-
Postów
13 601 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia jajacek
Wytrawny forumowicz (4/4)
-
[Koła karbonowe] Giant SLR 2
jajacek odpowiedział(a) na AdrianoPL temat w Części i akcesoria rowerowe
No i to jest dobry trop 🙂 -
MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę
jajacek odpowiedział(a) na krix temat w Jaki rower kupić do X złotych?
No MTB to jednak do jazdy w terenie sluzy 🙂 Na gravelu jade jakies 10% szybciej niz na MTB. A na szosie kolejne 10-15% szybciej. -
MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę
jajacek odpowiedział(a) na krix temat w Jaki rower kupić do X złotych?
2 cale w nowym Diverge Speca weszło. -
MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę
jajacek odpowiedział(a) na krix temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Ano. I raczej nie ze 100 ale 120 skoku. -
MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę
jajacek odpowiedział(a) na krix temat w Jaki rower kupić do X złotych?
To kwestia poziomu akceptowalnego masochizmu 🙂 Dopóki nie było amortyzowanych rowerów MTB to wszyscy jeździli na sztywnych i albo akceptowali że jest cholernie niewygodnie i tak ma być albo tak jak ja, rezygnowali z jazdy w terenie takimi rowerami. Na MTB powróciłem po kilkunastu latach jak zmieniły się ramy z 26 cali na 29 , zmieniła się geometria i dobre amory staniały do akceptowalnego poziomu. Gravel przejedzie dokładnie taką samą drogę. Jazda nim w terenie innym niż gładki jest niekomfortowa. Dal jednych bardziej, dla drugich mniej. Więc użytkownik może to zaakceptować, zmienić opony na szersze (jeśli rower pozwala, ostatni trend to 2 cale), dołożyć amortyzację lub sprzedać i dać sobie spokój. Cześć ludzi kupuje amortyzowane mostki jak kolega @sl66 na naszym forum czy mój kumpel, ekstremalnie twardy gość jeżdżący ultra po 3000 km i prawie zawsze stojący na podium. Albo kupuje gravela z amorem jak mój drugi kumpel ważący 100 kg, który przeszedł przez mostki i mikro amortyzację i skończył na gravelu z pełnym amorem. -
[Koła karbonowe] Giant SLR 2
jajacek odpowiedział(a) na AdrianoPL temat w Części i akcesoria rowerowe
Opinie są różne. Posiadam szosę typu endurance na grupie mechanicznej. Akurat Campagnolo Super Record ale to nie ma znaczenia. Posiadam też szosę race na elektryce, na Ultegrze Di2. Dla mnie nie ma to większego znaczenia czy elektryczna czy mechaniczna. W prędkości nic to nie zmienia. Ale mój syn twierdzi że dla niego ma kolosalne znaczenie. Na pewno precyzja zmiany biegów na elektryce jest trochę lepsza. Czy dobre koła są jakimś game changerem? Też chyba nie jak ktoś się nie ściga. Mam owszem dwie a nawet chyba trzy pary dobrych kół karbonowych Zipp i Roval. Ale jeżdziłem latami na aluminiakach i też mi wystarczały. Kupiłem Zippy (używane za 3k) bo to zawsze dla mnie była oznaką prestiżu i jakości i mi się podobały. Jakbym się ścigał to kupiłbym tego na Di2, sprzedałbym te koła Gianta i kupił jakieś do ścigania. Ogólnie TCR jest rowerem wyścigowym. Natomiast jak kto go wykorzystuje to jego sprawa. Dobre koła karbonowe dodadzą ok. 1-1,5 km/h przy 35-38 km/h w stosunku do aluminiaków. A ile w stosunku do tych najtańszych karbonowych Gianta? Bardzo niewiele. Dla jednych dobre koła są warte dopłaty, dla innych nie. -
[Koła karbonowe] Giant SLR 2
jajacek odpowiedział(a) na AdrianoPL temat w Części i akcesoria rowerowe
Za 900 Euro są "normalne" koła czołowego producenta: ZIPP 303 S Wheelset - 28" | Carbon | Hookless | Centerlock - 12x100mm | 12x142mm - Shimano/SRAM 10/11-speed - black -
[Koła karbonowe] Giant SLR 2
jajacek odpowiedział(a) na AdrianoPL temat w Części i akcesoria rowerowe
Tez sadze ze to jakis JoyTech lub cos podobnego. Ja bym tego nie kupil. Nie tylko ze wzgledu na piasty. Bo jesli mowimy o.kolekcjize stozkiem 42 mm to sa to obrecze majace 23 mm szerokisci zewnetrznej.czyli de facto po opone 23 mm. Wiec jakis muzealny design. Wszyscy przeszli na szersze opony i standardem w szosie sa opony 28 mm a coraz czescie tez 30 i 32 mm. Giant na swojej stronie pisze ze jego nowsze obrecze maja 22,4 mm wewnetrznie i 30 mm zewnetrznie. Czyli wlasnie pod opony 28-32 mm. Az dziwi ze Giant nie skumal trendu bo moje kola Roval pod szczeki z roku 2016 mialy 29,4 mm szerokosci zewnetrznej. Ale Giant byl zawsze slaby jesli chodzi o design i trendy. -
jajacek obserwuje zawartość Stan obręczy - pęknięcia przy nyplach i [Koła karbonowe] Giant SLR 2
-
[Koła karbonowe] Giant SLR 2
jajacek odpowiedział(a) na AdrianoPL temat w Części i akcesoria rowerowe
Giant ma dwa podobne modele. Jeden kompletne dziadostwo wazace chyba kolo 1800 gramow na piastach Gianta. Drugi z sensem na piastach DT 350 jesli dobrze pamietam. Jak to te pierwsze to szkoda kasy. W Niemczech kupisz znacznie lepsze Zipp 303S za ok. 900 Euro. -
Klasyczne pęknięcia obręczy aluminiowej podwójnie oczkowanej. Jeździć jeszcze można. Pęknięcia będą się powiększać. Masz czas więc możesz polować na koła takie jakie ja mam kupione używane za ok. 600 zł czyli Fulcrum Red Zone 500, chodzą też pod nazwą Red Zone 5 albo sprzedawane przez Decathlon Sunringle Duroc 30 (nowe kosztują 800 zł), które bardzo poleca @Oskarr Fulcrumy to te: Koła Fulcrum Red Zone 5 Disc 29" Aluminium 2WF AFS, MTB - Sklep rowerowy WERTYKAL
-
[MTB] Do maratonów do 10 000 zł
jajacek odpowiedział(a) na wino temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Nie jestem trenerem i nie angazuje sie w plany treningowe. Natomiast sporo rozmawiam na ten temat z trenerem mojego syna, jednym z najlepszych trenerow w PL. Toche medali IO, MS i ME w MTB jego zawodnicy zdobyli. Jest zwolennikiem duzej ilosci treningu ogolnorozwojowego i uzupelniajacego. Wchodzi w to: Trening silowy specjalistyczny pod kolarstwo, cwiczenia miesni glebokich, cwiczenia ogolnorozwojowe, basen (plywanie pod woda na odleglosc), bieganie, jazda na MTB zima w terenie, robienie bazy aerobowej w cieplym na szosie, trenazer w celu poprawy VO2Max (cwiczenia pod i nad progiem). Bardzo poleca treningi na nartach biegowych jesli mamy taka mozliwosc. Zima nie jest od duzej intensywnosci. Ale nalezy robic takie jednostki co jakis czas zeby sie nie zmulic. Jest kilka ksiazek ktore warto kupic i studiowac. Ja bym zaczal od treningow z ksiazek i wspolpracy z chatGTP zamiast z trenerem. Wyjdzie taniej i poznasz lepiej swoj organizm. No i dieta i niski poziom tkanki tluszczowej sa absolutnie kluczowe. AI jest coraz lepsze i naprawde dobrze sobie radzi z dieta i treningiem. -
Naprawa ramy karbonowej - zaczep na hamulec - u kogo?
jajacek odpowiedział(a) na wino temat w Serwisowe Porady
A czemu nie dogadałeś się od razu na malowanie? To niestety duży koszt. Niektórzy sobie śpiewają 2000. Nie opłaca się. Jedną z ram pomalował nam lakiernik samochodowy. Ale ten sam kolor na całej ramie. Znajomy więc w zasadzie za darmo. -
MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę
jajacek odpowiedział(a) na krix temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Ad 3. Jest to z grubsza szosa endurance z grubszymi oponami. Kupa ludzi kupiła takie rowery sądząc że nadają się do komfortowej jazdy po niemal każdej utwardzonej nawierzchni. Tak nie jest. Jest to rower do jazdy po gładkich nawierzchniach i po mieście. Asfalt, gładki bruk z niedużej kostki, gładka gruntówka, gładkie szutry, gładki lasek. Ad 4. Jest więcej pozycji na baranku. Ale jest dużo gorsza kontrola. Ad 5. Nie w Specialized Ad 6 Lepsze. Lepsze piasty, obręcze i nyple. Ad 7. To chyba są lepsze ramy. -
MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę
jajacek odpowiedział(a) na krix temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Mogę powiedzieć tak: 1. Specialized Chisel 2018 to była mega komfortowa rama. DLA MNIE. Miałem wersję Expert 1x i 2x. Zmiana napędu przed dodanie przerzutki montowanej do obejmy, która jest montowana do koszyka bidonu. Chyba nadal jest ten patent. Korba Race Face Aefect, tam używana jest korbą specjalnego typu tzw. cinch. Odkręcamy pająk i zakładamy pojedynczy blat 1x i działa. Mam tak w Specu Epicu. Chisel obecnie sprzedawany ma trochę łagodniejszą geometrię ale ma szerszą sztycę podsiodłową która może powodować dyskomfort dolnego odcinka kręgosłupa. Ostatnio się przejechałem na jakimś Scott z grubą podsiodłówką i po jeździe trochę mnie kręgosłup bolał. W Chiselu czy Epicu nigdy nie miałem tego problemu. Ale jest tu parę osób które mają obecnego Chisela to może się wypowiedzą. Pozycja będzie taka jak w Cube, którego sprzedałeś. Promocja taka jak była na pewno nie wróci. Wynikała ona z nadwyżek magazynowych. 3. Gravel. Pamiętając jakie miałeś przygody z pozycją w poprzednim rowerze uważam że to kompletnie nie jest pomysł dla Ciebie. Gravel wymusza mocno pochyloną pozycję. W terenie leśnym czy na chamskich brukach jest on mega niekomfortowy. Jest to niesamowicie przereklamowany typ roweru. Miałby sens tylko jakby miał wbudowany amortyzator. Ale to nie te koszty. Dziś jeździłem 2,5h na Specialized Diverge Comp Carbon z wbudowaną amortyzacją sprężynową Future Shock. Pic na wodę fotomontaż. Nędznie to działa. Dopiero w modelach od 20 tys zł w górę jest wersja olejowa, może lepsza. Wersja sprężynowa jest kiepska i niewiele robi. A jazda takim rowerem bez amortyzacji to masochizm. I bez amortyzacji nadaje się tylko na idealnie gładkie nawierzchnie. I nie można do GRX założyć górskiego napędu jak się nie mylę. Manetki są niekompatybilne z przerzutkami MTB. W każdym razie tak było w grupach 10x i 11x. 2. Jeszcze Radon Sunset sprzedają z oświetleniem i błotnikami. To samo co Scart plus rzeczone wyposażenie. Sądzę że jest to najlepszy wybór dla Ciebie. Pozycja dosyć wyprostowana, bardzo dobry amor do którego wchodzą opony gravelowe do maks 45 mm szerokości. Prawie wszystkie koła Mavic są kiepskie. Włączając w to Aksium. Ale takie dają do większości rowerów. -
Zgadza się. Natomiast przed chwilą dyskutowaliśmy na Twitterze na temat mocy i prędkości i pozycji w jeździe na czas. Tam podobnie jak i na rowerze szosowym dla każdego zawodnika istnieje optymalna długość korby, optymalny zakres kadencji związany z ilości włókien wolno i szybko kurczliwych i związany z umiejętnością jej generowania. A potem trzeba to jeszcze przełożyć na prędkość pokonując opory powietrza. Niesławny Doktor Zło, Michele Ferrari ma ciekawe artykuły na ten temat na swojej stronie 53x12.com