lucas79 Opublikowano 14 Czerwca Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca Dzień dobry, cześć, szukam gravela na wyprawy, nie w ostry teren, wiem, że w moim przypadku, to jest tak 80 % asfalt, 20% szutr, jakaś leśna droga. Cena obu wersji taka sama, takie przynajmniej udało mi się znaleźć. https://www.merida-bikes.com/en/bike/4877/silex-4000 https://www.merida-bikes.com/en/bike/4878/silex-700 Waszym zdaniem do takiej jazdy, lepiej karbon i gorszy osprzęt, czy aluminium, lepsze obręcze kół i osprzęt? z góry dziękuję i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 16 Czerwca Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca Jak na wyprawy w wersji z sakwami to rozważyłbym ramę ze stali. Jak do jazdy na lekko lub z bikepackingowymi torbami to ja bym brał karbon. Nie wiem jaka jest karbonowa rama Meridy - czy nastawiona na komfort (elastyczna) czy na osiągi (sztywna). Musiałbyś się przejechać i porównać. Ja mam karbon bo dla mnie jest najwygodniejszy (miałem też stal i alu - alu będzie zazwyczaj najsztywniejsze) Zwróć też uwagę, że kąt podsiodłowy to 74.5st - czyli ciężar ciała jest przesunięty na ręce. Dodatkowo to są dosyć długie ramy i jeżeli będziesz później cofał siodełko to pozycja się jeszcze bardziej wydłuży - dużo zależy od Twojego rozciągnięcia. Bez przymiarki ani rusz, a najlepiej jakiejś dłuższej przejażdżki. Odnośnik do komentarza
lucas79 Opublikowano 17 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca Dzięki. Miałem kiedyś gravela, Krossa eskera 6.0, wtedy zrozumiałem, ile potrafi zmienić opona i mleko w rowerze. Sprzedałem Krossa, kupiłem najniższego Gianta revolta w karbonie, faktycznie tłumienie lepsze, ale osprzęt był taki kombinowany, chodziło to średnio, obręcze kół były po prostu ciężkie, miałem wrażenie, że jechało się ciężej nić eskerem, poza tym, ten karbon był dla mnie trochę stresujący, w końcu potrącił mnie samochód, o dziwo, rowerowi nic się nie stało, oddałem do serwisu Gianta, wszystko posprawdzali, ale rower sprzedałem. Stąd moje pytanie, ta merida 700, co prawda alu, ale obręcze kół lepsze niż te podstawowe meridowskie, jest sztyca karbonowa, osprzęt. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 17 Czerwca Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca Niestety poza wyczynowymi szosówkami, chyba nikt nie badał tłumienia ram. Generalnie jak tu kiedyś dyskutowaliśmy, to głównie objętość opony (i niskie ciśnienie) oraz odpowiednia, karbonowa sztyca robią robotę. Przy torbach i karbonie nie zapomnij pooklejać ramy z pewnym zapasem pod paskami. Odnośnik do komentarza
lucas79 Opublikowano 17 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca Przepraszam, o co chodzi z tym zapasem pod paskiem, żeby nie ściskać karbonu paskami torby ? Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 17 Czerwca Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca Z tym zapasem chodzi o to, żeby taśma była szersza niż paski tobołków bo się zawsze troszkę przesuwają. Po prostu jak masz pasek szerokości centymetra to dajesz taśmę o szerokości 2 cm, żeby był zapas po 0,5 cm z każdej strony Odnośnik do komentarza
lucas79 Opublikowano 18 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca Dzięki. Widzę, że karbon mnie stresuje, przewrażliwiony jestem na punkcie tego, co można a co nie. Ciekawe, bo zaczynam się skłaniać do tego alu, z lepszym osprzętem. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się