Veriv Opublikowano 1 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2023 Ale to że ramy są robione w Azji nie znaczy że w Azji są malowane. Nie mam pojęcia jak to robi Canyon ale wiem że przynajmniej kilka firm lakieruje karbonowe ramy z azji rowery w europie(decathlon, ridley). Niepolakierowana rama to półprodukt, nizsze cło. Zresztą to może tłumaczyć ewentualne problemy z jakością jednej marki - bo jeśli kilka marek wyjeżdżą z tej samej lakierni to prawdopodobne że kilka marek miałoby podobny problem. Hambini - to jest sprzedawca udający inżyniera. Próbka 8 rowerów Treka z różnych lat produkcji podczas gdy Trek produkuje półtora miliona rowerów rocznie. 8 sztuk jest nieistotne statystycznie, próbce brakuje kilku zer. A co do pomiaru - odpowiednio dokładnym przyrządem pomiarowym każda mufa okaże się jajowata ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 1 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2023 Zgadza się co do niektórych ram. Robet ma swoją lakiernię, Kross swoją. Nic mi nie wiadomo żeby takowa miał Canyon. Nie wydaje mi się żeby cło na nielakierowane było niższe. Ale może się myle. Na pewno na całe rowery jest cło anydumpingowe 48,5%. Na całe koła tez. Dlatego sprowadza się ramy i montuje w Europie. Np. Fuji i BMC są montowane w fabryce Ideal Bike w Kutnie. Rama nielakierowana jest po prostu tańsza w zakupie. Wiele firm sprowadza chińskie obręcze i składa u nas z nich kompletne koła. Odnośnik do komentarza
waldemix Opublikowano 1 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2023 Zamówiłem jednak Rose ? Mam nadzieję że będzie wszystko OK i będę czerpał dużo zadowolenia z jazdy pierwszą szosą. Co do jakości/ gwarancji, podejścia do klienta to w tych czasach nawet najlepsze firmy mają z tym problem. Swego czasu głośno było np o mercu za ponad bańkę w którym się wszystko trzęsło a producent nie widział w tym problemu... Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 1 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2023 5 godzin temu, jajacek napisał(a): Zgadza się co do niektórych ram. Robet ma swoją lakiernię, Kross swoją. Nic mi nie wiadomo żeby takowa miał Canyon. Nie wydaje mi się żeby cło na nielakierowane było niższe. Ale może się myle. Na pewno na całe rowery jest cło anydumpingowe 48,5%. Na całe koła tez. Dlatego sprowadza się ramy i montuje w Europie. Np. Fuji i BMC są montowane w fabryce Ideal Bike w Kutnie. Rama nielakierowana jest po prostu tańsza w zakupie. Wiele firm sprowadza chińskie obręcze i składa u nas z nich kompletne koła. @Jacek Antydumpingiem są również obłożone ramy stalowe, Al i karbonowe jak również widelce, korby.To, że sìę montuje cały rower w unii nie nic wspólnego z daninami. Po prostu , złożony rower u nas np. jest tańszy od kompletnego przywożonego z krajów trzecich. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 1 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2023 @ram Nie ma cła antydumpingowego na ramy karbonowe o ile mi wiadomo, bo znam kluby które je kupowały z Chin i nie płaciły antydumpingu. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 1 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2023 @waldemix gratuluję zakupu i trzymam kciuki że będzie ok ? @jajacek cło antydumpingowe jest wtedy gdy są przesłanki że będziesz stosować dumping ktory zagrozi konkurencji. Kupując jedną czy tam parę sztuk nie ma takiego ryzyka. Co do cła i kodu który podałeś to właśnie on jest dla ram polakierowanych w ilości poniżej 300 sztuk miesiecznie. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 1 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2023 5 godzin temu, jajacek napisał(a): @ram Nie ma cła antydumpingowego na ramy karbonowe o ile mi wiadomo, bo znam kluby które je kupowały z Chin i nie płaciły antydumpingu. @JacekNo właśnie jest antydump. w wys. 48,5% o czym jest napisane w cyt. przez Ciebie nocie: 8714 9110 31 to właśnie pierwsza lepsza zakodowana rama karbonowa. To, że kluby nie stosują się do wymogu to zupełnie inna historia ( nie są producentami) ? Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 1 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2023 3 godziny temu, Veriv napisał(a): @waldemix gratuluję zakupu i trzymam kciuki że będzie ok ? @jajacek cło antydumpingowe jest wtedy gdy są przesłanki że będziesz stosować dumping ktory zagrozi konkurencji. Kupując jedną czy tam parę sztuk nie ma takiego ryzyka. Co do cła i kodu który podałeś to właśnie on jest dla ram polakierowanych w ilości poniżej 300 sztuk miesiecznie. Dokładnie i "operacja " musi być monitorowana , tj. musisz mieć pozwolenie odpowiednich władz na ten warunek + dwa pozostałe inne warunki (ostateczny użytkownik, odbiorca). Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 1 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2023 Wydaje mi się że nikt w PL nie sprowadza z Chin 300 karbonowych ram na miesiąc, nawet Kross czy Romet, więc nikogo to nie dotyczy. Przeczytaj objaśnienie do stawki celnej kolegi @Veriv powyżej. Ale nie importuję nic większego z Chin więc nie mam tu żadnego doświadczenia. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 1 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2023 @Jacek Sprowadzasz 1,2,3 max. do 299 ram i masz pozwolenie - nie płacisz. Nie masz - płacisz. Sprowadzasz 300 szt i więcej- płacisz zawsze. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 1 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2023 Muszę spytać kolegę z klubu czy występował o jakieś pozwolenie i czy płacił antydumping. Z tego co piszesz wynikałoby że agencja celna powinna mu takowy zastosować. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 1 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2023 Niekoniecznie. Wszystko zależy od agencji. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 1 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2023 Kross nie wiem. Nie jest to jednak na kraj ale ponizej 300/mc na cały rynek wspólnotowy. Podobają mi się takie logiczne puzzle. Za Wiki taki kross sprzedał 275k rowerów w 2018. 299/mc to raczej aptekarskie ilości, 1.3% rocznej sprzedaży krossa. Limit 299 na mc(3588 rocznie) ustawił ktoś ogarnięty. W praktyce pewnie to znacznie mniej bo to sezonowy biznes. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 1 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2023 Kross kiedyś wyłącznie importował ramy karbonowe. Od pewnego czasu sam je produkuje ale być może też jakieś importuje. Produkcja własna jest bardzo znikoma. Nie więcej niż 4 osoby się tym zajmowały jakiś czas temu więc ich możliwości produkcyjne w tym zakresie są bardzo skromne. Kross to jednak chyba głównie chłamy (według mojej nomeklatury) sprzedawał w 2018. Teraz sprzedaje sporo graveli i szos. Ale głównie chyba aluminium. Kluby zaczęły kupować karbonowe Krossy. Głownie tańsze Vento na Tiagrze. Ale droższe na Ultegrze też spotykałem w juniorskim peletonie. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się