jajacek Opublikowano 4 Marca Udostępnij Opublikowano 4 Marca IS ma tę zaletę że nie jesteś skazany na tarcze Shimano i możesz sobie kupić przeróżne tarcze pływające, itp. Ja tam zawsze kupuję na 6 śrub. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 5 Marca Udostępnij Opublikowano 5 Marca W dniu 3.03.2024 o 20:52, jajacek napisał(a): Fanem Mavic to ja też nie jestem. Ale ile kół Campagnolo/Fulcrum miałem to już mi trudno zliczyć. Zero problemów. Roval te tanie to wiadomo że na mocno przeciętnych a czasem wręcz słabych piastach Formula a ostatnio Bear Pawls, firmy której kompletnie nie znam. Te droższe produkowane w fabryce DT Swiss i na komponentach DT Swiss. Mam szosowe Rovale CL i CLX, szytkowe i oponkowe. Poza problemami z głupim pomysłem jakim są łożyska ceramiczne w CLX nie ma problemów. Zipp mamy w rowerze czasowym zero problemów. Sobie teraz kupiłem Zipp Firecrest 404 na piastach 77/177 i szprychach Sapim CX Sprint. Zobaczymy jak będzie. Jeśli chodzi o MTB miałem Fulcrum Red Metal 5 pod boost i żałuję że sprzedałem. Zero problemów. Natomiast DT Swiss X1700 częste problemy w postaci rozcentrowywania się kół i słabej odporności na uderzenia boczne. Ale to były dośś wycieniowane obręcze. Teraz mam koła na obręczach Newmen Evolution SL A.30, piastach DT 350 i szprychach Sapim. Przez pół roku zero problemów. Koła Shimano, wszelkie czy szosowe czy terenowe, to był zawsze shit, podobnie jak średnie i niskie modele Bontrager. Natomiast fakt że do kół DT Swiss części są bezproblemowo dostępne, co jest wielką zaletą. Kupić obręcz Campagnolo/Fulcrum na wymianę jest problemem, szprychy też są niestandardowe. No ja mam serwisowe (zboczenie zawodowe) niespecjalne doświadczenia z wymienionymi - przede wszystkim są trudno-odbudowywalne do stanu fabrycznego po "przygodzie" ze względu na niewielką powszechność/dostępność części zamiennych. Odnośnie rovali to tylko w najdroższych kołach piasty (i występują pod marką DT, znaczy się spec nie przylepia swoich oznaczeń) i czasami szprychy są DT, obręcze mają "własne". Zippy i Fulcrumy są bardzo miękkie (mówię o MTB bo chyba o takie tu chodzi jeśli rozważamy 15x100/110. w innych kompletnie nie siedzę). Koła X1700 były na najtańszych i lichych obręczach X432 (w przyp. 25mm szerokości wew.). Dopiero XR1700 mają dobre alu obręcze XR391. Newmen'y to jedne z najlepszych kół jeśli chodzi o cena/jakość ale dostępność części nie jest idealna. 16 godzin temu, akir19 napisał(a): Centerlock wyrabia się tarcza łapie Luz. Najważniejszy jednak argument, tarcze na 6srub są tańsze. Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka Nic się nie wyrabia i nic nie łapie luzu jeśli się poprawnie dokręci. To samo dotyczy IS (6-śrub) - zawsze używać niebieskiego loctite na śruby. Statystycznie to tak ze 100x częściej widzę problem w przypadku 6-śrub niż CL. Przede wszystkim - zerwany gwint w piaście, luźne i skrzywione śruby, zowalizowane otwory w piastach (od luzu), tarcze są podatniejsze na skrzywienie. A biorąc pod uwagę shimano to CL jest obecnie właściwie jedyną opcją zakupu porządnej tarczy hamulcowej w cenie do 150zł/szt (rt-mt800) bo wszystko niżej, włączając rt86 (czyli XT) to fabrycznie wadliwa chińszczyzna. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 5 Marca Udostępnij Opublikowano 5 Marca @mike21 Rozumieć należy, że im wyższy standard, to mniej kłopotu i bardziej trwała tarcza w standardzie CL ? Mam na myśli SLX nie mówiąc już o XTR... Właśnie zrobiłem zamówienie na tarcze SLX SMRT64L. Rozumiem, że nie powinno być wtopy i problemów ? Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 5 Marca Udostępnij Opublikowano 5 Marca Nie, wręcz przeciwnie. Im wyższa grupa tym tarcza szybciej znika (od RT64 w górę są już nawet fabrycznie cieńsze, a od RT81 w górę tarcze mają konstrukcję kanapkową (stal-alu-stal) i widziałem na własne oczy co się takiej tarczy stało po ostrym hamowaniu w warunkach awaryjnych na stromym i długim zjeździe (rozwarstwiła się od przegrzania (paradoksalnie miała lepiej rozpraszać ciepło ;)). Chodziło mi o to, że obecnie tarcze RT66 (deore), RT70 (slx) i RT81 (xt) oraz ich odpowiedniki pod IS (RT64, RT76 i RT86) są produkowane w Chinach i jedna strona tych tarcz nie jest obrobiona po prasowaniu - jest gładka, otwory mają obłe krawędzie co wpływa na siłę hamowania i samooczyszczanie się klocków (widać to ewidentnie po zużyciu klocków - jeden jest zużyty w 1/3 kiedy drugi już kwalifikuje się do wymiany). Natomiast pozagrupowe RT-MT800 (poziom między XT i XTR) jeszcze są Japan i są wykonane poprawnie. Odnośnik do komentarza
akir19 Opublikowano 5 Marca Udostępnij Opublikowano 5 Marca [mention=10435]mike21[/mention] Rozumieć należy, że im wyższy standard, to mniej kłopotu i bardziej trwała tarcza w standardzie CL ? Mam na myśli SLX nie mówiąc już o XTR... Właśnie zrobiłem zamówienie na tarcze SLX SMRT64L. Rozumiem, że nie powinno być wtopy i problemów ?Tarcze slx to ścierwo jakościowe rt86 też lubi popiskiwac na zimno. Kup sobie Panie galfery, cenowo budżetu nie zjedzą, a są fajne Ps. Zresztą Shimano piast i tarcz to nie potrafi robić, wyglądać wyglądają, ale jako to to unbroken reed powiedział mój szacunek kończy się tam gdzie pojawia się slx, ja bym pociągnął gdzie Shimano Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 5 Marca Udostępnij Opublikowano 5 Marca 8 godzin temu, mike21 napisał(a): włączając rt86 (czyli XT) to fabrycznie wadliwa chińszczyzna. Już myślałem, że moje ulubione RT86 szkalujesz, ale sprawdziłem i na pięciu kołach mam je jeszcze w wersji JAPAN (na szóstym jest Galfer). 3 godziny temu, akir19 napisał(a): rt86 też lubi popiskiwac na zimno Pewnie zależy z jakimi klockami. Mnie RT86 (w wersji Japan) uratowały od koszmarnie trąbiących na mokro tarcz Avid. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 6 Marca Udostępnij Opublikowano 6 Marca Ja osobiście nigdy nie miałem problemu z piszczeniem na tarczach RT64-MT905 z dowolnymi klockami Shimano i to niezależnie od warunków. Oczywiście tylko Japan. @lukasz.przechodzen RT86 China zaczęły się pojawiać w .de pod koniec zeszłego roku. Jeszcze w lutym można było trafić Japan (i wiele sklepów nawet dopisywało jakie ma). Obecnie nie widuję już nowych Japan poza 203mm. Słyszałem od znajomego, który dystrubuuje tym szpejem, że na Europę taki chłam dają ale np. w USA nie ma chińszczyzny. Odnośnik do komentarza
Grzegorz88 Opublikowano 17 Marca Udostępnij Opublikowano 17 Marca W dniu 5.03.2024 o 16:03, akir19 napisał(a): Kup sobie Panie galfery, cenowo budżetu nie zjedzą, a są fajne Takie Galfery będą dobre? Galfer tarcza hamulcowa MTB Indeks DB002W https://protocycles.cz/shop/pl/2705-tarcza-hamulcowa-mtbb.html#/1597-rozmiar_tarczy-160mm Chcę założyć do Sram Level T 160 mm tył i 203 mm przód (masa ciała 110 kg+), do tego klocki Galfer Do Rowerów Elektrycznych Sram Fioletowe https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/galfer-klocki-hamulcowe-do-rowerow-elektrycznych-sram-level.-t.-tl/137149211/p oryginalnie były założone Sram Centerline 160 mm na 6 śrub rwoer to Specialized Chisel Comp Odnośnik do komentarza
akir19 Opublikowano 17 Marca Udostępnij Opublikowano 17 Marca Ja brałem coś koło 100zl ostatnio 203. Przy tej masie to chyba i tak będzie lepiej 203/180Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się