Skocz do zawartości

Szosa endurance czy upgrade gravela?


Rekomendowane odpowiedzi

@jajacek

Spec Roubaix SL8 poszedł mocno w stronę gravela (nawet wg producenta ma już kategorię dróg 2, czyli tak jak Diverge) i z tego powodu jest zbyt blisko Silexa, żeby dla mnie taki zakup miał sens. Wydam ~15k na Roubaix i co dostaję?

- pozycja niemal identycznie wysoka jak na Silexie (więc nie pojadę szybciej)

- opony szosowe - mogę wrzucić do Silexa za 2-3% tej kwoty i w kwestii opon będzie remis

- mikroamortyację - już mam Redshifta w Silex, więc nie potrzebuję drugiego roweru z tą funkcjonalnością

- wagę 9kg vs 10,2kg - czyli zyskj 1,2kg

- ramę karbon zamist alu 6066 w Silexie

Czy 1,2kg wagi i rama karbon jest warta dopłaty 15k? Według mnie nie.

 

Bardziej dla siebie widzę kupno szosy z trochę bardziej agresywną geo (ale wciąż endurance), tak, żebym wraz z rozciąganiem (nad czym obecnie pracuję) mógł zejść do niższej i szybszej pozycji. W weekend testowałem Sensę Gulia GF, która ma stack 554 i reach 384. Zrobiłem 27km (nie było możliwości zrobić więcej) i nie miałem poczucia, że ta pozycja jest jakoś bardzo przekraczająca moje możliwości. 

Odnośnik do komentarza

Być może masz rację. Niewątpliwie Roubaix poszedł w stronę gravela. Jak szybki jest trudni powiedzieć dopóki się człowiek nie przejedzie. 
Jeśli będziesz jeździł po bardzo dobrych asfaltach to szosa race znana z tego że daje jakiś komfort też wchodzi w grę.
Ja bym na Twoim miejscu pożyczał rowery na testy. Z Decathlonu, Speca. Być może Merida jest do załatwienia. Być może Scott też.No i Canyona można kupić i odesłać w ciągu 30 dni.

Odnośnik do komentarza
W dniu 26.03.2025 o 13:54, sl66 napisał(a):

 @ernorator, pisałeś kiedyś, że korzystasz z dwóch zestawów kół w gravelu. Mógłbyś napisać coś więcej jak to u Ciebie wygląda?

Ogląd sytuacji, mam 2 rowery, szosę i gravela.

Gravel jeździ na wyjazdy, wakacje itd. (no chyba, że to z góry ustawiony na szosę wyjazd), z dwoma zestawami kół żebym mógł pojechać co chcę i w miarę szybko zamieniać. Żona ma taki sam zestaw w swoim gravelu (nie ma szosy). Więc najczęściej na wakacje jedzie gravele i 2 zestawy kół bo mam to szczęście, że jeździmy na rowerach takich samych rozmiarów więc wystarczy jeden (jedno jeździ a drugie siedzi z dziećmi 5/7). 

Odnośnik do komentarza

Jest jeszcze kwestia napędu. Nasz przykładowy lap z kumplami z soboty. Wszyscy na Roubaix. Razem mamy 180 lat więc moc już nie ta 🙂 
Ale jak powiało z tyłu od razu zrobiła się prędkość w przedziale 35-40 km/h i trzeba było wrzucić na duży blat. Dwóch ma 52, jeden 50. 

Jak jeździłem 10 lat temu na warszawskich ustawkach to zaciągi z prędkością 50-55 km/h szły przez wiele kilometrów. Wątpię żeby dało się to komfortowo jechać na blacie 46.
Przy okazji widać jaką totalną durnotą jest moc wyliczana przez Stravę. Nie ma opcji żebym był w stanie pojechać 200W. A co dopiero 300 🙂
W przyszłym tygodniu zmontuję Tarmaca SL6 z pomiarem mocy to coś potestuję.

image.thumb.png.33f48f8fc865a149138bde3ed6c77132.png

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...