Oskarr Opublikowano 26 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2023 Zebrałem wiedzę o XC 120 w jednym miejscu na filmiku, nie opowiedziałem tam o wszystkim co wiem na temat tego roweru, bo film miałby wtedy z 2 godziny, starałem się zmieścić najważniejsze informację a i tak wyszło prawie 20 minut. Polecam obejrzeć, w kolejnych dniach dodam jeszcze publikację na temat EXPL 540 i indiany X7. Dajcie znać co myślicie o takiej formie, z chęcią posłucham krytyki co należy poprawić aby było mniej gadania a więcej konkretów interesujących potencjalnych kupujących. https://youtu.be/NgsVe2xSix0 Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 27 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2023 Dzięki za ciekawą recenzję. Obejrzałem, zasubskrybowałem. Myślę też, ze zupełnie inne odczucia względem tych samych rowerów jakie czasem tu wymieniamy na forum wynikają ze zgoła innych terenów w jakich użytkujemy. Dla mnie największą wadą tych rockriderów było : 1) przenoszenie drgań. W terenie który powoduje powstawanie wielu drgań to jest bardzo męczące. Sztyca 31.6mm tylko to potęguje. Dla porówniania w Specu Chisel z tamtych lat była sztyca 27.2mm. Miało to znacznie więcej sensu by ograniczyć drgania. 2) Brak możliwości montażu sztycy regulowanej & geometria. Brak otworu na kabel do regulowanej sztycy powodował że wszystkie ostrzejsze zjazdy trzeba było brać na podniesionej sztycy. Tylko potęgowało to problem z geometrią nieprzyjazną zjazdom. Mimo, że nie jest to rower dedykowany do zjeżdżania, to nie powinno być tak, ze okazyjne rollowanie dropów staje się bardzo niebezpieczne. A tak własnie było w tym rowerze. Całość w moim odczuciu daje właśnie niespójny charakter, bo powyższe sprawy ograniczają zastosowanie roweru do tras gdzie jest gładko. Odnośnik do komentarza
jira Opublikowano 27 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2023 8 minut temu, Veriv napisał(a): 2) Brak możliwości montażu sztycy regulowanej Przecież są sztyce z zewnętrzym prowadzeniem linki, bezprzewodowe, z wajchą, a i mozna wywiercić otwór w rurze podsiodłowej i zamontowac sztycę z wewnętrznym prowadzeniem linki (co swojego czasu zrobiłem w swoim rockriderze.) Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 27 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2023 Zgadza się. Przy odpowiednio dużej dozie samozaparcia można i zamontować tzw. "wajchę miłości",przewiercić ramę, czy zamonotować bezprzewodową sztycę za 2tys do roweru za 5tys. Można też uniknąć choć części takich wyzwań kupując nowszy model. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 27 Lipca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2023 @Veriv chciałbym Ci przedstawić mojego XC 100s, ma wyjście do prowadzenia linki wewnątrz ramy, ale sztycę odkupiłem od kumpla, który miał ją właśnie w XC 100, sztyca kosztowała jako nowa 600 zł, ma 160 mm skoku. Sorry za bałagan, ale byłem w trakcie montażu sztycy ? W XC 900 mam sztycę 27,6, w tym xc 100s mam 31,6. Sztyce pod 31,6 są zdecydowanie tańsze. Ta konkretna kosztowała nowa 600 zł już z manetką, podobnej klasy sztyca pod 27,6 to okolice 900 zł i bez manetki. Ja akurat estetą nie jestem. Jak wrzucę filmik o moim XC 900 to zobaczycie jaki śmietnik w porównaniu do zadbanego roweru mojego ojca. Rower dla mnie ma działać i jeździć. Szybko jeździć. Tutaj puszczenie linki od sztycy przy ramie nie odbiera funkcjonalności, jest szybsze niż puszczanie linek wewnątrz ramy, nie puka tak jak linka wewnątrz ramy. Sztycę w XC 100s zamontowałem w 30 minut z zabezpieczeniem kabli, w XC 900 zajęło mi to prawie 3 godziny... Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 27 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2023 Bardzo fajny rower. Dobrze to wygląda u Ciebie w XC100s gdzie przy czarnej rurze nie widać kabla. Widziałem XC500 gdzie przewód był puszczony zewnętrznie po wolnym mocowaniu na dolnej rurze a potem trytytkami przymocowany do rury podsiodłowej. Mocno myślałem o tym bo to najtańsza i bezinwazycjna opcja na zamocowanie mykmyka, ale bardzo mi sie to nie podobało wizualnie. W XC500s mam kabel wewnętrznie, nic nie dzwoni. Ale to może jakiś fuks, moze przewód akurat tak sie ułożył. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 29 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2023 Do puszczania pancerzy wewnątrz ramy stosuje się taki wynalazek: https://biostern.abstore.pl/linki-pancerze-i-koncowki-jagwire-oslona-pancerza-wew-ramy-1-metr,c69,p5609,pl.html Odnośnik do komentarza
Maslak Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Witam serdecznie Przymierzam się do zakupu MTB XC , obecnie użytkuję Treka Domane AL 3 w rozmiarze 58 gdzie na ten sezon wrzuciłem opony Gravelowe 40 mm mając nadzieję iż będzie uniwersalnie . Szczerze powrócę do opon szosowych bo niby "gravel" a przy jakiejkolwiek górce w lesie traci to sens. Po prześledzeniu wątku wstępnie padł wybór na Rockraidera xc 120 . Mam 185 cm wzrostu. Miałem okazję przymierzyć w/w rower w rozmiarze xl oraz Rockraidera xc 100 w l. Podobno te same ramy. Odczucia były nie do końca zarówno przy jednym jaki drugim xl xc 120 niby przy dobrym ustawieniu wysokości tak jakby "uciekał" nie czułem do końca że panuję nad nim a jak do tego dojdzie las?. Natomiast l xc 100 niby ok większa pewność ale odczucie że delikatnie za mały. Nie będę ukrywał że wizualnie xc 120 podoba mi się bardziej i czy tutaj dłuższy mostek w stosunku do xc 100 trochę poprawi odczucie. ? Obecna różnica w cenie 1200 zł , różnice w osprzęcie znam czy warte są one tej kasy. Proszę o poradę xl czy l , xc 100 czy xc 120? ( raczej kupuję na kilka dobrych lat rower) obaj sprzedawcy zdecydowanie polecali l. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Bonnum Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Subscribed! Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się