Skocz do zawartości

Jaki hardtail zamiast gravela? [8 tyś]


Rekomendowane odpowiedzi

Dałem sobie rok żeby przekonać się do gravela, rok mija i już raczej nic się w tej kwestii nie zmieni. Ostatnia trasy na 90km strasznie mnie wymęczyła, na trasie było sporo odcinków szutrowych, ale nie takich pięknych jak na reklamach graveli tylko zawierających większe kamienie, przejazd po lesie z korzeniami i kamyczkami (niby nie jakieś duże). Nie powiem przejechać się da, ale ból dłoni po całej trasie trochę psuje zabawę. Władowałem nawet opony 44c na mleku, ale w szczególności na zjazdach łapy dostają potwornie. Może też temu że swoje ważę i trochę tej masy na dłoniach spoczywa.

Tak więc będę musiał przeprosić się ze starym dobrym HT. Pytanie w co celować?

Coś w rodzaju Scott Scale 950? Grand Canyon 8 (tutaj 120mm roku)? Alu może być chociaż węglem nie pogardzę. Z carbonowych jest Rockrider Race 900, rozmiar XL jest chyba od ręki.

 

Odnośnik do komentarza
  • damianKr zmienił(a) tytuł na Jaki hardtail zamiast gravela? [8 tyś]

Mam takie same odczucia i paru moich kumpli również. Twierdzę że gravel bez jakiegoś rodzaju amortyzacji nie ma sensu. Koledzy tu na forum założyli amortyzowane mostki. Niektórzy kupili Speca Diverge z mikro-amortyzatorem. Mój kumpel kupił Canyona z pełnym amortyzatorem.

Co do hardtaila to jeśli szukasz komfortu to jak dla mnie numer 1 pod tym względem to Specialized Chisel jeśli chodzi o ramę.
Karbon będzie ciut lżejszy ale sztywniejszy więc komfort będzie mniejszy. Aczkolwiek to da się trochę zredukować. Mam Speca Epica do którego właśnie kupiłem zapasowe koła żeby założyć do nich opony do gravela i mieć hardtaila z amortyzacją na jakieś szutry i gruntówki. I karbonową sztycę podsiodłową z mikro-amortyzacją.

Gdybym miał kupić sobie hardtaila do 8k to Cube Reaction C:62 Race nie ma chyba żadnej konkurencji w tym budżecie. W Niemczech ok. 1800 Euro.

Odnośnik do komentarza

Na 40mm czy 44 komfortu nie ma, ja mam założone na wycieczki 2,2 cala z przodu na mleku to już coś amortyzuje. Z ciśnieniem zszedłem do jednego bara i idzie jechać nawet po kamyczkach, choć do mtb na 2,4 dalej nie ma podjazdu. Ale HT karbonowe nie należą do najwygodniejszych, wybieram się teraz na wycieczkę, od jutra w tydzień jakieś 600 km na rowerze ciągnąc przyczepę z rzeczami i psem i wybieram na tą jazdę gravela mając do dyspozycji jeszcze XC 900. 

Ja bym tu myślał bardziej o czymś w stylu Indiana / Storm X7 lub X9. Wszelkie karbony będą miały wyścigową geometrię. 

Odnośnik do komentarza

Ale 1 bar na szosie to idzie się zamordować. Więc trzeba znaleźć jakiś złoty środek. Ja mam 2,5-3 bary w gravelu na 42 mm i jest ok. Natomiast jak się zaczyna tarka, bruk czy dziurawa gruntówka to zaczyna być potrzebna jakaś amortyzacja. Z tą wyścigową geo to bym nie przesadzał. Taki Cube Reaction jest pomiędzy rekreacją a race. Tak samo Chisel.

Odnośnik do komentarza
Cytat

Na 40mm czy 44 komfortu nie ma, ja mam założone na wycieczki 2,2 cala z przodu na mleku to już coś amortyzuje.

Do gravela niestety tyle nie wsadzę. A i też pewnie wiele mi nie pomoże,  problem jest również z klamkomanetkami, które słabo pochłaniają drgania, jednak na prostej kierownicy z miękkimi gripami esi chunky jest znacznie wygodniej na nierównościach.

Cytat

Co do hardtaila to jeśli szukasz komfortu to jak dla mnie numer 1 pod tym względem to Specialized Chisel jeśli chodzi o ramę.
Karbon będzie ciut lżejszy ale sztywniejszy więc komfort będzie mniejszy. Aczkolwiek to da się trochę zredukować. Mam Speca Epica do którego właśnie kupiłem zapasowe koła żeby założyć do nich opony do gravela i mieć hardtaila z amortyzacją na jakieś szutry i gruntówki. I karbonową sztycę podsiodłową z mikro-amortyzacją.

Na Speca Epica patrzyłem, rower przepiękny, ale ceny też srogie. Nie wiem jak mogłem pominąć Speca Chisel, również wygląda super, i to byłby mój faworyt, ale niestety rozmiary XL wyprzedane, pozostaje czekać na nowy rocznik.

A ten cube co podałeś w alu też jest Ok? https://www.rowerowy.pl/cube-reaction-c62-pro-29-19l-sza-met-22.html

Co sądzicie o modelu Grand Canyon?

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, jajacek napisał(a):

Ale 1 bar na szosie to idzie się zamordować. Więc trzeba znaleźć jakiś złoty środek. Ja mam 2,5-3 bary w gravelu na 42 mm i jest ok. Natomiast jak się zaczyna tarka, bruk czy dziurawa gruntówka to zaczyna być potrzebna jakaś amortyzacja. Z tą wyścigową geo to bym nie przesadzał. Taki Cube Reaction jest pomiędzy rekreacją a race. Tak samo Chisel.

Jak masz szeroką oponę na 2,2 cala w grawelu, to można schodzić do bardzo niskiego ciśnienia. Z tyłu mam 1,6" z ciśnieniem 2 bary. Średnia przy 180 watach na tej konfiguracji wychodzi na asfalcie 29,8, na oponie 35 c w tym samym rowerze wychodziło 31, na szosie 31,5 km/h. Za to na szutrach z kamieniami taka konfiguracja była najszybsza, na idealnie gładkich szutrach, najszybsza była opona gravelowa 35c. W przyszłości spróbuję jak się jeździ na 32c na typowo szosowej oponie. 

Odnośnik do komentarza

Chisel jest wygodny pomimo raczej wyścigowej geometrii, mam ramę alu, opony 2,35 i w porównaniu do gravela to jest bajka, zwłaszcza na kamienistych odcinkach których w lasach przybywa coraz więcej.
Mam też gravela Cube Nuroad Race z oponami 50 mm ale na nierównościach to i tak nie jest to samo co rower z jakikolwiek amorem (nawet kiepskim).

Kolejna sprawa to osiągnięcie dobrego balansu na rowerze, tzn. takiego aby na rękach nie spoczywało zbyt dużo ciężaru ciała - trzeba pokombinować z siodełkiem (przód/tył)

Odnośnik do komentarza

Znalazłem nowego Speca Chiles za 7 600 zł. Wygląda naprawdę super jak na HT.

 

Rama Specialized D'Aluisio Smartweld M5 Alloy, Hydroformed tubes, Progressive XC Geometry, internal cable routing, BSA BB, 12x148mm spacing, 30.9mm Dropper post compatible
Zacisk sztycy Specialized Alloy 34.9
Widelec RockShox Judy Silver, TurnKey damper, Solo Air, 42mm offset, 15x110mm thru-axle, 100mm of travel (XS - 80mm travel)
Mostek 3D-forged alloy, 31.8mm, 7-degree rise
Kierownica Specialized Alloy XC minirise, double-butted alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 10mm rise, 31.8mm
Owijka Specialized Trail Grips
Siodło Body Geometry Power Sport, steel rails
Sztyca Alloy, 2-bolt clamp, 30.9mm
Przedni hamulec SRAM Level T hydraulic disc, 2-Piston Caliper
Tylny hamulec SRAM Level T hydraulic disc, 2-Piston Caliper
Tylna przerzutka SRAM SX Eagle, 12-speed
Manetki SRAM SX Eagle, trigger, 12-speed
Kaseta SRAM PG-1210 Eagle, 11-50t
Łańcuch SRAM, SX Eagle, 12-speed
Mechanizm korbowy SRAM SX Eagle, Powerspline
Suport SRAM Powerspline
Obręcze Specialized Alloy, hookless, Tubeless ready, 25mm inner width
Przednia piasta Alloy, sealed cartridge bearings, 15x110mm thru-axle, 32h
Tylna piasta Alloy, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 32h
Przednia opona Specialized Fast Trak, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35
Tylna opona Specialized Fast Trak, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35
Dętki Standard 40mm PV 29x1.75-2.4
Szprychy Stainless, 14g

Odnośnik do komentarza

Te sensy z centrum rowerowego będą ok. Chisel w tej specyfikacji powinien kosztować koło 5k. 

Grand canyon w wersji z foxem też będzie ok. 

Teraz zaczynam urlop to sobie testów nie porobię, ale później zamierzam wrzucić foxa do gravela. Może to jest wyjście dla Ciebie? 100mm skoku, szeroki kapeć i jeszcze bardziej rekreacyjna pozycja 

Odnośnik do komentarza

Chisel jest świetny, zmieniłem karbonowego HT na Chisela (to mój drugi Chisel) i jestem mega zadowolony, dużo mniej stresu, sztywność podobna, rama cięższa około 200g, ale jak dla mnie najlepszy możliwy wkręcany suport BSA i podoba mi się wygląd. Minus to trochę delikatny lakier.

Rower na pewno wart zakupu, ale w cenie około 4 tys. moim zdaniem. Jest znakomitą bazą do rozbudowy.

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, damianKr napisał(a):

192 cm wzrostu, wewnętrzna część nogi 91cm, waga 98 kg. Strona speca zaleca rozmiar XL.

XL zdecydowanie. Przy tej wadze zapomnij o amorach z lagami 30 mm typu Judy lub Markhor. Potrzebujesz Foxa Rhythm lub Performance Stepcast, RockShoxa Recona lub Reby albo Manitou z lagami 32 mm. Oczywiście możesz kupić podstawowego Chisela i zmienić amor.

Odnośnik do komentarza

To kup i po temacie. Miałem ten model. Był zajebisty i żałuję że sprzedałem. Używany ale sprzedaje sklep. Jest to starsza rama Chisela ale ma pewną przewagę nad nową. Ma węższą podsiodłówkę 27,2 mm dająca więcej komfortu. Napęd 1x11 jest też tańszy w eksploatacji niż 1x12. A 1x12 po płaskopolsce nie jest potrzebny. W swoim Epicu też mam 1x11. 

Rower MTB Specialized Chisel Expert 29 1x11 Sram GX RS Reba XL !!! Wołów • OLX.pl

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...