Skocz do zawartości

MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę


Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, ram napisał(a):

Silver. Hej nie robi różnicy. W praktyce praca silver i gold nie to odróżnienia . 

Zależy kto jeździ. W praktyce właśnie golenie w silver powodują odczuwalnie większe tarcie = spadek czułości. To są widły zrobione na od...l. Stali nie można polerować elektrochemicznie (jak w goleniach alu).

Odnośnik do komentarza
29 minut temu, mike21 napisał(a):

Zależy kto jeździ. W praktyce właśnie golenie w silver powodują odczuwalnie większe tarcie = spadek czułości. To są widły zrobione na od...l. Stali nie można polerować elektrochemicznie (jak w goleniach alu).

@mike21  A jak sprawa ma się z RockShox Revelation RC ? To będzie moje (mojej młodej) pierwsze doświadczenie. Ja nie miałem (nie)przyjemności objeżdżania tego amora jeszcze. Jak w praktyce się z nim obchodzić, specjalne zalecenia przy konserwacji ?

Odnośnik do komentarza

Revel RC to jest Pike z tłumikiem MC zamiast Chargera (aczkolwiek jest też wersja ChargerRC, która jest 100% tym samym co Pike Select). Czyli taka przerośnięta Reba (skok do 160mm, golenie alu 35mm). Najnowsze już fabrycznie na uszczelkach SKF UltraLowFriction. Specjalnych zaleceń względem manuala nie mam. Możesz wlać zamiast po 10ml oleju po 15-17ml. Oczywiście lejemy wg. najświeższych fabrycznych zaleceń Maxima Dynamic Light. Zakładam, że córka nie waży 80+kg więc należałoby poeksperymentować z tokenami (fabrycznie w środku w zależności od skoku i rozmiaru koła 0-4szt, max można wsadzić 6szt w 120mm i 4szt w 150-160mm, do roweru z widłem tego typu powinieneś dostać 3szt. luzem).

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Bonnum napisał(a):

z całym szacunkiem, ale chyba przesadzasz. Będziesz kilka lat jeździł na wycieczki z żoną ciągnąc przyczepkę, a potem kolejne kilka wolniutko z żoną i dzieckiem na malutkim rowerku. A jeśli nie wyrośnie Ci zawodnik, jak np Jackowi, to kolejne lata też będziesz jeździł trasy po 10km z prędkością średnią 10km/h.

Ale czemu przesadzam? Jestem otwarty na krytykę, więc serio pytam.

Po zastanowieniu się - jak mam kupic rower (a w zasadzie dwa) i mieć je przez najbliższe 10 lat, to nie chcę się męczyć z kiepskim, słabo działającym, rdzewiejącym amortyzatorem ( ufam w opinię @mike21 ).  Taki rower to ja mam teraz (tylko opony ma on trekkingowe). W związku z tym na pewno zamienię Judy Silver na lepszy (płacąc 200 euro mam Recon Silver, 300 euro - Rebę, więc kupię Rebę). Rower wyniesie więc ok 4,8k PLN za sztukę (wraz z Rebą i hamulcami Deore). To już niedaleko do ceny np Canyona GC 9 ,  gdyby został przeceniony. Zgadzam się, że dla jazdy z przyczepka po co mi taki Canyon GC 9, ale z drugiej strony dokładając nawet 2000 więcej do roweru "na teraz" wychodzi to 200 PLN na rok przy 10 letnim okresie używania i przez ten czas cieszę się nie dość, że przejażdżkami z rodziną to jeszcze moge sprówowac pojechać bardziej w teren. Mało tego, jak mi go nie ukradną, to po 10 latach nie musze kupować tego nowego, lepszego, bo go cały czas mam ? I jeszcze przypominam, że "biednego nie stać na słabe rzeczy (czyli słaby amor ;)". I jest jeszcze druga zasada, która można stosować: kupujemy albo najtańsze albo (naj)droższe rzeczy. Tych środkowych się nie opłaca (niewiele więcej dają niż te słabsze, a ceną są w kierunku droższych)

Attention przymierzyłem osobiście i moja żona także, więc rozmiar jest dobrany. Zarówno Attention jak i potencjalnie inny rower, np taki Canyon GC mają miękkie biegi (GC ma 1 x 12, więc na pewno na przyczepkę się nada). Jeśli chodzi o wolne jazdy z dzieciakami przez najbliższe kilka lat, to zgadam się całkowicie, będzie to 90 % aktywności, tak to będzie wyglądać.

 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, sl66 napisał(a):

Potwierdzam. Ostatnio zaczęliśmy jeździć z dzieckiem w przyczepce i jestem zaskoczony, jak bardzo duży opór taka przyczepka stawia. Normalnie po mieście jeździłem na średnim blacie z przodu (mam 3x) i operowałem tylko tylną przerzutką, obecnie z podłączoną przyczepką jeżdżę na małym blacie z przodu. Prędkości przelotowe to myślę jakieś 12-15km/h.

Też potwierdzam. Na jesieni jeździłem już ze swoją przyczepką i dwójką dzieciaków, ciągnąc ją złomem

Odnośnik do komentarza

Też się przychylam do opinii że chytry dwa razy traci :) Więc jest pewien poziom przyzwoitości poniżej którego nie warto schodzić. Lubie też takie wieloletnie kalkulacje uwzględniające Total Cost of Ownership.

Natomiast nie wiem czy opinie na temat rdzewienia goleni w Reconie czy Judy nie są przesadzone. Mój kolega ma Attention SL 2017 na Reconie Silver i nie widziałem u niego żadnych śladów rdzewienia ani wytartych lag. Z pewnością zależy to od warunków przechowywania i użytkowania ale on jeździ ze mną całą zimę, jeździł po terenach okołopustynnych i wszelkich innych. A do jakichś fanatyków czystości roweru nie należy.

Z drugiej strony jeśli Attention na Rebie i Deore wyjdzie 4800 to jest to bardzo dobry deal. Rzeczony kolega ma swoim hamulce Deore, koła zmienił na wyprawowe DT Swiss 32 otwory na piastach DT 370. Do tych piast można teraz kupić upgrade do ratcheta. Namawiałem go na kupno mojej Reby którą sprzedawałem ze 1300 ale był bez kasy :)

Odnośnik do komentarza
54 minuty temu, krix napisał(a):

@mike21 A Ty byś zmieniał takiego Judy Silver na Rebę?

Nie. Bo nigdy nie miałbym żadnego Silvera ? Poza stalowymi goleniami zastosowano też cięcie kosztów w środku i to nawet na takim czymś jak pierścienie osadcze (Seger'a) - w tych widłach są jednorazowe tzw. RetainerRings (po zdjęciu do wyrzucenia).

image.png.c53b0623969e2705654f5e1689d5c143.png

Osobiście uważam, że wszystkie, współczesne RS Silver są wzorem widłów serii RS 35 przeznaczone wyłącznie na pierwszy montaż fabryczny w rowerach budżetowych, które mają udawać jakieś średniopółkowe konstrukcje - nie powinny być nawet dostępne w detalu. 

Odnośnik do komentarza
39 minut temu, jajacek napisał(a):

koła zmienił na wyprawowe DT Swiss 32 otwory na piastach DT 370. Do tych piast można teraz kupić upgrade do ratcheta. 

Teraz 370 to już są fabrycznie z ratchetem 18T.

Do starych 370 na 3-zapadkach zawsze można było zrobić upgrade zmieniając 3 elementy - bębenek, pierścień zabieraka (ring nut, gdzie w PL katalogach ktoś to przetłumaczył "pierścień orzecha" ;)) oraz tulejkę dystansową pod bębenkiem - na te elementy z piast 240/350.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, mike21 napisał(a):

Zakładam, że córka nie waży 80+kg więc należałoby poeksperymentować z tokenami (fabrycznie w środku w zależności od skoku i rozmiaru koła 0-4szt, max można wsadzić 6szt w 120mm i 4szt w 150-160mm, do roweru z widłem tego typu powinieneś dostać 3szt. luzem).

65 kg. Faktycznie miałem tokeny wyrzucić  ? . Są 3. Fabrycznie w jej MarSQ3 (all mountain, lekkie enduro) ma ustawione travel na 130 mm. Po co się je zakłada ? Komora kompresji ?

Odnośnik do komentarza
53 minuty temu, ram napisał(a):

@krix No to masz o czym myśleć ? Powrót do  ....   canyon Grand 9 ! Na Foxie ! I cześć pieśni.

Moze lepiej Rebę niż Foxa, bo: "Fox Rhytm jest amorem OEM sprzedawanym producentom w trochę okrojonej wersji w stosunku do wersji detalicznej. Nie ma pokrycia goleni Kashima i ma  znacznie uproszczony damper. Zamiast FIT4 ma Grip. Spodziewałbym się że nie będzie taki super czuły jak Foxy wyższej klasy o których mówi się że wybierają liście. Pokrętła ma podobne jak w Rebie i sądzę że będzie pracował podobnie jak Reba. Nie wiem natomiast czy tłumik jest rozbieralny jak w Rebie. Rozbieralny tłumik ma zaletę że jak padnie to można kupić części i go odbudować. Jak również serwisować go na bieżąco. Zamknięty cartridge powietrzny jest jednak pewną niedogodnością." ( @jajacek ) 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...