Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. today
  2. Witam wszystkich. Mam 185 cm wzrostu .....właśnie co do rozmiarów KTM Ultra Sport nie znam się na rowerach i zaufałem sprzedawcy Rower MTB KTM Ultra Sport | Centrum. Rowerow, gdzie wg ich tabeli rozmiarowej pod wzrost 185 cm poddany jest rozmiar w calach a nie w rozmiarach xl itd i zalecają 21 cali pod wzrost 182-191. Byłem przekonany że zamawiam rower wg tabeli producenta XL A tymczasem przyszedł rower XXL. Wg infolinii ta rama ma specyficznie małe wymiary i oni jako sklep rozmiar ramy określa się w calach...... Oznacza on odległość od środka suportu do końca rury podsiodłowej. Wielkość ta może się różnić w zależności od producenta. Aby uzyskać rozmiar w centymetrach, wystarczy pomnożyć rozmiar przez 2,54..... Wg wymiarów KTM rama Xl jest od 182 do 190. A XXL powyżej 190. Teraz jak się prawidłowo przymierzyć do ramy czy nie jest za duża, możecie coś doradzić. Swego czasu przymierzałem się do Rocraider XC 120 i lepiej czułem się na XL niż na L Dziękuje
  3. Wczoraj
  4. Cześć, zawsze mnie zastanawiało ile ludzi jeżdżących amatorsko na rowerze zażywa betablockery. Dla tych, co nie wiedzą, to grupa leków na nadciśnienie, które oprócz obniżenia ciśnienia, powodują ograniczenie tętna. Efekt jest taki (przynajmniej u mnie), że nie jestem w stanie rozbujać swojego serca ponad 160-165 bpm, choćbym wypluł płuca. Dlatego założyłem na Strava klub "Betablocker Riders". Jeśli znajdują się tu jacyś kolarze z podobnym problemem, zapraszam do dołączenia: https://www.strava.com/clubs/betablocker-riders
  5. Cześć, rozważam te dwa rowery (żadnego innego). Mam pytania dotyczące tylko framesetów tych dwóch rowerów (co do osprzętu, wyposażenia, kół, opon, geometrii już sobie odpowiedziałem). O cenach tych rowerów i porównaniu do innych także nie rozmawiamy https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-na-wyprawy/checkpoint/checkpoint-alr/f/F224-2/checkpoint-alr-4-gen-3/49973/5332843 https://www.specialized.com/pl/pl/diverge-3-alloy-shimano-cues/p/4223510?color=5448965-4223510 Więc proszę o odpowiedzi, sugestie: 1. Trek ma hak UDH i suport T47, Spec tradycyjnie. Czy to duży plus (a może minus) dla Treka? Może (ale tylko może) w przyszłości chciałbym założyć do któregoś z nich osprzęt bezprzewodowy Sram Apex XPLR AXS (bo póki co sporo tańszy od Shimano), czy hak ma tutaj znaczenie? 2. Czy jakość aluminium z którego wykonane są ramy, ich wykonanie, malowanie, bazując na doświadczeniach użytkowników, może się między nimi różnić czy raczej to podobny poziom? 3. Trek ma pełne wewnętrzne prowadzenie pancerzy (od góry główki ramy po tylne widełki) i wygląda ładniej, Spec ma prowadzenie tylko w rurze dolnej/skośnej ramy. Jakie rozwiązanie byście preferowali? 4. Czy obsługa posprzedażowa, reklamacyjna Treka jest rzeczywiście tak dobra jak mówią i jak się ma do tego obsługa Specializeda? Gdyby ktoś miał chęć odpowiedzieć na któreś z pytań to z góry dziękuję.
  6. Po sprawdzeniu to jest stary Tracer Pro 47. Ale na moje obreczy ma 45 mm
  7. Chyba masz na myśli Tracera TLR czyli nowego, bo Pro nie było w takim rozmiarze 45. O tych Tracerach TLR też myślę, bo o dziwo te nowe Tracery mają dobre opinie, a nowe Pathfindery nie za bardzo.
  8. Ja jezdze od paru lat lat na Patfinder Pro i Trigger Pro. A teraz dokupilem jeszcze Tracer Pro 45 i zalozylem na przod. I jeszcze ani jenej kichy na zadnej z nich nie zlapalem, tez jedzac na detkach. Ale tez mam bardzo male przebiegi. Szybkie opony mam za to w szosie. I raczej szybkosc jest kosztem ochrony antyprzebicioweej. I raz na jakis czas lapie kiche. Cos za cos.
  9. Jeździłem na nich, tyle że 40 mm - może i szybka ale bardzo nieprzewidywalna, zwłaszcza w szybkich zakrętach. Możesz zaliczyć glebę w miejscach gdzie do tej pory bezpiecznie latałeś pełnym gazem. Według mnie to opona która nadaje się tylko na tylne koło.
  10. Cześć. Czy ma ktoś te opony? Jak z wytrzymałością? Wiadomo, że są super szybkie, ale kosztem słabej ochrony antyprzebiciowej. Jednak z BRR wynika, że nie są takie złe pod tym względem. Są dużo wyżej od Schwalbe Gone RS, a w porównaniu np do nowych Pathfinderów mają nawet mocniejsze ścianie boczne, a w porównaniu do starych Pathfinderów mają taką samą ochronę ścianek bocznych i tylko 4 pkt mniej na środku. A stare Pathfindery były raczej pancerne. Ja jeżdżę na dętkach, więc dla mnie odporność jest ważna. Teraz mam Caracale Allroad 35 mm. One mają dodatkowe wzmocnienie na środku, ale bez ochrony ścianek bocznych, które wg BRR są cieńsze niż w wersji Race 45 mm. Bardzo szybkie na asfalcie, ale trochę za wąskie na gorsze szutry. Są bardzo elastyczne, świetnie wykonane. Z BRR wynika, że Race w wersji 45 są trochę mocniejsze od 40. Korcą mnie te 45.
  11. Ostatni tydzień
  12. W MTB to standardowe combo. Szersza opona pozwala na zejście jeszcze niżej z ciśnieniem i poprawę przyczepności. Widelec często umożliwia stosowanie dużo szerszych opon, niż tylne widełki ramy. Z perspektywy oporów bym sobie głowy nie zawracał kombinowaniem z szerokością. Weźmy przykładowo na tapet Thundero i ich wyniki z BRR: Nie dość, że różnica między skrajnymi wynosi jakieś 5%, to mówimy tu o zysku 1W łącznie przy prawie 30km/h. Przy sakwiarstwie. Jednocześnie węższa opona obniży komfort, bo to opona najbardziej amortyzuje nam tył (drugie w kolejności będą amortyzowane sztyce z naciskiem na te karbonowe jak Canyon i Ergo ze swoimi leaf spring) - tu spadek będzie proporcjonany do wzrostu ciśnienia (który z kolei będzie szedł w parze ze spadkiem objętości/szerokości opony). Dla porównania na samym bieżniku, przy zachowaniu szerokości, różnica już może wynosić 3W: Do tego niuanse związane z mieszanką gumy, konstrukcją opony czy dętką/mlekiem od których też potem sporo zależy. Boję się, że więcej watów zaoszczędzisz montując odpowiednio dobrany błotnik, niż zwężając tylną oponę, a przy okazji nie będzie się to wiązało z pogorszeniem komfortu jazdy 😉 W gratisie też będzie trudniej o katastrofalne dobicie i konieczność łatania dętki czy opony w trasie. Co do samych oporów aero różnych bagaży, to zostawię lekturę z orientacyjnymi liczbami (bo to żadne profesjonalne pomiary nie były): https://www.cyclingabout.com/fascinating-aerodynamics-bikepacking-bicycle-touring/ Nie mam nigdzie pod ręką, ale po sieci latały konkretniejsze opisy, gdzie jakiś zajawkowicz i ścigant ultra opisywał jak przeprowadzał różne symulacje numeryczne, żeby zoptymalizować pod kątem aero swojego fulla XC z lemondką do celów walki o podium na wielodniowych trasach.
  13. Widywałem takie kombinacje, tzn. może nie różne szerokości opon, bo to chyba nie ma zbytniego sensu bo cieńsza opona wcale nie musi oznaczać mniejszych oporów ale, podobnie jak przy oponach mtb, niektórzy producenci sugerują różne opony grawelowe na przód i tył, np. Pirelli Cinturato Gravel H (Hard Terrain) na tył i Pirelli Cinturato Gravel M (Mixed Terrain) na przód albo Schwalbe G-One RS na tył i G-One R na przód albo Victoria Terreno Mix Gravel na przód i Terreno Dry Gravel na tył
  14. A ja myślałem o czyms odwrotnym w gravelu, który czasem jeździ z sakwami i po terenie, ale w większości po asfalcie, kostce i DDR Znaczy sie z przodu wstawić oponę 40 mm z bieżnikiem bardziej agresywnym, a z tyłu np 32 czy 35 mm z leciutkim bieżnikiem Założenie jest takie że opona z przodu toruje ślad w bardziej miękkim podłożu, a jednocześnie opory sa minimalnie mniejsze na dobrej nawierzchni ma to sens?
  15. Sprzedam używany rower Specialized Chisel - kupiony w marcu 2024 (mam dokument zakupu). Rozmiar M. Rower w perfekcyjnym stanie - napęd, koła i amortyzator nieużywane. Napęd i koła od Chisela fulla Comp. Aktualna specyfikacja: amortyzator Rock Shox Judy Silver przerzutka Sram GX kaseta PG-1230 Eagle 11-50 korba Sram x1000 Eagle Dub wkład suportu Dub łańcuch Sram SX manetka Sram GX trigger obręcze 27mm wewnątrz opony Fast Trak T5 + Ground Control T5 Cena: 3600zł Do soboty 20 grudnia odbiór Warszawa, Ursynów - po tym terminie z braku miejsca wywożę rower na zimę do rodziny.
  16. Wcześniejsza
  17. Klucz a w zasadzie nasadkę na klucz do ściągania kasety mam, bacik kupię w Decathlonie. Rozkręce piastę i zobaczę jaki jest stan zapadek, przeczyszczę i na smaruje może wystarczy. W między czasie będę sprawdzał OLX czy będzie koło DT 1700 w dobrej cenie chociaż dt 1900 (nowe widziałem już po 599zl) pewnie by mi wystarczyło bo ze mnie żaden terenowy zawodnik.
  18. @rogIgor90 aby zdjąć bębenek w SunRingle potrzebne dwa płaskie klucze. Ale żeby zdjąć kasetę to potrzebujesz bacik + klucz do kaset. Taki najtańszy zestaw wyjdzie pewnie ok 100zł. Jak lubisz i chcesz sam serwisować własny rower to warto kupić. Jeżeli w Twoim przypadku problem jest np. z zabrudzonymi zapadkami to ww narzędzia + smar wystarczą. Jak padły łożyska w bębenku to pewnie prościej wymiana bębenka niż łożysk w nim. Jak padły łożyska w piaście to tu masz pokazaną wymianę, tak trochę po partyzancku bez specjalistycznych narzędzi - ja bym się bał rozwalić piastę i kupiłbym od majfriendów jakiś przyrząd. www.youtube.com/watch?v=u8NIgLZ6TZ8
  19. To akurat pomysł Jacka może być niezły, jeśli 11-rzędowy napęd będzie odporniejszy mechanicznie jednocześnie bez utraty zakresu przełożeń. 12ka to jest masakra w rowerze do włóczęg górskich. Jak w gravelu po 3k km potrzebowałem minimalnie wyregulować przerzutkę, tak w MTB niezmiennie działa mi napęd te max 250-350km szlaków, a po 400-500km to już większa dłubanina serwisowa jest. Albo wygnie się UDH, albo złapie luzy przerzutka. Albo zostaje powrót do 2x/3x, tylko wtedy się wozimy z problemami związanymi z brakiem mocnego sprzęgła i zeskakującym na pedały łańcuchem na ostrzejszych zjazdach, albo odpuszczamy zakres. Przez zimę może będzie więcej czasu, to posiedzę nad analizą swoich śladów z 2 ostatnich sezonów i może ustalę, na ile obiektywnie można olać najtwardsze przełożenia (które w praktyce najrzadziej się wykorzystuje), żeby móc zmienić zestaw na 1x z przerzutką o znacznie krótszym wózku, żeby nie zgarniała wiecznie badyli i kamieni na siebie. Ewentualnie 6ka w totka i rower na Pinionie.
  20. Nie mechanikuję w piastach ale wiem że generalnie za pomocą kluczy imbusowych można rozkręcić większość piast. Pytanie tylko co tam jest w środku? Dlatego piasty takie jak DT 370 czy ich chińskie podróbki z ratchetem są teraz tak popularne bo bardzo łatwo je serwisować. Nie masz "piesków" czyli zapadek, masz kółeczka ratcheta, czyścisz, smarujesz i lecisz dalej. Jedynie raz na jakiś czas wymieniasz łożyska maszynowe. Jak raz wymienisz na dobre, to możesz ich praktycznie latami nie ruszać. Dlatego staram się we wszystkich rowerach mieć piasty tego typu. To możesz poczytać bo Dandy Horse i Grzesiek, mój kolega mechanik, tłumaczą co i jak: Ratchet czy zapadki? Dźwięk bębenka, głośne piasty - Dandy Horse
  21. @rogIgor90 koła sunringle niby pancerne ale 2x rozwalilem piaste z tyłu. Robocizna pozostaje na mniej więcej tych samych poziomach cenowych podczas gdy części są teraz najtańsze...ever. Tak więc mysle ze najrozsądniej wymienić całe koło na nowe(uzywane czesci nie podlegają takim wahaniom cenowym i sa w róznym stanie). Do tego kaseta deore, kosztuje jakies grosze.
  22. To co piszesz ma bardzo dużo sensu ale dla osoby która robi rocznie bardzo duże przebiegi. Ja w tym roku od listopada po prostu zacząłem mocniej jeździć na rowerze bo buduje bazę ogólnej wytrzymałości do jazdy na rowerze. Po przyjechaniu Wisły 1200 (planuję ambitnie przyjechać ją poniżej 100 godzin) będę jeździć na rowerze tylko w celu utrzymania tej wyrobionej wcześniej formy, tak by być stanie na bikepackingu po górach dać radę dziennie przyjechać około 120 km. Kupiłem rower XC świadomie, to jest dla mnie rower ATB. Nie mam miejsca trzymać fulla, grawela i szosy więc kupiłem rower który z moimi modyfikacjami da radę wjechać mniej więcej wszędzie a i na płaskich asfaltowych odcinkach nie będzie jakoś okrutnie zamulać. Są to świadome kompromisy. W związku z tym zależy mi na szerokim zakresie przełożeń. Jak się zapakuję w namiot, śpiwór, jedzenie, i 3l wody to z kasetą 10-51 mogę z przodu założyć blat 30t co da mi znacznie lżejsze przełożenie niż moje obecne 34/50 a praktycznie zachowam najcięższe przełożenie bo 30/10 a 34/11 to właściwie to samo. Poza tym chyba sobie wykrakałem tą wymianę bębenka, na ostatnich jazdach jak napęd był obrzucony trochę błotem to miałem wrażenie że łańcuch czasem nie chce złapać przełożenia. Wczoraj było sucho więc i napęd był czysty co oznacza, że problem jest w piaście. Jak przestaje pedałowac i słychać cykanie blaszek w bębenku a następnie zaczynam pedałować to kaseta czasem się kręci ale nie napędza koła. Zakręce dwa razy do tyłu i potem znowu do przodu to zaczyna łapać. Nie jest to jeszcze jakieś chroniczne zjawisko na mojej ostatniej jeździe 50 km zdarzyło mi się tak około 5 razy. I tutaj pytanie czy można się dobrać do środka tej piasty i ją przeserwisować bez jakiś specjalistycznych narzędzi? Bo jeśli będę musiał oddać koło do serwisu zapłacić stówkę za rozebranie piasty przesmarowanie i tak dalej to ja już wolę chyba wydać 250 zł więcej i wymienić od razu cały bębenek na microspline. Tak zdaję sobie sprawę że oprócz tego jeszcze będę musiał kupić kasetę i łańcuch Shimano.
  23. Nie zgodzę się z paroma rzeczami które tu piszesz. Północ wyspy jest piękna i zielona. Jeździłem tam. Piękny jest park Anagua na wschodzie wyspy. Bezpiecznie jest WSZĘDZIE. Nie znam nikogo kto bym tam jeździł i by twierdził inaczej. Nie ma kultury rowerowej? To znaczy? Tysiące ludzi jeździ tam na rowerach. Na południu wyspy jeśli się nie mylę jest ponad 300 dni słonecznych. Masyw wulkanu zatrzymuje chmury idące z północy. I ja i mój syn i moi kumple wszyscy byliśmy w miesiącach zimowych i pogoda była świetna. Co do Calpe i okolic. Mój syn mieszkał tam kilkukrotnie. Najdłużej chyba 7 tygodni od połowy stycznia do marca. Bardzo niski poziom opadów. Prawie w ogóle. Temperatura 15-25 stopni. Na Teneryfie jak byłem raz w grudniu było 20-25 stopni. Na Cyprze kolega teraz stacjonował cały listopad było najmniej chyba 22 stopnie. I ciepłe morze bo się kąpał. Natomiast jak byliśmy w grudniu było 18-22 w ciągu dnia. Natomiast na Cyprze kolarzy rzeczywiście mało i ruch lewostronny co może być dla niektórych problemem.
  24. Nie mogę już edytować. Z klimatem wygląda to tak: https://weatherspark.com/compare/y/31630~31602~31597~87583/Comparison-of-the-Average-Weather-in-Adeje-Santiago-del-Teide-Vilaflor-and-Warsaw Wyspy Kanaryjskie są najlepsze na posezonowy rozjazd, czyli październik-listopad. Na Teneryfie najciekawsze są podjazdy do Teide i do Masca. Inne trasy to nic ciekawego. Nie ma tam kultury rowerowej tak jak w Europie. Poza uprawianiem kolarstwa nie jeździ się na rowerze. W zimie bezpiecznie na rowerze jest tylko na południu. Jeszcze takie porównanie: https://weatherspark.com/compare/y/31630~42533/Comparison-of-the-Average-Weather-in-Adeje-and-Calp https://weatherspark.com/compare/y/31630~42533~35192~47180/Comparison-of-the-Average-Weather-in-Adeje-Calp-Málaga-and-Girona Z tego wynika, że najbardziej bezpieczna opcja w zimie to Calpe. Nie ma co sugerować się wykresami. Pogoda to loteria. W kwietniu podobno pada najwięcej. Ja trafiłem na 12 słonecznych i gorących dni, a pół marca lało. Na plus także to, że słońce już świeciło wyżej i dzień był dłuższy. Napiszcie szczerze, z własnego doświadczenia, czy Teneryfa lub inna wyspa na Kanarach to dobry pomysł teraz? Co bym nie wybrał na 2 tygodnie, to i tak, chcąc się solidnie przygotować do sezonu, nie obejdzie się bez trenażera. Edytowano: taksówkarz mnie straszył, że w Calpe w tunelach i na szczytach mokro, że wywrotki, ale nic takiego nie doświadczyłem. Jeśli rower bym wypożyczał, to można trochę pobyć na Kanarach, a trochę na Półwyspie, żeby 2 razy nie lecieć.
  25. https://nadoczepke.pl/oferta/przyczepka-rowerowa-thule-sport-1 możesz wypożyczyć i potestować
  26. Obserwuję teraz gości, co tam są i pogoda w kratkę, drogi pozamykane (można tylko do Vilaflor i w dół). Wszędzie napisy na murach "tourist go home". Oceany porywają ludzi z plaż. Może styczeń / luty będzie lepiej.
  27. Ten link który podałeś jest bardzo ciekawy Jeżeli miałbym kupowac jakiś rower cargo - to właśnie coś takowego, jakąś używkę Co do przyczepki - to nigdy z nia nie jeździłem, mam obawy zwiazane z tym że na wąskich drogach rowerowych, zakrętach itd dużo lepiej widzę z przodu czy "się zmieszczę" niż z tyłu na ile zmieści się przyczepka
  28. Tomcio83

    Pełna grupa GRX 1x12

    Cześć, W związku z tym, że mój gravel stał się szosą, a w teren przesiadłem się na MTB, pora rozstać się z GRX-em. Sprzęt działa naprawdę świetnie i gdybym nie jeździł głównie po asfalcie, bez wahania bym przy nim został — kultura pracy jest na najwyższym poziomie. Dużym plusem jest też rozpiętość przełożeń, która dla większości użytkowników w zupełności wystarczy. Brak obsługi przedniego blatu okazał się wręcz uzależniający, a żeby to obejść na szosie, musiałem pójść w Di2. Zestaw zrobił nieco ponad 800 km, więc jest w świetnym stanie i ma przed sobą całe życie. W skład zestawu wchodzą: Manetki RX820 Korba RX810/820 172.5mm z blatem Garbaruk 44T (dodatkowo dodaję 42T, ale zdecydowanie lepiej sprawdził się u mnie 44T) Kaseta XT 10-45 Przerzutka RX-RD822 Hamulce RX820 wraz z przewodami (170 cm tył i 100 cm przód)i klockami (zużycie widać na zdjęciach) Łańcuch ultegra/xt 12 Tarcze RT MT800 160mm i 140mm Cena z wysyłką: 1630 zł Mam sporo zdjęć, ale forum ma tu ograniczenia, więc jeżeli ktoś jest zainteresowany to zapraszam do kontaktu.
  29. Ja poszedłem w inną stronę. Kupiłem napęd Shimano LinkGlide XT i kasetę 1x11 11x50 na zwykły bębenek HG. Do tego blat w pełni stalowy. Uznałem że nie ma sensu iść w 12x. Wolę iść w wytrzymalość. Kumpla namówiłem na to samo. Zobaczymy jak to się będzie sprawować. Shimano twierdzi że kasety i łańcuchy LinkGlide mają 3x większą żywotność. Z tym że to jest kaseta w 100% stalowa więc waży w wersji 11x50 600 gramów. Shimano CS-LG700 Kaseta - LinkGlide | 11-rzędowe - 11-50 Zęby - Oferta specjalna Kaseta NX 11x50 jak widzę waży podobnie.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...