Skocz do zawartości

Krótki test rowerów Cube Reaction One (carbon) i Scott Scale (carbon)


Rekomendowane odpowiedzi

Z cennika Spider Suspensions trochę inne ceny wynikają.
Amor Fox 250 (GRIP) lub 270 (FIT) plus Service Kit
SID z Chargerem 310 plus Service Kit
Dumper Fox 280 plus Service Kit
Dumper RockShox 280-310 plus Service Kit

No i ceny serwisu mocno poszły w górę. Ostatnio za wymianę 4 łożysk (łożyska moje) i centrowanie dwóch kół zapłaciłem 200. Więc co mogę chyba będę robił we własnym zakresie bo nie ma opcji żeby full w porządnym serwisie kosztował taniej niż 1000 rocznie. Kumplowi co serwisował Speca Epica fulla wychodziło 2000 przy regularnej jeździe całorocznej. Nie wiem ile kosztowały łożyska wahacza. No ale serwis Braina też był kosztowny. Swoja drogą Spec po tylu latach z niego zrezygnował w nowych modelach.

Odnośnik do komentarza

Ale przód serwisujesz tak czy inaczej. To jak mass na serwis tyłu wydać te 280zł(można zaokrąglić do 500 :) ) raz na 200h jazdy.. wielokrotnie więcej pójdzie na hot dogi na Orlenie podczas dojazdów do miejsc gdzie będziesz jeździć. Wesołych świąt!

Odnośnik do komentarza

Jacek dzięki za ten post, ciakawe spostrzeżenia. 

Mam generalnie taką opinię, że klasyczne MTB poszło w latach 2018-2022 ślepą uliczkę ewolucji z tą agresywną geometrią - niska główka, nisko mostek, leży się na kierownicy. Spoko dla zawodników, to ustawienie efektywne w wyścigach, ale 90% ludzi latających po lasach się nie ściga. Chce 3-5 godzin spędzić na rowerze, który ma sprawny amor, dobre hamulce, można tym przejechać po korzeniach, podjechać i zjechać w rozsądnych warunkach. Przy okazji plecy nas nie palą a tyłek nie jest obity. Ogon powinien pracować a pozycja dawać opcje rozprostowania na łatwych odcinkach.

Mi się podoba pomysł focusa na nowego ravena https://www.focus-bikes.com/int/bikes/mountainbike-hardtail/raven.

Co do sztycy - mam porównanie 27 do 31. Miałem treka superfly, wysoki model, ale 31 sztyca. No nie mogłem się dogadać z tym rowerem, tył pleców po 4 godzinach w siodle mi dokuczał. 

Odnośnik do komentarza

Generalnie można powiedzieć że nie ma już prawie karbonowych hardtaili MTB klasy "rekreacja plus". W Specu ostatnim był ten, który ja mam, Epic Comp Carbon 2017 z podsiodłówką 27,2. Wtedy był to pełnoprawny wyścigowy hardtail 🙂 Ten Cube, który testowałem jest podobnego typu. Bardzo mi się podobał.

Co do Focusa to kolega ma Ravena. Musiał reklamować ramę z powodu PressFita. Teraz widzę Focus poszedł po rozum do głowy i powrócił tak jak Spec do wkręcanego BSA. Ale podobnie jak w Specu podsiodłowka szeroka. Co jak sam odczułeś do rekreacji czy dłuższych maratonów niekoniecznie jest korzystne.

W alu mieliśmy świetnego Chisela 2018, którego miałem. Nie wiem czy nie kupię tej ramy ponownie. Jest też do kupienia świetnie skonfigurowany Cube Reaction C:62 Race.
Cube Reaction C:62 Race fireorange´n´black
 

Odnośnik do komentarza

Tak, też mi się od dawna podoba. W ogóle trzeba trochę lepiej pogrzebać na niemieckim rynku bo już od dawna obserwuję że mają dużo lepsze przeceny niż u nas i mają dobrze skonfigurowane HT i fulle w przedziale do 2,5-3k Euro.

Firma z Podhala dogadała się z niemieckim Rose i ma teraz ich niektóre rowery na magazynie.
Bikestacja też ma z Niemiec komponenty. Koła na obręczach Newmen u nich kupiłem. 
Trzeba spojrzeć kto u nas importuje np. Radony.
Focus to koło mnie jest na przykład importer.
Ghost w Martes się pojawia. To chyba czeska sieć.
Silverback się kiedyś u nas sprzedawały.  Dawno już nie widziałem.
Haibike były popularne swego czasu.
Stevens też przyzwoite rowery. Akurat ładna szosa stoi u mnie na sprzedaż.
Rotwild, dobrze skonfigurowane.
Centurion, odnoga Meridy.
Conway, u nas kompletnie nieznane.
 

Odnośnik do komentarza

Stevens jest bardzo dobry. Na ich przełaju Wout zrobił mistrza świata. Ramy karbonowe robią w Hamburgu. 

Miałem stevens super prestige chyba z 2018. Znakomita jakość. Rama nie do zdarcia. Osprzęt topowy. Cioralem ten rower 5 lat i naprawdę nie było do czego się przyczepić. 

Haibike mam HT ramę jeszcze 2016 rok. Karbon. Żyje i ma się dobrze.

Odnośnik do komentarza

Radon też zdaje sie jest niemiecki. Te rowery są fajnie zaprojektowane. Widać, ze ktoś poświęcił trochę czasu projektowi :

image.png.eeaede493502c6942f816c6ef8532943.png

Ośka, która nie wkręca sie bezpośrednio do ramy, ale ma nakrętkę osadzoną w ramie. Łożyska, których mocowanie można obrócić potencjalnie zmieniając geometrię roweru. Spotkałem sie też z fatalnymi niedoróbkami u znajomych, typu gniazdo łożyska wywiercone kilkukrotnie i ani razu tam gdzie trzeba. Zrobił się kwiatek w który wcisnięto łożysko i tak sprzedano rower.

Odnośnik do komentarza
35 minut temu, Veriv napisał(a):

Ośka, która nie wkręca sie bezpośrednio do ramy, ale ma nakrętkę osadzoną w ramie.

Myślałem, że to standard przy karbonie - co prawda nie mam karbonowego roweru więc nie wiem jak to jest z ramą ale mam tak przy karbonowym widelcu

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...