Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. today
  2. Pare osob uzytkuje i nie slyszalem zeby ktos narzekal. Mamy zebatki Garbaruka w rowerze czasowym. Sa wysokiej jakosci i nie mamy z nimi problemow.
  3. Witam. Czy ktoś z Was eksperymentował finansowo - użytkował/ zakupowywał (:) GRBARUKA kasetę ? Zbliża się czarny piątek. Zastanawiam się czy warto ? Nęci przede wszystkim wagą ( 200 gr. niższą od XT). Pacjent: kaseta 10-51 microspline Garbaruka , 12 urzędową oczywiście.
  4. Wczoraj
  5. Cholercia, no to faktycznie trochę za szeroka będzie. Widzę, że to moja stara tabelka, która sobie pewnie krąży po necie 🙂 Od pewnego czasu mam nowszą (trochę łagodniejszą), ale nadal 40 mm opona będzie na styk. No to zostaje albo szukanie opony pod trenażer 28/29x (przynajmniej) 40-45C (1,5") - szukałem i ciężko cokolwiek znaleźć. Albo zakup drugiego (węższego) koła pod oponę np. 35 mm. Albo zakup trenażera direct drive (z uwzględnieniem, aby dało się dokupić bębenek, który ogarnie kasetę z Chisela).
  6. W Chisel wewnętrzny rozmiar obręczy to 25mm. Kiedyś trafiłem na taką tabelkę z której by wynikało że minimum muszę założyć 44c
  7. Pisałem o tym w tekście (link na początu) - to w sumie jedna z niewielu zalet trenażerów na koło - rower montuje się i demontuje błyskawicznie, a sam trenażer zajmuje trochę mniej miejsca niż Direct Drive. Do tego jest lżejszy, co też ułatwia przechowywanie w przypadku ograniczonej ilości miejsca. Ale... przy trenażerze na koło wypadałoby mieć oponę przeznaczoną do trenażera (a w przypadku opon MTB - jest to konieczność). Tak więc jeżeli zimą zdarza Ci się wychodzić na zewnątrz na rower, to potrzebne będzie drugie koło albo każdorazowa, upierdliwa (opona do trenażera jest dość twarda) wymiana opony. Przy direct'cie odpada zabawa z oponą. Opona Schwalbe Insider w rozmiarze 700x1,35" powinna być okej. Na pewno nie próbuj zakładać szosowej szerokości 23C bo będzie za wąska.
  8. Ja mam z pedałami Shimano złe doświadczenia, może i są wytrzymałe, ale po jakichś 2000 km zaczynają skrzypieć i piszczeć, smarowanie pomaga na 1 jazdę. To właśnie dla tego jeżdżę na Time'ach
  9. poczytałem i przemyślałem orbea oiz idealna więc koniec tematu 😁 Dzięki
  10. Ostatni tydzień
  11. Mam dokladnie te same buty. Nie mam szosy, ale w gravelu jeżdżę w tych butach + pedały Shimano PD-EH500. Nie mam problemów z wypinaniem i nigdy nie miałem, po ok 2 latach bloki mi się wyrobily i wręcz wypinają sie czasem zbyt łatwo. Na początku w ramach nauki nawyku warto ustawić twardość wypinania na minimum. EH500 mają blok wielokierunkowy (Sm56 o ile pamiętam) i w nim sie latwiej wypiąć niz w jednokierunkowym. Zimą zakladam buty trekkingowe na platformową część tych samych pedałów.
  12. Ja się nie ścigasz to jest to zbędny wydatek. Będziesz się trudniej wpinał i tylko z jednej strony. Chodzić się w nich za bardzo nie da. Trzeba co kilka tysięcy km bloki wymieniać.
  13. Ja szosę kupiłem dopiero teraz we wrześniu i mam w niej pedały spd Shimano m520 bo miałem tylko buty i pedały spd. Może na wiosnę kupię buty spd-sl bo rower kupiłem z pedałami szosowymi spd-sl więc jest pretekst 😁
  14. A gdzie są te zjazdy i podjazdy? Gdzie chcesz jeździć? Opowiedz proszę więcej
  15. początek jazdy rowerem z pełnym zawieszeniem na sportowo amatorsko dla siebie pokonywanie zjazdów podjazdów
  16. Koła Falcon - 500 rabatu. https://falconwheels.pl/ Ciuchy Rapha - 25 % (nie na wszystko) https://www.rapha.cc/rd/en/ PS. Kuszą mnie te koła, ale jeszcze pomyślę 😛 https://allegro.pl/oferta/kola-zipp-454-nsw-para-przod-i-tyl-biale-naklejki-10-11-sram-sh-szytka-16206520716
  17. interesuja mnie tylko roczniki tych modeli z 2022 i 2023
  18. Ale początek czego? Scott Spark 950/60/70 to rower raczej bardziej trailowy, ale delikatny, blisko XC Orbea Oiz jest rowerem XC do ścigania się. Tu masz fajne wyjaśnienie jak sie dzielą rowery z pełnym zawieszeniem : https://www.youtube.com/watch?v=yqmm2d5ZZXM
  19. Scott ma zdecydowanie lepszą jakość karbonu. Koledze Oiz pękła podczas rekreacyjnej jazdy po lesie. Tylne widełki. Nie chcieli mu uznać gwarancji. I się bujał z nimi 4 miesiące. Natomiast inna rzecz to geo i zawieszenie.
  20. Te pedały z Deca to śmieć. Kolega miał takie. Beznadziejne ośki, beznadziejne łożyska. Kup jakiekolwiek byle Shimano. W gravelu mam PD-EH500. Z jednej strony platforma z pinami, z drugiej SPD. Kupiłem używki w bardzo dobrym stanie za 120 czy 140 zł. Jeśli chodzi o szosę to zimą jeżdżę w SPD. Normalne, dwustronne pedały MTB bez żadnych, nikomu niepotrzebnych klatek wokół nich, które z butem XC nie stykają się nawet na milimetr. U mnie akurat XT ale PD-M540 to praktycznie to samo.
  21. Mam 2 rowery. Jeden gravel Marin 4 Corners, 2 szosowy Romet Huragan 1. Myślę o "ubogaceniu" Rometa o pedały z blokami Kiedyś jeździłem w pedałach wpinanych - dokładnie takich jak te z decathlonu https://www.decathlon.pl/p/pedaly-dwufunkcyjne-do-roweru-mtb-rockrider-500/_/R-p-120472 Myślę nad tym, żeby wrócił do pedałów SPD. W domu w rowerze spinningowym mam pedały szosowe Favero Assioma Uno z pomiarem mocy, natomiast szczerze mówiać trochę chyba bałbym się jeździć w takich na zewnątrz. Jednak wypięcie z pedałów nie jest takie intuicyjne i sprawne, a moje trasy w wiekszosci przebiegaja po ścieżkach rowerowych i aby wyjechać na asfalty gdzie można sie rozpędził mam z 10-12 km w jedną stronę Mam również buty górskie model również z deca https://www.decathlon.pl/p/buty-rowerowe-mtb-rockrider-expl-100/_/R-p-335648?mc=8667806 Czy ktoś z szacownych kolegów praktykuje jazdę w butach z blokami MTB na rowerze szosowym? Jeżeli tak - czy polecacie jakieś konkretne modele pedałów i bloków. Jeżeli chodzi o pedały z Deca (market Decathlonu mam koło bloku) to rzekomo ich wadą są niskiej jakości łożyska przez co pedały generują duże opory toczenia się, ale nie wiem czy to prawda Pozdrawiam Marcin
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...