tygrysek Opublikowano 4 Czerwca Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca witajcie zakupiłem sobie rower Huragan 1 w rozmiarze 54, po zakupie i wstępnej przymiarce stwierdziłem że rower jest fajny, rozmiar ramy jest ok (wedle producenta 168-178 to wlaśnie 54) ale jak na mój wiek i przyzwyczajenia pozycja za kierownicą jest trochę "zbyt sportowa" to znaczy przy wzroście 179 cm sięgając kierownicy muszę się zbytnio wyciągać w dół, przyzwyczaiłem sie do jazdy na gravelu gdzie pozycja była bardziej wyprostowana Oryginalnie w rowerze były bodajże 2 podkładki, nad mostkiem już żadnych podkładek nie było. W celu poprawy tej pozycji na bardziej wygodną wedle mojego konceptu podłożyłem z innego roweru pod mostek jeszcze 3-4 podkładki, całość jest teraz wyższa o jakieś 1,5 do 2 cm niz to było oryginalnie w tym modelu. Rzecz jasna śruba rury sterowej która oryginalnie była zainstalowana jako m6 o długości 50 mm musiała zostać wymieniona - stad w jej miejsce wkręciłem śrubę m6 o długości 80 mm i na pierwszy rzut oka całość wydaje się działać poprawnie, widelec sie fajnie kręci, wszystko wydaje się solidnie zmontowane Tylko tak w tyle głowy pojawiła mi się obawa czy przypadkiem w ten sposób podnosząc wysokość kierownicy nie ryzykuje tym że bądź to na rurze sterowej badź na mostku powstają napręzenia i całosć jest bardziej podatna na pęknięcie. Nie potrafie sie wczytać czy w tym modelu rura sterowa jest aluminiowa czy wykonana z karbonu, a to chyba robi różnicę Więc teraz siedzę i się zastanawiam czy takie dokładanie podkładek wraz z wymiana śruby rury sterowej to na pewno dobry pomysł, czy jednak lepiej kupić inny mostek Prosze o porady Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca Trochę to niebezpieczne, zwykle producent daje maksymalną ilość podkładek pod mostkiem. A próbowałeś dać mostek na +Zrób zdjęcie. Odnośnik do komentarza
Turysta05 Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca @tygrysek to co zrobiłeś jest ryzykowne i niebezpieczne, przecież teraz mostek trzyma tylko jedną śrubą (pół wysokości). Sprawę rozwiązuje mostek regulowany, a jeszcze masz swobodę wypraktykowania optymalnej wysokości. https://allegro.pl/listing?string=mostek regulowany Gdy potrzebna duża wysokość, można zastosować przedłużacz rury sterowej i wybudować komin 🙂 Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca Polecam filmik Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca Nie ma bezpiecznych metod przedłużenia rury sterowej. Jeśli w rowerze nie ma nad mostkiem podkładki, którą można przenieść poniżej to również nie ma możliwości podniesienie tegoż mostka. Tutaj stosowanie jakichkolwiek protez to zwiększanie ryzyka wystąpienia poważnych urazów. Od biedy pozostaje montaż mostka z kątem +45 stopni. Odnośnik do komentarza
tomasz90 Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca ja tak przedłużałem rure z 10 lat temu i zdecydowanie polecam Odnośnik do komentarza
tygrysek Opublikowano 5 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca Chyba najbezpieczniej będzie odkręcic te zmiany czyli wrócic do liczby podkładek i długości sruby jaka była w oryginale i dać mostek w drugą stronę tak aby kierownica była w górę a nie w dół Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się