Michal89 Opublikowano 2 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 Witam wszystkich. Zakupiłem ostatnio rower MTB Orbea Alma H20 jestem bardzo zadowolony z zakupu, niestety nie jestem zadowolony z hamulców bardzie spowalniacze niż hamulce:) Na moim starym Cube Attention z 2011 na kołach 26 czułem lepsze hamowanie. Zestaw to MT-200 na tarczach przód SM-RT30-M 180 oraz tył SM-RT30-S 160. Co polecacie żeby poprawić hamowanie? Jakiś cały zestaw klamki + zaciski i ewentualnie tarcze mogą zostać? Czy też należało by wymienić. Budżet 700-800zł. ewentualnie coś mogę jeszcze dołożyć jeśli nic się nie znajdzie w tej kwocie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 2 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 22 minuty temu, Michal89 napisał(a): Budżet 700-800zł. ewentualnie coś mogę jeszcze dołożyć jeśli nic się nie znajdzie w tej kwocie. Za takie pieniądze, może odrobinę drożej, kupisz cały sensowny zastaw klamki+zaciski+tarcze, choćby takie: https://www.centrumrowerowe.pl/hamulec-tarczowy-shimano-deore-br-m6100-pd22281/?v_Id=187926 https://www.centrumrowerowe.pl/hamulec-tarczowy-shimano-deore-br-m6100-pd22281/ https://www.centrumrowerowe.pl/tarcza-hamulcowa-swiss-stop-catalyst-one-pd32242/ Pewnie da się taniej, jak poszukasz w innych sklepach. Moim zdaniem jeśli możesz poświęcić te parę stów, to wymiana kompletu ma większy sens, niż kombinowanie z poszczególnymi elementami. Jeśli chcesz po trochu wymieniać, polecam zacząć od tarcz. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 A nie mówiłem ze spowalniacze? :) Zacznij od wymiany tarcz na Shimano SM-RT66. Jeśli to nie będzie wystarczające to wymień na Deore. Mój kolega w Attention SL dokonał takiej wymiany tarcz i hamulców i dopiero ma normalne hamowanie. Odnośnik do komentarza
Michal89 Opublikowano 2 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 Dzięki koledzy za odpowiedzi:) Zacznę może najpierw od tarcz, bo trochę wszystko zmienić na raz to robią się spore koszty a rower dopiero co kupiony. Zauważyłem też że od widelca do tarczy jest tylko 1mm odległości, Czy to norma? Tarcze są na centerlockach. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 Tarcze są rzeczywiście blisko dlatego korzystne jest posiadanie sztywnej osi. Jak Centerlock to przy tych kołach jesteś skazany na Shimano. Niestety tarcza Deore w standardzie Centerlock jest Made in China co w przypadku Shimano oznacza niską jakość. Sugeruję tarcze SM-RT70 czyli SLX, Made in Japan. Odnośnik do komentarza
Michal89 Opublikowano 2 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 Dziękuje 20 minut temu, jajacek napisał(a): Tarcze są rzeczywiście blisko dlatego korzystne jest posiadanie sztywnej osi. Jak Centerlock to przy tych kołach jesteś skazany na Shimano. Niestety tarcza Deore w standardzie Centerlock jest Made in China co w przypadku Shimano oznacza niską jakość. Sugeruję tarcze SM-RT70 czyli SLX, Made in Japan. Dziękuję Ci za fachową poradę. Trochę czytam postów i Twoja duża wiedza jest naprawdę dużo warta:) Odnośnie widelca to jest w na sztywnej osi więc nie powinno być problemów z ustawieniem koła żeby tarcza nie obcierała. W takim razie szukam tarcz które mi poleciłeś i mam nadzieję że pomoże i obejdzie się bez wymiany hamulców, choć pewnie i tak do lata trzeba będzie je zmienić bo dopiero wczuwam się w rower:) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 Miałem te tarcze SM-RT70 w kołach Fulcrum i były bardzo dobre. Warto po OLX/Allegro poszukać, można taniej pocelować. Odnośnik do komentarza
Michal89 Opublikowano 2 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 Właśnie widzę że na allegro można wyrwać za 115zł za sztukę Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 2 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 A czy to nie jest tak, że te tarcze co masz są pod szerokie klocki, które są w hamulcach MT-200 a zarowno tarcze RT66 jak i RT70 są pod wąskie klocki? Te dwa systemy nie są ze sobą kompatybilne i najwyższa grupa tarcz pod szerokie klocki to RT54 o ile dobrze pamiętam Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 Lepsze, twarde tarcze są pod klocki żywiczne lub metaliczne. Miękkie tarcze są tylko pod żywiczne. Natomiast nie rozkminiałem kompatybilności śmieciowych MT200 z poszczególnymi klockami. Może warto się jej przyjrzeć. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 Znalazłem że do tych zacisków stosuje się szersze klocki. Niby Shimano pisze że zalecane tarcze to te najtańsze od SM-RT10 do SM-RT56 ale w tej tabeli są np. hamulce MR-M500, które posiadam i pracują znakomicie zarówno z tarczami SLX jak i XT , które posiadam. Możemy podpytać fachowca, @mike21? Odnośnik do komentarza
Michal89 Opublikowano 2 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 40 minut temu, Greg29 napisał(a): A czy to nie jest tak, że te tarcze co masz są pod szerokie klocki, które są w hamulcach MT-200 a zarowno tarcze RT66 jak i RT70 są pod wąskie klocki? Te dwa systemy nie są ze sobą kompatybilne i najwyższa grupa tarcz pod szerokie klocki to RT54 o ile dobrze pamiętam To dałeś mi teraz do myślenia. Jednak to wszystko nie jest takie proste jakby się wydawało. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 2 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 1 godzinę temu, jajacek napisał(a): Tarcze są rzeczywiście blisko dlatego korzystne jest posiadanie sztywnej osi. Jak Centerlock to przy tych kołach jesteś skazany na Shimano. Niestety tarcza Deore w standardzie Centerlock jest Made in China co w przypadku Shimano oznacza niską jakość. Sugeruję tarcze SM-RT70 czyli SLX, Made in Japan. RT7x od dawna też są już tylko Made in China (i mają ten sam "defekt" co RT6x). Wspomniane wyższej swissstopy (tylko poszukać bo tarcza 180 to koszt 100-120zł) albo Shimano RT8x (te są jeszcze Japan). No i nie zakładać tych tarcz pod zaciski MT200 bo nie pasują. Do obecnych hamulców jeśli chciałbyś poprawić siłę hamowania musiałbyś znaleźć pasujące tarcze (tzn. żeby klocek nie wystawał poza powierzchnię roboczą tarczy), tarcza musi być szlifowana z dwóch stron i mieć ostrze krawędzie otworów pomagających w samoczyszczaniu się klocków. Niestety Shimano nie oferuje takich tarcz. Może jakiś Prox DR-04 czy Baradine DB-01 (ale nie mam pojęcia czy klocek nie wystaje do wewnątrz, trzeba by przymierzyć). Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 Czyli tak czy siak czeka go wymiana hamulców na Deore lub wyżej. Swoją drogą jest to totalna żenada że producenci rowerów klasy entry level race bike wstawiają do nich spowalniacze trekkingowe, które nikt nie powinny się znaleźć w takim rowerze. Odnośnik do komentarza
Michal89 Opublikowano 2 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 Niestety takie mamy czasy że rowery z roku na rok ceny coraz wyższe, osprzęt praktycznie taki sam lub jeszcze producenci potrafią na czymś zaoszczędzić i wrzucić coraz gorsze hamulce w które trzeba zainwestować kolejny 1000zł. Wracając do punktu wyjścia, najlepszą opcją będzie wymienić cały zestaw klamki+zaciski+tarcze żeby mieć spokój. Czyli najlepszą opcją według Was będzie kupić SHIMANO Deore BR-M6100 + tarcze SWISS STOP Catalyst One? Mam jeszcze pytanie do kolegi mike 21, tak jak wspominałem wcześniej tarczę mam na centerlocku i odległość między widelcem a tarczą to jest jakieś 1-1,5mm. Czy te tarczę nie są jakieś szersze i nie będzie mi nic obcierało? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się