Skocz do zawartości

Orbea ALMA H* warto/opinie?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

szukam roweru z niskim przekrokiem, znalazlem kilka ale niestety to rowery głównie trailowe, a raczej za często po górach nie będę jeżdził (głównie offroad, lasy, parki).
Nie planuje się ściagać, szukam czegoś co będzie nadawało się do jazdy po bezdrożach, ale w miarę wygodne, z czasem dłuższe odległości...

Ograniczeniem jest mój przekrok - 77cm/174cm (wzrost).

Znalazłem wśród tych wszystkich tabelek z geomertriami ? - ALME w rozmiarze M z przekrokiem 73,5cm (ma sztywne osie i taperowaną główkę - na czym mi zależało).
Ale nie ma za dużo opinii o tym "hiszpanie" ?

ALMA H30

https://www.orbea.com/pl-en/bicycles/mountain/alma/cat/alma-h30

PS. doczytałem że:
- hamulce M2xxx do wymiany
- sunrise do wymiany
- opony do wymiany ... na jakie?:)

Odnośnik do komentarza

Rower ma nowoczesną ramę ze sztywną osią w obowiązującym obecnie standardzie Boost, przyzwoity jak do rekreacji amor, przyzwoity napęd i spowalniacze zamiast hamulców. Ma ręce i nogi. Warto by było pogadać ze sprzedawcą czy w ramach rabatu nie byłby skłonny założyć Shimano MT500 lub Deore które hamują dramatycznie lepiej. Opony zależy na jakie nawierzchnie. Maxxis Ikon to nie są złe opony. Po prostu nie są zbyt szybkie.

Odnośnik do komentarza

Mam Orbea Alma H20 z 2022r. Jestem bardzo zadowolony. Też planowałem zakupić H30 lecz nie było mojego rozmiaru. W moim rozmiarze był tylko H20 więc dołożyłem trochę i kupiłem. H20 możesz teraz kupić za 5500zl widziałem w promocji, masz już amor powietrzny Suntour Raidon(niby nie zachwalają ale do amatorskiej jazdy spokojnie wystarczy, ja jestem zadowolony).Masz już korbę Shimano. Hamulce MT200 jak teraz w większości rowerów(nawet z wyższej półki).Ja zmieniłem klamki na MT500 i przedni zacisk na MT500 , tylni został MT200 i przy mojej wadze Ok.98kg daje radę. 

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Witam, planuję zakupić Orbea ALMA H30 lub H20 (cena zbliżona ok. 4700zł), doradzi ktoś co będzie lepszym wyborem, poza

amorem w Alama H20 (SR Suntour RAIDON) a Alama H30 (RockShox Judy Silver TK Crown) jest jeszcze kilka niuansów tj. korba, obręcze, kaseta.

 

 https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Gorski-MTB-ORBEA-ALMA-H20-/998504

https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Gorski-MTB-ORBEA-ALMA-H30/999099

 

Odnośnik do komentarza

Oglądałem/przymierzałem się do tego Rockrider XC i do Orbei i jakoś ta Orbea bardziej do mnie gada ? Rower będzie używany bardziej  rekreacyjnie na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej i na dojazdy do pracy. Chodzi mi bardziej niuanse w tych dwóch modelach Orbei, czy do takiego używania odczuje różnice np. amorze (pomijając hamulce, które będę pewnie wymieniał)

Odnośnik do komentarza
  • 1 rok później...

Po kolejnym (trzecim) podejściu do gravela stwierdziłem definitywnie, iż gravel nigdy nie zastąpi roweru XC i nie nadaje się do jazdy po technicznych, leśnych ścieżkach. Nie nadaje się i żadne zaklinanie gravelowców nic tu nie da. Gravel to taczajka po płaskich szutrach i koniec. Kupiłem więc ponownie MTB, tym razem XC ze skokiem 100 mm. Wybór padł na Almę H 20 i kupiłem ją za cenę 3899. Rower zaje...ty, lepszy o niebo od Explorera 540 z DECA, którego miałem kiedyś. Rama dobrze wykonana, lepiej od ram Rockriderów XC 50, 100 i 120. Wiem co piszę bo miałem kiedyś AM 100 HT a to ta sama rama tylko z bardziej płaskim kątem główki. Rama w Almie ma kąt główki 68, pancerze prowadzone wewnątrz i boosta z tyłu. Można zamontować myk myka. Koła solidne, obręcze asymetryczne na mleko, równie porządne jak w Rockriderach. Napęd Deore 1x12 ze zmieniarką SLX. Amor Suntour Raidon 100 mm / 32 z aluminiowymi, anodowanymi goleniami, niczym nie ustępuje RS Judy i podstawowemu Reconowi (dopiero gold jest lepszy). Rower porządnie wykonany, bardzo dobrej jakości rama i komponenty. Jedyna słabość to podstawowe hamulce Shimano, które w amatorskim XC dadzą radę ale w tym rowerze mogłyby być lepsze. Ogólnie za cenę, którą zapłaciłem jest super:)

FB_IMG_1730037488398.jpg

Odnośnik do komentarza

Rower spoko, nie zgadzam się tylko ze stwierdzeniem, że mt 200 nadają się do amatorskiego XC. Nie nadają. do turystyki po płaskim ok, ale do XC nie. W XC często musisz szybko reagować, aby odratować się przed upadkiem, mt 200 nie daje takiej możliwości. 

Zgadzam się, że gravel nie zastąpi roweru XC HT. Ja rower XC ht wymieniłem na fulla downcountry + gravela. Gravel do turystyki a full do lasu i bike parki. 

Problem z suntourem to działanie w zimę oraz brak serwisu. Suntour ma nie rozbieralne tłumiki, więc w razie potrzeby, nie wymienisz sam uszczelek - dla zwykłego kowalskiego, który i tak nie serwisuje amora, nie ma to żadnego znaczenia 😄

 

Odnośnik do komentarza

Co do gravela się zgadzam. Teraz jesienią jeżdżę na zmianę na XC HT i na gravelu. No i na gravelu unikam jazdy po lesie. Za bardzo telepie. Trzeba by mieć albo szerszą oponę, mam 42 mm, albo amortyzację z przodu. Jeszcze zrobię podejście do amortyzowanego mostka i zobaczę czy to coś zmieni. Natomiast jak mi wpadnie jakaś większa wolna kasa to raczej pójdzie na fulla downcountry.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, jajacek napisał(a):

Co do gravela się zgadzam. Teraz jesienią jeżdżę na zmianę na XC HT i na gravelu. No i na gravelu unikam jazdy po lesie. Za bardzo telepie. Trzeba by mieć albo szerszą oponę, mam 42 mm, albo amortyzację z przodu. Jeszcze zrobię podejście do amortyzowanego mostka i zobaczę czy to coś zmieni. Natomiast jak mi wpadnie jakaś większa wolna kasa to raczej pójdzie na fulla downcountry.

Miałem w gravelu oponę 45 i myślałem już o kołach 27.5 z oponą 2.2. W końcu jednak sprzedałem Raga i wróciłem do lasu:) 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...