F1F1 Opublikowano 15 godzin temu Udostępnij Opublikowano 15 godzin temu Cześć, jako że posiadam już gravela, i na większy teren i eksplorację lasów niż szutry premium gravel się nie nadaje, przez brak komfortu na gruzach, nierównościach, oraz błocie. Szukam swojego pierwszego MTB, lubię jeździć szybko, ale też chciałbym mieć komfort jazdy. Hardtail wydaje się idealny, ale nie wiem jak będzie to wyglądało przez brak amortyzatora z tyłu. Ogólnie nie planuję szybkich zjazdów, czy jeżdżenia, bo bardzo ciężkim terenie. Boję się, że w przyszłości będę żałował, że kupiłem od razu fulla XC. Z HT podoba mi się Cannondale Scalpel HT Carbon 2 Lefty, a z fulli ciężko o coś na karbonie. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 14 godzin temu Udostępnij Opublikowano 14 godzin temu Gravel to taki rower full-hard 😉 Nie wiem czy będziesz żałować kupna fulla xc ale nie widzę przesłanek, full xc to świetna sprawa, znacznie bardziej komfortowy niz hardtail. Mi by było żal wydać 10k na hardtaila xc skoro mam gravela. Za blisko siebie te typy rowerów. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 12 godzin temu Udostępnij Opublikowano 12 godzin temu Jeśli to nie do wyścigów to nawet poleciłbym downcountry - dzieki tym 20% skoku zawieszenia więcej rower staje się mnie toporny. Przy czym masa zwiększa się zwykle tylko o tyle co ważą szersze opony. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 godzin temu Udostępnij Opublikowano 10 godzin temu Za 10k nie da się kupić dobrego fulla. Ale da się kupić dobrego hardtaila. Więc jak dla mnie to wyczerpuje temat 🙂 Natomiast abstrahując od budżetu full jest znacznie bardziej uniwersalny. Gdzie jest wolniejszy? Na sztywnych podjazdach i na prostych. A gdzie jest szybszy? W każdym trudniejszym technicznie terenie. Czemu jeżdżę na hardtailu a nie na fullu? Z powodów ekonomicznych. Fulle, które testowałem i które mnie interesowały nowe kosztowały ponad 25k a używane 15-20k. Hardtail, który mam kosztował mnie po wszystkich przeróbkach jakieś 8-9k. No i druga sprawa to koszt utrzymania porządnego fulla to jakieś 30% więcej. Dochodzi serwis dumpera i łożyska wahacza. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 9 godzin temu Udostępnij Opublikowano 9 godzin temu Też bym raczej szedł w fulla xc albo downcountry (tak się chyba teraz nazywa ta odmiana). Mam zarówno grawela jak i xc ht i mimo, że w mojej okolicy nie mam gór i jakichś kamienistych singli to ht oczywiście jest dużo lepszy niż grawel w terenie ale jakoś chciałoby się jeszcze trochę lepiej Odnośnik do komentarza
F1F1 Opublikowano 8 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu 1 godzinę temu, jajacek napisał(a): Za 10k nie da się kupić dobrego fulla. Ale da się kupić dobrego hardtaila. Więc jak dla mnie to wyczerpuje temat 🙂 Natomiast abstrahując od budżetu full jest znacznie bardziej uniwersalny. Gdzie jest wolniejszy? Na sztywnych podjazdach i na prostych. A gdzie jest szybszy? W każdym trudniejszym technicznie terenie. Czemu jeżdżę na hardtailu a nie na fullu? Z powodów ekonomicznych. Fulle, które testowałem i które mnie interesowały nowe kosztowały ponad 25k a używane 15-20k. Hardtail, który mam kosztował mnie po wszystkich przeróbkach jakieś 8-9k. No i druga sprawa to koszt utrzymania porządnego fulla to jakieś 30% więcej. Dochodzi serwis dumpera i łożyska wahacza. Dokładnie, nie chce też kupować fulla który będzie ważył 15kg, i będzie mega ciężki. Niby jest full xc Cannondale Scalpel Carbon 2, i można go kupić za około 12k Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 8 godzin temu Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu Przy obecnych cenach z pewnością wyhaczysz coś fajnego. Pierwsze z brzegu przykłady: https://www.pepper.pl/promocje/rower-full-bmc-fourstroke-three-karbon-117kg-1007301 11.7kg 10.9k za rasowe xc https://www.decathlon.pl/p/_/R-p-353905?mc=8873988 12.7kg 10k za downcountry 120/120 z mykmykiem. Ten cannondale o którym wspominasz też pewnie wart rozważenia. 12.7kg to jest spoko waga, moja żona ważąc <60kg jest mega zadowolona z takiego fulla. Nawet trochę cięższego. Ty pewnie nawet nie poczujesz różnicy wagowo. Odnośnik do komentarza
wierzbajol Opublikowano 8 godzin temu Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu 2 godziny temu, jajacek napisał(a): Za 10k nie da się kupić dobrego fulla przykładowe promki całkiem spoko full'i https://www.pepper.pl/promocje/rower-cannondale-scalpel-carbon-4-981692 https://www.pepper.pl/promocje/rower-mtb-xc-full-cannondale-scalpel-carbon-2-2699eur-926059 https://www.pepper.pl/promocje/trek-supercaliber-96-gen-2-dostepny-rozmiar-ml-na-ta-chwile-996134 https://www.pepper.pl/promocje/rower-mtb-full-ktm-scarp-mt-elite-axs-zawieszenie-fox32-bateryjki-sram-gx-eagle-w-opisie-scarp-mt-master-oraz-scarp-master-11-12kg-997059 https://www.pepper.pl/promocje/rower-gorski-karbonowy-mtb-full-canyon-lux-trail-cf-7-877373 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 godzin temu Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu To jest ta specyfikacja? https://www.bikemag.com/mountain-bike-gear/tested-cannondale-scalpel-2 Odnośnik do komentarza
wierzbajol Opublikowano 7 godzin temu Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu 14 minut temu, jajacek napisał(a): To jest ta specyfikacja? https://www.bikemag.com/mountain-bike-gear/tested-cannondale-scalpel-2 pewnie chodzi mu o tą wersję z lefty https://www.pepper.pl/promocje/rower-mtb-xc-full-cannondale-scalpel-carbon-2-2699eur-926059 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 godzin temu Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu Rozmawiałem kiedyś z gościem z jednego z najlepszych u nas serwisów zawieszeń. Mówił że ostatnie co by kupił to Lefty. Dla ludzi z głęboką kieszenią na koszty serwisowe. Ale ogólnie jak za tę cenę specyfikacja zajebista. Z tym że tylko jeden rozmiar został, M. Opieprzyć tego Lefty i kupić Foxa 34 albo SIDa 35. Kupić dobrą sztycę karbonową albo myk-myka. Na OLX gość za 3 stówy sprzedaje nowe zajebiste kiery karbonowe Newmena. Mostek też jak ktoś ma chęć sprzedaje. Koła też bym opieprzył bo 25 mm to już pieśń przeszłości i za rok będzie ciężko je sprzedać za dobrą cenę. A nówki to ktoś się skusi. Wszyscy moi kumple ścigający się w XC połamali koła karbonowe swoją drogą. Albo alu takie jak moje Newmen lub coś podobnego co się nie połamie. Jak koła karbon w XC to tylko mające 100% crash protection. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 7 godzin temu Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu Ja bym zostawil jak jest bo tanio sprzedać nowe graty(koła lefty, amor lefty) i drogo kupić zamienniki to żaden biznes. A zysk jaki, 2 stówy oszczędności na rok w serwisie i.. wyższa % wartość rezydualna kół..? Szkoda czasu Odnośnik do komentarza
F1F1 Opublikowano 7 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu 32 minuty temu, wierzbajol napisał(a): pewnie chodzi mu o tą wersję z lefty https://www.pepper.pl/promocje/rower-mtb-xc-full-cannondale-scalpel-carbon-2-2699eur-926059 Dokładnie tak, chodzi o te wersję 🙂 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 godzin temu Udostępnij Opublikowano 5 godzin temu @mike21 Jakie sa koszty serwisowe Lefty i interwaly serwisowe w porownaniu do SIDa? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się