Skocz do zawartości

Uniwersalny kompan do 3000 zł.


Rekomendowane odpowiedzi

38 minut temu, jajacek napisał(a):

Dopasowanie roweru do własnych potrzeba jest to proces, który trwa. Ja cały czas kombinuję z różnymi elementami.
Wczoraj na przykład po namowie w social mediach spróbowałem bloków cofniętych na maks do tyłu. Nie podobało mi się. Gorące punkty pod stopami.
Natomiast chyba zrobię sobie wkłady do butów projektowane komputerowo u kolegi bikefittera. Koszt 350-400. Ma takie mój syn, jego kolega kolarz i mój kumpel jeżdżący na Attention SL. Przytaczany chyba nawet w tym wątku.
Gripy zmieniłem już chyba 4 razy. Mostek wydłużyłem z 60 na 75 mm w zeszłym roku bo mi przednie koło uciekało na ostrych podjazdach.
Teraz zastanawiam się nad zmianą ramion korby na krótsze, żeby dać kolanom więcej komfortu.
Siodełko też kilka razy zmieniałem. Kombinowałem z tubeless ale wróciłem do dętek.
Więc wszystko zależy i od potrzeb i od determinacji użytkownika do usprawniania roweru.

Ale bazę (ramę) masz dopasowaną pod siebie i teraz robisz kosmetykę.

Za to ja zacząłem się zastanawiać czy nie powinienem ram mieć L-ek zamiast M-ek 😂

 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, ozzmozz napisał(a):

postanowiłem jednak dać 540 więcej czasu i pozmieniać to i owo niewielkim kosztem - mostek na plus i wszystkie podkładki pod niego (kierownica jak najwyżej)

To jakie są opcje regulacji w 540? Rozważam go kupić i myślałem, że tylko podkładkami można sterować wysokość kierownicy

Odnośnik do komentarza

Dziś kolejny dzień i kolejne próby. Z ciekawości poszedłem się przejechać na tym Treku Dual Sport 2 Gen 5 - mimo, że dla mnie dedykowany jest rozmiar L to jeździłem na XL, a i tak czułem się jak na małym rowerze. Dodatkowo przynajmniej wiem, że nie chce roweru że sztywnym widelcem - skoro już krawężniki i dziury w drogach są tak odczuwalne to nie wyobrazam sobie jechać po wyboistych ścieżkach, korzeniach, czy kamienistych szutrach. Zatem ten rower odpada.

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, jajacek napisał(a):

To takiego chyba ma lub mial Krzysiek. Tyle ze w elektryku. Ja mialem podobnego Speca Sirrusa. Dlugo go nie mialem. Nie mialem dla niego zastosowania. Dzis marketing go nazywa gravelem z prosta kierownica.

Bardziej bym go nazwał rowerem miejskim, siedzi się na nim jak na krześle.

Odnośnik do komentarza

Czy mi się wydaje, czy model bordowy pomijając fakt, ze ma kierownicę o 40mm węższą to jest ona bardziej wypłaszczona? Czy to kwestia perspektywy?

Rozważam drugie podejście do tego roweru i zakup mostka ze wznosem jak zalecał kolega PEPE. Kwestia tylko tego czy wybrać bordowy, czy niebieski - bo mostek nie ma znaczenia skoro i tak go zmienię na ten z kątem 20 stopni, ale ciekawi mnie ta kierownica? W opisie nic nie ma o jej gemoterii. Bo rama chyba się w ogóle nie różni? Przynajmniej tak to wygląda na specyfikacji.

 

image.thumb.png.4b705b4730ccf6bd2853f860deb20e18.png

 

image.png.5846c097c60f5589e7581eb5bd46f272.png

 

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, jajacek napisał(a):

Kiera w niebieskim wygląda na raiser bar z wzniosem.

Czyli zważając na fakt, że celuję w bardziej rekreacyjną pozycję to przy wymianie mostka na 60mm +20st - https://www.decathlon.pl/p/mostek-do-roweru-mtb-rockrider-ahead-1-1-8-60-mm-70-mm-80-mm-90-mm-31-8-mm-20deg/_/R-p-336071

Bardziej rekreacyjną pozycję uzyskam na rowerze niebieskim przez inny kształt kierownicy?

Odnośnik do komentarza
49 minut temu, CriseQ napisał(a):

Czyli zważając na fakt, że celuję w bardziej rekreacyjną pozycję to przy wymianie mostka na 60mm +20st - https://www.decathlon.pl/p/mostek-do-roweru-mtb-rockrider-ahead-1-1-8-60-mm-70-mm-80-mm-90-mm-31-8-mm-20deg/_/R-p-336071

Bardziej rekreacyjną pozycję uzyskam na rowerze niebieskim przez inny kształt kierownicy?

Na niebieskim - chwyty są wyżej w kierownicy z większym wzniosem.

 

Docelowo polecam Ci taką kierownicę

https://www.centrumrowerowe.pl/kierownica-mtb-sqlab-3ox-alu-16-pd27792/

ma gięcie 16 stopni w tył - dużo lepiej układają się nadgarstki (większość fabrycznych kierownic w mtb to gięcie ~9 stopni)

dostępne są trzy warianty wzniosu: 15, 30 i 45mm (mam wersję 45mm w stalowym sztywniaku)

 

do tego chwyty np takie - mam trzy różne wersje i ta jak dla mnie jest najwygodniejsza

https://www.centrumrowerowe.pl/gripy-ergon-gs1-evo-pd33077/

IMG_4610.JPG

Odnośnik do komentarza
Czy mi się wydaje, czy model bordowy pomijając fakt, ze ma kierownicę o 40mm węższą to jest ona bardziej wypłaszczona? Czy to kwestia perspektywy?
Rozważam drugie podejście do tego roweru i zakup mostka ze wznosem jak zalecał kolega PEPE. Kwestia tylko tego czy wybrać bordowy, czy niebieski - bo mostek nie ma znaczenia skoro i tak go zmienię na ten z kątem 20 stopni, ale ciekawi mnie ta kierownica? W opisie nic nie ma o jej gemoterii. Bo rama chyba się w ogóle nie różni? Przynajmniej tak to wygląda na specyfikacji.
 
image.thumb.png.4b705b4730ccf6bd2853f860deb20e18.png
 
image.png.5846c097c60f5589e7581eb5bd46f272.png
 
Niebieski M żony ma wypłaszczoną, a niebieski XL - ma podniesioną. Czuję tu losowość

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
11 minut temu, ozzmozz napisał(a):

Nie ma losowości, gdzieś mi się obiło o oczy, że S i M mają "płaską" a L i XL mają ze wzniosem. Ale gdzie o tym przeczytałem niestety nie pamiętam. Chyba w tym dużym wątku o 540 i xc100

W takim razie zaryzykuję, wezmę teraz bordowy.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...