Skocz do zawartości

Jaki rower do ok 5-5,5 tyś rockrider ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich !

Potrzebuję pomocy w wyborze sprzętu w okolicach 5000zł (max 5,5 tyś). Rower będzie użytkowany do  codziennych dojazdów do pracy (3km w jedną stronę), weekendowych przejażdżek oraz małych wypadów w góry. Mieszkam na południu Polski - Krynica-Zdrój, w okolicy mamy bardzo dużo górskich tras i chciałbym aby rower pozwalał mi na takie wypady. Na pewno nie będę brał udziału w zawodach, wyścigach itp. Tylko rekreacyjne wypady ze znajomymi. 

Po przeanalizowaniu wielki ofert najbardziej do gustu przypadł mi Unibike Flite 29 - niestety na chwilę obecną niedostępny ale otrzymałem informację że jest szansa na produkcję sierpień 2023.

Pod uwagę brałem również następujące modele:

- https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-120-nx-eagle-aluminiowa-rama/_/R-p-330101

- https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-100-29-deore-1x11/_/R-p-330066?c=Niebieski

Rockrider 120 na papierze wygrywa w tej cenie Jedynym problemem jest to że wizualnie w ogóle mi się nie podoba... 

- https://www.rowerowy.pl/merida-big-nine-500-lite-l-19-cza-22.html Ta merida przeplatała się często w różnych propozycjach.

I jeszcze oferta z firmy której w ogóle nie znam. Ale ostatnio na pepper dużo pozytywnych opinii

- https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/trail-bikes/stoic/stoic-3/3338.html?dwvar_3338_pv_rahmenfarbe=RD

Obecnie "tłukę"  20 letni rower merida matts sport 300 rama 18" przy wzroście 183cm ?
Bardzo proszę o inne propozycje

 

Odnośnik do komentarza

Rekreacja rekreacją ale jak trzeba wjechać pod górę na własnym silniku to przyda się lekki rower a jak zjechać to dobry amor, dobre hamulce i dobre koła i nowoczesna geometria. O ile do hamulców w XC 120 można mieć jakieś zastrzeżenia o tyle co do wagi, amortyzatora, kół i geometrii zastrzeżeń nie ma.

Unibike Flite to trochę muzealny model o bardzo przestarzałej geometrii. Prawie nikt już takich nie robi. Technicznie ma kiepski amortyzator i koła. Reszta jest ok.

Merida Big Nine Lite ma dobrą ramę, przyzwoity amor, przyzwoity napęd, atrapy hamulców i nędzne koła. Wymaga natychmiastowej wymiany hamulców i tarcz żeby sobie nie zrobić krzywdy co kosztuje 1000 zł. Koła muzealne.

Canyon Stoic to ekstremalnie ciężkie bydlę nadające się do wjeżdżania wyciągiem a zjeżdżania o własnych siłach i odradzam.

Odnośnik do komentarza

Dziękuję bardzo za objaśnienia. W takiej sytuacji z powyższych modeli zostaje xc120. Zastanawiam się jeszcze czy warto dopłacić trochę i wziąć  kellys'a 50. Wizualnie mi odpowiada. Osprzęt wygląda też ok 

https://rower-sport.pl/pl/p/KELLYS-GATE-50-2022-/8094

Wyszukałem jeszcze 3 modele pod względem wyposażenia. Jednak szczerze to pierwszy raz widzę takie firmy (no może kiedyś widziałem na żywo raz jakiś rower marki romet). Zastanawiam się czy jest sens w ogóle brać je pod uwagę.

https://www.intersport.pl/rower-genesis-23-impact-ltd-29.html

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-gorski-mtb-torpado-storm-x9-m21-29-cali-meski-czarno-niebieski

https://romet.pl/rower-gorski-romet-mustang-flex-2-2023-2

 

Odnośnik do komentarza

Ten kellys ma gorszy osprzęt i amor niż XC 120, a jeszcze chciałbyś do tego dopłacać. Ogólnie trzeba się pogodzić z tym że nie znajdziesz nic lepszego w tej cenie niż XC 120 ?

A przy wyższych widełkach i tak bym finalnie brał pewnie jakiegoś fulla z deca. Za sam napis na ramie często dopłacasz 1000 lub 2000. 

+ Kupiłem ostatnio tego rr i zdecydowanie polecam, świetny sprzęt w tej cenie.

Odnośnik do komentarza

Kellys ma amor trochę poniżej tego co w XC 120. Ale ma cięższą ramę i gorsze koła. Hamulce na podobnym poziomie.

Genesis to chyba brytyjska, przyzwoita marka, sprzedawana u nas swego czasu właśnie w Intersport.
Ten z linku jest wyposażony tak jak Kellys ale ma wyjątkowo badziewne koła.

Torpado włoska marka sprzedawana w Media Expert / Avans/ Electro.
Rower zbliżony do Kellys z nędznymi kołami.

Ten Romet niezły z lepszymi hamulcami niż wszystkie rowery powyżej ale obawiałbym się tego złącza "zaprojektowanego przez inżynierów Romet". Dla mnie wiarygodność tej firmy jest zerowa, model eksperymentalny wróżący kłopoty.

Natomiast warto uprzedzić że XC 120 to rower o mocno sportowej geometrii wymuszający pochyloną sylwetkę co nie każdemu odpowiada. Proponuję się przejechać przez zakupem.

Odnośnik do komentarza
Ten kellys ma gorszy osprzęt i amor niż XC 120, a jeszcze chciałbyś do tego dopłacać. Ogólnie trzeba się pogodzić z tym że nie znajdziesz nic lepszego w tej cenie niż XC 120 
A przy wyższych widełkach i tak bym finalnie brał pewnie jakiegoś fulla z deca. Za sam napis na ramie często dopłacasz 1000 lub 2000. 
+ Kupiłem ostatnio tego rr i zdecydowanie polecam, świetny sprzęt w tej cenie.
Nie zapominajmy o https://www.bike-discount.de/de/radon-jealous-al-8.0-2 Radonie Jealous AL.
Wersja 8.0 ma Judy Gold, hamulce MT400, koła te, co XC 120.
Jesienią zeszłego roku cena spadła do ok. 950 Euro. Co myślicie?

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
[mention=11126]krix[/mention] Radon: 12,1 kg żywej wagi (rr xc 120 chyba większość orientuje się ile waży), judy gold jest, a więc minimum przyzwoitości, pancerze linek schowane w ramie ( dla jednych to zaleta, dla innych - wada). No i cena: jesteś pewien, że cena spadła do 950 € ? Z ceny wyjściowej 1299 € ?
Tak, co do ceny jestem pewien, tu jest tego ślad:
https://www.pepper.pl/promocje/rower-radon-jealous-al-80-deore-rockshox-judy-gold-boost-603014

Zresztą ja ceny śledzę na bike-discount cały czas. Kolekcja zeszłoroczna Radon i Cube to jest ok 30% taniej. Dlatego zakładam jesienią zniżki w okolicach minimum 20 %.

Jeśli pancerz idzie w ramie, to chyba dobrze? Co innego, jak pancerz, wchodząc do ramy, przechodzi w samą linkę, prawda?

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
[mention=11126]krix[/mention] Radon: 12,1 kg żywej wagi (rr xc 120 chyba większość orientuje się ile waży), judy gold jest, a więc minimum przyzwoitości, pancerze linek schowane w ramie ( dla jednych to zaleta, dla innych - wada). No i cena: jesteś pewien, że cena spadła do 950 € ? Z ceny wyjściowej 1299 € ?
Sama rama wydaje się lekka:

JEALOUS AL, Weight 1680 g, Max. width tire 2.25", Max. chainring 36T, 1x compatible

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
53 minuty temu, krix napisał(a):

Tak, co do ceny jestem pewien, tu jest tego ślad:
https://www.pepper.pl/promocje/rower-radon-jealous-al-80-deore-rockshox-judy-gold-boost-603014

Zresztą ja ceny śledzę na bike-discount cały czas. Kolekcja zeszłoroczna Radon i Cube to jest ok 30% taniej. Dlatego zakładam jesienią zniżki w okolicach minimum 20 %.

Jeśli pancerz idzie w ramie, to chyba dobrze? Co innego, jak pancerz, wchodząc do ramy, przechodzi w samą linkę, prawda?

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
 

Dokładnie. 

Odnośnik do komentarza

Linki na zewnątrz są wygodniejsze do serwisowania dla mechanika. Wymienia się je średnio gdzieś raz na 3 lata. Raz na 3 lata mechanik może się pomęczyć. Wewnętrzne prowadzenie wygląda bardziej estetycznie, chroni też przed możliwością ich uszkodzenia. Więc ja postrzegam to na plus.

Nie wiem jaka jest rzeczywista waga RR XC 120. Ale stawiam na to że 12,0 waży. Może ktoś zważył? @Oskarr?

@krix
Prawidłowe prowadzenie linek wygląda tak że cały pancerz dochodzi do ramy, trafia na port za którym wewnątrz ramy idzie tylko sama linka w peszlu i dochodzi do kolejnego portu. Gorsze rozwiązanie polega na wpieprzeniu całych pancerzy do ramy bez separacji co powoduje hałas. Patrz np. Trek.

Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, jajacek napisał(a):

Linki na zewnątrz są wygodniejsze do serwisowania dla mechanika. Wymienia się je średnio gdzieś raz na 3 lata. Raz na 3 lata mechanik może się pomęczyć. Wewnętrzne prowadzenie wygląda bardziej estetycznie, chroni też przed możliwością ich uszkodzenia. Więc ja postrzegam to na plus.

Nie wiem jaka jest rzeczywista waga RR XC 120. Ale stawiam na to że 12,0 waży. Może ktoś zważył? @Oskarr?

@krix
Prawidłowe prowadzenie linek wygląda tak że cały pancerz dochodzi do ramy, trafia na port za którym wewnątrz ramy idzie tylko sama linka w peszlu i dochodzi do kolejnego portu. Gorsze rozwiązanie polega na wpieprzeniu całych pancerzy do ramy bez separacji co powoduje hałas. Patrz np. Trek.

M bez pedałów 11,8, XC 120 mojego ojca w rozmiarze M z pedałami spd, koszykami, licznikiem i koszykiem na batoniki wyszedł na dętkach 12,3 kg. 

Ja jak będę robił wymianę linek w moim Specu Termac i w moim rockriderze XC 900 to zamierzam zrobić jak Trek, czyli wypieprzę standardowe inserty w których linka z oplotem przechodzi na linkę i wrzucam pełen oplot od klamek do przerzutki. Może wrzucę później jakąś gąbkę aby nie stukało. W moim Tribanie na sorze biegi się lepiej zmieniały niż w termacu na 105, w moim XC 100 na SX się lepiej biegi zmieniały niż w XC 900 na GX, w tribanie i xc 100 miałem linkę na całej długości w oplocie. 

Ja z mojej strony polecam gorąco decathlon. Radon może wyjdzie teraz parę set zł taniej niż rockridery na podobnym osprzęcie ale podejście serwisowe do klienta w decathlonie jest mistrzowskie. Mam do odebrania z serwisu XC 900. Prawdopodobnie podczas serwisu amortyzatora dałem trochę za dużo oleju do goleni i tłumik zassał olej przez co amortyzator nie miał pełnego skoku. Mając amortyzator na gwarancji oddałem rower na ich serwis, na serwisie wyszło, że nie podlega to pod naprawę gwarancyjną ze względu na błąd podczas mojego wcześniejszego serwisu, decathlon jednak mi zrobił serwis amora, wymienił uszczelki i oleje i za naprawę policzyli 0 zł. Rok temu w tym samym rowerze wymienili mi na gwarancji kasetę na nową bo coś tam chrobotało. Koledze po urwaniu klamki hamulcowej dali nowy hamulec. Podejście mega pro konsumenckie. 

Ja do jeżdżenia po górach szedłbym w XC 120, ma pancerne koła, które wytrzymują dropy, rockgardeny itp. Nawet jak dobijesz parę razy felgą do kamieni tak, że poprzecinasz dętkę i oponę koła są dalej proste. Amortyzator w XC 120 jest trochę sztywniejszy przy szybkich zdjazdach w lekkich enduro. Manitou w XC 100 działa wyśmienicie, bardzo lubię jego pracę ale przy ostrym upalaniu czuje się trochę mniejszą sztywność niż rockshock w 120. 

Odnośnik do komentarza

Wpadł mi do głowy dziwny pomysł a mianowicie mieszkam blisko granicy Polsko/ Słowackiej. Więc postanowiłem sprawdzić cenę xc120. Po przeliczeniu na PL wychodzi 4700zł czyli 500zł taniej niż Polsce. Koszt dojazdu autem w dwie strony to ok 60zł - liczmy równe 100zł. Czyli nadal wychodzi 400zł taniej niż w Polsce. Zastanawiam się czy kupując  w Słowackim decathlonie jest szansa aby Polski sklep zaakceptował gwarancję ? Czy raczej nie ma na to szans ?

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Dziękuję wszystkim za pomoc, temat na chwilę obecną uważam za zamknięty. Dzisiaj zakupiłem xc120 na Słowacji w kwocie 4657,56zł. Czyli o 541,44zł taniej niż u nas ... Koszt dojazdu to w moim wypadku 34,40zł, ale liczmy równe 100zł. Więc nadal ponad 400zł taniej niż w Polsce. Konsultantka z Decathlon.pl potwierdziła że uznają gwarancję jeżeli posiadam dowód zakupu.
Co do samego sprzętu. Muszę się przyzwyczaić, zupełnie inna bajka niż moja 15 letnia merida. Mam nadzieję że hamulce jeszcze się ułożą bo szczerze mówiąc d nie urywa... No i niestety ten kolor... Dużo bardziej podobał mi się Rockrider XC 500 w kwocie 5340 zł. Chciałem "L"  ale niestety była ostania sztuka powystawowa w rozmiarze M.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...