Skocz do zawartości

rower miejski/urban ~2500 zł Kraków


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym kupić rower do jeżdżenia po mieście (Kraków): głównie praca/dom, czasem zakupy, jakaś przejażdżka nad Wisłę/Bagry/Zakrzówek, ew. Tyniec i szukam odpowiedniego roweru za nie więcej niż 2500.

Na razie jeżdżę na jakimś trudnym do opisania staruszku, który kupiłem żeby sobie przypomnieć, czy umiem pedałować, ale który ewidentnie się rozpada ? więc chciałbym wymienić na coś nowego rozmiaru L (mam 185cm). Na pewno nie potrzebuję dużej ilości przerzutek (nie pamiętam bym kiedykolwiek korzystał z więcej niż kilku ustawień), bajerów, amortyzatora (zresztą z tego co tu wyczytałem do takiego użytkowania lepiej rower odchudzić niż kupować nie za dobry), bagażnika (na zakupy i tak z plecakiem), etc...

Nie znam się za bardzo i dopiero na tym forum dowiedziałem się, że w ogóle są jakieś osobne kategorie "urban", "fitness", etc...   po rzucie oka na poradnik widzę, że Trek Fx1 i Marin Fairfax, wyglądają na odpowiadające moim wymaganiom, ale postanowiłem się jeszcze dopytać dobrych forumowiczów ?

- czy rzeczywiście te wybory są dla mnie odpowiednie? a może od czasu pisania poradnika (wiosna i np. jak wrzuciłem w internet to niektóre rowery z kategorii do 2500 - np. Triban Flatbar były droższe od tych wziętych z kategorii "do 3000") coś się pozmieniało i coś innego polecacie?
- czy jest sens się szarpać o to, żeby rower miał 11 kilo zamiast 14, czy w takich pieniądzach i dla takiej jazdy (nie będę musiał go wnosić na 4 piętro ? ) to bez znaczenia?
- czy dla takiej jazdy jest istotne czy kaseta, czy wolnobieg, czy to raczej przesadny bajer?
- a może w ogóle przesadzam i kupić jakiś elops z decathlona za połowę tego?
- ew. może szukać używki (ale tu trochę się obawiam, że skoro się nie znam, to "do bramy i się nie znamy", a potem dołożę drugie tyle)?

z góry dziękuję ?

Odnośnik do komentarza