Skocz do zawartości

Dokładanie podkładek pod mostek - czy to bezpieczne


Rekomendowane odpowiedzi

witajcie zakupiłem sobie rower Huragan 1 w rozmiarze 54, po zakupie i wstępnej przymiarce stwierdziłem że rower jest fajny, rozmiar ramy jest ok (wedle producenta 168-178 to wlaśnie 54)  ale jak na mój wiek i przyzwyczajenia pozycja za kierownicą jest trochę "zbyt sportowa" to znaczy przy wzroście 179 cm sięgając kierownicy muszę się zbytnio wyciągać w dół, przyzwyczaiłem sie do jazdy na gravelu gdzie pozycja była bardziej wyprostowana

Oryginalnie w rowerze były bodajże 2 podkładki, nad mostkiem już żadnych podkładek nie było.

W celu poprawy tej pozycji na bardziej wygodną wedle mojego konceptu podłożyłem z innego roweru pod mostek jeszcze 3-4 podkładki, całość jest teraz wyższa o jakieś 1,5 do 2 cm niz to było oryginalnie w tym modelu. Rzecz jasna śruba rury sterowej która oryginalnie była zainstalowana jako m6 o długości 50 mm musiała zostać wymieniona - stad  w jej miejsce wkręciłem śrubę m6 o długości 80 mm i na pierwszy rzut oka całość wydaje się działać poprawnie, widelec sie fajnie kręci, wszystko wydaje się solidnie zmontowane

 

Tylko tak w tyle głowy pojawiła mi się obawa czy przypadkiem w ten sposób podnosząc wysokość kierownicy nie ryzykuje tym że bądź to na rurze sterowej badź na mostku powstają napręzenia i całosć jest bardziej podatna na pęknięcie. Nie potrafie sie wczytać czy w tym modelu rura sterowa jest aluminiowa czy wykonana z karbonu, a to chyba robi różnicę

 

Więc teraz siedzę i się zastanawiam czy takie dokładanie podkładek wraz z wymiana śruby rury sterowej to na pewno dobry pomysł, czy jednak lepiej kupić inny mostek

 

Prosze o porady

Odnośnik do komentarza

 @tygrysek to co zrobiłeś jest ryzykowne i niebezpieczne, przecież teraz mostek trzyma tylko jedną śrubą (pół wysokości). Sprawę rozwiązuje mostek regulowany, a jeszcze masz swobodę wypraktykowania optymalnej wysokości.

https://allegro.pl/listing?string=mostek regulowany

Gdy potrzebna duża wysokość, można zastosować przedłużacz rury sterowej i wybudować komin 🙂

IMG_20240307_151258.thumb.jpg.50284a5e1e2964b627659eebbbc6f729.jpg

 

Odnośnik do komentarza

Nie ma bezpiecznych metod przedłużenia rury sterowej. Jeśli w rowerze nie ma nad mostkiem podkładki, którą można przenieść poniżej to również nie ma możliwości podniesienie tegoż mostka. Tutaj stosowanie jakichkolwiek protez to zwiększanie ryzyka wystąpienia poważnych urazów. Od biedy pozostaje montaż mostka z kątem +45 stopni.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...