-
Postów
14 964 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia jajacek
Wytrawny forumowicz (4/4)
-
Czujnik Tętna - dokładność
jajacek odpowiedział(a) na AmatorSzosy temat w Części i akcesoria rowerowe
Bardziej zre baterie niz poprzednie modele. Wymieniam co jakies 3 miesiace jak duzo jezdze. Ale generalnie iles tam wymian dokonalem i wszystko dziala. Moj mlody mowi ze wymienia nie czesciej niz 2 razy w roku w HRM Pro Plus -
Czujnik Tętna - dokładność
jajacek odpowiedział(a) na AmatorSzosy temat w Części i akcesoria rowerowe
Ale co jest kiepskie u Garmina? Podstawowy pas HRM Dual ma klips jest odpinany. I moze to stanowi problem czasem. U mnie tracil wskaxania ale ja mam stumulator serca. Tak samo tracil,pomiar najwczesniejszy jaki mialem sprzed 15 lat. Chyba nawet mialem ten HR Tri. I nie bylo z pomiarem zadnego problemu. Zegarek Polara z tetnem to mialem ze 25 lat temu. Od tego czasu nie mialem do czynienia. -
Czujnik Tętna - dokładność
jajacek odpowiedział(a) na AmatorSzosy temat w Części i akcesoria rowerowe
Ze względu na to że od 6 lat mam arytmię potrzebuję czujnika bardzo precyzyjnego. Przez lata miałem różne. Ani z Decathlonu ani Wahoo ani podstawowe pasy Garmina się nie sprawdziły. Bez zarzutu dopiero działają Garmin HRM Pro i Garmin HRM Pro Plus. HRM Pro Plus różni się tym że ma klapkę na baterię i nie trzeba narzędzi żeby ją wymienić. Zdarzyło mi się że wymieniając baterię podważając ją śrubokrętem nastąpiło chyba zwarcie i pas przestał pracować. Od tego czasu podważam wykałaczką. Przypuszczam że tańszy Garmin HRM Tri oparty na tej samej bazie też będzie dobrze pracował. -
Jak zdemontować mostek 260 stopni by nie porysować kierownicy?
jajacek odpowiedział(a) na netper temat w Serwisowe Porady
Młotkiem gumowym bym puknął -
Jak zdemontować mostek 260 stopni by nie porysować kierownicy?
jajacek odpowiedział(a) na netper temat w Serwisowe Porady
Odkręciłeś wszystkie 4 śruby? Czy to jakiś dziwoląg na 2 śruby? Daj zdjęcie od frontu. -
Gravel flatbar / gravel / szosa endurance do 8000 zł
jajacek odpowiedział(a) na igla temat w Jaki rower kupić do X złotych?
To jest moja typowa trasa na MTB, w miarę po płaskim. 51 km, 150 metrów przewyższenia. Od biedy można się na niej katować gravelem jak ktoś jest masochistą. Wszystko zależy jaki kto ma poziom dyskomfortu. 4 km dojazdu asfaltem i ścieżkami rowerowymi Wjeżdżam na singiel idący wzdłuż drogi z piachem i korzeniami bo w tej części Warszawy są głównie piachy i korzenie Potem przejeżdżam przez w miarę gładki Lasek Bemowski z odrobiną korzeni 1 km asfaltu 1 km gładki szuterek 3 km asfalt, ścieżki i droga wiejska I po 9 km wjeżdżam w otulinę Kampinosu i Kampinos W Kampinonie mam na tej trasie korzeniste single z piachami, odcinek ze 2 km takiego chamskiego, dziurawego tłucznia po którym za cholerę nie chciałbym się katować na gravelu, ze 3 km płyt betonowych ażurowych z dziurami gdzie za cholerę też bym się nie chciał katować na gravelu. Singiel na wydmie Długa Góra, kręty, gdzie trzeba skoczyć przez powalone drzewka i zjechać na częściowo zaciśniętych heblach trawersem po korzenistym zboczu czego za diabła być nie chciał robił na gravelu bo trzeba umiejętnie modulować hamulce żeby się nie wypieprzyć. Potem bardzo szybki zjazd, gdzie w połowie jest piaskownica na której trzeba być czujnym żeby się nie wyglebić i nie przywalić w drzewo. Itd, itp. Oczywiście widuję na tej trasie gravelowców. Uważam ich za masochistów. Ale co kto lubi. Średnią prędkość na tej trasie mam w przedziale 18-21. Na oponach 2,3 cala na ciśnieniu 1,2 przód, 1,3 tył. Na gravelu w terenie mieszanym nigdy nie pojechałem szybciej niż 22. Na oponach 42 mm, na ciśnieniu 2,8 przód, 3,0 tył. Więc po diabła mi gravel? Jakbym założył opony gravelowe do MTB to różnica byłaby znikoma. Oczywiście jakbym się zaginał to na gravelu odcinki asfaltowe pojadę szybciej. Ale ja się nie ścigam i nie robię treningów na mocy. Więc dużo ważniejsze jest dla mnie czerpanie przyjemności z jazdy i zwiększone bezpieczeństwo na rowerze MTB. Oraz o kawał lepszy komfort. Swoją drogą na MTB podjeżdżałem 50 km pod wulkan na Teneryfie asfaltem i też nie było to żadnym problemem. Natomiast na zjeździe mogłem kompletnie puścić heble i lecieć 80 km/h bez żadnej obawy czy wyhamuję. -
Gravel flatbar / gravel / szosa endurance do 8000 zł
jajacek odpowiedział(a) na igla temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Monstercross ma owszem sens. Beznadziejna kontrola? No weź na jakimś singlu hamuj na klamkach szosowych albo skocz jakieś drzewko. Przecież to dramat. Nie bez przyczyny paru gravelowców się w Kampinosie połamało. -
[MTB HT XC] Co wybrać za 6-12tyś zł
jajacek odpowiedział(a) na darecky temat w Jaki rower kupić do X złotych?
W Niemczech cały zeszły rok była taka cena. Bestpreis: Cube Reaction C:62 Race (2025) ab 1.499,00 € | Preisvergleich bei idealo.de -
Gravel flatbar / gravel / szosa endurance do 8000 zł
jajacek odpowiedział(a) na igla temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Co do MTB to nieustająco polecam w tym budżecie Cube Reaction C:62 Race. Przeczytałem jeszcze raz pierwszy post. Sugeruję dobrać rower pod to co aktualnie robisz a nie pod to o czym marzysz żeby robić. "Praca biurowa Jazda rekreacyjna w kierunku dynamicznej Teren pagórkowaty (okolice Beskidu małego), głównie asfalt, ale przeplatany szutrami, chodnikami (przejazd przez krawężniki). Codziennie trasa 20 km W weekendy trasy ok. 50 km" Wszystkie te założenia spełnia hardtail MTB. Jesteś jak wynika z opisu użytkownikiem zwanym Weekend Warrior. Który w weekend chce się odprężyć po monotonnym tygodniu pracy i poczuć trochę adrenaliny. Rower MTB pozwoli Ci też eksplorać łatwiejsze trasy MTB. A skoro mieszkasz w Beskidach to takich tras masz zapewne bez liku. Czy zmiana na Rockshox Paragon Gold ma sens? Nie wiem. Na pewno jest to technicznie lepszy amortyzator. Geometrii nie zmieni. Ale na ile bardziej odczuwalna będzie jego praca w Twoim konkretnym przypadku nie wiem. Ja wiem że po kupieniu dobrego MTB sprzedałem crossa bo przestałem na nim jeździć. Co do napędów może być i Cues. Jest podobno pancerny ale cholernie ciężki. Może być i GRX. Ten będzie lżejszy. Może być i Deore. Korba Prowheel to chyba jakiś shit. A jakie tam będą pasować? To jest rower ze sztywną osią czy bez? Czy wymieniać na Giant? Ja bym kupił jednak hardtaila MTB. Nie musi być koniecznie Cube. Decathlon miał teraz jakiegoś karbonowego w dobrej cenie na promocji. Trzeba sprawdzić szczegóły. Edit: Rower górski MTB XC Rockrider Race 740 karbonowa rama Recon ROCKRIDER | Decathlon -
Gravel flatbar / gravel / szosa endurance do 8000 zł
jajacek odpowiedział(a) na igla temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Mam podobnie doświadczenia jak @Pepe75. Wiele lat jeździłem na crossach. Cross miał ogromną zaletę w postaci większych kół jak rowery MTB były na kołach 26 cali. Jeździło się dzięki temu znacznie szybciej. U mnie rowery typu fitness się nie sprawdziły. Miałem kilka w tym świetnego Speca Sirrusa ale to był zupełnie inny rower niż Sirrus dzisiaj. Ważył poniżej 10 kg i miał szosowy napęd 3x9 z korbą 50x39x30. Sądziłem że będzie to świetny rower do eksploracji nowych, nieznanych mi tras w PL, SK, CZ i HU ale się nie sprawdził. Jazda po dziurawach gruntówkach czy utwardzonych leśnych duktach na takim rowerze nie mając amortyzatora jest męczarnią. I taką samą męczarnią jest jazda po nich na gravelu. Dlatego często tak jadę po gravelach. Uważam je za kompletnie przereklamowane rowery. Każdy cross na dziurawych gruntówkach czy w lesie będzie lepszy niż gravel. Bo ma amortyzator. Nawet najtańszy Suntour sprężynowy lepiej wytłumi nierówności drogi niż najlepszy karbonowy widelec. No i tutaj wracamy do szczegółów. Amory Suntoura do crossa mają te zaletę że akceptują oponę do 2 cale. Paragon Gold maks 45 mm. Należy to uwzględnić dokonując zakupu, Napęd 1x10 do miasta jest ok. Ale do długodystansowej jazdy niekoniecznie. Dużo lepszym napędem jest 3x10, 2x10 lub 2x11 czy 2x12. Oczywiście Shimano bo jest tańszy w eksploatacji niż SRAM. Deore jest zwykle w pełni wystarczający. Natomiast podobnie jak @Pepe75 Uważam że najlepszym crossem jak i również gravelem jest hardtail MTB 🙂 Wracam właśnie z wycieczki po Kampinosie. Jazda w terenie mieszanym, 45 km, połowa las, połowa drogi utwardzone. Tempo rekreacyjne. Ale takie żeby się rozgrzać. Średnie tętno 118. Średnia prędkość ok. 19 km/h. Gdyby większość trasy prowadziła po asfaltach i drogach utwardzonych to cross i gravel byłyby szybsze. Pod warunkiem, że będą miały węższe i szybsze opony. No i gravel jest z barankiem, więc mniejsze opory czołowe. Ale gravel na zjazdach terenowych to dramat. Połamać się można. Na baranku jest beznadziejna kontrola w porównaniu do prostej kierownicy. Natomiast główna zaleta baranka to lepsza aerodynamika. I trochę inne chwyty. Hardtail MTB jest bardziej uniwersalny. Przejedziesz po niemal dowolnym terenie. Korzeniach, brukach, piachach, schodach, krawężnikach. I nie przyjedziesz tak zmęczony. -
Trochę kół mam. I wiele na bebechach DT 350 i DT 240. Jak są dobrej jakości łożyska to kręcą się zajebiście.
-
Wyjaśnienie dotyczące piast z jednego z postów: "Hello everyone. I decided to pull the trigger on converting the rear hub (that I assumed it was Dt Swiss) to a ratchet system. My 2021 Specialized Diverge expert carbon came with DT Swiss branded rims G540, but no branding on the hub, neither DT Swiss nor Specialized. Took the hub apart, and it looked like a Dt swiss 370 3 pawl hub to me. I ordered the parts to convert it to a ratchet system, and everything looked like it was going to fit. I was wrong, the nut ring is bigger than the ratchet nut ring for the conversion. The 3-pawl nut ring measures around 37.5 mm, and the ratched dt swiss nut measures around 33.9mm (outer diameters). So questions, Does DT swiss make different sizes of ring nuts for their ratchet system? Are the hubs on the specialized diverge G540 wheels not Dt Swiss?"
-
Na piastach DT 350 rzadko bywają koła tańsze niż za 2000. Więc w tym sensie jest to dobra cena. Spec zwykle używał piast Formula, które prędzej czy później sprawiały problemy. W ostatnich latach jakieś inne. Więc jak bym był skłonny wymienić.W ostatnich latach np. w Chiselu pojawiły się piasty firmy Bear Pawls. Ale nie wiem jakiej są jakości. I pytanie jakie są piasty w tych kołach co masz? Bo jak mają ratchet DT Swiss to albo to są piasty z bebechami DT 370 albo DT 350. I wtedy wymiana nie ma sensu. Szprychy będą chyba inne. I nie wiem czy mosiężne nyple czy nie. Bo co jest zaskakujące takie były w tych kołach Speca: DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples. A co sądzi nasz kolega mechanik @mike21?
-
Opony Specialized Pathfinder TLR
jajacek odpowiedział(a) na Piwpaw temat w Części i akcesoria rowerowe
Na BRR masz wszystkie dane. Grubość ścianek, odporność na przebicie. CX/Gravel Tire Test: Hutchinson Caracal Race TLR (tan) 40 -
MTB do ok 3-3,5 tys. zł do lasu na piaszczyste ścieżki.
jajacek odpowiedział(a) na MakczuPikczu temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Mam gdzieś takie sprzed kilkunastu lat. Ciekawe czy się nadadzą i przeżyją drugą młodość 🙂
