xrwx Opublikowano 19 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2023 Cześć, szukam roweru z niskim przekrokiem, znalazlem kilka ale niestety to rowery głównie trailowe, a raczej za często po górach nie będę jeżdził (głównie offroad, lasy, parki). Nie planuje się ściagać, szukam czegoś co będzie nadawało się do jazdy po bezdrożach, ale w miarę wygodne, z czasem dłuższe odległości... Ograniczeniem jest mój przekrok - 77cm/174cm (wzrost). Znalazłem wśród tych wszystkich tabelek z geomertriami ? - ALME w rozmiarze M z przekrokiem 73,5cm (ma sztywne osie i taperowaną główkę - na czym mi zależało). Ale nie ma za dużo opinii o tym "hiszpanie" ? ALMA H30 https://www.orbea.com/pl-en/bicycles/mountain/alma/cat/alma-h30 PS. doczytałem że: - hamulce M2xxx do wymiany - sunrise do wymiany - opony do wymiany ... na jakie?:) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 19 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2023 Ale jaki konkretnie model? Link? Odnośnik do komentarza
xrwx Opublikowano 19 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2023 26 minut temu, jajacek napisał(a): Ale jaki konkretnie model? Link? ALMA H30 https://www.orbea.com/pl-en/bicycles/mountain/alma/cat/alma-h30 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 19 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2023 Rower ma nowoczesną ramę ze sztywną osią w obowiązującym obecnie standardzie Boost, przyzwoity jak do rekreacji amor, przyzwoity napęd i spowalniacze zamiast hamulców. Ma ręce i nogi. Warto by było pogadać ze sprzedawcą czy w ramach rabatu nie byłby skłonny założyć Shimano MT500 lub Deore które hamują dramatycznie lepiej. Opony zależy na jakie nawierzchnie. Maxxis Ikon to nie są złe opony. Po prostu nie są zbyt szybkie. Odnośnik do komentarza
Michal89 Opublikowano 24 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2023 Mam Orbea Alma H20 z 2022r. Jestem bardzo zadowolony. Też planowałem zakupić H30 lecz nie było mojego rozmiaru. W moim rozmiarze był tylko H20 więc dołożyłem trochę i kupiłem. H20 możesz teraz kupić za 5500zl widziałem w promocji, masz już amor powietrzny Suntour Raidon(niby nie zachwalają ale do amatorskiej jazdy spokojnie wystarczy, ja jestem zadowolony).Masz już korbę Shimano. Hamulce MT200 jak teraz w większości rowerów(nawet z wyższej półki).Ja zmieniłem klamki na MT500 i przedni zacisk na MT500 , tylni został MT200 i przy mojej wadze Ok.98kg daje radę. Odnośnik do komentarza
xrwx Opublikowano 26 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2023 Zakupiłem ALMĘ H30 z 2022, za krótko mam aby opisywać wrażenia ? (pierwsze - pozytywne) Dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza
Robert74 Opublikowano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 Witam, planuję zakupić Orbea ALMA H30 lub H20 (cena zbliżona ok. 4700zł), doradzi ktoś co będzie lepszym wyborem, poza amorem w Alama H20 (SR Suntour RAIDON) a Alama H30 (RockShox Judy Silver TK Crown) jest jeszcze kilka niuansów tj. korba, obręcze, kaseta. https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Gorski-MTB-ORBEA-ALMA-H20-/998504 https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Gorski-MTB-ORBEA-ALMA-H30/999099 Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2023 Rada: wszystko czego nie ma Orbea ma Rockrider w lepszej konfiguracji i cenie. H20 z uwagi na uginacz - odpuść sobie. H30 ma podstawowy powietrzny amor. Jeśli nie planujesz intensywnej ( 12 godz./tydzień) jazdy - wystarczy. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2023 +1 do Rockrider XC 120. Lepsza rama, lepszy amor, lepsze hamulce, lepsze koła, lepsza gwarancja. Odnośnik do komentarza
Robert74 Opublikowano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2023 Oglądałem/przymierzałem się do tego Rockrider XC i do Orbei i jakoś ta Orbea bardziej do mnie gada ? Rower będzie używany bardziej rekreacyjnie na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej i na dojazdy do pracy. Chodzi mi bardziej niuanse w tych dwóch modelach Orbei, czy do takiego używania odczuje różnice np. amorze (pomijając hamulce, które będę pewnie wymieniał) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2023 Jak nie masz porównania do czego lepszego to może nie odczujesz. Kupuj oczami. Rower też się musi podobać. Jakby co z czasem wymienisz koła i hamulce, tarcze i klocki. Hamulce z sensem, całość, nowe (bo tylko takie jest sens kupować) 800-1000. Koła z sensem używane 500-800 zł. Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano Poniedziałek o 05:07 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 05:07 Po kolejnym (trzecim) podejściu do gravela stwierdziłem definitywnie, iż gravel nigdy nie zastąpi roweru XC i nie nadaje się do jazdy po technicznych, leśnych ścieżkach. Nie nadaje się i żadne zaklinanie gravelowców nic tu nie da. Gravel to taczajka po płaskich szutrach i koniec. Kupiłem więc ponownie MTB, tym razem XC ze skokiem 100 mm. Wybór padł na Almę H 20 i kupiłem ją za cenę 3899. Rower zaje...ty, lepszy o niebo od Explorera 540 z DECA, którego miałem kiedyś. Rama dobrze wykonana, lepiej od ram Rockriderów XC 50, 100 i 120. Wiem co piszę bo miałem kiedyś AM 100 HT a to ta sama rama tylko z bardziej płaskim kątem główki. Rama w Almie ma kąt główki 68, pancerze prowadzone wewnątrz i boosta z tyłu. Można zamontować myk myka. Koła solidne, obręcze asymetryczne na mleko, równie porządne jak w Rockriderach. Napęd Deore 1x12 ze zmieniarką SLX. Amor Suntour Raidon 100 mm / 32 z aluminiowymi, anodowanymi goleniami, niczym nie ustępuje RS Judy i podstawowemu Reconowi (dopiero gold jest lepszy). Rower porządnie wykonany, bardzo dobrej jakości rama i komponenty. Jedyna słabość to podstawowe hamulce Shimano, które w amatorskim XC dadzą radę ale w tym rowerze mogłyby być lepsze. Ogólnie za cenę, którą zapłaciłem jest super:) Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano Poniedziałek o 07:42 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 07:42 Rower spoko, nie zgadzam się tylko ze stwierdzeniem, że mt 200 nadają się do amatorskiego XC. Nie nadają. do turystyki po płaskim ok, ale do XC nie. W XC często musisz szybko reagować, aby odratować się przed upadkiem, mt 200 nie daje takiej możliwości. Zgadzam się, że gravel nie zastąpi roweru XC HT. Ja rower XC ht wymieniłem na fulla downcountry + gravela. Gravel do turystyki a full do lasu i bike parki. Problem z suntourem to działanie w zimę oraz brak serwisu. Suntour ma nie rozbieralne tłumiki, więc w razie potrzeby, nie wymienisz sam uszczelek - dla zwykłego kowalskiego, który i tak nie serwisuje amora, nie ma to żadnego znaczenia 😄 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Wtorek o 07:46 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 07:46 Co do gravela się zgadzam. Teraz jesienią jeżdżę na zmianę na XC HT i na gravelu. No i na gravelu unikam jazdy po lesie. Za bardzo telepie. Trzeba by mieć albo szerszą oponę, mam 42 mm, albo amortyzację z przodu. Jeszcze zrobię podejście do amortyzowanego mostka i zobaczę czy to coś zmieni. Natomiast jak mi wpadnie jakaś większa wolna kasa to raczej pójdzie na fulla downcountry. Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano Wtorek o 09:58 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 09:58 2 godziny temu, jajacek napisał(a): Co do gravela się zgadzam. Teraz jesienią jeżdżę na zmianę na XC HT i na gravelu. No i na gravelu unikam jazdy po lesie. Za bardzo telepie. Trzeba by mieć albo szerszą oponę, mam 42 mm, albo amortyzację z przodu. Jeszcze zrobię podejście do amortyzowanego mostka i zobaczę czy to coś zmieni. Natomiast jak mi wpadnie jakaś większa wolna kasa to raczej pójdzie na fulla downcountry. Miałem w gravelu oponę 45 i myślałem już o kołach 27.5 z oponą 2.2. W końcu jednak sprzedałem Raga i wróciłem do lasu:) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się