jajacek Opublikowano 20 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia To ciekawe spostrzeżenia. Odnośnik do komentarza
IgorK Opublikowano 22 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia A jak wygląda sprawa napędu? Standardowo, zmienia się łańcuchy/kasety/koronki (z przodu). No bo się szybko zużywa - rozciąga. A w elektryku? Łańcuchy to chyba szybciej się kończą, podejrzewam że większy problem jest w silnikach (silniki centralne). Tam kół łańcuchowych raczej nie zmienisz samemu, więc, cały silnik do wyrzucenia. Każdy kolejny silnik, lżejszy od poprzedniego... Tak jak z wiertarkami: koła zębate z kompozytów zamiast ze stali, no i jak się przegrzeje, to do śmietnika bo odkształcają się zęby. Ale za to lekkie... W takim ujęciu, silniki w piastach są lepsze. Odnośnik do komentarza
Turysta05 Opublikowano 22 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia Silniki w piaście są niezdarte, chyba że przegrzejesz. Silnik ciągnie, a rowerzysta udaje że pedałuje, a więc zużywają się tylko opony i bateria starzeje. Silnik centralny ciągnie przez łańcuch, a że ma spory moment, np. 80Nm, to potrafi łańcuch i zębatki szybko wykończyć, przy okazji swoją przekładnię wewnętrzną. Tu sprawdza się stara zasada: jak dbasz, tak masz! A do tego wszystko może mielić się w błocie: https://roweroweporady.pl/f/topic/10779-czy-są-trwałe-elektryki/?do=findComment&comment=80289 Ale wystarczy trochę zdrowego rozsądku i można cieszyć się sprawnym napędem. Samochód się obroni, nie pozwoli jeździć tylko na 4-tym biegu, a elektryk tak, ciągnie jak głupi osioł. Widuję takich elektro-rowerzystów, z tyłu wrzucone na 13 zębów, a on tylko przebiera nogami z kadencją 30, ale przecież jedzie dla zdrowia, jak lekarz zalecił. Godzinę temu, IgorK napisał(a): ...Tam kół łańcuchowych raczej nie zmienisz samemu, więc, cały silnik do wyrzucenia... Napęd łańcuchowy to standard, przednie blaty zakładasz jakie chcesz. Ja sobie kasetę i blat zmieniłem wg. upodobań. Silniki, a przynajmniej BAFANG to dopracowane, rewelacyjnie ciche, trwałe konstrukcje, a gdy w końcu do serwisu, to części są. Póki co nie słychać głosów oszołomów o konieczności serwisu zerowego 😞 tak jak dla przednich amorków, ale kto wie? Elektryki coraz liczniejsze i serwisy zorientują się, że to żyła złota 🙂 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się