Skocz do zawartości

Rockrider EXPL 540 czy MTB TORPADO Storm X8 M21 ??


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

co radzicie wybrać dla amatora z przeznaczeniem głównie na las: MTB TORPADO Storm X8 M21 czy Rockrider EXPL 540?

Oba aktualnie w zasadzie w tej samej cenie 3 tys. 

Aktualnie mam romet mustang 1 - mam jednak z nim taki problem, że pod nawet średnio strome leśne wzniesienie kompletnie nie ma przyczepności (boksuje w miejscu) co w zasadzie uniemożliwia wjazd pod górkę. Po zatrzymaniu ruszenie z miejsca jest praktycznie niemożliwe. Nie wiem czy to wynika z geometrii ramy, z tego, że po prostu jestem za lekki (78 kg, 182 cm) i środek ciężkości jest za wysoko (koło 29''), a może po prostu opony są bardzo kiepski (chociaż od nowości miałem z tym problem).

W komunijnym rowerze sprzed ponad 20 lat (koła 26'') nie miałem żadnych problemów jeśli chodzi o wjazd na te same wzniesienia.

Czy któryś z tych rowerów rozwiąże mój problem? Czy raczej mam szukać czegoś z kołami 27,5''??

Odnośnik do komentarza

Koła 27,5 mają sens IMO tylko dla kogoś kto ma ok. 160 wzrostu lub w specyficznych, niszowych zastosowaniach.
Oba wskazane rowery są przyzwoite.
Rockrider  ma lepszą ramę ale nędzny amortyzator i hamulce.
Torpado Storm dawniej nazywał się Indiana Storm i możesz poszukać o nim informacje tu na forum.
Przyczepność wynika z bieżnika w oponach i położenia środka ciężkości. 

Odnośnik do komentarza

Nie, problem w oponach. Środek ciężkości w tym sensie że trzeba dociążyć przednie koło żeby nie uciekało i jechać z siodła żeby tylne nie uciekało.
Opon jak psów. Musi mieć duże klocki z miękkiej mieszanki żeby się wgryzała w podłoże. Jakbym chciał przyczepność to bym pojechał na Specialized Purgatory, której używam zimą:
Purgatory Grid Trail 2Bliss Ready T7

Może koledzy zaproponują coś tańszego.

Odnośnik do komentarza

Zajrzyj w dział 'Sprzedam' jeśli cię interesuje mało używany Storm w rozmiarze M21, akurat opony mam świeżo domleczone, bo się w ostatniej chwili kupujący rozmyślił, wykręcając się swoimi niestandardowymi proporcjami 😉 Z dropperem minimalnie ponad budżet, bez - nawet jeszcze trochę kasy zostanie.

Jako Indiana miał napęd 2x11 z tą samą kasetą, więc będziesz miał dużo większy zakres przełożeń.

 

Co do samych opon, to Jacek praktycznie wyczerpał temat. Pamiętaj tylko, że im lepszą przyczepność będzie miała ta opona, tym generalnie ciężej będzie się też toczyć. Zatem musisz znaleźć złoty środek pomiędzy przyczepnością, a oporami. Podjeżdżanie z siodełka zamiast na stojąco trochę ułatwia sprawę, bo równiej pedałujesz i łatwiej ci kontrolować moment obrotowy (względem dępnięcia ciałym ciężarem na stojąco), a więc i ciężej zerwać przyczepność na podjeździe.

Odnośnik do komentarza

Jak podjeżdżasz na stojąco to odciążasz tylną oponę i dlatego tracisz trakcję.

A opony mają jeszcze bieżnik po środku czy już się wytarł? Ja tak miałem ze starymi oponami jak się bieżnik pi środku wytarł, że się prawie semi-slicki zrobiły i też trakcję na podjazdach traciłem. 

Rower nie jest zły, jak opony wymienisz to jeszcze pojeździsz, no chyba, że masz ochotę na nową zabawkę 😁

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...