Skocz do zawartości

Jaki rower do 3500 zł?


Rekomendowane odpowiedzi

Na długo to nie wiadomo czy starczy. Aczkolwiek mój syn w 14 lat miał 178 wzrostu a potem urósł już tylko 4 cm. 
Za 3500 sugeruję Rockrider 540 EXPL. 30 km to nie są dłuższe trasy 🙂 Jak dziś blisko 50 km w 2,5h po lasach a mam grubo ponad 50 na karku 🙂
Ten Rockrider to nie jest rower w ciężki teren. Pytanie jednak co uważasz za ciężki? To jest rower do jazdy w terenie niezbyt trudnym.
To np. są budżetowe rowery do jazdy w trudniejszym terenie:
https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-gorski-mtb-torpado-devon-1-0-m19-27-5-cala-meski-czarno-zolty
https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-gorski-mtb-indiana-x-enduro-7-7-m21-27-5-cala-meski-szaro-czarny

Odnośnik do komentarza

Zobacz rockridera EXPL 540, obecnie jest w promocji i kosztuje 3200 zł. Po paru latach klęknie w tym rowerze amortyzator, wtedy wymienisz go na coś w stylu Rockshocka Recona. Ogólnie w tej cenie obecnie w Polsce nie kupisz nic lepszego. Jeśli rośniesz, możesz rozważyć też używkę, ale obecnie ceny używanych mocno zbliżyły się do rowerów nowych. Ludzie myślą, że jak kupili rok temu EXPL 540 za 4k, to teraz mogą go sprzedać za 3k, gdzie nowy kosztuje 3200. 

Odnośnik do komentarza

Tu się wyjątkowo z Jackiem nie zgodzę, te rowery z Media expert średnio nadają się na trudniejszy teren. X enduro ma osie QR i oba mają koła 27,5 cala, mocno Ciebie wytłuczą na korzeniach i nierównościach. Do tego chińskie piasty kiepskiej jakości i o ile nic nie zmienili felgi o szerokości 21 mm, które powodują wyginanie się opon na boki przy ambitniejszej jeździe. 

Odnośnik do komentarza
W dniu 23.04.2024 o 21:03, jajacek napisał(a):

No wiadomo ze to budżetówki. Ale nie znam żadnego traila na powietrznym amorze w tym budżecie oprócz tych.

Ja tam nie mam dużo doświadczenia, ale czegoś zdążyłem się już nauczyć.

Kolega nie sprecyzował co ma na myśli przez ciężkie warunki - to może być równie dobrze błoto po kolana, rock gardeny, korzenie grubości ramienia ale też podjazdy i zmiany przewyższeń. 

Te marketowe rowery - oprócz tego o czym wspominał Oskar - ważą sporo, a powietrzny amor masz też w EXPL 540, który przynajmniej będzie miał sztywne osie i napęd 1x. 

@oskarbdg pisze że ma dopiero 14 lat - z nowego roweru wyrośnie w dosłownie chwilę, myślę też, że taki Recon nie będzie wart pchania się w te marketowe, jeśli ich ramy są poniżej obecnych standardów. To trochę jak pchanie mocnego V8 do Żuka, tak mi się wydaje. Budowanie roweru wokół amora jest zdaje się mniej sensowne, niż ewentualna wymiana amora po czasie - szczególnie że autor właśnie i tak po jakimś czasie będzie potrzebował nowego sprzętu. 

 

Co do samego terenu -  mi też się wydawało, że las to musi być zawsze wymagający i trudny teren, i że tam to koniecznie trail albo enduro, a XC to najwyżej na lekki szuter. Potem sam kupiłem XC100, a w lesie tam gdzie ja walczyłem o życie na podjeździe minął mnie ziomek na gravelu który latał na nim jak chciał. 

Oglądanie wyścigów XC na YT również utwierdziło mnie w przekonaniu że to rowery o wiele bardziej "terenowe" niż mi się wydawało. 

A poza tym to ten Torpado już zbliża się cenowo do XC100 właśnie. 

 

Myślę że warto czasem zerknąć na Decathlon 2nd Life:

AM100 (Rozmiar S - 150-164 cm - może być za mały, kolega nie napisał ile ma wzrostu)

https://www.decathlon.pl/p/mp/rockrider/second-life-rower-gorski-mtb-all-mountain-rockrder-am-100-stan-doskonaly/_/R-p-c9f7d92d-5bee-4b81-82c4-323150a61826

Jest jakiś EXPL 540 tam też, ale biorąc pod uwagę że nówka sztuka chodzi obecnie bo 3200 na promocji, to nie ma sensu używany

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-expl-540-29/_/R-p-329414

Chyba że dołożyć 500 i wziąć XC100.

 

Była mowa ostatnio na forum Specialized Chisel - miało być jakieś promo na niego, ale nie jestem obecnie w temacie więc tu się ktoś inny musi wypowiedzieć. 

 

 

Odnośnik do komentarza
54 minuty temu, Rot napisał(a):

 

@oskarbdg pisze że ma dopiero 14 lat - z nowego roweru wyrośnie w dosłownie chwilę, myślę też, że taki Recon nie będzie wart pchania się w te marketowe, jeśli ich ramy są poniżej obecnych standardów. To trochę jak pchanie mocnego V8 do Żuka, tak mi się wydaje. Budowanie roweru wokół amora jest zdaje się mniej sensowne, niż ewentualna wymiana amora po czasie - szczególnie że autor właśnie i tak po jakimś czasie będzie potrzebował nowego sprzętu. 

Moim zdaniem jeżeli kupi się lepsze części to potem można je zabrać i włożyć do innego roweru.

 

58 minut temu, Rot napisał(a):

 

Potem sam kupiłem XC100, a w lesie tam gdzie ja walczyłem o życie na podjeździe minął mnie ziomek na gravelu który latał na nim jak chciał. 

Nawet jak jadę na gravelu to zdarza się, że inne ziomki na gravelach też mnie wyprzedzają 😅  więc to może być kwestia mocy w nogach

 

Na Speca Chiela promo było, ale już się skończyło i nie wiadomo czy będzie (model jest znowu dostępny na tradeinn, ale cena wyższa niż w pl)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...