wykolejeniec Opublikowano 25 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego Mówimy o tym modelu ESKER 6.0. z 2025 roku. I w moim przypadku wersja XL jest najbardziej odpowiednia. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 25 Lutego Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 17 godzin temu, kryptoszosowiec napisał(a): @Szwedacz dobrze zmierzyłeś przekrok? Mając 173 cm, mam przekrok 81 cm. (...) Powtórzyłem pomiar, żeby nie było. Twardo 83cm na boso. Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano 25 Lutego Udostępnij Opublikowano 25 Lutego Jeszcze dla pewności... Kupujesz ten: czy ten: Różnica jest bardzo duża. Odnośnik do komentarza
wykolejeniec Opublikowano 25 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego Na tym zdjęciu nie widzę żadnej różnicy. Kupuję ten, który mi doradziliście, tylko w rozmiarze XL, czyli: Rower gravelowy KROSS ESKER 6.0 L Czarny Wytrzymałość komfort Chodziło o to, żeby miał 2X12, zgadza się? Ewentualnie tutaj jest trochę tańszy: Kross Esker 6.0 Gen2 GRX gravel XL (21") 2024 khaki zielony połysk - KREK6Z28X21M006669 - 17269614553 - Allegro.pl Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 25 Lutego Udostępnij Opublikowano 25 Lutego Zwróć uwagę na bardzo charakterystyczny garb (lub jego brak) na górnej rurze głównego trójkąta ramy oraz wysokość łączenia tylnego trójkąta z rurą podsiodłową. I tak, oba zalinkowane przez ciebie mają ramy drugiej generacji. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 25 Lutego Udostępnij Opublikowano 25 Lutego Dokładnie, zwróć uwagę, żeby nie miał garba i górne rurki tylnego trójkąta znacznie poniżej rury poziomej ramy Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano 25 Lutego Udostępnij Opublikowano 25 Lutego No i pancerze schowane w główce, a nie dopiero w dolnej rurze ramy. Różnic jest znacznie więcej. Tak czy inaczej, w obydwu przypadkach XL powinien być dobry. Ten nowy, Gen2, po prostu poszedł w trend długiej ramy i krótszego mostka. Jak popatrzycie u innych producentów, to zaczyna to być standard, że Gravele są dużo dłuższe niż rowery szosowe. Odnośnik do komentarza
wykolejeniec Opublikowano 25 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego Dzięki za wskazówki. Z tej strony jednak można dowiedzieć się czegoś wartościowego. Rozumiem, że rama zaznaczona na zdjęciu musi być idealnie prosta (z wyjątkiem tego lekkiego zaokrąglenia po prawej stronie). Czyli ma wyglądać idealnie jak ten zielony na zdjęciu? Wydaje mi się, że linki, które załączyłem spełniają kryteria, tak jak pisze Pan @Szwedacz. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 25 Lutego Udostępnij Opublikowano 25 Lutego W internecie z definicji wszyscy jesteśmy na ty 😉 Oba linki które wkleiłeś są gen 2 i nie musisz się martwić. Jak nie jesteś pewny garba, to wysokość łączenia tylnego trójkąta oraz prowadzenie linek przy główce ramy da ci zero-jedynkową odpowiedź na pytanie, z której generacji ramą masz do czynienia. Zaś jeśli chodzi o samą konfigurację napędów, to teraz z perspektywy możliwości wyboru masz idealny okres, bo część sklepów ma na stanie modele przejściowe, gdzie jest już nowa rama, ale większość części odpowiada zestawom budowanym w poprzednich rocznikach. Dlatego może np. dorwać pomarańczowego Eskera 5 na 1x12 zamiast 2x10 (ale w tym przypadku akurat zakres i stopniowe przełożeń wychodzą praktycznie identycznie), czy Eskera 6 z 2x11 albo 2x12 (o węższym zakresie przełożeń niż w Esker 5, ale za to potencjalnie /nie liczyłem/ gęściej zestopniowanych). Jak chcesz poklikać i pobawić się w przeliczanie przełożeń, to odsyłam tu: https://mike-sherman.github.io/shift/ Odnośnik do komentarza
wykolejeniec Opublikowano 26 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego Ten Pan to tak dla jaj, sam mam już ponad 30 lat, więc na spokojnie. Dzięki za wskazówki. Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 17 godzin temu, wykolejeniec napisał(a): Dzięki za wskazówki. Z tej strony jednak można dowiedzieć się czegoś wartościowego. Rozumiem, że rama zaznaczona na zdjęciu musi być idealnie prosta (z wyjątkiem tego lekkiego zaokrąglenia po prawej stronie). Czyli ma wyglądać idealnie jak ten zielony na zdjęciu? Wydaje mi się, że linki, które załączyłem spełniają kryteria, tak jak pisze Pan @Szwedacz. Jeżeli pytasz o odróżnienie Gen1 od Gen2, to najprościej właśnie po garbie na ramie, a jeszcze prościej, gdzie się chowają pancerze. Jak wchodzą do ramy, biegnąc dookoła główki, to GEN1. Jak wchodzą pod mostkiem, od razu w główkę ramy, to GEN2. Odnośnik do komentarza
wykolejeniec Opublikowano 26 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 9 godzin temu, kryptoszosowiec napisał(a): Jeżeli pytasz o odróżnienie Gen1 od Gen2, to najprościej właśnie po garbie na ramie, a jeszcze prościej, gdzie się chowają pancerze. Jak wchodzą do ramy, biegnąc dookoła główki, to GEN1. Jak wchodzą pod mostkiem, od razu w główkę ramy, to GEN2. To jest ten rower: https://wygodnerowery.com/rowery/kross-esker-6-0-grx-2025/ Odnośnik do komentarza
gosc Opublikowano 27 Lutego Udostępnij Opublikowano 27 Lutego W dniu 25.02.2025 o 12:16, kryptoszosowiec napisał(a): Jeszcze dla pewności... Kupujesz ten: czy ten: Różnica jest bardzo duża. Jaka jest różnica z tą rurą trójkąta pod siodełkiem? Podczas jazdy da się odczuć, ze jedna jest niżej, a druga na wysokości "ramy"? Dla mnie jedynie tylko inaczej wygląda. Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano 27 Lutego Udostępnij Opublikowano 27 Lutego W teorii jak trójkąt jest mniejszy, to powinien być sztywniejszy. W praktyce, przy aluminium, prawdopodobnie ma to znaczenie bliskie zeru. Gen2 nawiązuje nieco stylistyką do MTB, a długa górna rura to nowy trend w Gravelach. Gen1 to ma geometrię i design bardziej zbliżone to typowych rowerów szosowych. Odnośnik do komentarza
gosc Opublikowano 27 Lutego Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 40 minut temu, kryptoszosowiec napisał(a): > W teorii jak trójkąt jest mniejszy, to powinien być sztywniejszy. W praktyce, przy aluminium, prawdopodobnie ma to znaczenie bliskie zeru. Dla "typowego Kowalskiego" na pewno nie ma znaczenia. 😉 Jak cała rama/konstrukcja (pomijam baranka) pasowałaby do tych przekroków i innych wymiarów, to dla mnie, w obu przypadkach, też pewnie niezauważalne. Ale chyba lepsze podparcie tyłu jest w tym szerszym "trójkącie". > Gen2 nawiązuje nieco stylistyką do MTB, a długa górna rura to nowy trend w Gravelach. > Gen1 to ma geometrię i design bardziej zbliżone to typowych rowerów szosowych. Bez wyjaśnienia, też dla mnie niezauważalne. Rama, to rama, w obu modelach trochę inaczej wygląda. 😉 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się