Pepe75 Opublikowano wczoraj o 10:58 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 10:58 38 minut temu, jajacek napisał(a): Dopasowanie roweru do własnych potrzeba jest to proces, który trwa. Ja cały czas kombinuję z różnymi elementami. Wczoraj na przykład po namowie w social mediach spróbowałem bloków cofniętych na maks do tyłu. Nie podobało mi się. Gorące punkty pod stopami. Natomiast chyba zrobię sobie wkłady do butów projektowane komputerowo u kolegi bikefittera. Koszt 350-400. Ma takie mój syn, jego kolega kolarz i mój kumpel jeżdżący na Attention SL. Przytaczany chyba nawet w tym wątku. Gripy zmieniłem już chyba 4 razy. Mostek wydłużyłem z 60 na 75 mm w zeszłym roku bo mi przednie koło uciekało na ostrych podjazdach. Teraz zastanawiam się nad zmianą ramion korby na krótsze, żeby dać kolanom więcej komfortu. Siodełko też kilka razy zmieniałem. Kombinowałem z tubeless ale wróciłem do dętek. Więc wszystko zależy i od potrzeb i od determinacji użytkownika do usprawniania roweru. Ale bazę (ramę) masz dopasowaną pod siebie i teraz robisz kosmetykę. Za to ja zacząłem się zastanawiać czy nie powinienem ram mieć L-ek zamiast M-ek 😂 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano wczoraj o 11:30 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 11:30 Też to parę lat rozkminiałem. Pewnie nie mniej niż 5 🙂 W jakimś momencie miałem Chisela Expert M 2x i Chisela Expert L 1x. I na L lepiej mi się jeździło. Więc kupując Epica wybrałem L. Z tym że można powiedzieć że mam proporcje jak ktoś ok. 180 wzrostu tylko bez szyi 🙂 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano wczoraj o 12:35 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 12:35 Tak swoją drogą jak ktoś chce uszczęśliwić swoją oblubienicę to zobaczcie co znalazłem: TORPADO Nearco N M15 27.5 cala męski Czarno-niebieski Rower górski MTB - niskie ceny i opinie w Media Expert Odnośnik do komentarza
zony55 Opublikowano wczoraj o 13:03 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 13:03 3 godziny temu, ozzmozz napisał(a): postanowiłem jednak dać 540 więcej czasu i pozmieniać to i owo niewielkim kosztem - mostek na plus i wszystkie podkładki pod niego (kierownica jak najwyżej) To jakie są opcje regulacji w 540? Rozważam go kupić i myślałem, że tylko podkładkami można sterować wysokość kierownicy Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano wczoraj o 13:06 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 13:06 Kokpit możesz regulować za pomocą: - ilością podkładek pod mostkiem - długością i nachyleniem mostka - gięciem kierownicy Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano wczoraj o 14:54 Autor Udostępnij Opublikowano wczoraj o 14:54 Dziś kolejny dzień i kolejne próby. Z ciekawości poszedłem się przejechać na tym Treku Dual Sport 2 Gen 5 - mimo, że dla mnie dedykowany jest rozmiar L to jeździłem na XL, a i tak czułem się jak na małym rowerze. Dodatkowo przynajmniej wiem, że nie chce roweru że sztywnym widelcem - skoro już krawężniki i dziury w drogach są tak odczuwalne to nie wyobrazam sobie jechać po wyboistych ścieżkach, korzeniach, czy kamienistych szutrach. Zatem ten rower odpada. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano wczoraj o 15:08 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 15:08 To takiego chyba ma lub mial Krzysiek. Tyle ze w elektryku. Ja mialem podobnego Speca Sirrusa. Dlugo go nie mialem. Nie mialem dla niego zastosowania. Dzis marketing go nazywa gravelem z prosta kierownica. Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano wczoraj o 15:12 Autor Udostępnij Opublikowano wczoraj o 15:12 3 minuty temu, jajacek napisał(a): To takiego chyba ma lub mial Krzysiek. Tyle ze w elektryku. Ja mialem podobnego Speca Sirrusa. Dlugo go nie mialem. Nie mialem dla niego zastosowania. Dzis marketing go nazywa gravelem z prosta kierownica. Bardziej bym go nazwał rowerem miejskim, siedzi się na nim jak na krześle. Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano 11 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 11 godzin temu Czy mi się wydaje, czy model bordowy pomijając fakt, ze ma kierownicę o 40mm węższą to jest ona bardziej wypłaszczona? Czy to kwestia perspektywy? Rozważam drugie podejście do tego roweru i zakup mostka ze wznosem jak zalecał kolega PEPE. Kwestia tylko tego czy wybrać bordowy, czy niebieski - bo mostek nie ma znaczenia skoro i tak go zmienię na ten z kątem 20 stopni, ale ciekawi mnie ta kierownica? W opisie nic nie ma o jej gemoterii. Bo rama chyba się w ogóle nie różni? Przynajmniej tak to wygląda na specyfikacji. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 godzin temu Udostępnij Opublikowano 10 godzin temu Kiera w niebieskim wygląda na raiser bar z wzniosem. Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano 10 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 10 godzin temu 1 minutę temu, jajacek napisał(a): Kiera w niebieskim wygląda na raiser bar z wzniosem. Czyli zważając na fakt, że celuję w bardziej rekreacyjną pozycję to przy wymianie mostka na 60mm +20st - https://www.decathlon.pl/p/mostek-do-roweru-mtb-rockrider-ahead-1-1-8-60-mm-70-mm-80-mm-90-mm-31-8-mm-20deg/_/R-p-336071 Bardziej rekreacyjną pozycję uzyskam na rowerze niebieskim przez inny kształt kierownicy? Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 9 godzin temu Udostępnij Opublikowano 9 godzin temu 49 minut temu, CriseQ napisał(a): Czyli zważając na fakt, że celuję w bardziej rekreacyjną pozycję to przy wymianie mostka na 60mm +20st - https://www.decathlon.pl/p/mostek-do-roweru-mtb-rockrider-ahead-1-1-8-60-mm-70-mm-80-mm-90-mm-31-8-mm-20deg/_/R-p-336071 Bardziej rekreacyjną pozycję uzyskam na rowerze niebieskim przez inny kształt kierownicy? Na niebieskim - chwyty są wyżej w kierownicy z większym wzniosem. Docelowo polecam Ci taką kierownicę https://www.centrumrowerowe.pl/kierownica-mtb-sqlab-3ox-alu-16-pd27792/ ma gięcie 16 stopni w tył - dużo lepiej układają się nadgarstki (większość fabrycznych kierownic w mtb to gięcie ~9 stopni) dostępne są trzy warianty wzniosu: 15, 30 i 45mm (mam wersję 45mm w stalowym sztywniaku) do tego chwyty np takie - mam trzy różne wersje i ta jak dla mnie jest najwygodniejsza https://www.centrumrowerowe.pl/gripy-ergon-gs1-evo-pd33077/ Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 9 godzin temu Udostępnij Opublikowano 9 godzin temu Czy mi się wydaje, czy model bordowy pomijając fakt, ze ma kierownicę o 40mm węższą to jest ona bardziej wypłaszczona? Czy to kwestia perspektywy? Rozważam drugie podejście do tego roweru i zakup mostka ze wznosem jak zalecał kolega PEPE. Kwestia tylko tego czy wybrać bordowy, czy niebieski - bo mostek nie ma znaczenia skoro i tak go zmienię na ten z kątem 20 stopni, ale ciekawi mnie ta kierownica? W opisie nic nie ma o jej gemoterii. Bo rama chyba się w ogóle nie różni? Przynajmniej tak to wygląda na specyfikacji. Niebieski M żony ma wypłaszczoną, a niebieski XL - ma podniesioną. Czuję tu losowośćWysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
ozzmozz Opublikowano 7 godzin temu Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu Nie ma losowości, gdzieś mi się obiło o oczy, że S i M mają "płaską" a L i XL mają ze wzniosem. Ale gdzie o tym przeczytałem niestety nie pamiętam. Chyba w tym dużym wątku o 540 i xc100 Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano 7 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu 11 minut temu, ozzmozz napisał(a): Nie ma losowości, gdzieś mi się obiło o oczy, że S i M mają "płaską" a L i XL mają ze wzniosem. Ale gdzie o tym przeczytałem niestety nie pamiętam. Chyba w tym dużym wątku o 540 i xc100 W takim razie zaryzykuję, wezmę teraz bordowy. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się