MalySzaryCzlowiek Opublikowano 4 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2023 31 minut temu, jajacek napisał(a): To by się chyba zgadzało. Nasz były mechanik pracuje w Giancie i je serwisuje. Z opisów w necie też bym go klasyfikował na poziomie Raidona. Oleju to ten amor nie ma. Dopiero w tym roku miała się pojawić wersja olejowa. Części do niego na razie mają. Ale był okres że nie mieli. mówisz o tłumieniu olejowym czy tym, że fabrycznie nie ma on oleju w goleniach ? W takim razie może tak mocno wywalało smar, tak czy inaczej szczelnym bym go nie nazwał ;] 1 godzinę temu, mike21 napisał(a): Jeśli rozważasz modele na tej samej ramie to bież z najwyższym osprzętem mieszczący się w posiadanym budżecie. Priorytet to amortyzator, potem hamulce, koła i na końcu napęd. Jęśli to różne modele rowerów (inni producenci/ramy) to zacznij od dopasowani geometrii do docelowych zastosowań. W przypadku widelców typu Judy czy Markhor niezależnie od swojej masy zapomij o agresywnej jeździe. To takie trekingowce z przerośniętym skokiem. co masz na myśli mówiąc agresywna jazda ? ? znajomi ciągle upalają te amorki w lesie oraz na sporadycznych zawodach, z dbania posiadają jedynie serwis dolnych lag, nie dzieje się z nimi nic złego poza wyczuwalnymi luzami na ślizgach od jakiegoś czasu. Fakt, że zużyją się szybciej i będą miały gorszą kulturę czym cięższy jeździec, ale nie demonizowałbym i nie odrzucał całkowicie ze względu na cieńsze golenie. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2023 Smar raczej wywalało. Suntour ma zamknięty cartridge z którego nic się nie wydostaje i parę kropli pod komorą powietrzną. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 4 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2023 @MalySzaryCzlowiek agresywna jazda to jazda z częstą utratą kontaktu kół z podłożem, hopy, dropy, muldy itp. w dodatku przy sporej prędkości. Jazda ścieżką w lesie, nawet po jakiś korzeniach itp. jest do ogarnięcia gravelem ? Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 5 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2023 Zdadza się pod warunkiem, że w oponach jest odpowiednio niskie ciśnienie. Jak się nawali 3.5 bar to ka korzeniach rower skacze jak oszalały.Przy jeździe na asfalcie nie trzeba dopompowywać, są nawet badania, że jazda na wyższym ciśnieniu nie zmniejsza oporów toczenia. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2023 Godzinę temu, BrudnyHenryk napisał(a): Przy jeździe na asfalcie nie trzeba dopompowywać, są nawet badania, że jazda na wyższym ciśnieniu nie zmniejsza oporów toczenia. Zawsze jest jakieś optymalne ciśnienie na daną nawierzchnię. I jest ono oczywiście inne na szutry a inne na asfalt. Jednym z największych autorytetów od ciśnienia jest Josh Poertner z którym regularnie koresponduję. Tu jest jego bardzo ciekawy artykuł: https://silca.cc/blogs/silca/asymmetric-effects-of-tire-pressure Jak widać na żadnej przyzwoitej nawierzchni asfaltowe, przy oponach szosowych, nie powinno być niższe niż ok 90-100 PSI. Poertner pracował też dla Zippa i przygotowywał koła na bruki Roubaix dla Cancellary. Jak widać przy zbyt niskim ciśnieniu i dużej prędkości koła się łamały przy ok. 50 PSI. Na asfalcie zdartym maszynowo czy brukach optymalne ciśnienie było ok. 60 PSI. Czyli po wyjechaniu z szutrów/bruków na asflat jesteś 40 PSI niedopompowany do optymalnego ciśnienia. To tak w kwestii teorii że nie trzeba dopompowywać. Wniosek z tego jest taki że nie ma roweru który pojedzie na tym samym ciśnieniu szybko po wszystkich nawierzchniach. Zawsze są jakieś kompromisy. I dlatego na asfalcie zawsze najlepsza jest szosa a w terenie najlepszy jest mtb. Tu dalsza część jego wywodu: https://silca.cc/blogs/silca/part-4b-rolling-resistance-and-impedance Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 5 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2023 przecież ja nie piszę o oponach czy kołach szosowycj Odnośnik do komentarza
Krzysztoff Opublikowano 7 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2023 Pytałem w paru miejscach w warszawie, Kellys gate 30-50 2023 niedostępny i raczej długo nie będzie... modele 2022 też brak Już sam nie wiem co kupić przed sezonem ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2023 Rockrider XC 100 i XC 120 to dobry wybór. Merida Big Nine Lite, Limited i Pro. Radon Jealous 8.0 AL wysyłkowo z Niemiec. Torpado Ribot w Media Expert. Odnośnik do komentarza
Krzysztoff Opublikowano 7 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2023 9 godzin temu, jajacek napisał(a): Rockrider XC 100 i XC 120 to dobry wybór. Merida Big Nine Lite, Limited i Pro. Radon Jealous 8.0 AL wysyłkowo z Niemiec. Torpado Ribot w Media Expert. https://www.greenbike.pl/rower-gorski-cannondale-trail-sl-3-29-gratis-p-6964.html Jeszcze to rozważam, co Jacku o tym myślisz? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się