galante Opublikowano 30 Września Udostępnij Opublikowano 30 Września W maju zakupiłem taki rower model męski w kolorze bordo rozmiar M. https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-damski-van-rysel-easy/_/R-p-301919 Przejechałem na nim 5tysięcy km i nie jestem zadowolony z osiągów tego roweru. Jeżdżę dużo tj. około 20tys km rocznie tylko po asfalcie i ścieżkach rowerowych. Jest wolny i ślamazarnie rusza ze startu. OK. Jakość, cena. Nie chcę się znęcać nad jego wyposażeniem itd. Chciałbym skupić się na potencjalnej wymianie części napędowych. Co mogę albo powinienem spróbować wymienić aby polepszyć osiągi z poniższego opisu? Nie oczekuję cudów ale może coś da się zrobić chociażby przy wymianie zużytych części. Rama / Widelec Komfortowa geometria z wyższą główką ramy i krótsza górna rura, aby zapewnić bardziej wyprostowaną pozycję niż klasyczna rama szosowa. Rama z aluminium 6061 sloping ze sterami zintegrowanymi. Waga ramy w rozm. M: 1830 g. Prosty widelec ze stali, zapewniający większy komfort i precyzję. Stery 1"1/8 aheadset zapewniają dużą trwałość i sztywność kierownicy. Hamulce Podwójne klamki hamulcowe: Klamki hamulcowe cyclocross Tektro RL 576 na kierownicy i klasyczne klamki szosowe dostosowane do małych dłoni Microshift SB-R480S. Kierownica / mostek / stery Kierownica aluminiowa B'TWIN SPORT. Szerokość: 400 mm. Mostek z aluminium B'TWIN SPORT; Długość: XS: 60 mm; S: 90 mm; M: 90 mm. Napęd Napęd Microshift 8-rzędowy, tylna przerzutka Microshift RD-M25, kaseta Microshift H081: 11X34 (11-13-15-18-21-24-28-34). Jedna tarcza FC BTWIN 40 zębów. Korby: 170 mm. Koła / opony Koła Btwin. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Września Udostępnij Opublikowano 30 Września Jak to mówią z osła konia wyścigowego nie zrobisz. Szkoda czasu i pieniędzy. Ten rower każdy element ma nędzny. Sprzedaj i kup np. używany Specialized Roubaix na Tiagrze 4700 lub 105. Ja mam Roubaix SL3 ale mam też dużo lepszy rower za 20k po moim synu. I głównie jeżdżę na Roubaix. Bo jest bardziej komfortowy a różnica w prędkości między nimi przy moich szybkościach w okolicy 30 km/h jest znikoma. Roubaix na Tiagrze 4700 chodzi po ok. 3,5k, na 105 ok. 4k. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 30 Września Udostępnij Opublikowano 30 Września Zgadzam się z Jackiem. Po włożeniu w ten rower 2k, dalej będzie wolniejszy niż inny rower za 3k. Przyspieszenie zależy od Twojej mocy, sytaty na przeniesieniu napędu (sztywność ramy, sztywność korby i koła tylnego) oraz masy. Osprzęt wpływa wyłącznie na prędkość zmiany biegów i jej precyzję. Jak masz miękką ramę to nic nie zrobisz. Co ciekawe, na sztywnym rowerze nie będziesz miał dużo lepszych średnich, ale będzie szybciej ruszał Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Września Udostępnij Opublikowano 30 Września No nie wiem czy nie będzie miał lepszych średnich. Pierwsza moja porządna szosa była alu z Decathlonu. Całkiem niezła. Taka co kosztuje teraz ze 4-5k. Ale na nędznych kołach. Nie pamiętam żeby wyciągał na niej więcej we dwóch z kumplem niż 30 km/h 20 lat temu i zaginając się jak wariat. Na Roubaix ostatnio 31,3 a bywało parę lat temu i po 33 we dwóch. Tamten rower był po prostu wolny w każdym aspekcie. Jak przesiadłem się z niego na tego Tarmaca co masz od nas, to była bardzo duża różnica. Właśnie z 10%. Odnośnik do komentarza
ernorator Opublikowano 1 Października Udostępnij Opublikowano 1 Października W tym rowerze problemem jest rama, widelec, koła i trochę napęd. Lepiej pomyśleć o nowym nawet używanym. Odnośnik do komentarza
HSM Opublikowano 1 Października Udostępnij Opublikowano 1 Października tak mi się przypomniało: https://youtu.be/jCEU3I6Kw4M?si=B-NUmiXekk8nq8rN Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 1 Października Udostępnij Opublikowano 1 Października 39 minut temu, HSM napisał(a): tak mi się przypomniało: https://youtu.be/jCEU3I6Kw4M?si=B-NUmiXekk8nq8rN Wkurzają mnie tacy twórcy. Mają gigantyczny budżet, rower dostał wszystko co mógł, a nie wykonali prostego przejazdu z pomiarem mocy przed i po modyfikacjach. Ja mam kanał na youtube, który ma 1000 subów a do testu opon wrzucam dane z 5 odcinków z pomiarem mocy 😐 Odnośnik do komentarza
HSM Opublikowano 1 Października Udostępnij Opublikowano 1 Października @Oskarr C'mon to tylko zabawa... co tu mierzyć. Właśnie próby unaukowienia i stechnicyzowania takich absurdalnych pomysłów - jak dla mnie - sprawiłyby, że ten materiał byłby natarczywie nieciekawy... A tak z przymrużeniem oka - może właśnie dlatego nie masz skali Cade Media, tylko 1000 subów - bo kreujesz treści, które nie są rozrywką 🙂 Zmień linię, zaczniesz trzepać kasę 🙂 Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 1 Października Udostępnij Opublikowano 1 Października Z wykształcenia jestem fizykiem technicznym, liczby i statystyki to dla mnie wszystko. Bardzo lubię kanał saga evans mtb. Uważam jego porównania cheap / expensive za mistrzostwo świata i lubię oglądać takie materiały. Problem jest taki, że jak jako youtuber zaczniesz robić rzetelne pomiary i porównania, to tracisz możliwość współpracy i reklam z różnymi firmami z branży. Oczywiście, że każdego, kto chce kupić speca tarmaca sl8 interesuje o ile taki rower jest szybszy. Nawet jeśli wyjdzie, że na godzinę zyskają parę sekund, to super, a nie test w stylu "no pojeździliśmy, fajny rower". Weźmy kolegę @galante, myślę, że bardziej go interesowałaby tabela, gdzie by dostał info o ile będzie szybszy jak zainwestuje w korbę, ile jak zainwestuje w koła a ile jak wrzuci 3kpln w groupset a nie podsumowanie filmu "no fajniej się jeździ, ale jednak. Na forum mamy też wątek "mtb do ścigania za 10000", gdzie kolega wydał przeszło 30k pln w rowery do ścigania i dalej jest rozczarowany, bo wszędzie masz tylko materiały promocyjne, gdzie słyszysz, jak nowy rower za 20k pln sam za Ciebie podjeżdża górki, jaki jest sztywny i jak się nic nie ugina po zablokowaniu, a później kupujesz i jesteś rozczarowany. Wolę mieć mniej subów, nie zarabiać z tego, ale robić materiały, które sam bym chciał obejrzeć 😉 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 1 Października Udostępnij Opublikowano 1 Października Akurat lubię tych gości. Fajna dynamika tego video, trochę śmichów, chichów. Fakt że mieli pomiar mocy ale nie chciało im się użyć 🙂 Natomiast widzę że idę w dobrym kierunku 🙂 Mleko Silca mam. Ale nie używam 🙂 Bo nie uznaję tubeless w szosie 🙂 Opony Vittoria Corsa Pro miałem 🙂 Zajebiste 🙂 Ale mi młody zabrał 🙂 Kiera Zipp SL 70 Aero. Polują na taką na OLX od dawna. Ale albo za drogo kosztuje albo nie ta szerokość 🙂 Sprzedają podróbę za 400. Podrób nie kupuję. Dentystka ceny podniosła 🙂 Koła Enve. No chętnie bym takie potestował. Mam ostatnio Zipp i nie narzekam. Ale w dużym wietrze lepiej trzymać mocno kierownicę 🙂 Rovale były dużo mniej podatne na wiatr. Ale są do centrowania a nie chce mi się na razie ich wozić do serwisu. Łożyska za 100 funtów? No to już gruba przesada. Jeżdżę w kołach na razie na tych co dał Zipp. Jak padną to zmienię na stalowe NTN po 50 zł. Łożysk suportu nie zmieniałem jakiś czas. A dokładnie nigdy 🙂 Jak się ma Campagnolo to raczej nie padają 🙂 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 1 Października Udostępnij Opublikowano 1 Października 6 godzin temu, Oskarr napisał(a): Z wykształcenia jestem fizykiem technicznym, liczby i statystyki to dla mnie wszystko. Bardzo lubię kanał saga evans mtb. Uważam jego porównania cheap / expensive za mistrzostwo świata i lubię oglądać takie materiały. Cały czas planuję porównanie gravel vs szosa w nawiązaniu do tego co sam zrobiłeś. Ale nie mam jeszcze danych, które potrzebuję dotyczących CdA. Mam nadzieję że prędzej czy później się z tym uporam bo to ciekawy temat. A ile SL8 jest szybszy od szosy okrągłorurkowej to mogę powiedzieć 🙂 11W przy 30 km/h. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 1 Października Udostępnij Opublikowano 1 Października @jajacek czekam na test! Dziś robiłem pomiary przy 30 km/h na gravelu na oponach raceking 2.2 z przodu i smart sam 42c drut z tylu. 5 km ze srednia 30km/h dalo 225 watów. Czyli tarmac sl8 byłby w okolicy 200 na racekingach 😄 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 1 Października Udostępnij Opublikowano 1 Października Z moich wyliczeń wynika że średnia 30 na szosie to ok. 150-160W Odnośnik do komentarza
ernorator Opublikowano 3 Października Udostępnij Opublikowano 3 Października Na naszym poziomie różnica między tarmakiem 8 a gravelem (jakimś sensownym nie marin 4 kąty) to opony. Często zabieram gravela na wakacje bo więcej możliwości niż szosą, biorę dwa komplety kół i czasem się załapię na jakąś ustawę. No ostatnio nie miałem kół szosowych z szosowymi oponami i pojechałem na Tufo Thundero HD 48.......ugotowałem się jak ustawka się wkręciła na ~40km/h, jeszcze w tunelu dawałem rade ale jak była moja zmiana to wymiękłem. Nie była to pierwsza jazda z tymi ludźmi i tym gravelem i na kołach i oponach od szosy "spokojnie" dawałem radę. Fakt, że i moja szosa i mój gravel to geometria endurance ale tak samo można znaleźć gravela z agresywną geometrią do porównań z tarmakiem. Na płaskim bez wiatru to z tą mocą 150/160w szosą rzeczywiście jadę 30-32 a gravelem raczej do 30 z oponami 48. I wyższa prędkość tym różnica będzie wyraźniejsza. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się