Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Podzidlmy to na 2 pytania. Ilosc szprych : Nie, wersja 24 z prostymi szprychami jest dla lekkiego kolarza i raczej na szosę. Wersją 32 to wersja bardziej w teren, dla cięższego kolarza czy rower z sakwami. Typ szprych, proste czy zagięte : W terenie raczej stosuje się szprychy zagięte. Szprychy proste sąsztywniejsze na codzień, ale gorzej znoszą uderzenia. Można powiedzieć, że proste szprychy są lepsze do radzenia sobie ze statycznymi obciążeniami( jazda po równej szosie) a zagiete są lepsze na obciazeniandynamiczne. Jak już uderzysz w duży kamień przy swoich 90kg, to koło będzie bardziej elastyczne a przez to trudniejsze do uszkodzenia.
  3. today
  4. Cześć. Planuję zamówić w Lemonbike koła na obręczach DT Swiss GR 531 i piastach DT Swiss 350. Waham się czy brać ze szprychami prostymi czy klasycznymi czyli zagiętymi. Wersja z prostymi ma po 24 szprychy, a wersja z zagiętymi po 32. Para kół z prostymi jest ok 150 g lżejsza. Ważę teraz ok 90 kg, więc zastanawiam się czy nie lepiej mieć po 32 szprychy. Ale może to jest tak, że koła ze szprychami prostymi są wytrzymalsze i dlatego dają tylko 24. Co o tym sądzicie? Z góry dzięki za porady.
  5. Ostatni tydzień
  6. Jak ma być tanio, to leć po tego felta 60. Kupiłem właśnie zrobiłem ze 100km i chce się jeździć. Chyba ciężko będzie znaleźć konkurencję. Trzeba się przymierzyć czy przypadnie do serca.
  7. kar22333

    Rozmiar ramy

    Witam, Czy Kross Esker 6.0 2023 w rozmiarze L będzie odpowiedni dla osoby o wzroście 185 cm i przekroku 88cm?
  8. Dzięki za info mike21, odrzucam te koła po Waszych sugestiach. Jacek znalazłem te koła ZIPP za 820 euro, po przewalutowaniu wychodzi około 3,5 PLN. https://www.bike-discount.de/en/zipp-303-s-carbon-disc-tubeless-wheelset-sram/shimano
  9. To nadal te same piasty co wyżej. Bebenek jest typu HGR (szosowy shimano).
  10. Dokładnie tak. Dlatego tak jak pisałem, trzeba zacząć od przemyślenia po jakich terenach się będzie jeździć. Jak dużo terenu średniego i ciężkiego to mtb. Jak głównie teren lekki, mieszane nawierzchnie, ale generalnie równe to gravel. Jak tylko asfalty dobrej i średniej jakości to szosa :)
  11. No MTB to jednak do jazdy w terenie sluzy 🙂 Na gravelu jade jakies 10% szybciej niz na MTB. A na szosie kolejne 10-15% szybciej.
  12. Cóż, dla mnie robienie ponad 130-150 km tras na mtb, stało się już nieakceptowalnym masochizmem 😅 Po prostu zauważyłem że minimum 50% czasu i tak spędzałem po asfalcie. Z roku na rok stan dróg w moim regionie się poprawia, i są sytuacje że nawet przez las potrafią zrobić nawierzchnię asfaltową.
  13. Jak ich zapytasz, to z góry odpiszą, że nie uzupełniają. Po roku roku 'nieuzupełniania' dalej straszą przeceniane starsze wersje dwójki. Jedyne co mogę polecić, to nastawienie automatu monitorującego stronę, żeby od razu powiadomiło jak wrzucą rozmiar.
  14. W kalkulatorze wychodzi ape index 1.05 a co do promo to racja ale jest możliwość zakupu 3 w cenie 1160 stąd moje ciśnienie na rozmiar ale chyba zaczynam w to wątpić...
  15. Moim wyborem będzie tansza opcja na mechanicznej grupie i zakup lepszych kół. Ewentualnie mogę jeszcze wybrać TCR'a z rocznika 2025 ale dopłata 2,5k tylko za schowane przewody i utrudniony serwis? Estetyka , nie warte dopłacania a zaoszczędzone 2,5k można przeznaczyć na coś innego, choćby na lepsze koła na już, tu i teraz. Wracając do tematu kół, będę musiał przemyśleć zakup ZIPP, kusi i nęci. Dziękuję bardzo za poświęcenie czasu.
  16. Ultramaratonów grawelowych nie jeździ się w terenie, głównie asfalty różnej jakości i szutry w większości też dobrej klasy. Z rzadka trafi się jakiś odcinek bardziej piaszczysty (szczególnie w środku suchego lata) albo błotny (w porze deszczowej), czasem kilka kilometrów po płytach jumbo a czasem jakiś bardziej wymagający singielek ale co do zasady są to małe procenty w porównaniu do całości trasy
  17. To kwestia poziomu akceptowalnego masochizmu 🙂 Dopóki nie było amortyzowanych rowerów MTB to wszyscy jeździli na sztywnych i albo akceptowali że jest cholernie niewygodnie i tak ma być albo tak jak ja, rezygnowali z jazdy w terenie takimi rowerami. Na MTB powróciłem po kilkunastu latach jak zmieniły się ramy z 26 cali na 29 , zmieniła się geometria i dobre amory staniały do akceptowalnego poziomu. Gravel przejedzie dokładnie taką samą drogę. Jazda nim w terenie innym niż gładki jest niekomfortowa. Dal jednych bardziej, dla drugich mniej. Więc użytkownik może to zaakceptować, zmienić opony na szersze (jeśli rower pozwala, ostatni trend to 2 cale), dołożyć amortyzację lub sprzedać i dać sobie spokój. Cześć ludzi kupuje amortyzowane mostki jak kolega @sl66 na naszym forum czy mój kumpel, ekstremalnie twardy gość jeżdżący ultra po 3000 km i prawie zawsze stojący na podium. Albo kupuje gravela z amorem jak mój drugi kumpel ważący 100 kg, który przeszedł przez mostki i mikro amortyzację i skończył na gravelu z pełnym amorem.
  18. Opinie są różne. Posiadam szosę typu endurance na grupie mechanicznej. Akurat Campagnolo Super Record ale to nie ma znaczenia. Posiadam też szosę race na elektryce, na Ultegrze Di2. Dla mnie nie ma to większego znaczenia czy elektryczna czy mechaniczna. W prędkości nic to nie zmienia. Ale mój syn twierdzi że dla niego ma kolosalne znaczenie. Na pewno precyzja zmiany biegów na elektryce jest trochę lepsza. Czy dobre koła są jakimś game changerem? Też chyba nie jak ktoś się nie ściga. Mam owszem dwie a nawet chyba trzy pary dobrych kół karbonowych Zipp i Roval. Ale jeżdziłem latami na aluminiakach i też mi wystarczały. Kupiłem Zippy (używane za 3k) bo to zawsze dla mnie była oznaką prestiżu i jakości i mi się podobały. Jakbym się ścigał to kupiłbym tego na Di2, sprzedałbym te koła Gianta i kupił jakieś do ścigania. Ogólnie TCR jest rowerem wyścigowym. Natomiast jak kto go wykorzystuje to jego sprawa. Dobre koła karbonowe dodadzą ok. 1-1,5 km/h przy 35-38 km/h w stosunku do aluminiaków. A ile w stosunku do tych najtańszych karbonowych Gianta? Bardzo niewiele. Dla jednych dobre koła są warte dopłaty, dla innych nie.
  19. Ja na początku tego roku stałem przed podobnym dylematem i wybrałem mtb (karbonowego Cube Reaction C:62). Teraz chyba jednak zdecydował bym się na gravela. Okazało się że i tak najwięcej jeżdzę po afalcie, a w trudniejszym terenie jadę powoli i ostrożnie, więc nie wykorzystuję w pełni możliwości jakie daje mtb. W kwestii amortyzacji, w moim siedzi Fox i oczywiście duże nierówności/dziury tłumi, ale jakoś nie odczułem tej mitycznej "pluszowości". Gravele co do zasady nie mają amorów, ale też nie są przeznaczone do jazdy w trudniejszym terenie. Zresztą gdyby jazda na nich była tak męcząca, jak tu niektórzy mówią, to mało kto by z nich korzystał. A przecież wielu ludzi robi na nich setki km na ultramaratonach. Trochę tego nie rozumiem, może to kwestia wyćwiczonego ciała ???
  20. Jacku wiem że nie idziesz w polsrodki, te 700 zł ciężko będzie miało mi przejść przez kieszeń mając świadomość że to tylko koła albo aż koła. Bardzo cenię i szanuję Twoje opinie, sugestie, podpowiedzi. Zapytam jeszcze o jedną rzecz, a mianowicie wybór. Myślę od kilku dni co będzie lepsze a w piątek jestem umówiony z właścicielem jednego ze sklepów na zakup roweru( już bez odkładania w terminie , decyzja zapadła). Mianowicie wybór pomiędzy: https://m.olx.pl/d/oferta/rower-giant-tcr-advanced-disc-2-CID767-ID13bMGy.html?reason=hp|recent Ten rower plus zakup tych kół Zippa czy https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-giant-tcr-advanced-disc-1-2024?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=[HBGR][CSS%3A Google][PMax] Rowery do 30k&utm_id=21014728078&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAxqC6BhBcEiwAlXp45zH3DY-Lj3iq70JNv2eiXMeSabPrG0i4fEEE3mwibMUN5JFN3Nwi6hoC8zEQAvD_BwE Cena tego drugiego roweru 12,5k w innym sklepie. Linki podane tylko poglądowo. Te koła ZIPP mają bębenek 10,11s , w/w rowery są 2x12 czy trzeba będzie wymieniać bęben ?
  21. Za 900 Euro są "normalne" koła czołowego producenta: ZIPP 303 S Wheelset - 28" | Carbon | Hookless | Centerlock - 12x100mm | 12x142mm - Shimano/SRAM 10/11-speed - black
  22. Można ale tym sposobem można dojść do kilkunastu tysięcy bo zawsze coś będzie troszkę lepsze za niewielka dopłatą. Budżet na koła to 3,5k z bólem serca i głowy bo uważam że to już jest grube przegięcie. Macie jakieś propozycje do tej kwoty? Mógłbym rozważyć naszych "skladaczy", kolodziei jak zwał tak zwał. Patrzyłem na pro-way bo cenowo wygląda fajnie w pre orderze. Co do kół Gianta jak wspomniałem próżno szukać recenzji i opinii w necie, polskich. Jacku, co do szerokości ich obręczy to też jestem zdziwiony że jest tak wąsko bo u większości standardem jest właśnie 22,4 mm wewnątrz. A te 36 stożek z piasta Shimano? https://www.giant-bicycles.com/pl/kola-giant-slr-2-36-disccomma-karbonowe-2022
  23. Tez sadze ze to jakis JoyTech lub cos podobnego. Ja bym tego nie kupil. Nie tylko ze wzgledu na piasty. Bo jesli mowimy o.kolekcjize stozkiem 42 mm to sa to obrecze majace 23 mm szerokisci zewnetrznej.czyli de facto po opone 23 mm. Wiec jakis muzealny design. Wszyscy przeszli na szersze opony i standardem w szosie sa opony 28 mm a coraz czescie tez 30 i 32 mm. Giant na swojej stronie pisze ze jego nowsze obrecze maja 22,4 mm wewnetrznie i 30 mm zewnetrznie. Czyli wlasnie pod opony 28-32 mm. Az dziwi ze Giant nie skumal trendu bo moje kola Roval pod szczeki z roku 2016 mialy 29,4 mm szerokosci zewnetrznej. Ale Giant byl zawsze slaby jesli chodzi o design i trendy.
  24. Jeśli miałyby tam być piasty DT to zawsze będzie napisane na nich DT Swiss. Może być logo producenta roweru i dopisek by DT Swiss. Generalnie coś takiego to wielka rzadkość. Dosyć powszechnie DT natomiast dostarcza gotowe koła (mogą być w kolorystyce roweru ale sygnowane tylko DT, zdarzają się takie ich modele, których w katalogu na próżno szukać). Jednak jeśli wspomniane koła mają piasty na 3-zapadkach to piasty to te jakiś OEM z JoyTecha dla Gianta - straszna kupa.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...