Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Rockrider expl 540 - wymiana opon
CriseQ odpowiedział(a) na zony55 temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Czy 32 zrobi aż taką różnicę? Pytam gdyż się nie znam. - today
-
W przypadku piachu, zwłaszcza na zboczach wydm, gdzie już jest nachylenie bliskie kąta zsypu dla danego piachu, to nie będzie mieszanka praktycznie zaniedbywalna? Nie będzie tu praktycznie całej roboty robić głębokość i wzór bieżnika + ciśnienie i powierzchnia styku opony z podłożem? Co ci po przyczepności do wierzchniej warstwy piachu, jeśli on jest ogólnie luźny? Bieżnik przez piach będzie szedł niczym koło łopatkowe przez wodę, nie?
-
Rockrider expl 540 - wymiana opon
Pepe75 odpowiedział(a) na zony55 temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Nie widziałem testów opony Double Fighter, ale wpływ na opory toczenia ma nie tylko bieżnik lub jego brak, ale też rodzaj gumy, grubość ścianek, oplot. Tu masz test Conti w wersji Shield https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-performance-shieldwall i porównanie do innych opon. Ja bym celował w 2.2" - 2.0" będzie "cienko" wyglądało w tej ramie, myślę też że na asfalcie nie poczujesz różnicy, a w lesie szersza opona na niższym ciśnieniu będzie lepsza. @kryptoszosowiec nie przesadzajmy z tym klocem. Miałem expl540, mam Chisela i nie ma jakichś dramatycznych różnic w geometrii ram. Chisel ma lżejszą ramę, ale to wyjątek jak na ramę alu. W fabrycznych setach jeżeli dobrze pamiętam Chisel to ok 12,5kg, a expl540 ok 13kg. W expl stack jest wyższy niż w chiselu jakieś 2-2,5cm (miałem w expl zmieniony mostek na -17st). -
kryptoszosowiec obserwuje zawartość Rockrider expl 540 - wymiana opon
-
Rockrider expl 540 - wymiana opon
kryptoszosowiec odpowiedział(a) na zony55 temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Race King są szybkie, ale... kupiłeś kawał kloca ze skokiem 120 mm i wyprostowaną pozycją. To nie jest rower do szybkiej jazdy po asfalcie. Ludzie kupują bo fajnie wygląda, a potem wtedy tak jak u Ciebie zaczyna się kombinowanie. Miałem podobny rower (Kross Dust 1.0) i moja średnia padła na twarz, w porównaniu do roweru XC. Rysa na sztycy to normalna rzecz w tanich rowerach. Gdzieś na ramie musi być ostry zadzior. -
Rockrider expl 540 - wymiana opon
Szwedacz odpowiedział(a) na zony55 temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Rose miał końcówkę zapasów nowych G-One Pro do MTB za ~2 stówki. Jak za wszelką cenę chcemy minimalnych oporów toczenia, to może być ciężko o coś lepszego na tył. -
[MTB] FULL / HT 7 000 - 10 000 PLN
mariocoletti odpowiedział(a) na mariocoletti temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Te tereny da się tylko kochać, zapraszam 🙂 -
Rockrider expl 540 - wymiana opon
zony55 odpowiedział(a) na zony55 temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Czyli z tych dwóch: 1) CONTINENTAL Double Fighter III 2) CONTINENTAL Race King ShieldWall Ta druga będzie szybsza na asfalcie? Wyglądem ta pierwsza mi wygląda na szybszą. A myślicie, że 2.0" wejdzie, czy celować w 2.2"? -
Rockrider expl 540 - wymiana opon
Pepe75 odpowiedział(a) na zony55 temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Double Fightery to prawie kilogramowe kloce. Race King to minimum ten - shield wall: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-race-king-shieldwall-pd19514/?v_Id=128640 https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/vittoria-mezcal-iii-xc-trail-tnt-g2.0-tubeless-29-x-2.25-opona-mtb/140558682/p?utm_source=google_buscador&utm_medium=google_buscador&attributionToken=kwHwkgoMCNOOjsQGEP2umsoCEAEaJDY4YTFhYzA0LTAwMDAtMjJmNi05YjFkLWY0MDMwNDNkYzVkNCoVMTcwMzUxNjA5Ni4yMDY1NjUzODk2Miy1t4wtwvCeFdSynRWOvp0VqOWqLZzWty3Fy_MXmu7GMJD3sjCOkckwn9a3LToOZGVmYXVsdF9zZWFyY2hIAWgBegJ3YQ https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/vittoria-peyote-xc-g2-race-tubeless-29-x-2.4-opona-mtb/141095122/p?utm_source=google_buscador&utm_medium=google_buscador&attributionToken=kgHwkQoLCJ6PjsQGEKfyiTwQARokNjhhMTEwOTctMDAwMC0yN2E2LWJhYzctZjRmNWU4MGM0MDA0KhUxNzAzNTE2MDk2LjIwNjU2NTM4OTYyLJ_Wty3Fy_MXjr6dFdSynRXC8J4Vt7eMLZzWty2o5aotkPeyMJruxjCOkckwOg5kZWZhdWx0X3NlYXJjaEgBaAF6Andh https://www.rowertour.com/p/213467/opona-vittoria-terreno-g2.0-29-zwijana?srsltid=AfmBOopYssSllxoUvVIqKWSIAJImEkx-AC5wUpwuhu9_pSnTPs8ZV7S4 Miałem założoną korbę 32z w expl540 i wyglądało, że 34z da radę założyć. Zresztą ktoś na forum opisywał, że założył 34z i było ok. Być może będziesz musiał zmienić łańcuch, ale to się okaże po zmianie zębatki. -
jajacek obserwuje zawartość Rower MTB do 3500zł , Rockrider expl 540 - wymiana opon , Szosa Cube Attain GTC (karbon) i 1 inny
-
Rockrider expl 540 - wymiana opon
jajacek odpowiedział(a) na zony55 temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Race King to szybka opona. Uzywam. -
Witam, kupiłem ten rower w wersji męskiej M z myślą o jeżdzenu po lesie i dojazdu do pracy, ale już myślę, by docelowo wymienić opony, ponieważ w tych jeździ mi się dość ciężko po asfalcie. Dodatkowo, podczas odbioru roweru zasugerowano mi, bym rozważył wymiane korby na większą (obecnie jest 30t), by nie jeździć ciągle na najniższej zębatce. Stąd mam pytania: - czy tą oponę da radę zamontować do mojego roweru: CONTINENTAL Double Fighter III? Czy może powinienem celować w inne rozmiary, lub wersje, np.: CONTINENTAL Race King lub CONTINENTAL Cross King - kojarzycie, czy korbę 34t da się zamontować, czy będzie za duża? Przy zmianie z 30t na 34t coś jeszcze trzeba wymieniać? I jeszcze tak już dodatkowo - czy taka rysa na sztycy w nowym złożonym już rowerze upoważnia mnie do jakiejś reklamacji/upustu?
-
[MTB] FULL / HT 7 000 - 10 000 PLN
Veriv odpowiedział(a) na mariocoletti temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Obejrzałem relację z zawodów z Jeleniowskich Ścieżek. https://www.youtube.com/watch?v=Cp3cyZRSMjU Bardzo mi się te tereny podobają. Trasy wydają się super, gdybym mieszkał w Warszawie, to bym jezdził tam chyba co weekend. Szczególnie, że jak widzę jest świetna droga. Góry Świętokrzyskie wydają się mega fajne i dość dostępne dla ludzi z centrum Polski. 2h jazdy autem to szybciej niż z Wrocławia na Czarną Górę. A góry Świętokrzyskie wydają się faktycznie mieć taki sudecki klimat. Chętnie przyjade na zawody w Jeleniowskich ścieżkach. Ale zdecydowanie, rower XC, niestotne czy w fullu, ht czy downcountry się nie nadaje na takie trasy i nie ma tu miejsca na szpagat. -
Dołączył do społeczności: Mateuszgravel
-
Dzięki, ale ich geometria jest zbyt rekreacyjna dla mnie. Najmniejszy rozmiar 19 cali.
-
Uszkodzenia nie wyglądają na strukturalne. Natomiast wygląda na to że rama był szpachlowana więc zapewne karbon pod szpachlą był uszkodzony. Koszt naprawy bez malowania jakieś 500 zł Z odtworzeniem kolorów ponad 1000 zł Jak jest możliwość wymienić to oczywiście że lepiej wymienić bo nie wiadomo w jakich okolicznościach powstało uszkodzenie. Jechałem któregoś dnia z gościem co miał taką ramę. Bardzo dobrze ten rower wyglądał. Ale miał zero pojęcia. Nawet nie wiedział jak się rower nazywa 🙂 Wiedział tylko że Cube 🙂
-
Kupiłem 20 lat temu spodnie przeciwdeszczowe i o 20 lat ich ani razu nie założyłem 🙂 Do pracy to może faktycznie takie Endury. Kolega, który jeżdzi rowerem do pracy ma chyba podobne. Widziałem też podobne w Sports Direct.
-
Najlepsze rowery w tym budżecie to Torpado Storm X7 i X8 w Media Expert.
-
[GRAVEL] Pomoc w doborze rozmiaru,
jajacek odpowiedział(a) na Tektro123 temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Jeżdżę na gravelu mojego syna rozmiar 56 bez najmniejszych problemów. I na przełajówce w rozmiarze 56. A mam 175 wzrostu, przekrok 85, zasięg rąk 182. Rozmiar 56 przy tych parametrach jest dużo lepszy bo da kokpit wyżej, dając wygodniejszą pozycję. A długość roweru wyreguluje się długością mostka i głębokością kierownicy. Standardowe 54 odradzam. 52 to w ogóle żart przy tych parametrach. - Wczoraj
-
[GRAVEL] Pomoc w doborze rozmiaru,
liverpoolczyk02 odpowiedział(a) na Tektro123 temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Moim zdaniem, 54-55, ale to musisz sam ocenić, jak się czujesz. Dużo zależy od osobistych preferencji i stopnia usportowienia. Ja wolę krótszą pozycję. Choć przy 180cm wzrostu rozmiar 52 jest za mały. A odnośnie rowerów, Aspre 3 ma napęd 2x11, Boreas 2 natomiast 1x11. Duża przewaga na korzyść Aspre. Z Boreasa to mogą ci ewentualnie opony przełożyć, bo masz prawilne 40mm. Do Aspre wsadzają węższe. -
Canyon Aeroad CF SLX czy Van Rysel RCR PRO?
jajacek odpowiedział(a) na kociarz24 temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Według Cycling News ta firma mająca fabryki w Kambodży i Wietnamie: ANJ BIKE Produkuje obecnie rowery dla firm: Scott, Trek, Canyon, Bianchi, Kona i Specialized Według tego samego źródła firma XDS, obecnie sponsor zespołu Astana produkuje rowery dla: Trek, Haro Bikes, Lime Bikes i BH Bikes. (BH się zawsze chwaliło że produkuje tylko w Hiszpanii. Topkey ma też fabryki w Chinach i w Wietnamie. Wiele ram produkuje Keentech w Xiamen w Chinach, który jest spółką córką Topkey. Według tego samego źródła niektóre ramy Specialized są produkowane w fabryce Speetech w Kambodży i fabryce Merida na Tajwanie. Dużo czołowych ram produkował też Ten-Tech w Chinach. M.in Specialized, Cervelo i Ridley. Pewnie przenoszą część produkcji po tym jak Trump obłożył Chiny cłami a Kambodżę czy Wietnam nie. -
Canyon Aeroad CF SLX czy Van Rysel RCR PRO?
jajacek odpowiedział(a) na kociarz24 temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Nie jestem jakiś specjalnym znawcą Treka. O ile mi wiadomo Modele Trek SLR są robione w fabryce Treka w USA w Wisconsin. Podobnie jak modele Project One. Czy Quest Composite nadal produkuje Treki? Nie wiem. Na Reddit są informacje, że część Treków jest obecnie produkowana w fabrykach w Kambodży i w Wietnamie. Ale nie wiem czy dotyczy to modeli carbonowych czy nie. Ramy alu Speca takie jak Chisel też są obecnie produkowane w Wietnamie. Według znajomych mechaników ramy Treka znajdują się dość nisko w ich hierachii jakości. Oprócz topowych modeli. Karbonowe ramy Speca od 15 lat są produkowane na Tajwanie w fabryce Topkey. Recall zdarzał się nieraz. Jakoś nie odczuwam tego jako coś negatywnego tylko dbałość firmy o bezpieczeństwo klienta. Mój stary Tarmac SL4 miał recall sterówki. Uznali że jest za bardzo wycieniowana. SL7 znana sprawa. Związana z głupawym puszczenien pancerzy przez sterówkę. Co teraz robią (też głupawo) prawie wszyscy. Nie wiem co to Fuse? to pewnie jakiś budżetowy rower alu? Pewnie właśnie z Wietnamu. Niedoróbki lakiernicze dotykają wielu producentów. Wystarczy wejść na strony firm naprawiających karbon, żeby zobaczyć jakie ramy są najczęściej naprawiane. Canyon zawsze na podium. Z tym że Canyon robi teraz jak słyszałem dwa rodzaje ram. Dla zawodników, super wycieniowane pękające. I dla amatorów, znacznie cięższe i mocniejsze. Ostatnio byłem u znajomego bikefittera. Był gość na Canyonie Exceed. Pytam, już pękł? "Oczywiście. Zaproponowali mi wymianę na tego mocniejszego i wziąłem". Czyli gość zapłacił za najwyższy model ramy. Pękła i dostał dużo niższy bez zwrotu różnicy w cenie. Jak komuś to nie przeszkadza to jego sprawa. Gość waży 75 kg, bo pytałem. Raoul Luescher tnie ramy i widelce i pokazuje co w środku. Zwykle mówi że na Canyonie to by nie jeździł bo nie spełnia jego norm bezpieczeństwa. To były inżynier Boeinga. Ma kanał na YouTube. Hamibini przedstawił kiedyś taką grafikę jakości węzła suportowego w rowerach, które do niego trafiały. Jedyne firmy, które się zmieściły w granicach tolerancji to Cervelo, Look i Specialized. Canyon i Trek też tam występują. -
Canyon Aeroad CF SLX czy Van Rysel RCR PRO?
xanek odpowiedział(a) na kociarz24 temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Coś tu ściemniasz, bo ta firma Quest ramy robi na Tajwanie i w Chinach, to prawda. Ale co ciekawe, ta sama firma robi ramy dla Treka i to SLR o czym Trek się chwali na Wikipedii. https://en.wikipedia.org/wiki/Trek_Bicycle_Corporation to chyba nie takie straszne badziewie ten Canyon, pozatym sprzedaje tych rowerów bardzo dużo . Jeżeli chodzi o Aeroad to Sztyca coś było ale dawno temu i zostalo to skorygowane. odpadający lakier czy głupawo zaprojektowana kierownica też nie ma za wiele jeżeli chodzi o Aeroad. Speedmax się przyznali , tylko że pękające ramy u wielu innych producentów się zdarzają . Tu np usterki speca Problemy z lakierem Specialized Fuse – łuszczenie lakieru (2018–2020 Na forach internetowych (MTBR, Pinkbike) użytkownicy zgłaszają, że na nowych ramach Specialized Fuse lakier łuszczył się w tydzień lub dwa po zakupie “Specialized Fuse Paint Peeling!!” Także na e‑MTB i innych modelach, użytkownicy pisali o “strasznym lakierze” i braku wsparcia ze strony serwisu: 🛠 Pękanie sterówki – recall Tarmac SL7 (2021 W 2021 roku Specialized wydało oficjalny recall dla modeli Tarmac SL7 (roczniki 2020–2021) z powodu ryzyka pęknięcia rury sterowej po mocnym impakcie: ~6 900 rowerów w USA + ok. 415 w Kanadzie Przyczyną była nieodpowiednia konstrukcja expander‑plug i compression ring, które mogły przeciąć carbon i wywołać pęknięcie . POZDRAWIAM -
Dołączył do społeczności: xanek
-
Amortyzator przod nie ma i nie trzeba. Damper mozesz zablokowac jednym ruchem ręki. Blokada z manetki to tylko w rowerach xc
-
Właśnie ten kolega mojego młodego opowiadał przed chwilą, że razem zjeżdżali w górach w Hiszpanii identycznym torem jazdy jeden za drugim. Było po deszczu więc wilgotno. Mój młody na Turbo Cotton, Michał na GP5K. Mój młody na zakręcie bez problemu a Michałowi uciekło koło i się wyglebił. Podobne doświadczenia mieli koledzy mojego Marka ścigający się z nim we francuskim zespole. Jak było mokro czy wilgotno to na Conti był dramat. Conti trochę inaczej te opony produkuje. Inna technologia. Ja Race King bardzo lubię ale przyczepność na nich jest tragiczna w wersji którą mam czyli Race Sport. Natomiast jechałem po lesie z kumplem który na tył miał Race King Protection, waży 90 kg i dał radę na piaszczystych podjazdach na hardtailu. Więc jednak chyba tam jest trochę inna mieszanka albo moje są już trochę zjechane.
-
Zdecydowałem się na SKS Air-X-Plorer Digi 10.0. Recenzje całkiem ok, była dostępna na miejscu, więc nie ma co wybrzydzać. Dwie rzeczy od razu mi się rzuciły w oczy, ale ciężko to nazwać wadami: 1. Mam wentyle Presta, ale zawsze pompowałem przez adapter AV, żeby nie wygiąć wentyla. Tutaj to nie działa bo powietrze ucieka bokiem. No ale końcówka wchodzi na wentyl bardzo gładko i stabilnie, więc może problemu ze zginaniem wentyla nie będzie. 2. Odczyt na manometrze jest nieco opóźniony. O ile pompujemy cały czas, to odczyt jest praktycznie na bieżąco, o tyle gdy chcemy precyzyjnie ustawić ciśnienie już na samym końcu, to trzeba poczekać kilka sekund aż odczyt się ustabilizuje. Nieco upierdliwe, ale da się przeżyć.
-
Ja miałem wrażenie że rower mi po prostu ucieka. Pewnie bym się przyzwyczaił, bo dzięki temu rower był dużo bardziej dynamiczny, ale jednak w Endurance i moim sposobie jazdy bardziej cenie sobie komfort. Owszem, jeżeli da się zaoszczędzić trochę Watów, to dlaczego nie, ale te opony wyjątkowo mi nie weszły. Opony pewnie sobie zostawię, bo raczej tańsze nie będą, a być może za jakiś czas kupię Gravela, więc nieco bardziej dynamiczne opony do szosy będą w sam raz. Ogólnie mam wrażenie że Continental od jakiegoś czasu nie jest już w absolutnym Topie. W Gravelu próbowałem Terra Speed i nie byłem zachwycony. Fajne opony, ale Tufo Speedero były znacznie lepsze. W MTB Race King bardzo mocno obniżył loty. Miałem wersję zwijaną w MTB 26" i były rewelacyjne. Potem kupiłem nową wersję, już pod koła 29" i miałem wrażenie że te opony są z plastiku a nie gumy. Bardzo fajne były Contact Speed, mimo że budżetowe.
-
Testy przeprowadzone na bębnie pokrytym nawierzchnią symulującą asfalt zamiast na stalowym bębnie. Opory przy 9 m/s czyli 32,4 km/h