Skocz do zawartości

jajacek

Użytkownicy
  • Postów

    15 047
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Warszawa Bemowo

Ostatnie wizyty

64 847 wyświetleń profilu

Osiągnięcia jajacek

Wytrawny forumowicz

Wytrawny forumowicz (4/4)

  1. @liftlodz Tak więc te różnice sprzętowe jak się policzy nie są aż tak duże jak się powszechnie sądzi i są dla amatora nie jeżdżącego 40 km/h , tylko bliżej 30 km/h, mocno wątpliwe. Szkoda że nie zrobili takiego testu żeby założyć koła wysokostożkowe i węższą kierownicę aero do tej Emondy i wtedy porównać. Mogłoby się okazać że inwestycja w nowoczesny rower na tarczach, kosztujący 15-20 tys zł jest pod dużym znakiem zapytania.
  2. Co z tego wynika dla nas amatorów? Przy 40 km/h superbike taki jak Specialized Tarmac SL8 ze zintegrowanym kokpitem aero, z ramą z optymalizacją aerodymaiczną, z karbonowymi wysokostożkowymi kołami i pochowanymi linkami oszczędzi ok. 25W przy 40 km/h w stosunku do przeciętnego, 10-letniego roweru szosowego na okrągłych rurkach z niskostożkowymi kołami i okrągłą kierownicą. Pytanie tylko brzmi ilu z nasz jeździ z taką prędkością? 10 lat temu dawałem radę utrzymać się z taką prędkością przez pół godziny. 15 lat temu przez godzinę. Ale w pewnością jest całkiem sporo silnych amatorów którzy dadzą radę utrzymać się przy takiej prędkości w peletonie. A ile wat oszczędności będzie przy 35 i 30 km/h? W wolnej chwili może przeliczę.
  3. Przetestowano rowery: Cannondale SuperSix Evo 4 Hi-Mod Team Edition Canyon Aeroad CFR Cervélo S5 Factor OSTRO VAM Giant Propel Advanced SL 0 Look 795 Blade RS Pinarello Dogma F Scott Foil RC Pro Specialized S-Works Tarmac SL8 Trek Madone SLR 7 Gen 8 Van Rysel RCR Pro Team Replica kontra rower bazowy Trek Emonda ALR 2015, z hamulcami obręczowymi, z kołami niskostożkowymi alu, z zewnętrznymi linkami, z okrągłą kierownicą. Każdy rower by w rozmiarze 56 lub mu odpowiadającym. Założenia testu: We did this via two tests - the bike alone, and then with a rider (me!) - and we wanted to understand three things: Which is the fastest superbike? Of the bikes we were able to get our hands on, which would take the crown? Or are all modern bikes within such a tight margin that, as a result, you can effectively ignore aerodynamic claims when buying your next bike, and instead focus on other factors such as weight, comfort, spec and customer experience? How much faster are they than our baseline? Using my own entry-level 2015 Trek Emonda ALR to represent the age-old bike you've been riding for years or the entry-level model that ignited your passion more recently, we wanted to know how much you stand to gain by upgrading to a modern-day race bike. We tested at seven yaw angles: -15, -10, -5, 0, +5, +10 and +15 degrees. Yaw, for the uninitiated, is just aerodynamicist speak for the angle of wind as it is experienced by the rider (and the bike, more pertinently). It takes into account the forward motion of the bike and rider, so the faster you ride the closer your average yaw will be to zero degrees, but by doing a spread we gather data for how well the bikes cope in cross-headwinds as well as a block headwind, or still day where your forward motion creates a zero degree yaw angle situation. All tests were performed at 40km/h (24.85mph), representative of a typical amateur road race, a fast club ride, or a slow professional peloton (the 2024 Tour de France was raced at an average of 41.4kmh). We began the day capturing at 30km/h too, to reflect a more all-day pace for well-trained amateurs, but soon realised we would run out of time to get through all of our bikes before the day was up. I also found that during the second sweep of rider-on testing, fatigue of holding the solid position would set in before the end of the test and the data would become less reliable. We decided to bin that 30km/h data and forge on at 40km/h only. Zawodnik na rowerze przy 40 km/h
  4. @lukasz.przechodzen Usuń proszę te wpisy od tej kretyńskiej grafiki tmaxa do tego.
  5. @tmax Ja nie administruję tym forum. Jestem tylko jego użytkownikiem. Ale każdy może zbanować tych z którymi nie ma ochoty wchodzić w interakcję. Pa pa
  6. Spojrzałem na kilka twoich ostatnich komentarzy i prosiłbym, żebyś się nie udzielał w moich postach. Zwykle nic do nich nie wnosisz. A czasem zamieszczasz kretyńskie komentarze jak ten. A ja się nie będę udzielał w twoich. W historii tego forum zbanowałem chyba tylko jednego użytkownika. Zastanawiam się czy nie powinieneś być drugim. @lukasz.przechodzen Proszę żebyś zwrócił uwagę na posty kolegi.
  7. Redakcja Cycling News umożliwiła darmowy, czasowy dostep do testów aero rowerów z tunelu aero. Warto poczytać jak ktoś się interesuje aerodynamiką. Wind tunnel tested: 11 superbikes go head to head | Cyclingnews Ponieważ dostęp jest darmowy to powklejam tu wyniki tych testów.
  8. Po sprawdzeniu to jest stary Tracer Pro 47. Ale na moje obreczy ma 45 mm
  9. Ja jezdze od paru lat lat na Patfinder Pro i Trigger Pro. A teraz dokupilem jeszcze Tracer Pro 45 i zalozylem na przod. I jeszcze ani jenej kichy na zadnej z nich nie zlapalem, tez jedzac na detkach. Ale tez mam bardzo male przebiegi. Szybkie opony mam za to w szosie. I raczej szybkosc jest kosztem ochrony antyprzebicioweej. I raz na jakis czas lapie kiche. Cos za cos.
  10. Nie mechanikuję w piastach ale wiem że generalnie za pomocą kluczy imbusowych można rozkręcić większość piast. Pytanie tylko co tam jest w środku? Dlatego piasty takie jak DT 370 czy ich chińskie podróbki z ratchetem są teraz tak popularne bo bardzo łatwo je serwisować. Nie masz "piesków" czyli zapadek, masz kółeczka ratcheta, czyścisz, smarujesz i lecisz dalej. Jedynie raz na jakiś czas wymieniasz łożyska maszynowe. Jak raz wymienisz na dobre, to możesz ich praktycznie latami nie ruszać. Dlatego staram się we wszystkich rowerach mieć piasty tego typu. To możesz poczytać bo Dandy Horse i Grzesiek, mój kolega mechanik, tłumaczą co i jak: Ratchet czy zapadki? Dźwięk bębenka, głośne piasty - Dandy Horse
  11. Nie zgodzę się z paroma rzeczami które tu piszesz. Północ wyspy jest piękna i zielona. Jeździłem tam. Piękny jest park Anagua na wschodzie wyspy. Bezpiecznie jest WSZĘDZIE. Nie znam nikogo kto bym tam jeździł i by twierdził inaczej. Nie ma kultury rowerowej? To znaczy? Tysiące ludzi jeździ tam na rowerach. Na południu wyspy jeśli się nie mylę jest ponad 300 dni słonecznych. Masyw wulkanu zatrzymuje chmury idące z północy. I ja i mój syn i moi kumple wszyscy byliśmy w miesiącach zimowych i pogoda była świetna. Co do Calpe i okolic. Mój syn mieszkał tam kilkukrotnie. Najdłużej chyba 7 tygodni od połowy stycznia do marca. Bardzo niski poziom opadów. Prawie w ogóle. Temperatura 15-25 stopni. Na Teneryfie jak byłem raz w grudniu było 20-25 stopni. Na Cyprze kolega teraz stacjonował cały listopad było najmniej chyba 22 stopnie. I ciepłe morze bo się kąpał. Natomiast jak byliśmy w grudniu było 18-22 w ciągu dnia. Natomiast na Cyprze kolarzy rzeczywiście mało i ruch lewostronny co może być dla niektórych problemem.
  12. Ja poszedłem w inną stronę. Kupiłem napęd Shimano LinkGlide XT i kasetę 1x11 11x50 na zwykły bębenek HG. Do tego blat w pełni stalowy. Uznałem że nie ma sensu iść w 12x. Wolę iść w wytrzymalość. Kumpla namówiłem na to samo. Zobaczymy jak to się będzie sprawować. Shimano twierdzi że kasety i łańcuchy LinkGlide mają 3x większą żywotność. Z tym że to jest kaseta w 100% stalowa więc waży w wersji 11x50 600 gramów. Shimano CS-LG700 Kaseta - LinkGlide | 11-rzędowe - 11-50 Zęby - Oferta specjalna Kaseta NX 11x50 jak widzę waży podobnie.
  13. Ja bym do Grzeska do Serwis Bajka podjechal. On wszystko ogarnia. Moze nawet ma na zbyciu. Daleko chyba nie masz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...