Skocz do zawartości

[Hamulce - zmiana]


Rekomendowane odpowiedzi

Obecnie mam założone hamulce BR-MT410. Manetka SL 6100 będzie wymieniana na XT SL-8100 I-SPEC.

Chcę wymienić hamulce na coś lepszego.

Rozważam:

SLX 7100 (2 tłoczki) cena bez tarcz 650 zł

SLX 7120 (4 tłoczki) bez tarcz 950-1000 zł.

Deore 6120 (4 tłoczki) 800 zł

Doradzicie co wybrać? Jazda raczej w miejskiej dźungli rower Specialized Chisel. 

Tarcze planuje RT86 180/160.

Waga 80 kg. Jazda bez szaleństw. 

Jest sens dopłacać? Będzie różnica?

Odnośnik do komentarza

Deore plus tarcze SLX w pełni wystarczą. Zatrzymują moje 90 kg jednym palcem. Dobre tarcze bardzo ważna rzecz. Jeździłem na MT500/Deore/SLX/XT/XTR. I jakoś nie widzę potrzeby dopłacać powyżej Deore. Przewody te same co wyżej, klocki też możesz stosować te same. Tłoczki mają tę samą wielkość a klamki tę samą siłę hamowania. Trochę inny sposób instalacji przewodu.

Odnośnik do komentarza
23 minuty temu, jajacek napisał(a):

Deore plus tarcze SLX w pełni wystarczą. Zatrzymują moje 90 kg jednym palcem. Dobre tarcze bardzo ważna rzecz. Jeździłem na MT500/Deore/SLX/XT/XTR. I jakoś nie widzę potrzeby dopłacać powyżej Deore. Przewody te same co wyżej, klocki też możesz stosować te same. Tłoczki mają tę samą wielkość a klamki tę samą siłę hamowania. Trochę inny sposób instalacji przewodu.

Bo juz prawie zamówiłem slx 7100 a teraz znowu myślę.

Odnośnik do komentarza

No niestety też mi poszły ceramiczne w XT. Chyba źle znoszą zimno bo się poukruszały od jazdy w mrozie. Shimano nie sprzedaje żadnych części zamiennych do swoich hamulców.

@mareckiabc
Ja bym sugerował żebyś rozważył zakup hamulców Deore albo Shigura. Czyli zaciski Magura MT5 lub MT7, które są pozbawione problemów nękających zaciski Shimano i klamki Shimano, od MT500 w górę które mają funkcję Servo Wave i są pozbawione problemów jakim jest łamanie się klamek Magura zrobionych z plastikowego polimeru.

Odnośnik do komentarza
Co dokładnie? Dasz namiar?
Tłoczki i usczleki komplet https://a.aliexpress.com/_EIcCdLd

Do klamek również mają tłoczki z uszczelkami. Co do sramow, lepiej mieć olej mineralny niż dot. Chociaż sam jeżdżę na sramach code R lecz co dwa lata popycham je dalej . Spuchnięte tłoczki w klamkach, blokujący się port co uniemożliwia przelanie to standard

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, akir19 napisał(a):

Polecam unikać ceramicznych, w ostatnich latach pękają od patrzenia

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka
 

Obecna genwracja jest pod tym względem w miarę udana. Masowo pękały dwie generację wstecz m675 i m785.

@mareckiabc czterotłoczkowe deore = czterotłoczowe xt. Róznica to regulacja odległosci klamki od gripa bez imbusa w xt i regulacja freestroke, z której 99% użytkowników nie potrafi korzystać.

Tarcze xt to sensowne minimum od kiedy niższe zaczęli robić w chinach.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...