Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Wczoraj
-
[Opony] eMTB opony do trailu i enduro.
Szwedacz odpowiedział(a) na damianKr temat w Części i akcesoria rowerowe
Po tylu godzinach nie mogę edytować, więc leci kolejny: Podobnie jak z większością. Na przód znajdę jeszcze Softa SuperTrail (3x osnowa pod bieżnikiem, 2x boki, 1x Apex na bokach, 1x Snakeskin dookoła całego przekroju), czy to Magic Mary (choć wg. strony producenta, 29x2.6 jest tylko Soft SuperGravity; w bike-discount twierdzą że jednak sprzedają Soft Super Trail), czy Hans Dampf (choć wg. ich strony, 29x2.6 jest tylko SuperTrail SpeedGrip), Wicked Will prawie jak Hans Dampf (producent nie podaje takiej konfiguracji, niektóre sklepy mają 29x2.6 SpeedGrip Super Trail). Na tył SpeedGrip Super Gravity (4x osnowa całość, 1x Apex boki, 1x Snakeskin) nie istnieje w ofercie, a i w Sofcie wybór mocno ograniczony. -
Pierwszy Gravel - Fuji Jari 1.1 vs Triban GRVL AF GRX
piesel opublikował(a) temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Cześć wszystkim! To mój pierwszy post na forum, więc witam serdecznie wszystkich rowerowych zapaleńców! 🙂 Chciałbym poprosić bardziej doświadczonych forumowiczów o pomoc w wyborze między dwoma rowerami: 🔹 Fuji Jari 1.1 GRX 810 (2x11) 🔹 Triban GRVL AF GRX (2x12) Kontekst: Mieszkam obecnie w centrum dużego miasta i jeżdżę na singlu (fixie.inc). W przyszłym roku przeprowadzam się do domku ok. 9 km od centrum, więc planuję więcej codziennych dojazdów trasami rowerowymi, a także częstsze wypady za miasto. Dodatkowo w domu pojawił się mały pasażer — roczniak, który pewnie niedługo będzie chętnie jeździł ze mną w foteliku 😉 Na czym mi zależy: napęd GRX hamulce hydrauliczne minimalistyczna rama bez dużych napisów Linki do modeli: 👉 Fuji Jari 1.1 GRX 810 https://www.olx.pl/d/oferta/fv23-fuji-jari-1-1-gravel-grx810-faktura-gwarancja-raty-hydraulika-CID767-ID14yZZx.html 👉 Triban GRVL AF GRX 2x12 https://www.decathlon.pl/p/rower-gravelowy-triban-grvl-grx-af-2x12/_/R-p-343001 Będę bardzo wdzięczny za wszelkie opinie, sugestie i doświadczenia z tymi lub podobnymi modelami. Z góry dzięki! ps. Fuji bardziej mi się podoba (marka i matowa rama), stąd dylemat. Pod kątem serwisu i gwarancji pewnie brał bym z decathlon, jednak sprzedawca na OLX i Facebook ma same pozytywne opinie. -
Dołączył do społeczności: piesel
-
[Opony] eMTB opony do trailu i enduro.
Szwedacz odpowiedział(a) na damianKr temat w Części i akcesoria rowerowe
Słyszałem o tej dziurze jak i tym, że bieżnik w szerszych rozmiarach różni się jedynie odstępami między klockami, wiele osób też polecało Mazzę z tego powodu - podobno główny projektant jest ten sam, jedynie zmienił firmę i dopracował wzór, żeby pozbyć się tej martwej strefy podczas przechylania. Jeśli wierzyć temu opracowaniu (a wygląda na zgodne z aktualną stroną produktów), to różnica między wariantami TNT (nie XC, tam o inserty antydobiciowe mniej), a Enduro, to jedynie to czy jest 1, czy 2 warstwy karkasu 120 TPI. Inna mieszanka wydaje się być tylko w dedykowanych do wyścigów wariantach. Wtedy potencjalnie ta Mazza TNT by była OK, natomiast wciąż pozostaje narzekanie na brak Agarro w wersji 2ply. Wiem, że eBarzo męczyłem ponad sezon i trochę kamulców w Sądeckim, Żywieckim czy nawet Świętokrzyskim przeżyła zanim się poddała Izerom, ale wciąż chcę być jak najbliżej pewności że te kilkaset czy może nawet tysiąc kilkaset kilometrów przejedzie bez większych niespodzianek. Schodzenie z szerokości nie wchodzi w grę, bo to hardtail z masą systemową w okolicach 115-120 kg, więc jeśli Vittoria, to chyba tylko Martello Enduro zostaje wtedy, a więc wciąż kategoria kotwic (a te waty jednak z każdym kolejnym dniem będą się sumować). Bagaże pewnie i tak 50/50 pójdą rower/plecak, więc ideałem będzie zmieścić się w granicach 4-5 kg na rowerze, w praktyce pewnie zaraz się z tego zrobi 6-7 kg (oj minimalizowanie listy rzeczy to będzie wyzwanie, podobnie zakupy spożywcze w sklepach/chatkach po drodze), więc utrzymania aż tak się nie boję. Z dotychczasowych doświadczeń powiem, że najważniejszą zmianą względem obecnego Agarro z przodu będzie agresywniejszy bieżnik, żeby stawiał większy opór w błocie gdy wszystko płynie. W drugiej kolejności (zwłaszcza że spodziewam się sporej ilości kamieni) mieszanka i nieco poprawy na litych, twardych nawierzchniach. Assegai Maxterra brzmi już mocno kotwicowato, ale z takimi oponami nie mam kompletnie doświadczenia (nie licząc traumy po pożyczonym rowerze na mniej agresywnych 29x2.3 WTB Breakout z dętką, który dosłownie toczył się 2x ciężej niż moje Vittorie 29x2.6 i w zasadzie nie pozwalał na jazdę 20 km/h po płaskich ścieżkach). Na tył i Minion SS by mógł być, gdyby robili 29x2.6. Forekaster to trochę przypadek Agarro, gdzie wszystko fajnie, tylko nie ma wariantu z dodatkowymi wzmocnieniami, EXO+ to max. Po ślizganiu się w dół na stokach Małej Fatry z Mezcalem z tyłu, na amen zaklejonym gliną (inna sprawa, że warunki były takie, że na Hnylicką Kycerę nie szło podejść tam gdzie stok przekraczał 50%, bo nie przyszło mi do głowy na rower wraz z bagażami pakować kijków trekkingowych) niespecjalnie oczekuję czegokolwiek od tylnej opony poza tym, że ma napędzać na płaskim i lekkich podjazdach oraz nie dać się za łatwo przebić 😉 Aggressor brzmi jak najszybsza opcja 29x2.6 z DD od Maxxisa na tył. Sznury pod hasłem 'bacon stripes' znałem, stąd 'bekon' w poście. Biorę, jeszcze specjalnie dokupuję trochę od majfrendów, żeby mieć i kilka grubszych w arsenale. Jak się trafi katastrofa, to wiadomo że będzie trzeba jakoś improwizować, żeby jakkolwiek się dalej toczyć. Nie nada się na górskie szlaki, to się ucieknie na szutrówki przez lasy u podnóża. Nawet na prowizorce dojedzie się dużo szybciej gdzieś do serwisu, niż jakby maszerować, holując rower przywiązany do plecaka. Muszę jeszcze potem przez ofertę Schwalbe się przekopać, bo tam największa szansa na znalezienie jeszcze czegoś w potencjalnie dobrej cenie. -
[Opony] eMTB opony do trailu i enduro.
Veriv odpowiedział(a) na damianKr temat w Części i akcesoria rowerowe
Bardzo lubie Izery i na takie "izerskie" warunki, gdzie miejscami jest cały czas mokro, są same korzenie i tylko po skosie, to bym stronił od DHF. Osobiscie nie lubię tego, ze przy niewielkich pochyleniach jest dziura w przyczepności w DHF, w polączeniu z korzeniami po skosie jest ślisko. Jak bedzie to balon 2.6 to dziura w przyczepności będzie tylko wieksza. Jeszcze z bagażami, ciezej bedzie to utrzymać = brałbym Assegai w Maxterra i oplocie Exo+. Bedzie to i sie toczyło dobrze i bedziesz miec pod dotatkiem przyczepności. Na tył nadal bym pozostał przy Aggresorze, ewentualnie jego "bracie" z kompletu, Dissectorze. Te opony na pewno występują w twardych oplotach i w dualu, mialem taką. Jest : https://sport2002.pl/pl/p/Opona-Maxxis-Aggressor-WT-29X2%2C50-120X2TPI-TR-DD-Zwijana-Dual/15114 A i co do kompletu naprawczego- nie bierzesz sznurów? -
[Opony] eMTB opony do trailu i enduro.
Szwedacz odpowiedział(a) na damianKr temat w Części i akcesoria rowerowe
Pisząc o super miękkiej, nie chodziło mi o konkretne warianty szczególnego producenta, tylko właśnie ogólne unikanie tego typu mieszanek. Wiem, że zarówno typowo zjazdowy mix na tył, to będzie kotwica, jak i (jak już odnosimy się do Maxxisa) Dual/DC to może być przeginka w drugą i ślizganie się na mokro na jakichkolwiek podjazdach. Weekend na Stogu Izerskim i okolicach rozprawił się ostatecznie z eBarzo u mnie, a Agarro z przodu pójdzie do kartonu z zapasami. Zachciało mi się poszukać i wrzucić świeży zestaw na oba koła, bo czeka mnie z nim miesiąc przedzierania się przez Góry Skandynawskie. Nie mam kompletnie pojęcia co i ile z tego planu wyjdzie, bo wiadomo, że to dłuższy wyjazd i logistycznie cięższy. Warunki to też będzie kompletna ruletka. Jak popada, to w północnej części gór, zwłaszcza na norweskich szlakach na mokre głazy z ichnimi glonami nie pomoże nic, choćbym miał 2x Assegaia w MaxxGripie. Na mokro będą śliskie jak lód i nawet prowadzenie roweru będzie nietrywialne. Po szwedzkiej stronie szlaki są lepiej utrzymane i będzie więcej ubitej ziemi z pojedynczymi kamieniami, a mniej gołoborzy. Poza oporami, ważna jest ogólna pancerność i odporność na kamulce. Opony zamleczone i bez wkładek, a w zestawie naprawczym pełna kolekcja - bekon, nitka dentystyczna i igły szewskie, dętki TPU z kompletem łatek. Do przemyślenia mała buteleczka z odrobiną mleka. Zatem przewiduję mix skał, hardpacka i torfowisk, raczej bez gliny. Zarówno mokro jak i sucho. W przypadku Maxxisa idealnym zestawem mi się wydaje zatem coś na przód EXO+ / MaxxTerra oraz tył DD / MaxxSpeed, ewentualnie Dual. Tył pewnie Forekaster, a przód DHF lub coś pokrewnego? Przyczepność na pewno będzie potrzebna, ale to będzie zaprzeczenie jazdy pod Stravę, więc jak warunki będą fatalne, to w pełni godzę się z wolniejszymi zjazdami na rzecz bezpieczeństwa. Tylko dochodzę do tego, że jak jeszcze dorzucę rozmiar 29x2.6, to uzyskuję kombinację, która może być niemożliwa do znalezienia na rynku. Większość firm oferuje na odwrót - wzmacniane opony na miększych mieszankach pod wyczynowców, lżejsze opony na twardych mieszankach pod niedzielnych ujeżdżaczy. W warunkach bardziej suchych niż mokrych, Vittoria mi się sprawdzała świetnie. Jak na swoje możliwości, opony toczyły się rewelacyjnie lekko. Jak jednak przyszły dłuższe opady i wszystko rozmokło, a beskidzkie błotko było gęsto przykryte warstwą runa, to niski bieżnik w Agarro pokazał swoje wady. Teraz będę miał więcej dni mokrych raczej niż suchych, więc Mazza TNT na przód wydaje się oczywistym wyborem. Do tego, w tym konkretnym przypadku, marzy mi się z tyłu nieco solidniejsza opona, którą będzie ciężej rozciąć na kamieniach i tu zaczynają się schody z szukaniem takiego wariantu. Patrzyłem po Michellinach Wild/Force AM2, ale większość sprzedaje je na GUM-X a nie GUM-X3D, do tego w recenzjach i opiniach kompletny rozstrzał co do ich wytrzymałości. Sporo Schwalbe w Niemczech na promocjach za mniej niż 50 EUR obecnie wisi. Vittoria jak już wspominałem, gdyby nie brak bardziej wzmacnianej wersji Agarro, to pewnie bym nawet nie pytał. (eAgarro CHYBA różni się tylko nieco twardszą mieszanką gumy stosowaną na środku zewnętrznej warstwy, brak dodatkowych wzmocnień pod bieżnikiem) -
[Opony] eMTB opony do trailu i enduro.
Veriv odpowiedział(a) na damianKr temat w Części i akcesoria rowerowe
Hej, na tył NIE WARTO (podkreślam 🙂 ) dawać mieszanki typu supersoft(w Maxxis to będzie odpowiednio MaxxGrip). Założona na tyle dramatycznie podniesie opory toczenia. Do tego zniknie w oczach, nawet miesiąch starczy by taką oponę zżarło. Znacznie rozsądniej dać mieszankę typu Maxterra - opory toczenia mocno spadną a dalej zapewni ocean przyczepności, nawet przy najgorszych zjazdach i najcięższych podjazdach. Na przód WARTO rozważyć mieszankę supersoft(Tak, MaxxGrip w Maxxisie) jesli nawalasz po technicznie ciężkich, trasach gdzie trzeba masę przyczepności. Jeśli nie, to pozostał bym przy Maxterra. Co do zestawów to na nawalanie bym brał :Assegai + DHR Na trochę lżejszą jazdę, bądz gdy zależy nam na mniejszych oporach : High Roller + Aggressor. Aggressor jest w ogóle kapitalną oponą, na płaskich drogach ma opory bliskie oponom kiepskim XC Oplot, na tył DH Casing przy nawalaniu, DD przy nieco lżejszej ale dalej technicznej, kaimenistej jezdzie. Przód może być względnie EXO+ ale jesli będzie znacznie tansze niż DD 😄 -
[Opony] eMTB opony do trailu i enduro.
Szwedacz odpowiedział(a) na damianKr temat w Części i akcesoria rowerowe
Do czego doszedłeś? Ja w drugą stronę kombinuję i poszukuję zestawu, który będzie miał trochę lepszą dzielność terenową, ale bez dramatycznego wzrostu oporów toczenia (odniesienie: Agarro + eBarzo). Co prawda nie eMTB, ale czasem ląduje u mnie te 10-15kg ekstra bagażu na zwykłym MTB. Chodzi mi po głowie para Vittoria Mazza + Agarro, ale teraz trochę kamienistych szlaków przede mną i z tyłu przydało by się coś jeszcze mocniejszego niż ich trailowy wariant TNT, a przy tym z tyłu nie potrzebuję super miękkich mieszanek (a wręcz wolałbym mieć nie miększą niż z przodu, gdzie z kolei nie potrzebuję nie wiadomo jakich wzmocnień). Na plus ceny do "tylko" 160zł/szt z dostawą. Conti powoli rozwija linię Gravity, ale 29x2.6 wciąż mało. Trail soft wyłącznie pojawił się Kryptotal Fr 2.4. Enduro endurance nic wciąż chyba się nie pokazało. Schwalbe sporo na promocjach, ale tam z kolei taka mnogość wersji, że aż ciężko coś znaleźć. -
jajacek obserwuje zawartość Polecane strony z odzieżą kolarską
-
Polecane strony z odzieżą kolarską
jajacek odpowiedział(a) na iampapryk temat w Odzież rowerowa i kaski
Przez ostatnie 15 lat jeździłem w: Jakieś badziewia z GoSport i podobnych bez szelek Jakieś badziewia z szelkami typu śmieci takie jak Rogelli BCM Nowatex. Pancerne ale wkładka tragiczna Wysokie modele z Decathlonu z wkładką żelową. Na 100 km ok ale oddychalność fatalna i obcierki przy dłuższej jeździe powyżej 150 km Spodenki Speca wyścigowe, jakość nie dla amatora, oddychalność super ale długo nie pożyły, za cienkie, wkładka dobra ale minimalistyczna. Na chudą dupę 🙂 Od paru ładnych lat, jeżdżę w amatorskiej grupie szosowej, Grupetto Warszawa Chłopaki z grupy rozkminili temat, skontaktowali się z wszystkimi polskimi producentami i wybrali jednego, który nam uszył ciuchy. Firmę Questsport z Jeleniej Góry. Mam już czwarte spodenki z krótkimi nogawkami. Mam też dwie pary pary długich. Wszystkie mają tę samą wkładkę firmy Elastic Inteface. Model Endurance Anatomic Road Men Nazywam ją "dupa pawiana" 🙂 Jest mega gruba. I mega wygodna. Firma produkuje też inne modele wkładek. ELASTIC INTERFACE®’S ANATOMIC TECHNOLOGY, ELITE PROTECTION AND PERFORMANCE | Elastic Interface Ponieważ nasz grupa zamawia hurtowo ze 100-200 spodenek to cena jest niska. Natomiast obecnie ze 20 czołowych producentów wykorzystuje wkładki tej firmy. Również Decathlon Według mojego syna, wyczynowego kolarza co jeździ wyścigi do 200 km, najlepsze wkładki to: 1. Assos, model Mille GT 2. Bioracer 3. Elastic Inteface. Jeśli chodzi o koszulki to jeżdżę albo w Quest albo w we włoskich Biemme, ze 100% Coolmaxu z zamkami YKK. Co ważne bo to są zamki najwyższej jakości. Coś tam z Decathlonu też mam ale to nie to. Śmierdzi po jednym użyciu. -
Temat jest prosty. To: Koło do roweru MTB Sunringle Duroc30 29" tylne 2-kom. do tarczy Boost 12x148 BTWIN | Decathlon Te DT Swiss co wskazałeś też są dobre.
-
Polecono mi polować na OLX na koła: (nówki za ok 1700 - 2000 komplet) (używka jest jedna uszkodzona) DT Swiss HX 1700 29" To koła od lekkich rowerów elektrycznych, są wzmacniane i mają nośność do 150 kg (rower + jeździec), ważą ok 2000 g. RODZAJ PIASTY 350 z Ratchet System 24 OBRĘCZ Aluminum, Hooked / Crotchet tubeless TC SZEROKOŚĆ WEWNĘTRZNA 30 mm, 35 mm SZPRYCHY DT hybrid 1 straightpull
- Ostatni tydzień
-
Nie wiem czy jest czego gratulować, ale dzięki 🙂
-
Gratulacje! Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
-
Tour de Pologne Amatorów Karpacz 2023
jajacek odpowiedział(a) na IgorK temat w Luźne rowerowe rozmowy
Krótka trasa na niecałe 2h jazdy. Dzida i ogień 🙂 -
Mapka: https://tourdepologneamatorow.pl/wyscig/ Porównanie do trasy z 2019 roku: Niebieski - aktualna trasa 2025 Czerwony - stara trasa z 2019 W 2019 dodano ekstra podjazd pod Leśnicę, a w 2025 zabraknie długiego podjazdu do Bukowiny, bo meta jest na stacji Wierch Rusiński. Porównanie profili wysokościowych:
-
[koła] Newmen Streem 28" Allround A.49/A.54
jajacek odpowiedział(a) na Locomotiv21 temat w Części i akcesoria rowerowe
Mieliśmy wiele kół FFWD i były to koła z grubsza dobrej jakości. Kiedyś były głównie na dobrych piastach DT 350 i 240s. Natomiast karbon był taki sobie. Ale aerodynamika była bardzo dobra. W każdym razie firma jest na rynku od wielu lat. Co do Newmen opinie slyszałem tylko bardzo dobre. Nie wiem jakie są piasty w kołach szosowych ale w MTB są ich piasty FADE cieszące się dobrymi opiniami. Ja nie chciałem mieć niestandarowych więc poprosiłem chłopaków z Bikestacji żeby mi zapletli koła tak jak chce. Czyli na obręczach Newmena i DT 350. -
[koła] Newmen Streem 28" Allround A.49/A.54
Locomotiv21 odpowiedział(a) na Locomotiv21 temat w Części i akcesoria rowerowe
Poczytałem niemiecki fora i opinie nt. Newmenów są różne, dość dużo ludzi narzeka na łożyska w tych kołach, które są najtańsze z możliwych Dodatkowo jest problem ze szczelnością tylnej piasty, trzeba kupować dodatkowe "end cupy" Serwis Newmena działa powoli i opieszale - chyba osiedli na laurach i lekko zlewają klienta. Niestety ale sprawdza się zasada, że nie ma nic za darmo - płacisz mniej za "super" koła (w relacji cena/jakość) ale akceptujesz wyższe ryzyko Odpuściłem zakup Newmenów - kupiłem FFWD Ryot 44 z piastami n/gage czyli autorska piasta FFWD (na schematach wygląda identycznie jak DT350) Trochę się boję tych piast ale firma dość znana w świecie kolarstwa więc powinno być OK Nie jestem zawodowcem, jeżdżę dla funu więc nie potrzebuję DT240 Jak przyjdą i pojeżdżę na nich trochę to dam znać czy było warto 🙂 -
Tour de Pologne Amatorów Karpacz 2023
jajacek odpowiedział(a) na IgorK temat w Luźne rowerowe rozmowy
A jaka trasa? Nigdy nie startowałem bo to zbyt niebezpieczna impreza ale objeżdżałem trasę z któregoś roku która szła spod hotelu Bukovina Resort, zjazd do Poronina a potem przez Ząb, Czerwienne, zjazd do Białki i podjazd do Bukowiny. Na starcie amatorów nawet byłem pokibicować. Bo mój młody wtedy startował w TdP Junior. Był drugi w generalce po pięciu etapach. -
Wracamy do Bukowiny Tatrzańskiej. Niestety, zmiany są na gorsze. Zabraknie podjazdu przez Muchówkę z 2019 roku i 2 ostatnich podjazdów do Bukowiny z 2018 roku, a meta będzie przy stacji Wierch Rusiński. Czy na drodze dojazdowej do stacji jest asfalt, czy nadal to droga szutrowa? Program (stan na 23.06.2015) ORLEN Tour de Pologne Amatorów – BUKOVINA Resort ul. Sportowa 22, Bukowina Tatrzańska 07.08.2025, czwartek 13:00-20:00 – biuro zawodów, odbiór numerów startowych 08.08.2025, piątek 08:00-20:30 – biuro zawodów, odbiór numerów startowych 09.08.2025, sobota 07:00 – ustawienie uczestników w sektorach 07:30 – start ORLEN TdP Amatorów 11:30 – zamknięcie trasy Być może próba napędzenia klientów hotelom. Tak wcześnie chyba żaden hotel nie serwuje śniadań i trzeba samemu zadbać o wyżywienie. No i wstać wcześnie, jeśli ktoś ma z tym problem. Ale prawdopodobne amatorzy przeszkadzają w przygotowaniu trasy dla zawodowego peletonu. Jeśli amatorzy są złem koniecznym, to może nie ma sensu organizować tej imprezy w ten sam dzień? Może na stacji jest więcej miejsca, ale kibiców na mecie raczej nie będzie. A mi się podobał ten ostatni podjazd, bo dobrze się wspinam. Propozycja 8:30 - otwarcie sektorów 9:00 - start 12:00 - zamknięcie wjazdu na Wierch Rusiński (kto nie zdąży, to zjeżdża przez Wierch Olszański) 13:00 - zamknięcie wjazdu na metę w Bukowinie (kto nie zdąży, to musi zjechać z trasy) Trasa jak w 2019 roku, aby był ten dodatkowy podjazd przez Muchówkę i obowiązkowo podjazd do Bukoviny. Nie wiem, jaki jest problem, ale jeśli za duży tłok na mecie, to za metą można skierować amatorów gdzieś dalej, zapewne na Sportową, chyba że tam bazę będą mieć zawodowcy, to trzeba poszukać innego miejsca w okolicy. Kolejny argument to zawodnicy muszą jakoś wrócić z mety na stacji do Bukoviny, bo tam zapewne mają noclegi, auta, a kto pociągiem, to do Poronina chyba najkrótsza droga z Bukoviny przez Stasikówkę. A może na stacji narciarskiej też ktoś musi zarobić, dlatego tam jest meta. Kibicowanie zawodowcom odbywa się albo na mecie, albo przy ściance z ul. Wierch Olszański, którędy ma przebiegać trasa TDP i TDPA.
-
Jacek, staram sie zrozumiec Twój punkt widzenia i generalnie szanuje Twoje bogate doswiadczenie, lubie czytac to co masz do powiedzenia o szosie i podoba mi sie ile pracy wkladasz w pomaganie ludziom w wyborze rowerów. To jest super. Zdaje sobie tez sprawe z różnicy wieku i sam tez nie chcialbym by ktos sie odnosił niemile do moich rodziców (jestescie zgrubsza w tym samym wieku) Dlatego tez puszczam mimo uszu uwagi o "bzdurach", "nieprawda" czy tam "nigdy nie miales do czynienia" i prosze bys sie zajął kims innym niz mną. Istnieją inne formy kolarstwa i inne perspektywy. Nie wierzysz ze istnieją, nie masz w znajomych na fejsbuku - spoko. Wyśle Ci zaraz zaproszenie, bedziesz miec pierwszego do kolekcji. Mysle ze nie stanowimy 1 promila, bardziej koło 5% całosci kolarstwa w Polsce - glownie poludnie kraju. Dziekuje z gór(y).
-
Pomoc w wyborze roweru MTB
jajacek odpowiedział(a) na blazejn temat w Jaki rower kupić do X złotych?
@Veriv Mam na FB ponad 500 znajomych. Z tego jakieś 500 związanych z jazdą na rowerze. NIKT z nich nie ma roweru mającego 160-170 skoku. A po górach na MTB też jeżdżą. Nawet ci nieliczni co mają fulle enduro takie jak Spec Stumpjumper czy Canyon Spectral nie mają więcej niż 140-150 skoku. Więc znajdujesz się zapewne nawet nie w 1% użytkowników takich rowerów tylko raczej w 1 promil. 99,9% takiego roweru nie potrzebuje. Tak samo jak 99% nie potrzebuje dirtówki na którą namawiasz. Znałem jednego co taką miał. I nawet stała jakiś czas u mnie w domu. Rower kompletnie bez sensu zdaniem jego właściciela, bardzo doświadczonego w MTB i pracującego jako mechanik w Giant Polska. Twierdzisz że rower jaki masz świetnie podjeżdża pod podjazdy, jeśli dobrze pamiętam że rzekomo lepiej niż dużo lżejszy full downcountry. Co jest kolejną bzdurą co potwierdzi każdy, kto miał z takimi rowerami do czynienia. Twierdzisz, że fulle downcountry to rowery wyścigowe co jest kolejną bzdurą. Te rowery zostały zaprojektowane jako rowery ścieżkowe a nie jako rowery wyścigowe. Ich charakter może być wyścigowy pod warunkiem, że damy ultra lekką, wycieniowaną ramę i wyścigowe komponenty. Takie jak super lekkie, wycieniowane amory z ultra lekkimi tłumikami, wyścigowe grupy osprzętu takie jak XTR czy wyścigowe koła. Tyle że ja tu nikogo na takie nie namawiam. Nigdy na tym forum nie namawiałem do zakupu Speców S-Works, wręcz odwrotnie. Nie namawiam do zakupu XTR jak się ktoś nie ściga, tylko zwykle do zakupu XT, SLX czy Deore. Nie namawiam do zakupu kół karbonowych jak się ktoś nie ściga, a wręcz odwrotnie. Twierdzisz że to co pisze AI to nieprawda i znowu się rozmijasz z rzeczywistością bo wystarczy sprawdzić to co wkleiłem. Nie chce mi się tego robić po raz kolejny bo już wiele razy pokazałem że piszesz nieprawdę i na białe mówisz czarne i odwrotnie. Ja nie namawiam autora tego wątku koniecznie na kupno Epica Evo. Jest mi obojętne co kupi. Nie pracuję w branży rowerowej i rowerów nie sprzedaję. Staram się mu doradzić na podstawie posiadanej wiedzy. Lubię Spece bo to po prostu są dobre rowery. Ale jeździłem też na wielu innych, które też przypadły mi do gustu. Przedstawiłem za i przeciw, niech sobie wybierze co uważa za stosowne. A najlepiej jakby coś pożyczył i potestował. A tu zdjęcie z mojej dzisiejszej jazdy na szosie, gdzie spotkałem panią co sobie pojechała z dziećmi na lody na protoplaście rowerów downcountry, Specu Camberze. Jak się okazało mąż ja nim uszczęśliwił a sobie kupił Santa Cruza 🙂 Pogadaliśmy chwilę i pozwoliła mi zrobić zdjęcie. Wybiera się na nim niedługo z mężem pojeździć po siglach w górach. Jest zachwycona i jest to dla niej uniwersalny rower do wszystkiego. Rower ma pewnie blisko 10 lat. Więc kilka mniej niż NS Synonym o którym wspominałeś jako o trendsetterze w downcountry 😉 Twierdząc że Spec nim nigdy nie był 😉 Co jest kolejną nieprawdą ale nie mającą dla tego wątku żadnego znaczenia. Nawet sobie przypomniałem że kiedyś też taki testowałem i był bardzo fajny. A do czego się nadaje full z dużym skokiem to widać na poniższym filmie. Do wciągnięcia go wyciągiem i zjazdu. (729) NAJLEPSZY CZESKI BIKEPARK *DOLNÍ MORAVA* - YouTube -
Jacku jako, że od roku jeżdżę na Specu Chiselu to może pomożesz w znalezieniu koła na tył? Od roku zrobiłem ok. 3 tys. km, waga ciężka 108 kg (w zeszłym roku dzięki jeździe na rowerze spadło ponad 10 kg). Wczoraj robiłem trasę 120 km i na 110 km strzeliła mi szprycha z tyłu w fabrycznych kółkach. Myślę, nad zakupem używki na OLX, raczej budżetowo. Przednia piasta ____________________ Alloy, sealed cartridge bearings, 15x110mm thru-axle, 28h ____________________ Tylna piasta ____________________ Alloy, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h Na zdjęciu szprycha zawinięta między dwie inne
-
Polecane strony z odzieżą kolarską
Greg29 odpowiedział(a) na iampapryk temat w Odzież rowerowa i kaski
Ja jeżdżę w jakichś Decathlonowych (mam krótkie, 3/4 i długie zimowe) i akurat te moje są na krótsze, chyba 2 godzinne jazdy. Zamówiłem sobie właśnie z Ali spodenki Rion z zieloną wkładką Dolomiti 6h bo czytałem na konkurencyjnym forun bardzo dużo pizytywnych opinii. Na tym konkurencyjnym forum chwalone też są bibsy Quest, modele Cargo i Endurance (albo Endurance Race, nie pamiętam). Ja mam trochę ubrań z Rogelli ale szału nie ma. Mam też kuszulkę na krótki rękaw i bluzę na długi Pearl Izumi i te są niezłe ale brakuje mi w nich tych silikonowych wykończeń na dole. Mam też ze dwie czy trzy koszulki Radvik i też są dosyć fajne, lubię je. Teraz jestem na etapie szukania czegoś nowego i jest ciężko bo albo ceny są z kosmosu albo stylistyka mi nie pasi. Podobają mi się wizualnie koszulki NorthWave ale żadnej jeszcze nie kupiłem. Mam też zapisane w obserwowanych jakieś koszulki Holokolo, Quest i Eyen. Edit. Zapomniałem jeszcze napisać, że znalazłem też stronę polskiego producenta Vika Sport - mają fajne wzory koszulek ale kompletnie nie wiem czy są one o.k., może ktoś coś? https://vika-sport.pl/kategoria/32-koszulki/ -
[koła] Newmen Streem 28" Allround A.49/A.54
Locomotiv21 odpowiedział(a) na Locomotiv21 temat w Części i akcesoria rowerowe
@jajacek Dzięki za info, nie wiem jak z serwisem w PL (jakby co) ale najwyżej będę wysyłał do Niemiec Pojawiła się mała wątpliwość - obręcze mają 33,5 mm szerokości zewn. a mój rower może zmieścić opony o szerokości max. 32 mm Chyba muszę wybrać węższy model - Streem S.60 / Streem S.66 ma szerokość zewn. 32 mm ale ten stożek już jest dość spory (jeżdżę w okolicach Katowic a tu ostatnio dość mocno wieje) -
Polecane strony z odzieżą kolarską
Greg29 odpowiedział(a) na iampapryk temat w Odzież rowerowa i kaski
Ja jeżdżę w jakichś Decathlonowych (mam krótkie, 3/4 i długie zimowe) i akurat te moje są na krótsze, chyba 2 godzinne jazdy. Zamówiłem sobie właśnie z Ali spodenki Rion z zieloną wkładką Dolomiti 6h bo czytałem na konkurencyjnym forun bardzo dużo pizytywnych opinii. Na tym konkurencyjnym forum chwalone też są bibsy Quest, modele Cargo i Endurance (albo Endurance Race, nie pamiętam). Ja mam trochę ubrań z Rogelli ale szału nie ma. Mam też kuszulkę na krótki rękaw i bluzę na długi Pearl Izumi i te są niezłe ale brakuje mi w nich tych silikonowych wykończeń na dole. Mam też ze dwie czy trzy koszulki Radvik i też są dosyć fajne, lubię je. Teraz jestem na etapie szukania czegoś nowego i jest ciężko bo albo ceny są z kosmosu albo stylistyka mi nie pasi. Podobają mi się wizualnie koszulki NorthWave ale żadnej jeszcze nie kupiłem. Mam też zapisane w obserwowanych jakieś koszulki Holokolo, Quest i Eyen