Skocz do zawartości

Pierwszy Gravel do 6000 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

Tak naprawdę, to chyba te % są istotne dla zawodowców i to nie bezpośrednio, tylko jak "mądra głowa" wyliczy i mu powie jak ma kręcić.

Patrząc po liczbie pytań o 1x / 2x jakie ludzie (w tym swego czasu i ja) zadają przy szukaniu rowerów, patrząc na przeciętny poziom odpowiedzi (mało to osób w sieci się upiera, że 2x10 46/30T + 11-34T ma większy zakres niż 1x12 z 10-51T?), czy patrząc na liczbę pytań o gęstość zestopniowania biegów, to nie tylko dla zawodowców ma to znaczenie.

Poza samym zakresem ważne jest jeszcze jak twarde jest najmiększe (lub najtwardsze) przełożenie. Jaki w moim przypadku sens byłby brania roweru z szosowym napędem, jeśli po płaskim, przy przełożeniu rzędu 4.0 (czyli wciąż swobodnie osiągalnym w gravelowych napędach) mogę po płaskim wyciągnąć ponad 50 km/h i już jest to wartość nie do utrzymania przez dłuższy czas? W drugą stronę, mając załadowany rower w górach potrzebuję miękkich przełożeń, z przełożeniem w okolicach 0.6 w MTB mogę spokojnie i cierpliwie mielić pod górę leśnymi drogami po 12-13%. Z gravelowym 0.8 takie 12% na asfaltach już nie jest do utrzymania przez dłuższy czas, a co dopiero szosowe 1.0? Jak w pionie masz 100m to może sforsujesz na siłę, ale jak takiego nachylenia będzie nie 100m, a 1500m w pionie?

W budżetowych MTB straszą ostatnią konfiguracje typu 1x11 z kasetą 11-42T, jak na korbie dasz małą zębatkę do podjazdów, to może nawet przed 30 km/h będziesz już mielił jak chomik z kadencją 100, na najmniejsze zębatce kasety. Dasz większą z przodu, by te 40 km/h max było osiągalne, to na podjazdach okaże się że brakuje ci ze 2 biegów i już przy 10 km/h kadencja leci na łeb, na szyję i jest ciężko.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...