grabo999 Opublikowano Piątek o 16:57 Udostępnij Opublikowano Piątek o 16:57 Witam, co radzicie wybrać dla amatora z przeznaczeniem głównie na las: MTB TORPADO Storm X8 M21 czy Rockrider EXPL 540? Oba aktualnie w zasadzie w tej samej cenie 3 tys. Aktualnie mam romet mustang 1 - mam jednak z nim taki problem, że pod nawet średnio strome leśne wzniesienie kompletnie nie ma przyczepności (boksuje w miejscu) co w zasadzie uniemożliwia wjazd pod górkę. Po zatrzymaniu ruszenie z miejsca jest praktycznie niemożliwe. Nie wiem czy to wynika z geometrii ramy, z tego, że po prostu jestem za lekki (78 kg, 182 cm) i środek ciężkości jest za wysoko (koło 29''), a może po prostu opony są bardzo kiepski (chociaż od nowości miałem z tym problem). W komunijnym rowerze sprzed ponad 20 lat (koła 26'') nie miałem żadnych problemów jeśli chodzi o wjazd na te same wzniesienia. Czy któryś z tych rowerów rozwiąże mój problem? Czy raczej mam szukać czegoś z kołami 27,5''?? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Piątek o 17:03 Udostępnij Opublikowano Piątek o 17:03 Koła 27,5 mają sens IMO tylko dla kogoś kto ma ok. 160 wzrostu lub w specyficznych, niszowych zastosowaniach. Oba wskazane rowery są przyzwoite. Rockrider ma lepszą ramę ale nędzny amortyzator i hamulce. Torpado Storm dawniej nazywał się Indiana Storm i możesz poszukać o nim informacje tu na forum. Przyczepność wynika z bieżnika w oponach i położenia środka ciężkości. Odnośnik do komentarza
grabo999 Opublikowano Piątek o 17:07 Autor Udostępnij Opublikowano Piątek o 17:07 Czyli bardziej problem w geometrii i położeniu środka ciężkości... Pytanie czy w którymś z tych będzie lepiej? Ewentualnie polecicie jakąś oponę z dobrą przyczepnością? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Piątek o 17:16 Udostępnij Opublikowano Piątek o 17:16 Nie, problem w oponach. Środek ciężkości w tym sensie że trzeba dociążyć przednie koło żeby nie uciekało i jechać z siodła żeby tylne nie uciekało. Opon jak psów. Musi mieć duże klocki z miękkiej mieszanki żeby się wgryzała w podłoże. Jakbym chciał przyczepność to bym pojechał na Specialized Purgatory, której używam zimą: Purgatory Grid Trail 2Bliss Ready T7 Może koledzy zaproponują coś tańszego. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano Piątek o 22:29 Udostępnij Opublikowano Piątek o 22:29 Zajrzyj w dział 'Sprzedam' jeśli cię interesuje mało używany Storm w rozmiarze M21, akurat opony mam świeżo domleczone, bo się w ostatniej chwili kupujący rozmyślił, wykręcając się swoimi niestandardowymi proporcjami 😉 Z dropperem minimalnie ponad budżet, bez - nawet jeszcze trochę kasy zostanie. Jako Indiana miał napęd 2x11 z tą samą kasetą, więc będziesz miał dużo większy zakres przełożeń. Co do samych opon, to Jacek praktycznie wyczerpał temat. Pamiętaj tylko, że im lepszą przyczepność będzie miała ta opona, tym generalnie ciężej będzie się też toczyć. Zatem musisz znaleźć złoty środek pomiędzy przyczepnością, a oporami. Podjeżdżanie z siodełka zamiast na stojąco trochę ułatwia sprawę, bo równiej pedałujesz i łatwiej ci kontrolować moment obrotowy (względem dępnięcia ciałym ciężarem na stojąco), a więc i ciężej zerwać przyczepność na podjeździe. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano Sobota o 13:28 Udostępnij Opublikowano Sobota o 13:28 Odnośnie przyczepności to również istotne co bieżnik są ciśnienie powietrza oraz dobranie szerokości opony pod daną szerokość obręczy. Guma musi mieć duża powierzchnię kontaktu z podłożem ale jednocześnie nie może się podwijać w ostrych zakrętach. Odnośnik do komentarza
grabo999 Opublikowano Sobota o 17:38 Autor Udostępnij Opublikowano Sobota o 17:38 Dzięki Panowie za pomoc. Spróbuję wybrać coś sensownego jako tylną oponę. A jeśli chodzi o zmianę roweru z Romet mustang 1 (2017) to zmiana byłaby bardzo odczuwalna? Odnośnik do komentarza
grabo999 Opublikowano Sobota o 17:42 Autor Udostępnij Opublikowano Sobota o 17:42 Tutaj specyfikacja mojego roweru: Romet Mustang 29 1 / MTB 29er hardtail / Rowery / Katalog Rowerowy 2017 https://share.google/bOPBILvuDVCg5nzlO Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano Sobota o 18:03 Udostępnij Opublikowano Sobota o 18:03 A jakie masz tam opony? Te fabryczne Micheliny? Podjeżdżasz na stojąco czy siedząc? Odnośnik do komentarza
grabo999 Opublikowano Sobota o 19:27 Autor Udostępnij Opublikowano Sobota o 19:27 Tak - Michelin Country Grip’R 29×2,1. Z racji naleciałości z młodości - głównie na stojąco, ale na siedząco też nie pomogło Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano Sobota o 20:02 Udostępnij Opublikowano Sobota o 20:02 Jak podjeżdżasz na stojąco to odciążasz tylną oponę i dlatego tracisz trakcję. A opony mają jeszcze bieżnik po środku czy już się wytarł? Ja tak miałem ze starymi oponami jak się bieżnik pi środku wytarł, że się prawie semi-slicki zrobiły i też trakcję na podjazdach traciłem. Rower nie jest zły, jak opony wymienisz to jeszcze pojeździsz, no chyba, że masz ochotę na nową zabawkę 😁 Odnośnik do komentarza
grabo999 Opublikowano 21 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 21 godzin temu Nie wytarły się do końca, ale problem i tak był już od nowości. Znowu na siedząco potrafi przód "uciekać". Tak źle i tak niedobrze😉 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się