostowane. Nie, używki nie kupię, bo AŻ tak nie znam się na ocenie stanu roweru i mogę coś przeoczyć, a zwłaszcza w karbonie. Odnośnik do komentarza
wierzbajol Opublikowano 16 godzin temu Udostępnij Opublikowano 16 godzin temu 3 godziny temu, jajacek napisał(a): Z nowych w tym budżecie to masz chyba tylko alu. I to raczej tzw. bieda fulle, które koledzy doradzą lepiej ode mnie. @jajacek zupełnie bez złośliwości, ale imo to nie jest bieda full a w budżet się praktycznie łapie https://www.pepper.pl/share-deal/1073327?utm_source=copy_url_dt&utm_medium=referral&utm_campaign=2025-07-23&utm_content=1073327 Odnośnik do komentarza
wierzbajol Opublikowano 16 godzin temu Udostępnij Opublikowano 16 godzin temu 2 godziny temu, mariocoletti napisał(a): Jedynego Supercalibra, którego znalazłem, to.. maszyny zaczynające się od 18k PLN +++ 😄 2x przegapiłem promkę na pepper, fakt, że model dość podstawowy w kwestii osprzętu, ale cena była ~11k Odnośnik do komentarza
mariocoletti Opublikowano 16 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 16 godzin temu 10 minut temu, wierzbajol napisał(a): 2x przegapiłem promkę na pepper, fakt, że model dość podstawowy w kwestii osprzętu, ale cena była ~11k 11k, zaraz wyjdzie, że trzeba coś wymienić i zrobi się za rok 15k 😛 Budżet jest sztywny. 10k to jest MAX MAXÓW. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 16 godzin temu Udostępnij Opublikowano 16 godzin temu 5 godzin temu, Veriv napisał(a): (...) Full ktory lata jak hardtail. Tylko nie wiem jak tam z wytrzymałością i jakczytam o rogach i lemondce... to mi az smutno. W Świętokrzyskich masz zdaje sie Jeleniowskie Ścieżki. Nigdy tam nie bylem, bo to dla mnie gdzies tak samo daleko jak granica Czech z Austrią. Ale słyszałem same zachwyty. (...) Jeleniowskie to jedno z niewielu miejsc, gdzie naprawdę ciężko bez fulla. Zdecydowanie bardziej kamieniście niż Velka Fatra czy Beskid Śląski. Na niebieskiej za płasko i musiałem ciągle z korby poprawiać, by nie stanąć w niekończących się kamulcach. Na czerwonych większy skos pozwala pojeździć, ale po 3-4 kółkach mimo opon 2.6" na niskim jak na mnie ciśnieniu i specjalnie bardziej miękko ustawionej 140ki z przodu, po prostu wymiękłem i przerzuciłem się na inne górki w okolicy, gdy tam byłem. 2 godziny temu, Veriv napisał(a): Rogi to gotowy przepis na katastrofę. I w zyciu prywatnym i w nowoczesnym rowerze mtb. Szeroka kierownica, zahaczysz o drzewo rogami i sie na drzewie zatrzymasz, np obojczykiem. Z kierownica, jeszcze taka ze sliskimi koncowkami jest szansa sie bezkarnie odbić. (...) Zapomniałeś o wewnętrznych rogach (choć z krótkimi zewnętrznymi w praktyce też o zahaczenie czegoś grubszego niż drobna gałązka, bo masz dłonie na gripach i podświadomie je chronisz). Ludzie startujący w ultra (a część z nich zahacza o górskie klimaty, choć pewnie obok enduro w życiu nie stały) jeżdżą na najdziwniejszych kombinacjach, żeby poprawić komfort i wydajność: Tylko to jest trochę inny case niż autor wątku pyta. Trasy po 100, 150 km na Mazowszu, nawet w terenie, swobodnie się (pomijam uwarunkowania zdrowotne) obleci na HT XC z szerszym (żeby nie tonąć w piachach), ale szybkim kapciem. Pakowanie się z kolei w sporą część lasów gravelem to czysty masochizm. Z kolei na HT większość Świętokrzyskiego obleci, ale akurat raczej nie Jeleniowskie. Nic tylko czekać na zejście Speca z cenami na Chisela z tylnym zawiasem w normalniejszy przedział. Odnośnik do komentarza
mariocoletti Opublikowano 15 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 15 godzin temu 25 minut temu, Szwedacz napisał(a): Tylko to jest trochę inny case niż autor wątku pyta. Trasy po 100, 150 km na Mazowszu, nawet w terenie, swobodnie się (pomijam uwarunkowania zdrowotne) obleci na HT XC z szerszym (żeby nie tonąć w piachach), ale szybkim kapciem. Pakowanie się z kolei w sporą część lasów gravelem to czysty masochizm. Z kolei na HT większość Świętokrzyskiego obleci, ale akurat raczej nie Jeleniowskie. Nic tylko czekać na zejście Speca z cenami na Chisela z tylnym zawiasem w normalniejszy przedział. Zdrowie mam i chce je wykorzystać na jazdę. Plecy wytrzymałe, martwe ciągi w różnych "pozach" po 100-130kg specjalnie z dużą ilością powtórzeń, żeby wzmacniać kręgosłup głęboko też nie są problemem i je robię od 2-3 lat. Przysiady w pełnej mobilności, po 130-150kg oraz różne formy wzmacniania uginaczy w biodrach oraz dwugłowy uda też nad nimi pracuje. Telepotanie mi nie straszne, zresztą już dawno bym to odczuł na GRAVELU z moimi błyskotliwymi pomysłami na wjeżdzanie w różne badziewie. Niemniej jednak pozycja na GRAVELU jest dla mnie bardzo komfortowa ESKER nie jest za bardzo sportowy. Jedynie barki są kontuzjogenne przez to, że są bardzo mobilne i boje się opierać cały swój ciężar na przodzie lub za bardzo się wyciągać (pozycja jak by za dużym rowerze) łopatki tzw. protrakcja. Boje się też trochę serwisu FULL-a, ale nie o tyle ile cenowo, co czasowo. Stąd pomysł na celowanie w lekkiego HT - będzie przyjemniejszy na długim dystansie. W przedziale 7-10k PLN, to chyba jednak da się znaleźć już jakaś świetną maszynę? 10kg? Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 15 godzin temu Udostępnij Opublikowano 15 godzin temu 3 godziny temu, mariocoletti napisał(a): Co powiesz o podlinkowanych przez mnie FULL-ach? - https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-all-mountain-rockrider-feel-700s/_/R-p-342744 - https://www.bike-discount.de/en/radon-skeen-trail-al-8.0-2 - https://www.bike-discount.de/en/radon-skeen-trail-al-8.0-3 - https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-polygon-siskiu-t8 - Giant Trance Jak wygląda ich komfort? Dorzucę swoje 3 grosze n/t tych skeen triali. Generalnie bardzo przyzwoite rowery. Zawiedzenie pracuje neutralnie (bez kopania po nogach czy nadmiernego siadania przy dohamowywaniu). Na pewno bardziej są uniwersalne niż HT więc jesli te dodatkowe 3kg to nie problem to bym się nie zastanawiał. Do zrobienia na start to upgrade chargera do wersji 3.1 (około 70EUR). Mi osobiście nie podchodzi naęd SRAM z tak niskiej półki jak GX (tutaj okraszony jeszcze niższymi gratami NX) oraz hamulce magury (chociaż.tym mt trailom nie można odmówić siły hamowania). Trzeba brać też pod uwagę koszty eksploatacyjne (głównie przeglądów zawieszenia). Jeśl często jeżdżony to min raz na 2 lata trzeba rozkręcić cały wachacz i sprawdzić łożyska. Serwis amortyzatora i damper trochę częściej. Odnośnik do komentarza
mariocoletti Opublikowano 15 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 15 godzin temu 2 godziny temu, jajacek napisał(a): CozmoBike Udało mi się dodzwonić. W piątek będzie do wypożyczenia Spec - Epic. Pan troszkę zdawkowo odpowiadał, chyba prowadził auto 😄. Więc nie wiem, który to dokładnie model. Pewnie jakiś najtańszy: Ze SPECÓW kiedyś przeglądałem rowery i wpadł mi w oko https://www.specialized.com/pl/pl/chisel-comp-evo/p/4274939?color=5436775-4274939&searchText=93825-5604 dla tego mógłbym nadszarpnąć budżet i pozbyć się GRAVELA i przestać jeździć dłuższe dystanse, a poćwiczyć i poruszać się w lesie, pytanie jak z postawą. Waga 13.50kg pewnie też jest jakoś do zbicia. Odnośnik do komentarza
mariocoletti Opublikowano 15 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 15 godzin temu 21 minut temu, mike21 napisał(a): Trzeba brać też pod uwagę koszty eksploatacyjne (głównie przeglądów zawieszenia). Jeśl często jeżdżony to min raz na 2 lata trzeba rozkręcić cały wachacz i sprawdzić łożyska. Serwis amortyzatora i damper trochę częściej. A właśnie, bo może ja mam błędne rozumowanie.. Realnie jak często trzeba sprawdzić w środku amor - pełen serwis i taki wstępny (podstawowe rozkręcenie) oraz i podobne pytanie do zawiasów? Jazda 300 km / msc. Pełen serwis amortyzatora i dumpera raz na półtora roku, i serwis wstępny raz na pół? Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 15 godzin temu Udostępnij Opublikowano 15 godzin temu Ja robię tak, ze zgrubsza raz na pół roku zdejmuje damper, amortyzator i zawożę do serwisu - duzo jezdzę. Demontaż jest na prawde prosty, o ile masz dobre narzędzia, klucz dynamometryczny i trochę pojęcia. Raz zniszczyłem aluminiową śrubę. Ceny serwisów są różne. od 200-300zł do 800 za jeden amortyzator. Ja jestem sknerą i oddaje tylko tam gdzie jest tanio. Sa tez miejsca gdzie za demontaż nic nie obciążają - np za pełen serwis rocridera żony(taki sam damper i amortyzator jak z Twojego linku) zaplacilem w tym roku 800zł, razem z wymianą linek blokady amortyzatora i dampera. Oddalem tam cały rower. Przynajmniej raz na rok warto zajrzeć do łożysk. Po prostu sprawdzić czy się obracają i z jakim oporem. Jeśli topisz rower w błocie, to częściej. Szczególnie łożyska tylnego trójkąta, które mają niewielkie zakresy ruchu są wrażliwe na brud. Np tak wyglądały moje łożyska po kilku dniachtopienia roweru w dużym błocie, przed zawodami rowerowymi i po zawodach: to się da łatwo odratować i generalnie żaden problem wymienić smar- tylko trzeba umiejętnie zdjąć i zamontować osłonę. Inna opcja to wymiana. To wszystko jest proste i przystępne. Z mojego wątłego doświadczenia cięższe fule serwisuje się przyjemniej i rzadziej - bo wszystkie elementy są po prostu większe, bardziej wytrzymałe. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 12 godzin temu Udostępnij Opublikowano 12 godzin temu 3 godziny temu, mariocoletti napisał(a): A właśnie, bo może ja mam błędne rozumowanie.. Realnie jak często trzeba sprawdzić w środku amor - pełen serwis i taki wstępny (podstawowe rozkręcenie) oraz i podobne pytanie do zawiasów? Jazda 300 km / msc. Pełen serwis amortyzatora i dumpera raz na półtora roku, i serwis wstępny raz na pół? Książkowo to serwis olejowy co 50h jazdy oraz pełny serwis co 200h jazdy. W zależności od warunków eksploatacji można to trochę wydłużyć/skrócić. Odnośnik do komentarza
mariocoletti Opublikowano 11 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 11 godzin temu 52 minuty temu, mike21 napisał(a): Książkowo to serwis olejowy co 50h jazdy oraz pełny serwis co 200h jazdy. W zależności od warunków eksploatacji można to trochę wydłużyć/skrócić. Wiem, czytałem interwały, ale no.. 200h jazdy to dość mało :). @jajacek epic z brainem - nie wiem co to znaczy :d Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 10 godzin temu Udostępnij Opublikowano 10 godzin temu Mało jak patrzysz z perspektywy roweru wykorzystywanego z niską intensywnością, jak gravel. Dużo jak np pomyslisz 200h spędzonych na intensywnych ćwiczeniach na siłowni - takiej analogi bym szukał Odnośnik do komentarza
mariocoletti Opublikowano 9 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 9 godzin temu 35 minut temu, Veriv napisał(a): Mało jak patrzysz z perspektywy roweru wykorzystywanego z niską intensywnością, jak gravel. Dużo jak np pomyslisz 200h spędzonych na intensywnych ćwiczeniach na siłowni - takiej analogi bym szukał Jest to niezła analogia, to przyznam. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się