Skocz do zawartości

Merida SILEX 4000 czy 700 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, cześć, szukam gravela na wyprawy, nie w ostry teren, wiem, że w moim przypadku, to jest tak 80 % asfalt, 20% szutr, jakaś leśna droga. Cena obu wersji taka sama, takie przynajmniej udało mi się znaleźć. 

https://www.merida-bikes.com/en/bike/4877/silex-4000

https://www.merida-bikes.com/en/bike/4878/silex-700

Waszym zdaniem do takiej jazdy, lepiej karbon i gorszy osprzęt, czy aluminium, lepsze obręcze kół i osprzęt? 

z góry dziękuję i pozdrawiam. 

 

Odnośnik do komentarza

Jak na wyprawy w wersji z sakwami to rozważyłbym ramę ze stali.

Jak do jazdy na lekko lub z bikepackingowymi torbami to ja bym brał karbon. Nie wiem jaka jest karbonowa rama Meridy - czy nastawiona na komfort (elastyczna) czy na osiągi (sztywna). Musiałbyś się przejechać i porównać.

Ja mam karbon bo dla mnie jest najwygodniejszy (miałem też stal i alu - alu będzie zazwyczaj najsztywniejsze)

 

Zwróć też uwagę, że kąt podsiodłowy to 74.5st - czyli ciężar ciała jest przesunięty na ręce.

Dodatkowo to są dosyć długie ramy i jeżeli będziesz później cofał siodełko to pozycja się jeszcze bardziej wydłuży - dużo zależy od Twojego rozciągnięcia.

Bez przymiarki ani rusz, a najlepiej jakiejś dłuższej przejażdżki.

 

Odnośnik do komentarza

Dzięki. Miałem kiedyś gravela, Krossa eskera 6.0, wtedy zrozumiałem, ile potrafi zmienić opona i mleko w rowerze. Sprzedałem Krossa, kupiłem najniższego Gianta revolta w karbonie, faktycznie tłumienie lepsze, ale osprzęt był taki kombinowany, chodziło to średnio, obręcze kół były po prostu ciężkie, miałem wrażenie, że jechało się ciężej nić eskerem, poza tym, ten karbon był dla mnie trochę stresujący, w końcu potrącił mnie samochód, o dziwo, rowerowi nic się nie stało, oddałem do serwisu Gianta, wszystko posprawdzali, ale rower sprzedałem. Stąd moje pytanie, ta merida 700, co prawda alu, ale obręcze kół lepsze niż te podstawowe meridowskie, jest sztyca karbonowa, osprzęt. 

Odnośnik do komentarza

Niestety poza wyczynowymi szosówkami, chyba nikt nie badał tłumienia ram. Generalnie jak tu kiedyś dyskutowaliśmy, to głównie objętość opony (i niskie ciśnienie) oraz odpowiednia, karbonowa sztyca robią robotę.

Przy torbach i karbonie nie zapomnij pooklejać ramy z pewnym zapasem pod paskami.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...