Tonystark Opublikowano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2023 Witam chciałem zakupić opony gravelowe do swojego treka domane al2 disc w specyfikacji pisze ze Max wejdzie opona w rozmiarze 35c z tego co czytam i widzę na portalach aukcyjnych spokojnie wejdzie opona 38c z nieco łagodniejszym bieżnikiem. Czy możecie coś doradzić w tym temacie, chciałem opony szybkie na asfalcie i które nadawały by się do wjechania na boczne drogi, mija jazda to 70/80% asfalt i 30/20% boczne drogi. Z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2023 Mam zwijane Hutchinson Overide 700x35c, są też w rozmiarze 38c i są całkiem spoko - mają taki gładki pasek na środku na twarde i drobny bieżnik po bokach. Wielu poleca też Tufo Thundero - co prawda polecają oni wersję 40c ale są też w wersji 36c. Z innych polecanych to Schwalbe G-One Allround (są w rozmiarze 28x1,35" czyli 35-622) lub Specialized Pathfinder Pro (też mają ten gładki pasek na środku i występują w rozmiarze 700x38c) Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2023 Też polecam Pathfindery Odnośnik do komentarza
Tonystark Opublikowano 15 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2023 A co myślicie o continental contact speed? Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 15 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2023 Jeździłem na nich 2 lata i są zaskakująco uniwersalne oraz pancerne.Oczywiście tylko na suchym i ubitym, w piasku i błocie sobie nie radzą. Odnośnik do komentarza
Tonystark Opublikowano 15 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2023 Biorę jeszcze pod uwagę panaracer gravelking sk lub ss nie wiem czy różnią się od siebie np sk i sk+ Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 15 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2023 Te z "+" są wzmacniane, odporniejsze na przebicia. Z gravelkingami jest ten problem, że poprzez swoją budowę, można to wręcz nazwać wadą fabryczną czy konstrukcyjną, na wodzie ślizgają się jak na lodzie bo pi bokach mają takie podłużne klocki dookoła obwodu, które blokują odpływ wody na boki i opona jedzie na poduszce widnej. Aquaplaning w czystej postaci ? Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 15 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2023 2 godziny temu, Tonystark napisał(a): Biorę jeszcze pod uwagę panaracer gravelking sk lub ss nie wiem czy różnią się od siebie np sk i sk+ Nie miałem doświadczeń z aquaplanningiem, ale pamiętam że SS kiepsko sobie radziły poza asfaltem - chwilę miałem i sprzedałem. Od jesieni do wiosny używam Pirelli Cinturato M, a w suchej porze Pathfindery. Polecam stronę www.bicyclerollingresistance.com - masz tam zestawienie opon gravelowych - brana jest pod uwagę waga / opory toczenia / odporność na przebicia. Conti speed contact to raczej tylko na asfalt jak napisał @liftlodz Odnośnik do komentarza
zlatan55 Opublikowano 16 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2023 Potwierdzam, SS są fajne, szybkie i lekkie, ale moje zaczynały latać dosłownie od pierwszej kropli błota. SK nie miałem, ale czytałem że są jeszcze bardziej podatne na wilgoć. To są zdecydowanie opony na suche warunki. Odnośnik do komentarza
Tonystark Opublikowano 16 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2023 Z tego co sprawdzałem w moja ramę wejdzie 38c z stosunkowo gładkim bieżnikiem albo 35c z bardziej agresywnym Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się