Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. today
  3. Ja do turystyki wolę 32 t z kasetą 10-50, ale to ze względu na częste wyjazdy w góry i np. ciągnięcie przyczepy rowerowej. W płaskopolsce 34 t z przodu spoko. Korba deore ma ramiona pełne w środku, XT ma ramiona puste. Zębatki wchodzą te same, więc koszty eksploatacji te same, ale korba XT jest lżejsza. Wieść niesie, że jest też sztywniejsza, ale ja z moją nogą i masą nie czułem różnicy w sztywności, ale 200 gramów na rowerze już się czuje na podjazdach i sprintach. Lepiej mieć korbę XT.
  4. Jak się ścigasz wyczynowo, nosisz rower na plecach lub latasz samolotem, to te 200g na korbie będzie miało znaczenie. W pozostałych przypadkach interesuje cię tylko wielkość zębatki i długość ramion. W płaskopolsce bez większej różnicy, nie uświadczysz podjazdów wymagających zębatki 32T, jeśli z tyłu siedzi 10-51T. Wręcz pakujesz na przód ile rama przyjmie, bo nawet gravelowy zestaw z 40T (które nie ma szans wejść w ramę MTB na 100%) wystarczy. Tu sobie przelicz konfigurację napędu: https://mike-sherman.github.io/shift/
  5. Dzięki za dawkę wiedzy 🙂 Coraz bardziej przybliżam się do zakupy Kellysa 😄 A jeśli chodzi o korby to xtrada ma deore t32, do korby kellysa XT t34 czy to nie jest już spora różnica?
  6. 100 mm amora spokojnie daje radę w większości miejsc w Polsce. 120 jest fajne, jak chcesz raz na jakiś czas wyskoczyć na ambitniejsze górskie szlaki. Ten 100mm w kellysie jest lepszy niż 120 w xtrada - wersja gold vs silver to spora różnica, wagowo ponad 200 gramów. W porównaniu do Tabou ma dużo lepszy amor. Od strony osprzętu, Korba SLX czy przerzutka SLX to mała różnica w stosunku do XT.
  7. Wczoraj
  8. To mi przypomniało śmieszną historię. Gdy byłem w liceum, chodziłem na lekcje gitary elektrycznej. Przy jakimś utworze narzekałem, że trzeba bardzo szeroko rozstawić palce i że to za trudne. Wtedy mój nauczyciel powiedział, że mam rękę jak mały Cygan nogę i spokojnie to zagram 😀 No i zagrałem 🙂
  9. Oo no właśnie, stąd mały popyt, niska cena i naprawdę mało opinii. Niestety mam jeszcze za mała wiedzę by z łatwością segregować takie oferty. Kellys właśnie najbardziej do mnie przemawia, mimo że amor 100mm Xtrada 8 dropper + 120mm, ale za to słabszy osprzęt i z tego co się doszukałem jest dość ciężki.
  10. Osprzęt super ale rama gówniana, taka sama jak w Indianach z ME. Kellys jest fajny:)
  11. Może nieprecyzyjnie ująłem. 2 razy był ewidentnie zgięty. Wymieniłem po tym, jak uznałem, że prostowanie nie wyszło i dla świętego spokoju wrzuciłem nowy. CO do ceny Deore porównywalnej z ceną oryginalnego haka, pełna zgoda.
  12. Też bym nie zrzucał na hak. Mam w terenie zrobione z 30kkm i hak wymieniałem raz jak przerzutka przy dachowaniu walnęła ostro w kamień. Deore jest na tyle tanie, że co roku możesz zamiast haka wymieniać całą przerzutkę 😄
  13. Ostatni tydzień
  14. Przede wszystkim zmierz rzetelnie przekrok, dodaj 8-10cm i porównaj z wymiarem podawanym w geo roweru.
  15. Witam Zwracam się do Was z prośbą o pomoc przy zakupie roweru MTB. W tygodniu głównie dojazdy do pracy i na treningi, weekendami dużo jazdy w terenie/po lesie. Mój wzrost to 187cm i 100kg wagi. Rowery, które wzbudziły moje zainteresowanie to: https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-polygon-x-rwr-xtrada-8#additional https://www.fahrrad-xxl.de/cube-reaction-slx-m000092528 https://www.bike24.pl/produkty/861612?sku=2924505 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-r-raymon-hardray-nine-6-5-pd41904/?v_Id=228172 https://rower-sport.pl/pl/p/KELLYS-GATE-70-202425/9719#variantOptions=4:440 https://www.tabou.pl/produkt/rower-mtb-tabou-blade-29-8-0/ Ten tabou Blade 8.0 wzbudził największe zainteresowanie, patrząc na osprzęt, hamulce, opony. Niestety mało informacji NT kół, dlatego dopytałem producenta o szczegóły i czekam na odpowiedź. Z góry dziękuję za pomoc, rady i uwagi. Pozdrawiam
  16. Dzień dobry, proszę o poradę czy taki rower byłby wart tych pieniędzy? Okazjonalne jeżdżenie asfalt / leśna. Rozmyślam nad nowymi ale w takim budżecie ciężko coś wybrać chyba (~1500 zł) https://www.olx.pl/d/oferta/rower-trekkingowy-riverside-900-rozm-m-CID767-ID15BTgh.html chyba że warto zakupić nowy budżetowy typu https://sportano.pl/p/670172/rower-crossowy-meski-attabo-sano-3-0-28-szary
  17. Kolega kupił sobie tę Sensę, tylko zieloną. Ogółem - sprawia ok wrażenie, napęd jest ok, minus - hamulce raczej przeciętnawe i specyfikacje często się rozmijają ze stanem faktycznym, dostał jakieś mega wąskie opony które bardziej pasowałyby do gravela, niż mtb.
  18. Dziękuję bardzo za wszystkie wskazówki
  19. Nowsza wersja ma bardziej progresywną geometrię i zmodyfikowany sposób osadzenia punktów montażowych pod bidon na rurze podsiodłowej - śruby nie wchodzą do środka rury i nie kolidują z dłuższym dropperem (w nowej Mce wchodzi teraz 170mm dzięki temu).
  20. Witam. Zamierzam kupic rower,który będzie używany do jazdy w terenie. Aktualnie od około 2 lat posiadam Trek Dual Sport 2 gen 4,który był świetnym zakupem i oczywiście zostaje ze mną.Moje główne trasy to 40/80 kilometrowe wypady po Kotlinie KłodzkiejZazwyczaj jeżdże asfaltem słabej jakości oraz polnymi/leśnymi drogami,które dla mojego roweru nie są dużym wyzwaniem. Jednak od pewnego czasu zacząłem zapuszczać sie głebiej w las(spodobało sie bardzo! ) i stwierdziłem,że pora na coś co będzie mi służyć głównie do takich wypadów.Jak wspomniałem wcześniej mieszkam w Kotlinie Kłodzkiej i mam na to idealne warunki(lasy oraz singletracki glacensis ) Zrobiłem drobny research i praktycznie jestem zdecydowany na rower marki Canyon ze względu na możliwość zakupu z Finansowanie z Splitit rozłożonym na 6 rat. Grand Canyon AL 6 4300zł z wysyłką do Polski. Grand Canyon 6 2900zł z wysyłką do Polski. Pytanie 1.Myślicie,że warto dopłacać 1400zł do wersji bardziej kompletnej?(lepszy amortyzator oraz posiada sztywne osie i taparowaną główke ramy) Pytanie 2.Mam dylemat co do ramy.Mojego Treka kupiłem w rozmiarze L i jest idealny.Kalkulator na stronie Canyona pokazuje mi rozmiar M (mam 180cm i 78/80kg) a dostępne są tylko razmiary L/XL w obu rowerach które sobie upatrzyłem. Oczywiście mam świadomość,że to dwa inne rowery...Myślicie,że rower będzię za duży? Tutaj załączam wymiary mojego Treka oraz Grand Canyona 6 AL:
  21. Głupota to nie wiem, bo mieć rower znacznie lepiej niż nie mieć 🙂 tym niemniej może moja ocena dość dziwnie wyglądającego zawieszenia jest niesprawiedliwa, bo na nim nie jeździłem. Kupujący jednak kupują oczami a ten rower po prostu nie wygląda dobrze. https://www.bike-discount.de/en/radon-skeen-trail-al-7.0-1?number=20123443-40334477&__delivery=30&__currency=1&gad_source=1&gad_campaignid=20743818939&gbraid=0AAAAADnpmkDKgEUUTMmBPZ4lwxAoHYWHO&gclid=CjwKCAjwiezABhBZEiwAEbTPGAZiy8Q3S56EFuxxarfDTzt_fBdyOAdwcHEeAwDTekaxfNaXzXJzERoCWZEQAvD_BwE W mniej więcej tej cenie możesz kupić fajnego Radona. Najlepiej go przetestować, widziałem że w wypożyczalni w Świeradowie mają radony https://izerbike.pl/wypozyczalnia-rowerow/#górskie Radziłbym skoczyć na weekend do Świeradowie, pojezdzic w górę i w dół aby potestowac. W Świeradowie na prawdę jest gdzie jeździć
  22. To tym bardziej M. Jakbyś miał łapy jak mały Cygan nogę to można by się zastanawiać nad innym rozmiarem 🙂 To powiedzenie jako niepoprawne politycznie chyba wypadło już z obiegu? 🙂
  23. Karbonowa kierownica polecana przez wielu użytkowników to Zipp SL 70 Aero. Podobno i sztywna i komfortowa. Sam na taka poluję. Ma lekką flarę. Jak 40 na górze, to 42 na dole. Z kolei Enve SES Aero ma 5 lat gwarancji crash protection. Dają nową jak połamiemy. Już z tego korzystaliśmy. Jak 37 na górze, to 42 na dole. Pro czyli Shimano ma jakieś modele z sensem. Easton. Vision. Specialized. Ważne dla amatora żeby był mały reach i niski drop. Zawsze twierdziłem, że kupując rower za ponad 10 tys, koniecznie należy go przetestować. Jeśli jest to możliwe.
  24. Dziękuję za poradę , cena wydawała się atrakcyjna . Dobrze że zarejstrowałem się na forum bo mógłbym zrobić jakąś głupotę
  25. Po kolejnej jeździe mogę ocenić, że tragedii nie ma, choć jest mniej wygodnie. Mam wątpliwości co do asymetrycznego ustawienia bloków, bo może to pogłębiać pewne problemy. Przenoszenie drgań na ramiona może wynikać nie tylko ze zmiany pozycji, ale ze zdjęcia podkładek i obniżenia nosa siodełka. Może to nie jest najlepszy rower, ale co w obecnej sytuacji? W tym sklepie jest pełno sprzętu z wyższej półki i tam od razu jest kierownica aero, Di2, lepsze siodło, więc zgadza się, że oszczędzając na rowerze potem wyłożysz więcej na ulepszenia. Marki typu Focus, Cannondale, Factor. Można rozejrzeć się też np. za BMC. Tylko czy zmieniać rower w ciągu sezonu? Orbea jest na siłę wszędzie wciskana, a nie jest to popularna marka. Jak kupujecie rower, kiedy nie macie możliwości żadnego przetestować? Sam bym już nic nie zmieniał, ale jeśli kierownica musi zostać zmieniona, to polecicie jakąś karbonową aero?
  26. M zdecydowanie. Zasięg rąk to mierzymy na ścianie od końca palców do końca. Pokazuje tzw. arms span albo ape index. If your arm span is less than 98% of your height than you have a slightly short reach. Between 98% and 102% of you height you have an average reach. If your arm span is more than 102% of your height you have a slightly long reach.
  27. Oczywiście, że nie 🙂 Ale to co mówisz, brzmi wiarygodnie - jak kończyłem przelot bardzo luźno pojmowanym GSB na jesieni i załamanie pogody wykorzystałem do ominięcia bagien pod Wołowcem, aby do Bardejova zjechać ze skopanym napędem, to usłyszałem w serwisie, że hak jest prosty i nie mają pojęcia dlaczego zmiana biegów nie działa poprawnie w niektórych pozycjach.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...