Skocz do zawartości

Koła Indiana Storm X8


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, pomyślałem, że udałoby się nieco zejść z wagi roweru kołami, ale:

- czy ktoś może ważył/wie ile ważą obecne fabryczne koła w tym modelu?

- jakie koła pasują (czym się kierować)? Poza rozmiarem 29" więcej nie wiem (a czego np. szukać w ogłoszeniach / poza wagą).

Koła obecne są tubeless ze zwijanymi oponami i tak też planuję kolejne.

Odnośnik do komentarza

Tam dużo z masy nie ściągniesz jeśli to jest twoim priorytetem. One są dość lekkie bo fabrycznie mają bardzo wąską obręcz, wsadzali tam 21 i 23 mm wewnętrznej. Indiana dawała różne ramy boost i nie boost. Jedyna opcja aby sprawdzić co jest u Ciebie to ściągnięcie kół i zmierzenie szerokości piast. 

Dość lekkie i dobre są mavicki crossmaxy, ważą jakieś 1800 gramów. Lubię też sunringle duroc 30, durocki mają 27 mm wewnętrznej, ale durocki to bliżej 2000-2100 gramów w zależności od roku produkcji. Ja mam składane koła na piastach dt swiss i obręczach crest mk 4, ale to raczej dla lżejszych osób poniżej 90kg, moje koła ważą 1550 gramów, Cresty 3 były lżejsze ale dla osób poniżej 70kg. Mniejsze wagi to już albo bardzo wąska felga nie nadająca się do mtb albo felgi karbonowe. Cenowo wygląda to tak: Nowe durocki okolice 800 zł, mavicki 1100-1200, stansy na dt swiss 370 okolice 2k, na 240 bliżej 3k, karbony od 4k bez crush protect i powyżej 5 z gwarancją crush protect. 

Nie inwestowałbym w Indianę X8. Jest to dobry rower tak jak stoi, strzelam, że waga to okolice 13,5-14kg. Po władowaniu w ten rower 2k pln dojdziesz do granicy wagi od której startuje taki XC 120. Jeśli się nie ścigasz to pół kg nie zrobi Ci specjalnie różnicy, jeśli się ścigasz to Indiana nie ma geometri do ścigania i pierwszym krokiem będzie pójście w rower z odpowiednią geometrią. To nie znaczy, że nie możesz wystartować na swoim rowerze w maratonie czy pierwszych zawodach XC, ale to nie jest rower którym będziesz wygrywać zawody, a dojeżdżając w połowie stawki naprawdę nie robi, czy ktoś ma karbonowe koła czy koła aluminiowe, bo na tym etapie wtajemniczenia nie rower jest ograniczeniem. A jak rower będzie już ograniczeniem to lepiej pójść w rower typowo do ścigania niż inwestować w indianę. 

Odnośnik do komentarza

Zmiana kół na lepsze i szersze spowoduje że zyskasz na wadze, na przyczepności bo opona lepiej układa się na szerszej obręczy, na sztywności i niezawodności bo lepsze koła będą miały lepsze piasty, lepsze obręcze i lepsze szprychy.

Natomiast nie przeinwestowywał bym w ten rower. Pytanie brzmi ile jesteś skłonny wydać? Co do standardu to zapewne masz Boost, 15/110 przód, 12/148 tył.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedzi, powodów do zmiany widziałem kilka, bo trochę sobie robię ten rower pod siebie a jednocześnie uczę się, co dają mi te zmiany, i tak poszło już siodełko, pedały z pinami i kierownica gięta (bo zawsze mi się podobała), gripy i hamulce i na szczęście ze wszystkich zmian jestem bardzo zadowolony, raz jedynie gripy zmieniłem z pasujących wizualnie na pasujące do jazdy ?.

Koła chciałem zmienić żeby: lżej zdejmować go z wieszaka ? , raz zdarzyło mi się, że opona spadła/zeszła mi z felgi po małym skoku i tak sobie pomyślałem, że albo to wina montażu albo kół.

Na chwilę obecną planuję jeden start, ale jako 100% amator na zasadzie, żeby dojechać do końca (nawet poza stawką ). Na chwilę obecną rower traktuję zupełnie jako odskocznię i relaks, choć trochę km już ma zrobione (staram się często relaksować ? ).

Ile jestem skłonny wydać, ciężko stwierdzić, bo wolę nie inwestować za dużo w coś co najłatwiej "zmienić zmianą". Także bardziej mi te wymiary potrzebne są do obserwowania wyprzedaży.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...