Skocz do zawartości

Rower pod sakwy. Cube czy Unibike?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

będę wdzięczna za pomoc w wyborze roweru pod sakwy.

Rozważam Unibike:

https://unibike.pl/cross/crossfire-lds/

lub Cube:

http://www.arkus.sklep.pl/rower-cube-attention-29-szary-2020-p-14130.html

 

Cena obu rowerów jest zbliżona.

Dotychczas podróżowałam crossowym Linea Author.

Nie do końca ogarniam różnice w geometrii. Na niekorzyść Cuba są grube opony, a pod sakwy perforowałabym coś cieńszego (teoretycznie opony z czasem można zmienić, a praktycznie pewnie bym tego szybko nie zrobiła).

Myślę też że fajnie byłoby kupić rower używany. Ale skąd mieć pewność że trafi się coś dobrego?

Może polecicie jakiś inny model?

Ważne, że na pewno nie interesują mnie gravele.

Odnośnik do komentarza

Polecam Cube, turystyczny MTB. A jaki to już kwestia budżetu. Może być Attention, Attention SL lub damski Access WS Race.
Kolega ma Attention SL. Jeżdzi nim do pracy, na wyprawy z sakwami i z namiotem, ze mną po lesie po singlach MTB,. turystycznie po całej Europie. Bardzo uniwersalny rower. Opony zapewne do zmiany ale zbyt wąskich bym pod sakwy nie zakładał. W tych rowerach MTB masz normalnym amortyzator który spowoduję że będzie Ci się dobrze jeździło poza asfaltem dzięki lepszemu komfortowi. Pod sakwy trzeba mieć szerszą oponę podtrzymującą ich ciężar. Wszelkie crossy sugeruję odpuścić. W żadnym z nich nie ma porządnie działającego amortyzatora. W Cube pozycja jest prawie wyprostowana jak w trekkingu. Ma też wszelkie mocowanie pod bagażnik, błotniki i nóżkę.

Odnośnik do komentarza

Dziękuję Jacku za Twoją opinię. Miałam nadzieję, że odpowiesz ?
Tego Attentiona dzięki Twoim podpowiedziom kupiła moja koleżanka i też jest z niego zadowolona.

Ja mam spore doświadczenie z sakwami i dla mnie jednak cieńsza oponka lepsza. W większości na sakwach trzymam się asfaltów lub dobrych szutrów. Niespecjalnie zależy mi też na rowerze uniwersalnym bo MTB na las mam i szoskę też.

Jeśli dobrze Cię zrozumiałam to głównym minusem Unibike jest amortyzator? Coś innego jeszcze mógłbyś o nim powiedzieć?

Odnośnik do komentarza

Unibike:
atrapa amortyzatora
osprzęt bardzo niskiej jakości, ja od 20 lat nie schodzę poniżej Deore, w crossach też to praktykowałem. Miałem rower MTB na Altus/Acera i bardzo kiepsko to działało, mam obecnie mieszczucha na Acera i jest słabo
hamulce w miarę ok
kiepskie piasty i obręcze
duża waga

Jak jeździsz tylko po asfaltach to można się zastanowić na rowerem typu fitness. Lżejszy o 2kg bo gubi się atrapę amora. Mam koleżankę co tak jeździ 25k km rocznie. Ma dwa takie fitnessy, MTB i gravela i jak asfalty i drogi utwardzone to się głównie na fitnessach przemieszcza. 
 

Odnośnik do komentarza

Ten fajny. Miałem podobny:
https://www.olx.pl/d/oferta/rower-specialized-source-expert-105-330-CID767-IDPeb9q.html

To ten poniżej. Na zupełnie innej ramie niż większość rowerów, z bardzo lekkiego stopu:
https://www.specialized.com/pl/pl/source-expert-disc-step-through/p/49801?color=154308-49801
Bardzo dobre, drogie oświetlenie, przednia piasta ma dynamo. I przyzwoite heble hydrauliczne.

Ten też ok:
https://www.olx.pl/d/oferta/miejski-damski-rower-specialized-source-shimano-deore-10-hydraulika-CID767-IDSYUvF.html

Koleżanka jest z fitnessów ma chyba Specialized Vita.

Odnośnik do komentarza

Jacku ja przez ten rower to niedługo spać chyba nie będę mogła ? powiedz mi proszę jeszcze jedną rzecz. Skłaniałam się do Cube któregos ale dopiero pomyślałam o napędzie. W szosie mam korbę 52/36 i kasetę 11-28. W mtb też napęd dwurzędowy, kaseta nie mam pojęcia jaka a korba 42. Więc ten Cube nie dla mnie raczej. 

Preferuję jazdę po górkach, stety/niestety jeżdżę siłowo i na takich napędach jest mi dobrze. CUBE więc odpada bo wiązałaby się z inwestycja w napęd. Może przychodzi Ci do głowy jakiś inny rower? Cross lub mtb. Fitness po przemyśleniu raczej odpada. 

Odnośnik do komentarza

Obawiasz się ze w napędzie 1x nie będziesz mogła jeździć siłowo? 

Jakie masz koło i jaka kasetę w obecnym mtb? 

Obecnie mam w rowerze mtb korbę 34 z kaseta 10-50, przy kadencji 90 daje mi to około 43 km/h, nawet przy kadencji 60 to dalej 28,5 km/h. To dalej dość szybko jak ma mtb. W przypadku kasety 11-50 można wrzucić korbę z przodu 38 i dalej będzie można jeździć bardzo siłowo. 

Odnośnik do komentarza

Nie biorę pod uwagę napędu 1x. Czuję że to nie dla mnie. 

W obecnym mtb, właśnie policzylam, siedzi kaseta 12-36 (korba 42/30). W szosie jak pisałam wyżej jest kaseta 11-28 i korba 52/36.

Być może umiecie więc sobie wyobrazić trochę moja nogę. A czy jesteście wstanie powiedzieć jaki ew crossowy napęd byłby odpowiednikiem takich preferencji mojej nogi? 

Dzięki za Wasze odpowiedzi ?

Odnośnik do komentarza

Najlepszy i najbardziej elastyczny napęd w crossie jaki zawsze miałem to była korba 48x38x28 i kaseta 11-36. 2x w jednym crossie który miałem było nędzne. W tym sensie że z górki czy z wiatrem nie było czym pocisnąć. Dawniej pod sakwy w crossach miało się 44x34x24.
Kaseta która ma wszystkie koronki stalowe a tak jest w 11-36 dłużej wytrzyma a napęd 2x jest tańszy w eksploatacji niż 1x bo mniej jeździsz na przekosach.
W gravelach obecnie stosuje się korbę 46x30 a z kasetami różnie bywa. Ja mam 11-34.

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, Arinko napisał(a):

Nie biorę pod uwagę napędu 1x. Czuję że to nie dla mnie. 

W obecnym mtb, właśnie policzylam, siedzi kaseta 12-36 (korba 42/30). W szosie jak pisałam wyżej jest kaseta 11-28 i korba 52/36.

Być może umiecie więc sobie wyobrazić trochę moja nogę. A czy jesteście wstanie powiedzieć jaki ew crossowy napęd byłby odpowiednikiem takich preferencji mojej nogi? 

Dzięki za Wasze odpowiedzi ?

Podaj jeszcze wymiary koła w MTB. 
Musisz mieć mocniejszą nogę niż moja... Ja mając korbę w szosie 52/36 zmieniłem na 50/36 aby w połączeniu z kasetą 105 mieć mniejszą dziurę w okolicy 32 km/h. Podczas sprintów z górek według stravy dobiłem na tym blacie do 86 km/h. 

Co do rowerów z jednym blatem, większość osób, które spróbowało już nie wróciło w mtb do 2 blatów, przymierzając się do kupna 1 roweru mtb również chciałem 2 blaty, padło na jeden i byłem bardzo zadowolony. 

Przy korbie 42/12 najtwardsze przełożenie jakie masz w mtb to 3,5 obrotu koła na 1 obrót korby, obwód koła 29" z oponą 2,3 to około 2,33 metra, przy 27,5 2,18 metra, przy 26 2,05 metra, wychodzi, że koło 29 ma średnicę większą  1,14 razy średnica w rowerze 26". Wychodzi, że Twoja efektywna przerzutka, jeśli masz koło 26" to odpowiednik przełożenia 3,07 w 29", jeśli masz 27" to 3,27, jeśli masz obecnie 29" to dalej 3,5. 
W porównaniu do rowerów 26", aby uzyskać tą samą prędkość wystarczy Ci rower ze standardową kasetą 11-50 z korbą 34 zęby, w zasadzie każdy rower 1x z korbą 32 daje możliwość montażu blatu 34. W przypadku 32 zębów prędkość by Ci spadła o 1 km/h. Jeśli masz obecnie koło 27, to wsadzenie korby 36 przy kasecie 11x50 da Ci ten sam wynik co 42x12 z kołem 27. Jeśli masz obecnie 29" koło to możesz iść w napęd shimano deore z kasetą 10-50 z korbą 34 zęby. 
Większość mojej wiadomości to domysły, musiałabyś podać więcej danych: 
Jakie masz obecnie koło w mtb z jaką oponą, 
Po jakich terenach jeździsz, 
Ile masz wzrostu

Z tego co widzę linea ma koło 28 cali x 38mm szerokości więc średnica taka jak przy mtb z kołem 27". Więc mtb z korbą 36 dałby taką samą prędkość maksymalną jak taka linea. 

 

Odnośnik do komentarza

dziękuję za Wasze odpowiedzi. Oskar nie wszystko zrozumiałam ? niestety.

w mtb mam koło 29, opona 2,4. ja mam 175 cm wzrostu. po terenach jeżdżę w zasadzie każdych - w zależności od roweru. teraz interesuje mnie  nowy rower pod sakwy - pewnie cross lub mtb. aktualnie była to stara crossowa Linea. na sakwach poruszam się głównie po dobrych drogach - asfaltach, szutrach.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...