Skocz do zawartości

Uniwersalny kompan do 3000 zł.


Rekomendowane odpowiedzi

Innymi słowy nie zgina Ci się kręgosłup. Potrzebujesz więc roweru dającego maksymalnie wyprostowaną pozycję. Taką będziesz miał w wielu rowerach typu cross i w nielicznych rowerach MTB taki jak różne Cube. Być może również Torpado Storm.
Albo dopasowanie EXPL 540 mostkiem, przedłużką rury amora tudzież giętą kierownicą :)

Bo manipulując tym można jednak zmienić pozycję na rowerze - tak to widzę, eksperymentując tę krótką chwilę.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, Pepe75 napisał(a):

Zahaczyłem o Deca i przymierzyłem się do expl540 w Lce i ACTV 500 w Mce. Na xplr540 superwygodnie, nawet jakieś wygodniejsze siodełka teraz dają. Dla odmiany ten ACTV500 to nie moja bajka - kierownica strasznie wysoko.

att.UPWbacnwpNyb5GHHVddOnWAhjN9WF7u9rvju7UROKy8.jpeg

Na pierwszy rzut mojego oka masz mniejsza różnice wysokości między siodełkiem a kierownica, u mnie jest podobnie jak u kolegi Krix w rozmiarze L, u którego siodełko wychodziło już ponad kierownicę i wydaje mi się, że przez to muszę się do niej bardziej zginać.

Odnośnik do komentarza
Może spróbowałbym jeszcze zamówić bordowy w L. Ktoś tu pisał, że różni się on kierownica, chwytami, siodłem i chyba mostkiem. Może te niewielkie różnice spowodowały by, że czułbym się lepiej. Zwrócić zawsze można..
Bordowy ma krótszy mostek o 20 mm ( koszt chyba 69 PLN, możesz dokupić w Deca) , kierownicę węższą o 40 (?) mm (ale kierownicę możesz docinać, także tę w niebieskim), chwyty te same, siodełko wg producenta jest teoretycznie inne, ale sprawdzałem w Deca - obecnie śliwkowe mają takie same siodełko jak niebieskie. Także różnic nie ma praktycznie żadnych.

Za 39 PLN masz nakładkę żelową, mamy takie założone.

c1314c82909fa0d9970a3d9b80a01747.jpg
Odnośnik do komentarza
19 minut temu, CriseQ napisał(a):

Na pierwszy rzut mojego oka masz mniejsza różnice wysokości między siodełkiem a kierownica, u mnie jest podobnie jak u kolegi Krix w rozmiarze L, u którego siodełko wychodziło już ponad kierownicę i wydaje mi się, że przez to muszę się do niej bardziej zginać.

Dlatego uważam , że warto żebyś założył mostek 70mm ze wzniosem np 17st (na +) 

https://www.decathlon.pl/p/mostek-do-roweru-mtb-rockrider-ahead-1-1-8-60-mm-70-mm-80-mm-90-mm-31-8-mm-20deg/_/R-p-336071
 

jak nie podpasuje to oddasz.

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, krix napisał(a):

Bordowy ma krótszy mostek o 20 mm (ten 40 mm od śliwkowego kosztuje chyba 69 PLN, możesz dokupić w Deca) , kierownicę węższą o 40 (?) mm (ale kierownicę możesz docinać, także tę w niebieskim), chwyty te same, siodełko na stronie jest teoretycznie inne, sprawdzałem w Deca - obecnie śliwkowe mają takie same siodełko. Także różnic nie ma praktycznie żadnych.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
 

Teoretycznie bym mógł, ale jak już bym zaczął rzezbic to roweru nie zwrócę. Niestety do bordowego się nigdzie nie przymierze, więc pozostaje zamówić online i sprawdzić, jak będę się czuł podobnie to zwrócę.

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, CriseQ napisał(a):

Teoretycznie bym mógł, ale jak już bym zaczął rzezbic to roweru nie zwrócę. Niestety do bordowego się nigdzie nie przymierze, więc pozostaje zamówić online i sprawdzić, jak będę się czuł podobnie to zwrócę.

Moim zdaniem nie powinieneś skracać roweru krótszym mostkiem, tylko podnieść kierownicę np na równo z siodełkiem ( jeśli jest teraz niżej)

Odnośnik do komentarza

Potrzebujesz zapewne mniejszy dosięg do kierownicy. Możesz sobie zmierzyć ile wynosi dosięg od końca siodełka w tym Tribanie trekkingowym na którym się dobrze czułeś i spróbować zreplikować tę odległość i wysokość w Rockriderze. Może tak się też zdarzyć że z czasem będziesz przechodził do innej pozycji.
Jak wyszedłem po 4 tygodniach ze szpitala to musiałem zmienić ustawienia we wszystkich rowerach. Nie byłem w stanie jeździć tak nisko jak poprzednio. Miałem problemy z kręgosłupem piersiowym i atrofię mięśni związaną z leżeniem. Z czasem powróciłem do poprzedniej pozycji a nawet ją obniżyłem. Więc jest to dynamiczny proces, który może podlegać zmianom.

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, jajacek napisał(a):

Z czasem powróciłem do poprzedniej pozycji a nawet ją obniżyłem. Więc jest to dynamiczny proces, który może podlegać zmianom.

O to to. Miałem podobnie właśnie z expl540.

Zaraz po zakupie miałem boleści w nadgarstkach, bo też mocniej opadałem rękami na kierownicę jak @CriseQ, przez chwilę nawet też myślałem nad zmianą na inny mtb, postanowiłem jednak dać 540 więcej czasu i pozmieniać to i owo niewielkim kosztem - mostek na plus i wszystkie podkładki pod niego (kierownica jak najwyżej), gripy ergonomiczne z płetwą, delikatnie mniej powietrza w amortyzatorze niż zalecane. Dało to całkiem dobry efekt. Obecnie po wymianie amortyzatora na inny niż seryjny, doszedłem do etapu, gdzie mostek jest z powrotem na minus, a podkładka pod mostkiem tylko jedna i jest dobrze.

Odnośnik do komentarza

Dopasowanie roweru do własnych potrzeba jest to proces, który trwa. Ja cały czas kombinuję z różnymi elementami.
Wczoraj na przykład po namowie w social mediach spróbowałem bloków cofniętych na maks do tyłu. Nie podobało mi się. Gorące punkty pod stopami.
Natomiast chyba zrobię sobie wkłady do butów projektowane komputerowo u kolegi bikefittera. Koszt 350-400. Ma takie mój syn, jego kolega kolarz i mój kumpel jeżdżący na Attention SL. Przytaczany chyba nawet w tym wątku.
Gripy zmieniłem już chyba 4 razy. Mostek wydłużyłem z 60 na 75 mm w zeszłym roku bo mi przednie koło uciekało na ostrych podjazdach.
Teraz zastanawiam się nad zmianą ramion korby na krótsze, żeby dać kolanom więcej komfortu.
Siodełko też kilka razy zmieniałem. Kombinowałem z tubeless ale wróciłem do dętek.
Więc wszystko zależy i od potrzeb i od determinacji użytkownika do usprawniania roweru.

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, CriseQ napisał(a):

Na pierwszy rzut mojego oka masz mniejsza różnice wysokości między siodełkiem a kierownica, u mnie jest podobnie jak u kolegi Krix w rozmiarze L, u którego siodełko wychodziło już ponad kierownicę i wydaje mi się, że przez to muszę się do niej bardziej zginać.

Wniosek z tego, że prawdopodobnie masz jednak większy przekrok niż 85cm (ja mam 84cm).

Głównie chciałem sprawdzić odległość od siodełka do kierownicy i było ok dla mojego wzrostu. Na co dzień jeżdżę na Mkach i kierownicę mam niżej niż w Lce xplr540.

 

Niestety na stronie Deca brak tabelki geometrii do ACTV500 i podobnych.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...