Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze roweru MTB


Rekomendowane odpowiedzi

36 minut temu, jajacek napisał(a):

Mieliśmy już kiedyś taką dyskusję. Trójkąty a alu zjechał też na forumowy mechanik @mike21
 
Więc brzydko mówiąc nie ma co byle gówna kupować. Tym bardziej za tyle pieniędzy.

Racja, nie są to dla mnie małe pieniądze, więc jak już mam coś kupić to chciałbym aby miało jak najmniej wad. Stąd postanowiłem napisać na forum by doradzić się w tej kwestii bardziej doświadczonych osób ode mnie. 

Odnośnik do komentarza

Nigdy nie były na moją kieszeń więc nie rozkminiałem 🙂

Ale kółka mnie interesowały. O ile w szosie mam koła karbonowe, o tyle w MTB zawsze się ich bałem bo wszyscy ścigający się koledzy je połamali.
Ale Reserve czyli marka należąca do Santa Cruz ma kółeczka specjalnie 😉

(710) Danny MacAskill Tests Santa Cruz Reserve Carbon Wheels - YouTube

 

Odnośnik do komentarza

Hm przeciez ani Orbea ani wysyłkowy Canyon nie były tu wymienione?

Za to był wymieniony Scott, ktory ma dobrą gwarancję i nie spodziewal bym sie tam 8 miesiecy obsuwy.

Po wtóre mowie o zupelnie innym aspekcie, czyli o odpornosci na gleby/uderzenia. Nawet moge zrobic od ręki wizualizacje :

Screenshot_20250619_152425_Gallery.thumb.jpg.4cdf6525fc75515fcccaaaaa9e74e35a.jpg

Byle patyk w tylnych widełkach to 50/50 szans na przeżycie dla wątłych, karbobonowych rurek roweru XC do wyścigów.

Nawet nie jest tak ze firmy jak Specialized odeszly od aluminiowych tylnych trójkątow. Przeciwnie, np nowosc z 2025 roki Specialized Chisel 120/120, full downcountry, jest cały aluminiowy. Taki Chisel pewnie by swietnie "siadł" do jezdzenia po kaszubskich wzgórzach. Nawet bylby tanszy(z 50%?) niz proponowane

Podsumowując, tu są same kompromisy i typ roweru najlepiej dopasować do zastosowania.

 

Odnośnik do komentarza

Takim Chiselem też się interesowałem, teraz jest nawet w promocji:

https://www.specialized.com/pl/pl/chisel-comp-evo/p/4274939?color=5436795-4274939

Mam jednak nadzieję, że uda się wyhaczyć w lepszej cenie jakiegoś np. Epica Evo.  Jak nie to może kupię tego Cuba, bo cenowo wychodzi atrakcyjnie  tylko mam małe obawy przed zakupem z zagranicy w sieci i jeszcze bez przymiarki. 

 

Odnośnik do komentarza

Miałem dwa Chisele hardtail. Były zajebiste pod względem komfortu. Natomiast tak jak napisałem dla mnie full nie może być z alu.
Poza tym przy fullu jak pracuje cały czas zwieszenie to idą bardzo duże przeciążenia na wahacze i na ramę. 
Ta rama jest z tak cienkich rurek, że jak się depnie to się cała ugina. A to nie rama ma się uginać tylko zawieszenie.
Tak swoją drogą nie wiem czy jeszcze sprzedają Rose Thrill Hill 3. 
To jest rower, który miał trochę przestarzałą geometrię. Ale jak na rower za 3000 Euro na karbonowej ramie, Foxach i pełnym XT sporo oferował.
Rowery Podhale je chyba sprzedaje.
A Speca i Cube np. koledzy z BikePark24.pl z Częstochowy. I mają kumawkę. Można ich o różne rzeczy podpytać.

Odnośnik do komentarza

Odnośnie tylnych trójkątów to IMO zależy czy to pełny 4-zawias czy konstrukcja wykorzystująca elastyczność tylnego trójkąta (czyli brak zawiasu w okolicy osi koła). W przypadku 4-zawiasu nie mam nic przeciwko alu. W tym drugim przypadku alu rurki tylnego trójkąta sa wyginane wraz z pracą zawieszenia. Rowerowym stopom alu to nie służy. Pęknięcie zmęczeniowe jest tylko kwestią przejechanych km w terenie.

Tak, patyk wkręcony w tylne koło może połamać rurkę tylnego widelca z węgla. Ale w rowerach xc z alu są one tak wycieniowane, że powoduje to wygięcie tej rurki i tak uniemożliwiające dalszą jazdę. Robiłem nie raz i jedno i drugie. Gwarancji na to brak.

Co do gw na pękniecia zmęczeniowe - nie ma z tym problemu. Ale z racji tego, że materializacja tego ryzyka jest nieprzewidywalna to kilka razy obsługiwałem klientów, którzy przywieźli rower na naprawę albo z zadrutowaną szczęką albo w ortezach. Jak się grubszy partyk wkręci w kolo to jednak jest sygnał ostrzegawczy.

Odnośnik do komentarza

Nigdy nie spotkalem takiego roweru na żywo. Jesli był wyceniony na 40k to nic dziwnego, że ten model stał od 2023.

Santa Cruz jest bardzo popularna w enduro i słynie ze świetnego zawieszenia. Model megatower jest benchmarkiem dla innych marek. Kojarze nawet ze polscy producenci, jak Dartmoor wprost wymiarowali ich ramy by zrozumieć dokladnie jak działa zawieszenie i móc sie na tym inspirowac projektujac własne zawieszenia. Generalnie to inzynierowie Santa Cruz wyznaczaja standardy i chyba oni nawet wymyslili zawieszenie VPP, powielone potem przez wszystkich.

Tu, w modelu Blur nie ma nic takiego, jest jednozawias typu flex-stay, z górnymi widełkami które sie wyginają jak banan podczas pracy. 

Trzeba sie przejechac i przymierzyć. Generalnie lepsze jest wrogiem dobrego i pewnie jak wydasz 4 czy 5k mniej na podobnego typu rower, to dalej bedzie to jezdziło lepiej niz wymagają tego Twoje potrzeby. Ten rower jest dedykowany dla ambitnych ścigantów do startów w pierwszych rzędach etapówek, maratonów czy wyścigów XCO a mniej do sobotniego latania po singlach z kolegami.

Jesli wywodzisz się z szosy i z tej perspektywy patrzysz na mtb (szukasz podobnych wyzwań co na szosie) to taki rower trafi w Twoje oczekiwania.

Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, jajacek napisał(a):

 Tym bardziej za tyle pieniędzy.

Za tyle pieniędzy nie ma sensu kupowania roweru do celów rekreacyjnych, chyba że pytający ma ich dużo:)

Do aktywnej rekreacji wystarczy aż nadto np taka Orbea Oiz na aluminiowej ramie w cenie do 10 tysi a to co wy tu rozważacie to przerost formy nad treścią i rowery zawodnicze:)

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...