Skocz do zawartości

Jaki hardtail zamiast gravela? [8 tyś]


Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, mareckiabc napisał(a):

Ja też jestem zachwycony moim Chiselem, choć kupiony 2 lata temu na tej samej ramie obecnie trochę zmodyfikowany. Koła, amor, napęd, hamulce. Waga spadła na 10.900 z pedałami. Jeszcze do zmiany czekają pedały - 200 gram, kierownica też podobnie -200, myślę o sztycy więc powinienem zejść do ok 10 kg. Wizualnie też super się prezentuje i jeździ.

received_450760467571710.thumb.jpeg.d8a1847816354f88498ee33db0c32827.jpeg

received_431229056437505.jpeg

Mój Chisel też waży podobnie (10.5 na wadze łazienkowej), ale żeby złamać magiczną granicę 10kg to trzeba mocno sakiewką potrząsnąć:

- kaseta np od Garbaruka 350g (mam SLX 530g) - 180g za 1150zł

- korba XTR 550g  (mam SLX 630g) - 80g za ~1500zł

- sztyca karbonowa vs alu pewnie -100/150g za 800-1000zł

- kierownica karbonova vs alu - 150g za 800zł

- siodełko fabryczne - pewnie z 50/100g można urwać za kilka stówek

- pedały mam spd xt - więc tu chyba nic się nie ugra

 

a tak poważnie to rozważam jedynie wymianę sztycy z alu na karbon, ale tylko jeśli miałaby poprawić komfort

Odnośnik do komentarza

Żadnych udziwnionych kaset bym nie kupował żeby złamać 10 kg. Mój Chisel Expert 2018 1x w rozmiarze L ważył 11,0 kg na GX na stockowych kołach i dętkach.
Koła ważyły jeśli dobrze pamiętam 2100. Dętki 500. Zmieniamy koła na Newmen Evolution SL X.A25 które ważą 1500 i albo wkładamy dętki TPU 100 gramów albo zalewamy mlekiem, 120-180  gramów. Więc tu już mamy 900-1000 gramów.
Z kierownicą carbon trzeba uważać. Zmieniłem standardową alu w Epicu na karbonową Syntace Vector. Może i parę gram zyskałem ale komfort się pogorszył. Trzeba więc znaleźć taką która będzie lekka i komfortowa. Syntace jest nawet certyfikowana do downhillu i jest cholernie sztywna i pancerna.
Nie ma żadnego sensu zmieniać pedałów XT na XTR lub Look X-Track Race. Nie są tak trwałe jak XT. Też XT używam.
Siodełko ma dawać nam komfort. Ile waży, tyle waży.
Sztyca karbonowa na pewno. Ja używam Specialized CG-R. Nie jest może najlżejsza ale poprawia komfort. Natomiast docelowo zamierzam mieć lekki myk-myk. Cały czas przeglądam aukcje na OLX w tym celu 🙂 Więc tu raczej waga mojego roweru się zwiększy.
Korba? Chodzi mi po głowie zmiana długości ramienia korby ze 175 na 170. Przy okazji można by urwać trochę gramów. Shimano raczej nie. Wszystkie obłażą i wyglądają jak psu z d. Raczej coś typu Race Face Next SL jeśli już.
No i kwestia amora. Ja zmieniałem Rebę ważącą 1630 gramów na Foxa Step Cast Performance 1470 gramów. Teraz jest nowy, jeszcze lżejszy Fox. SID chyba waży podobnie.
Ale jak widać kluczem do znaczącego obniżenia wagi są koła.

Odnośnik do komentarza
9 minut temu, jajacek napisał(a):

Żadnych udziwnionych kaset bym nie kupował żeby złamać 10 kg. Mój Chisel Expert 2018 1x w rozmiarze L ważył 11,0 kg na GX na stockowych kołach i dętkach.
Koła ważyły jeśli dobrze pamiętam 2100. Dętki 500. Zmieniamy koła na Newmen Evolution SL X.A25 które ważą 1500 i albo wkładamy dętki TPU 100 gramów albo zalewamy mlekiem, 120-180  gramów. Więc tu już mamy 900-1000 gramów.
Z kierownicą carbon trzeba uważać. Zmieniłem standardową alu w Epicu na karbonową Syntace Vector. Może i parę gram zyskałem ale komfort się pogorszył. Trzeba więc znaleźć taką która będzie lekka i komfortowa. Syntace jest nawet certyfikowana do downhillu i jest cholernie sztywna i pancerna.
Nie ma żadnego sensu zmieniać pedałów XT na XTR lub Look X-Track Race. Nie są tak trwałe jak XT. Też XT używam.
Siodełko ma dawać nam komfort. Ile waży, tyle waży.
Sztyca karbonowa na pewno. Ja używam Specialized CG-R. Nie jest może najlżejsza ale poprawia komfort. Natomiast docelowo zamierzam mieć lekki myk-myk. Cały czas przeglądam aukcje na OLX w tym celu 🙂 Więc tu raczej waga mojego roweru się zwiększy.
Korba? Chodzi mi po głowie zmiana długości ramienia korby ze 175 na 170. Przy okazji można by urwać trochę gramów. Shimano raczej nie. Wszystkie obłażą i wyglądają jak psu z d. Raczej coś typu Race Face Next SL jeśli już.
No i kwestia amora. Ja zmieniałem Rebę ważącą 1630 gramów na Foxa Step Cast Performance 1470 gramów. Teraz jest nowy, jeszcze lżejszy Fox. SID chyba waży podobnie.
Ale jak widać kluczem do znaczącego obniżenia wagi są koła.

A jak już mam lekkie koła, lekkie opony, tubeless i lekki amor to gdzie urwać jak nie na tym co napisałem ?

Na ten moment nie planuję łamać 10kg - po prostu rozważałem co trzeba by zrobić.

Pozakładałem korby 170mm, tylko w gravelu mam jeszcze fabryczną 172.5

Odnośnik do komentarza
29 minut temu, marti_s3 napisał(a):

Panowie, a taniej nie będzie schudnąć te 500-1000 g?? I koszt mniejszy, i samopoczucie lepsze ;))

Wysłane z mojego SM-M515F przy użyciu Tapatalka
 

Tak licząc, to mój rower waży 2kg. Zestaw rower+rowerzysta zmniejszył wagę o jakieś 12kg licząc od chwili zakupu do dziś 😆

Odnośnik do komentarza
36 minut temu, marti_s3 napisał(a):

Panowie, a taniej nie będzie schudnąć te 500-1000 g?? I koszt mniejszy, i samopoczucie lepsze ;))

Wysłane z mojego SM-M515F przy użyciu Tapatalka
 

Pewnie, że taniej…

ale tu chodziło o psychologiczny aspekt i chęć zobaczenia na wadze 9,9kg 😉

Tak na marginesie - schudłem kilkanaście kg i w pewnym momencie jest trochę jak z odchudzaniem roweru - coraz trudniej 😉

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, jajacek napisał(a):

Sprzedawaliśmy te koła. Całkiem fajne. Obręcze jakiś chiński karbon, piasty Formula. Składane przez Czechów. To był chyba bardzo dobry zakup. Kolega na nich też jeździ. I jak je oceniasz?

Piasty dobrze się kręcą, tylna ładnie „cyka”, korzenie w Kampinosie ich na razie nie pokonały - więc są git. W porównaniu do alu 1800-1900g rower łatwiej się rozpędza.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...