Skocz do zawartości

Testy szos, Roubaix vs Tarmac


Rekomendowane odpowiedzi

Z części, które nam pozostały złożyłem taką szosę race:
Specialized Tarmac SL6 Pro
Ultegra Di2
Korba S-Works z pomiarem mocy Quarq
Kół mamy kilka: Rovale pod oponkę, Rovale pod szytkę, Zipp 404 Firecrest pod oponkę.

Brak opisu.

Będę testował ten rower kontra mój Spec Roubaix SL3.

451874463_1022496369394315_4470990428264000981_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-7&_nc_sid=0024fc&_nc_ohc=BQb5wm-Dp0MQ7kNvgHIXHiJ&_nc_ad=z-m&_nc_cid=0&_nc_ht=scontent.xx&oh=03_Q7cD1QFin4C7Qrdna6FpWGwya8zHd6DMcovR1imzZgP_zs8pRw&oe=66CCD937

418151852_770381825140252_7872410302999039118_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=1-7&_nc_sid=0024fc&_nc_ohc=SdLX--RJ8aUQ7kNvgFMJMYS&_nc_ad=z-m&_nc_cid=0&_nc_ht=scontent.xx&oh=03_Q7cD1QHQAMRZaULCbWNmsBAtPJX0UCsetKINi6-Poe7wAetx2A&oe=66CCDD99

Celem jest ustalenie optymalnej konfiguracji do moich potrzeb. Jakie to są potrzeby? Rower komfortowy ale stosunkowo szybki, taki na prędkości samotnie ze średnią 28-30 km/h i dystanse do 100-120 km.

Opcje generalnie są dwie:
1. Przyspieszam Roubaix poprzez zmianę opon, kół i kierownicy i zmianę pozycji na niższą i węższą. Tu mam kierownicę karbonową, okrągłą 44 cm.
2. Zwiększam komfort w Tarmacu poprzez zmianę opon na szersze i zmianę kierownicy na bardziej komfortową. Tu chwilowo mam kierownicę okrągłą alu 40 cm.

Pierwsze uwagi po testowaniu kół Zipp przez ostatnie kilka tygodni są takie, że są sztywniejsze i mniej stabilne w bocznym wietrze niż Roval.
Opony mam do testowania: Specialized Turbo Cotton Hell of the North 28 mm, Vittoria Corsa Pro 26 i 28 mm, Vittoria Corsa Pro Control 28 mm, Vittoria Corsa Control 26 mm, Continental Grand Prix 5000 S TR 28 mm. Może coś tu się jeszcze znajdzie ale ogólnie chodzi i to żeby wybrać optymalne opony szybkie, przyczepne i komfortowe.

Odnośnik do komentarza

W kołach Zipp wsadziłem TPU RideNow, te grubsze, 36 gramów.
Wszystkie produkty RIDENOW | CentrumRowerowe.pl

Do Rovali też wsadzę TPU, potestuję kilka różnych. Tubeless mnie nie interesuje. Nie interesuje mnie jazda na niskim ciśnieniu w szosie ani problemy z wymianą dętek, zmianami opon, itd. Podnoszę tyłek na większych dziurach. Szczerze mówiąc nie pamiętam kiedy złapałem ostatnio kichę w szosie. Pewnie ze 4 lata temu. Do 28 mm pompuję 5 z przodu, 5,5 z tyłu przy 88 kg.

Odnośnik do komentarza

To zależy od budowy koła. Wiele lat jeździłem na kołach alu-karbon FFWD ze stożkiem 58 mm, więc jestem przyzwyczajony. Tam była stosunkowo wąska obręcz typu V, mająca 14 czy 15 mm wewnętrznie i ok. 20 mm zewnętrznie i silny wiatr czasem był problemem. Rovale są obręczą typu U, 20,7 mm wewnętrznie, 29,4 mm zewnętrznie. Taka obręcz jest cholernie mało podatna na wiatry. Tył kompletnie nie ma znaczenia i nie jest żadnym problemem, mógłby być nawet 90 mm. Na obręczy 64 mm Rovala zawodnicy często jeżdżą na czas bo jest to bardzo stabilne koło. Mój syn jeździ na czas na Zipp 858 NSW, która jest tą udziwnioną obręczą o zmiennej wysokości. Podobno jest super stabilna. Więc wszystko zależy od budowy koła.

Odnośnik do komentarza

Warto najpierw ustalić jakie są profile takich kół. Bo zakładanie do nich opon szerszych niż obręcz to spore straty mocy. Koła ICAN w testach wypadły bardzo słabo. Jak już to dopłacić do jakichś nowoczesnych Vinci czy Escape Wheels. W necie bardzo popularne są Elite Wheels ale nie znam ich jakości czy testów.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...